Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

blue_lagoon schreef:
09-09-2017 21:32
Nog lang niet, heb sinds twee dagen de ventilator pas niet meer aan.
Die heb ik 's nachts nog steeds aan staan. Verwarming staat dus ook nog zeker niet aan.
Ik zit in een mega oude flat, en de zon schijnt nooit naar binnen aan deze kant. Het is hier dus binnen al heel snel vet koud. Heb er van de week wel over nagedacht om 'm aan te zetten, ja.
Alle reacties Link kopieren
Meld!
Ja wel aangehad. Maar had meer een rede dat de bank gisteren nat was geregend met de verhuizing. Bui was net te vroeg...
Ik heb al een tijdje de kachel aan, zeker 's avonds.
Heerlijk behaaglijk.
Ik heb echt een hartgrondige hekel aan kou.
Ik heb zelfs wel eens hartje zomer de kachel opgestookt.
Heb de hele dag de deur open gehad. Tussen de buien door scheen de zon en heeft het huis heerlijk verwarmt. Nog lang niet nodig.
Wij hebben trouwens nog buiten gegeten vanavond... Maar nu is het wel aan de frisse kant buiten.
17 Oktober gaat de verwarming hier aan. Dat is althans het streven. Moet er wel bij zeggen dat ik een goed geïsoleerd huis heb met een glazen pui op het zuiden.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat de vloerverwarming altijd op 21 of 22. Het is nu nog 22,5 graden, dus hij is nog niet aan gegaan. Helaas blijft het zulk rotweer, dus erg lang zal het niet meer duren.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet, maar zit eigenlijk met smacht te wachten tot hij aanslaat, want hij gaat automatisch aan.
Het irritante is dat de thermostaat op de warmste plek van het huis hangt, in de zon. In de rest van het huis is het dan vaak stervenskoud, want daar staat de zon nooit op >_< Wel lekker als het heet buiten is, maar verder... BRRRrr.

Maar de vader van mijn vriend heeft de houtkachel bij hun thuis al aan het branden gebracht, dus ik ben niet de enige koukleum.
carpe diem.
Het is hier binnen nog steeds warm. Ik loop nog op slippers met een shirt met korte mouwen. Ik zag vandaag mensen met een jas aan O_O

Dan ben je toch niet lekker? Het is echt een kwestie van gewenning...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs nog geen behoefte om iets warmers dan een T-shirt aan te trekken. De verwarming aan is nog drie stappen verder.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu binnen 23 graden , dus geen verwarming aan.
vrouwjagersma schreef:
09-09-2017 21:57
17 Oktober gaat de verwarming hier aan. Dat is althans het streven. Moet er wel bij zeggen dat ik een goed geïsoleerd huis heb met een glazen pui op het zuiden.
Waarom 17 okt?
viavia2013 schreef:
09-09-2017 21:59
Het is hier binnen nog steeds warm. Ik loop nog op slippers met een shirt met korte mouwen. Ik zag vandaag mensen met een jas aan O_O

Dan ben je toch niet lekker? Het is echt een kwestie van gewenning...
Op de fiets in wind en regen bij 13 graden was gisteren een jas geen overbodige luxe....
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de deur vandaag nog open, het is nog een graad of 23 binnen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
gizzmo-returns schreef:
09-09-2017 22:02
Waarom 17 okt?
Wat leuk dat je dat vraagt :proud:
Op de derde dinsdag in oktober is de Zuidlaardermarkt. Voor iedereen in Groningen en Drenthe een ijkpunt, want vroeger mocht de kachel pas aan als de markt geweest was. Mijn moeder en mijn opa probeerden het elk jaar, mijn schoonouders ook. Ik ga niet in een woonkamer zitten die maar 16 graden is, maar het is ook wel leuk om te kijken hoe lang het lukt. Vind ik dan.
vrouwjagersma schreef:
09-09-2017 22:04
Wat leuk dat je dat vraagt :proud:
Op de derde dinsdag in oktober is de Zuidlaardermarkt. Voor iedereen in Groningen en Drenthe een ijkpunt, want vroeger mocht de kachel pas aan als de markt geweest was. Mijn moeder en mijn opa probeerden het elk jaar, mijn schoonouders ook. Ik ga niet in een woonkamer zitten die maar 16 graden is, maar het is ook wel leuk om te kijken hoe lang het lukt. Vind ik dan.
Inderdaad een mooie traditionele uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik niet maar heb er wel zin in.
Ja heb hem weer op 18 gezet, maar dat telt natuurlijk niet.
Heb wel mn winterdekbed weer tevoorschijn gehaald :love:
Alle reacties Link kopieren
Die van mij sinds gisteren, 's avonds.
Cateautje schreef:
09-09-2017 21:53
Heb de hele dag de deur open gehad. Tussen de buien door scheen de zon en heeft het huis heerlijk verwarmt. Nog lang niet nodig.

Dit, hier stond de hele middag de schuifpui open. Het is nu nog 22 graden in huis, dus de verwarming hoeft nog lang niet aan.
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
09-09-2017 21:32
Nog lang niet, heb sinds twee dagen de ventilator pas niet meer aan.
Dit dus. Loop nog in een shirtje rond binnen. De achterdeur staat overdag nog open (wel pui op het westen) en ik slaap pas net niet meer alleen onder mn dekbedhoes.
Is binnen boven de 23 graden. Als het rond de 20 wordt zal ik m wel aanslingeren denk ik.
Scheelt ook wel hoe je eigen gestel is: vroeger kon het me niet warm genoeg zijn maar nu met zwangerschapshormonen piep ik wel anders ...
cosmopolitan2208 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 22:17
48.77% gewijzigd
Tr0tter schreef:
09-09-2017 22:08
Dit, hier stond de hele middag de schuifpui open. Het is nu nog 22 graden in huis, dus de verwarming hoeft nog lang niet aan.
Ja, hier is het ook 22 graden.
Ik hoop dat dit nog lang zo blijft, want ik heb sinds dit jaar een wasdroger en die kost me een arm en een been, dus een beetje besparen door warm weer komt me nu heel goed uit.
Wij hadden de deur nog lekker open daarnet. Dus nog geen kachel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem sinds gister aan. Moet wel zeggen dat ik een eersteklaskoukleum ben. Zat gister met een jurkje met een warme stof (en 200den panty) en dikke sokken onder een dekentje kou te leiden, dus toen vond ik het toch wel tijd.
Heb vandaag alweer met een trui aan onder een dekentje gezeten terwijl ik een serie keek. Ga komende week denk ik ook maar mijn zomer en winterkleding omwisselen in de kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven