Wonen in Amsterdam

15-08-2010 16:25 205 berichten
Mijn man werkt al een tijd in Amsterdam en hij zal daar de komende jaren nog blijven werken. Nu wonen wij totaal niet in de buurt van Amsterdam en beginnen we toch voorzichtig wat plannen te maken om te verhuizen.

Nu vind ik Amsterdam een geweldige stad om te winkelen en uit te gaan, maar wonen is een ander verhaal. We hebben drie kleine kinderen (oudsten zijn ruim drie) en een van mijn belangrijkste punten is dat het voor de kinderen ook leuk wonen zal zijn.

De eisen die we hebben:

- Kindvriendelijk

- Goede scholen in de buurt

- Winkels in de buurt, zoals Albert Heijn, drogist en dat soort zaken.

- Speelvoorzieningen voor de kinderen

- Sportclubs (voor als ze straks wat groter zijn)

- Oude woning. Het liefst gebouwd tussen 1900-1920

- Iets van een buiten. Tuin of dakterras maakt niet uit, als we maar kunnen luchten!

- Niet ver van het WTC. (Anders kunnen we waarschijnlijk net zo goed blijven wonen als waar we nu zitten. De bedoeling is dat mijn man iets meer tijd met de kinderen kan gaan doorbengen.)

Maar goed, welke buurten/straten zijn goed? Welke scholen zijn goed? Wat raad je aan?

Ik vind het zo'n brij en kom er zelf niet uit!
Alle reacties Link kopieren
.
Amstelveenseweg aldaar is erg druk.

*Edit: mosterd zie ik.
STOP, ik heb je droomhuis (kind of..)

Comfortabel en ruim dubbel benedenhuis in één van mooiste straten van de Helmersbuurt op eigen grond. Het huis beschikt over vier slaapkamers op de eerste verdieping en een ruime woon/eetkamer met open keuken en tuin op het zuidoosten op de begane grond. Een ideaal gezinshuis!

http://www.funda.nl/koop/ ... aat-47-b-hs/omschrijving/

7 ton

LEUK!
Helmersbuurt

De Baarsjes
Haha, ik heb dezelfde, El_lebel
quote:PipAmsterdam schreef op 15 augustus 2010 @ 18:10:

Hoi Spitsmuisje,

Las je bericht en wilde je nog even de tip geven dat er altijd het probleem van de auto is. In sommige wijken is er een jarenlange wachttijd voor een vergunning. Hierdoor ben ik 2 jaar bezig geweest een huis in deze heerlijke stad te vinden. Ongeveer in jullie prijsklasse. (maar zonder kinderen dus minder eisen)

Kijk eens rond de Nieuwendammerdijk in Noord. Noord klinkt altijd 'eng' maar is erg in opkomst en rond dat stukje is het echt leuk. Wouter Bos woont er ook dus zo erg kan het toch niet zijn? ;))

Kan me ook voorstellen dat huizen zoeken met 3 kinderen en een hard werkende man niet gemakkelijk is. Misschien slim een goede makelaar in te schakelen met hele duidelijke eisen.

Succes!Beetje ver naar WTC...
q
deze dan?

4 slaapkamers, dakterras, 5 minuten van zuidas
Nee dat lelijke gedrocht aan de A'veense weg was niet echt wat, maar ik vind onze helmersbuurt tip erg goed pantalalal!
quote:spitsmuisje schreef op 15 augustus 2010 @ 18:07:

Hekate, JAA! Een zijstraat van de RdB!

Pfoe, gelukkig. Ik ging al aan mezelf twijfelen! Kijk ik daar al die jaren voor op Funda! Leuke buurt, zag laatst een prachtig huis te koop aan het WP. Net iets boven onze begroting helaas.

Succes met zoeken. Met al die hulp van het forum gaat het vast lukken!
Wees blij!
Ellebel! Met jou kan ik praten! Ik zit al dagen te kwijlen over dát huis en mijn man vindt het ook prachtig! Het is echt enorm onze smaak, maar....(en nu komt ie) Is de Helmersbuurt leuk voor kinderen? Ik hoor daar wisselende verhalen over. Naar welke scholen kunnen ze daar?

Oh my, ik vind het 'zo'n mooi huis! Ik had hem al aan mijn zus laten zien en zij kreeg ook bijna een appelflauwte!
q
Gaaf issie he? Ga nog sneller afstuderen van dit soort huizen. Maar 135m2? Tja, voor A'dam vind ik dat prima. Twee verdiepingen en een tuin.. Ik ga even kijken waar de straat precies is Spits, momentje..
heel dichtbij wtc en met tuin en garage ook te koop.

aj ernst str
Elfje, de Botticellistraat lijkt me wel wat, maar ik vind de erfpacht absurd!

Pip, bedankt voor je tip. Toevallig ken ik de straat die je schreef en het is zeker een leuke straat met mooie huizen! Helaas is het een beetje ver naar WTC en daarom valt Noord voor ons af. (alhoewel ik het best lollig zou vinden om Wouter Bos als buur te hebben!)
.
oh sorry daar had ik niet op gelet!
Helemaal prima vind ikzelf. De straat is parralel aan de bosboom toussaintstraat, ook wel het geboortekanaal genoemd omdat daar erg veel moeder/baby winkels en resto's zitten waar men het niet erg vindt als je met de kinderwagen komt. Ik vind het zelf aan de "goede" kant zitten (tussen 1e constatijn en nassaukade), vind richting de kinker zelf iets te druk voor kinderen (sorry fleur haha).

Scholen weet ik echt niets van, sorry. Maar een aantal vrienden van mijn vriend wonen daar mét kinds en bevalt het heel goed (wilheminastraat en eerste helmersstraat).
die van el lebel is wel heel mooi
Wij wonen zelf aan het Westerdok, wel uiteraard in een appartement. En dat is denk ik niet jullie keuze. Toch wonen er veel mensen met kleine kinderen. Prinseneiland, Realeneiland, ook super maar ja duur en meestal geen tuin. (en weer het auto probleem) Huis op Floris van Alkemadelaan hierboven komt denk ik wel dicht bij jullie wensen. Ik heb zolang en veel op Funda gezeten dat ik bijna makelaar kan worden ;)

Met drie kleine kinderen in deze stad is echt een grote stap en je moet denk ik ook een andere levensstijl verwachten. Je maakt eigenlijk een omgekeerde beslissing van velen! Veel vrienden en bekenden verhuizen nu naar Haarlem voor de kinderen.
laat maar spits, ik ga het zelf kopen, pech gehad

(sorry, ik kan vastgoed geil worden haha)
*Probeer al drie keer te posten en elke keer gaat het mis. Nu komt de beknopte versie van mijn antwoord*

Twee vriendinnen van me zouden nog niet dood gevonden willen worden in de Helmersbuurt, maar iik moet zeggen dat ik wel heel enthousiast wordt van de omschrijving van Ellebel!

Gut, ik zie mezelf er al helemaal zitten!
olympiaplein

Mooi en groot 6 sl kamers! en wederom vlakbij
*Beukt Ellebel opzij*

NIET! Ik ga het kopen!
Vijf huizen verderop in die Derde Helmersstraat is nu wel een verbouwingsnachtmerrie aan de gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven