Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Nog geen kachel aan gehad, in huis 23,5 graden. En dan staat de hele dag raam en deur tegenover elkaar open. In de avond kaarsje aan, dekentjes tegen koude voeten. Oktober/november gaat hier de kachel pas aan.
Croma is een een Bitch.
Haha, grappig, toen ik gisteren de verwarming aan deed (voor t eerst dit 'jaar' zeg maar) moest ik meteen aan het forum denken ('zou er al een topic zijn?').
Misschien moet ik toch iets meer met mijn leven gaan doen ;-)
Wat is het bij veel mensen nog warm binnen trouwens, ik lees rond de 20-23 graden! Dat het zoveel uit kan maken, hier was het gisteren binnen 17.5 graden. S nachts wel lekker trouwens, slaapkamer was ook zoiets (iets kouder denk ik) en dat laat ik zo.
Alle reacties Link kopieren
voornu schreef:
09-09-2017 22:34
Wat is het bij veel mensen nog warm binnen trouwens, ik lees rond de 20-23 graden! Dat het zoveel uit kan maken, hier was het gisteren binnen 17.5 graden. S nachts wel lekker trouwens, slaapkamer was ook zoiets (iets kouder denk ik) en dat laat ik zo.
appartement, 2 jaar oud, bovenste laag, plat dak in de zon. Onderburen die wel al stoken en onze vloer is her en der ook warm. Dicht bebouwd. Scheelt wel een hoop. Op basis van onze stookkosten van 2 personen konden we dit jaar zelfs nog meer omlaag bij ome Nuon. 6 tientjes per maand. Heel blij mee!
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
Hier voorlopig nog niet, nog 22 graden binnen en hele dag tuindeur open gehad. Had gisteren nog de ventilator op de slaapkamer aan. Hoop dat het voorlopig nog niet hoeft, zo'n hekel aan die droge cv lucht.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zei van de week tegen mijn vriend : nog even, dan kan de verwarming aan.

Maar mijn vriend heeft het altijd warm en ik heb het meestal koud.
Ik lig dan ook gewoon onder een fleece deken op de bank in de zomer :-)

Dus ik denk dat ik voorlopig nog maar wat extra lagen kleding aan moet trekken haha
Overdag staat de boel hier nog open en ik heb net 5 minuten geleden een trui aangetrokken over 't t-shirt waar ik al heel de dag in rondloop ...

Voorlopig toch echt nog geen verwarming hier.
Hier nog niet aan gehad en de balkondeur staat hier zelfs nog open.
Alle reacties Link kopieren
Waarom weigeren mensen om de verwarming aan te zetten omdat het 'pas september' is? Vind ik een belachelijke reden. Als het 15 graden is in huis mag de verwarming dus niet aan want het is 'pas september'.

Ik heb de verwarming vanavond lekker aangehad, zo koud had ik het en ik had al een warme douche genomen en warm vest aan. Als ik het te koud vind dan gaat dat ding aan, ongeacht welke maand het is.
Geen idee of de verwarming al aan is geweest, gaat hier automatisch aan als het minder dan 19-20 graden is binnen. De achterdeur is nu al wel een paar dagen dicht en ik trek weer een trui/vest aan 's avonds en heb m'n warme sloffen weer aan.
Hier vandaag overdag 21 graden in huis, dus verwarming zeker nog niet aan. Wel sinds gisteren van shirt met korte mouwen naar shirt met langere mouwen gegaan.
Vandaag aan! In huis 18 graden brrrr
Alle reacties Link kopieren
Yep, vandaag voor het eerst. Het was net 20 graden en ik heb 'm even aangezet. Een half uur, toen was het al lekker warm.
Life is short. Eat dessert first.
voornu schreef:
09-09-2017 22:28
Haha, grappig, toen ik gisteren de verwarming aan deed (voor t eerst dit 'jaar' zeg maar) moest ik meteen aan het forum denken ('zou er al een topic zijn?').
Misschien moet ik toch iets meer met mijn leven gaan doen ;-)
Dat dacht ik ook toen ik de thermostaat gisteren voor t eerst checkte. Maar t is toch nog 20.5 graad hier dus de verwarming nog niet aan gezet. Als het onder de 20 graden wordt wel, hoewel ook bij mij de zwangerschapshormonen lijken te zorgen dat ik het sneller warm heb dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer er ook zo lang mogelijk mee te wachten, waarschijnlijk door de herinnering toen ik nog met studenten woonden en we een rekening kregen van 1100 euro omdat we elke dag de verwarming aan hadden. Niemand kon dit betalen natuurlijk dus ik blijf hier sindsdien heel zuinig mee omgaan;)
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis nog meer dan 20 graden. Al voel ik zeker wel dat het frisser wordt.

In de zomer had ik het regelmatig 27/28 graden in huis en boven nog veel warmer :cry: ik moest beneden slapen.

Hier gaat de verwarming aan als het zo'n 18 graden is.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat het ook flink uitmaakt waar in het land je zit en welk type huis je hebt. Hier in het noorden, hoekwoning met veel wind er omheen en vandaag voor het eerst de kachel aangezet. 't Was vanmorgen in de woonkamer 19°, kind verkouden, buiten wind en flinke regen. Beide een suffe en kouwelijke dag. Ik vond het wel genoeg geweest na de vesten en bankdekentjes.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
O ja, nog zo'n het-is-nu-echt-herfst-teken... zin in home-made pompoensoep met kip. Damn, wat is dat toch heerlijk verwarmend comfortfood.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Pfft verwarming? Moet er nog niet aan denken. Hier binnen is het nu nog 24 graden en ik slaap ook nog zonder dekbed, alleen onder het overtrek.
Alle reacties Link kopieren
Hannoa schreef:
10-09-2017 00:24
Ik probeer er ook zo lang mogelijk mee te wachten, waarschijnlijk door de herinnering toen ik nog met studenten woonden en we een rekening kregen van 1100 euro omdat we elke dag de verwarming aan hadden. Niemand kon dit betalen natuurlijk dus ik blijf hier sindsdien heel zuinig mee omgaan;)
"we betalen toch inclusief". Jup, maar dat wil niet zeggen dat je dan de verwarming maar op 28!! graden moet zetten. Want mevrouw had het koud en zo werd het sneller warm. Vervolgens viel ze in slaap en werd ik om 1:00 's nachts wakker in een sauna met hoofdpijn.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Hier andere maatregelen.....pyama lange broek en lange mouw en deken op de bank.
Ik vind het heerlijk zo. De dagen zijn weer korter ivm later licht en eerder donker. Mij hoor je niet klagen hoor. Vind dit jaargetijde wel wat hebben.

Verwarming laat ik zo lang mogelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Keukenkast schreef:
09-09-2017 23:40
Waarom weigeren mensen om de verwarming aan te zetten omdat het 'pas september' is? Vind ik een belachelijke reden. Als het 15 graden is in huis mag de verwarming dus niet aan want het is 'pas september'.

Ik heb de verwarming vanavond lekker aangehad, zo koud had ik het en ik had al een warme douche genomen en warm vest aan. Als ik het te koud vind dan gaat dat ding aan, ongeacht welke maand het is.
Omdat we er nog helemaal niet aan willen denken dat de zomer aan zn end is.. :'( ;-D ...
Alle reacties Link kopieren
Nee.. Ik produceer van mezelf al veel hitte. Maar ik verheug me erg op de herfst. Over anderhalve maand beginnen de bladeren en masse van de bomen te vallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heerlijk geslapen met het raam open, wel onder mijn dikke dekbed.

Binnenkort dan dus de discussie met man. Hij heeft liever het raam dicht vanwege het geluid. Ik heb liever frisse lucht, geluid stoort mij niet zo.

Verwarming gaat hier straks vanzelf aan als het te fris wordt. Tot die tijd pakt hij zij die het koud heeft maar even een vest of dekentje. Gezin van vijf en drie hebben heet nooit koud, dus die snorren niet graag weg als wij de verwarming aan doen.
Troeteltje schreef:
10-09-2017 07:24
Hier andere maatregelen.....pyama lange broek en lange mouw en deken op de bank.
Ik vind het heerlijk zo. De dagen zijn weer korter ivm later licht en eerder donker. Mij hoor je niet klagen hoor. Vind dit jaargetijde wel wat hebben.

Verwarming laat ik zo lang mogelijk uit.
Hier ook zo. Maar we gaan niet kou lijden hoor. Als het echt fris wordt in huis, doen we het zeker aan, ook al is het september.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven