Wonen in Driebergen

12-08-2013 12:12 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een koophuis in Driebergen? Hoe zou je welk (deel van de) wijk typeren? Kun je er terecht op de basisscholen in de hogere groepen?
Het ons kent ons sfeertje is ook wat ik minder vind inderdaad. Maar ik denk eigenlijk dat dat in ieder dorp van deze omvang is.

En wat ik ook minder vind is het kijken naar elkaars bezit. Zelf heb ik daar weinig last van, maar je ziet het gewoon gebeuren.

Ik kom zelf uit een stad en zou daar ook graag wonen, maar op het hoogtepunt van de huizenmarkt was dat voor ons geen optie. Driebergen ligt wel fijn centraal, dus in de stad ben je snel, en de horecavoorzieningen zijn er ook goed. Ik weet niet of dat ook geld voor echt stappen, want dat doe ik niet (meer).

Ik denk wel dat mijn kinderen hier fijn opgroeien.

Doorn is echt niet heel veel verder van de snelweg hoor, het is vanuit Driebergen 5km fietsen tot HET stoplicht. Richting A12 kan Driebergen wel vol staan met file, maar daar heb je in driebergen zelf ook last van. Via Maarn kun je ook naar de A12, maar dan kun je alleen afslaan richting Utrecht. En anders via Leersum naar Arnhem.
Doorn gaat straks helemaal leeglopen als de mariniers weg zijn.
wij slapen nooit.
Dat zal wel meevallen Valentinamaria, die mariniers wonen echt voor het grootste gedeelte niet in Doorn. Er staan daar dagelijks honderden auto's geparkeerd.
Driebergen is leuk voor 35+. In jullie budget zou ik kijken in het gebied rond het zwembad. Ik weet dat er op de Schellingerlaan bijv drie huizen te koop staan. Aan de rand van het dorp, tegenover bos en binnen vijf minuten op de A12. Twee huizen moet echt iets aan gebeuren (oudere mensen), nummer zes zou je zo in kunnen. (Woonde daar in de buurt ).
Net in Doorn gaan kijken. Erg mooi!! en ook niet te ver van de snelweg af. Is het niet te elitair?
Doorn is iets meer elitair dan Driebergen (wederom sprekend vanuit mijn ervaring). Je kan het vaak al horen op de manier waarop ze 'DooRRRRn' uitspreken.

Grote kloof tussen arm en rijk. Er zit echt weinig tussenin. Bovendien: er is vrijwel niets te beleven. Ja, een keer een braderie ofzo, maar of je daar wil zijn..... Er zit niet echt een leuke kroeg. Bij het stoplicht zit Plein 45 (eetcafe), maar hier komt echt een vaste kliek mensen en in het weekend zuipt de jeugd zich er vol om vervolgens rotzooi te trappen.

Vergis je niet in de afstand naar de snelweg. Desondanks de recente aanpassingen qua wegen staat er toch vaak een lange file naar de A12.

Nog een tip voor Driebergen: Buntlaan is misschien ook iets voor jullie. Evenals de straten hier om heen. Hier staan ook weer de grotere huizen èn de Coolsma school is er heel dichtbij.

Ook de Van Oosthuyselaan is leuk; het laatste deel dan, vanaf de kruising tot aan de Heidetuin. Aan het begin zit een vage kroeg en staan er weinig bijzondere rijtjeshuizen. Hier staat alleen op dit moment niets te koop (heb Funda niet gecheckt). Over plusminus een jaar komt daar wel een prachtige villa met riante tuin en zwembad vrij. Maar de vraagprijs ligt rond de anderhalf miljoen.... Dat is het absoluut waard, maar ruim boven het budget.

Mocht je aan de hoofdstraat willen wonen. Volgens mij staat daar al enige rijd een nieuwbouw villa of twee onder één kap vrij. Het huis ligt vrij dicht aan de straat, dat maakt het voor veel mensen onaantrekkelijk. Maar het ligt centraal en past binnen jullie budget.
Moffelenpiertje: die kroeg heet geen Plein 45 maar de Notabelen. En daar kom je als import prima alle andere mensen van school tegen.

Je komt er echt wel tussen in Doorn hoor.

En die rotzooitrappende jeugd: nooit last van. Maar ik kom dan ook niet in de kroegen op momenten dat ze vol jeugd zitten want dan liggen den koters in bed.

Overigens was ik laatst wel in Reiziger in Driebergen op vrijdagavond rond 22:30 uur: stampvol rokende (!) jongeren. Ik ben niet blijven hangen om te zien hoe dat afgelopen is .

Met het budget dat jullie hebben ben je ook elitair, ha ha ha.

Nee hoor, in beide dorpen wonen leuke mensen. En als de hoofdstraat in driebergen vol staat heb je vanuit beide dorpen last van de files voor dat stoplicht. Die hoofdweg staat sinds de renovatie echt niet meer dagelijks vol hoor.
En die kloof tussen arm en rijk?!? Stel je niet aan, op alle scholen zijn alle inkomens vertegenwoordigd en komt je kind dus ook gewoon over de vloer bij de middenklasse (waartoe TO ook niet meer behoord ).
Suze, ik opteer geen statistische cijfers over 'arm en rijk in Doorn'. Wel mijn gevoel erbij en hoe ik het heb ervaren.

Er zijn veel goedkopere woonhuizen tot ¤300.000 en daarnaast is er een groot aanbod van huizen die meer dan ¤600.000 moeten opleveren. In mijn beleving zit er weinig tussen. Dit is wat voor mij die kloof (het woord is wat dramatisch gekozen) wel enigszins illustreert.
Aha, jij vind arm wat ik middenklasse vind. Daar zit het hem in

Je hebt wel gelijk dat er minder te koop is rond de vier ton. Maar misschien is dat nu wel zo? Gezien recessie...
Ik reed net door Woestduinlaan: mooi! Staat daar niks te koop TO?
Oeg jawel! Nummer 58, kijken!
Voldoet ruim aan je wensen en dan blijft er nog een ton over ook: cool!
Cool! Heb meteen gebeld met de makelaar... heeft net telefoontje van de eigenaar gekregen dat hij hem uit de verkoop haalt. Grrrr

Is al de tweede keer dat me dit overkomt.
Suze, sorry moet me even uitlaten over je opmerking dat TO's budget elitair is.

Het is inderdaad een flink bedrag voor een huis maar daar zal flink hard voor gewerkt zijn/worden of er is een dierbare heengegaan die een erfenis heeft nagelaten. Het hebben van een dergelijk bedrag voor de aankoop van een huis vind ik niet elitair. Heerlijk als je dat kunt besteden!

Elitair is in mijn beleving meer een levensstijl die men tracht na te streven; een wat of life die (extreme) rijkdom op het gebied van materiele zaken uitstraalt en misschien ook wel door kan drenken in iemand persoonlijkheid. Maar het hebben van een bepaald budget voor een huis, i.c. bovengemiddeld, vind ik echt waanzin om als 'elitair' te bestempelen.

Dit is dus een van de redenen waarom ik uit Driebergen ben vertrokken. Ik had als bijna dertiger een mooi huis en werd steevast bestempeld als dom rijk kind dat geld had gekregen van pa en ma, terwijl ik mieters hard heb gewerkt om dit huis te kunnen veroorloven en inderdaad, ook een kleine erfenis heb gekregen die geenszins in verhouding stond met mijn eigen inbreng. Maar de reacties van de buurt op het feit dat ik daar woonde; er werd ook rond gebazuind dat ik een wietplantage zou hebben op zolder omdat ik anders zo'n huis nooit zou kunnen bekostigen. Bah, dat vind ik kortzichtigheid.

Afijn, frustratie weer geuit. Hopelijk vat je het niet op als een persoonlijke aanval. Zo is mijn bericht niet bedoeld.
Das stom Senna! Ik zou makelaar nogmaals bellen om te vragen of hij contact wil zoeken met eigenaar om jullie toch een bezichtiging te geven. Of je belt gewoon aan, kan ook .

Beetje brutaal zijn kan best in deze markt toch?
@moffelenpiertje: het is maar net hoe je er zelf in staat. Ik vermoed maar zo dat jij je ietsje meer van mogelijk geroddel aantrekt dan ik. Het zou me echt een zorg zijn hoe mensen over me praten.

Hoe weet jij trouwens dat ze steevast zo over je praatte? Deden ze dat gewoon in je gezicht?

Ik zou het geloof ik niet eens doorhebben als ze achter mijn rug om achter de hand "pst, pst, moet je nou eens horen" zouden doen.
De komende week staan er weer bezichtigingen in de planning voor Doorn en Driebergen. We gaan Doorn in ieder geval meenemen in de zoektocht.

Berkenweg en Hoofdstraat gaan we ook van binnen bekijken. Kennen jullie daar leuke mensen in de straat?
De Geer van Jutfaas is ook leuke straat.
Ik vond opgroeien in Driebergen vreselijk. Geen zak te doen voor jongeren. Behalve te veel drankjes aannemen van oude mannetjes bij de Reiziger.

Nu ik zelf gesetteld ben en aan het denken ben aan de toekomst overweeg ik over een paar jaar terug te verhuizen
En? Nog wat gevonden?
http://www.funda.nl/koop/doorn/huis-484 ... nheuvel-1/

Misschien nog wel actief onder andere nick wil ik je deze parel die fors in prijs is verlaagd niet onthouden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven