Wonen in Twente?
donderdag 1 mei 2025 om 14:41
En mijn offtopic vraag is dan gelijk: was er muziek op die bruiloft in Rijssen??
donderdag 1 mei 2025 om 14:43
HahahahaHarderwijk2021 schreef: ↑01-05-2025 14:41En mijn offtopic vraag is dan gelijk: was er muziek op die bruiloft in Rijssen??
donderdag 1 mei 2025 om 14:48
GroenTuintje schreef: ↑23-04-2025 19:39was het maar zo’n feest. De meeste hebben een strakke tegeltuin hier
wel veel groene grote bomen en hagen. Dat maakt veel goed
![]()
Enschede heeft veel wijken met tegels en nauwelijks plantsoenen. Of het staat allemaal heel dicht op elkaar.
De wijk waarin ik woon is wel erg groen, met vrij veel grasvelden tussendoor. Maar ook hier is veel bijgebouwd. Gelukkig is men wel goed bezig met het water management (door bijv. van die 'wadi's' te maken).
donderdag 1 mei 2025 om 16:04
Hmmmm goeie vraag.....Harderwijk2021 schreef: ↑01-05-2025 14:41En mijn offtopic vraag is dan gelijk: was er muziek op die bruiloft in Rijssen??

Ik weet nog dat de kerkdienst echt heel lang duurde, een uur of twee ofzo. Daarna naar de Koperen Smorre en ik weet niet of er muziek was tijdens het eten

donderdag 1 mei 2025 om 16:28
donderdag 1 mei 2025 om 16:41
Haha bestaat dat nog?
Ik heb één keer een bruiloft in Rijssen meegemaakt trouwens, was wel met muziek maar geloof dat de ene helft vd familie daartegen was.
De andere helft ging voorop in de polonaise met een biertje in de hand. Miste alleen wel de brood met karbonade op t eind;-)
donderdag 1 mei 2025 om 17:01
Mijn moeder heeft nog in de kopren smorre geserveerdsmorre schreef: ↑01-05-2025 16:41Haha bestaat dat nog?
Ik heb één keer een bruiloft in Rijssen meegemaakt trouwens, was wel met muziek maar geloof dat de ene helft vd familie daartegen was.
De andere helft ging voorop in de polonaise met een biertje in de hand. Miste alleen wel de brood met karbonade op t eind;-)
vrijdag 2 mei 2025 om 12:42
Rijssen is natuurlijk n streng gereformeerde plaats . Moet je op Zondag niet zijn .zou er ook niet willen wonen.
Kom daar wel eens om te winkelen ze hebben prachtige dameskleding zaken.
Woon in Enschede en dat bevalt mij prima zou ook wel weer kunnen aarden in Glanerbrug mijn geboorte dorp.
Losser.en Haaksbergen .
Woon in Enschede en dat bevalt mij prima zou ook wel weer kunnen aarden in Glanerbrug mijn geboorte dorp.
Losser.en Haaksbergen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
vrijdag 2 mei 2025 om 21:20
Whut? Bill’s bar weer open? Dat moet ik ff opzoeken! Leuke tijden gehad daar. Dieka van de Kruusweg 1x geweest, was niet zo mijn stekkie.Sterrenstof74 schreef: ↑02-05-2025 20:39Hahaha, bekende plekken. Bill's bar is volgens mij weer nieuw leven ingeblazen. Zo grappig dat zoon nu ook regelmatig in Dieka komt.
vrijdag 2 mei 2025 om 21:31
Vooropleiding heb ik zeker, goede werkervaring ook. Ben product manager geweest, en communicatie adviseur. Ik ben er alleen al een tijdje uit en begin 50. Maar ik denk met een open houding, en niet kieskeurig moet er toch wel wat te vinden zijn.
vrijdag 2 mei 2025 om 21:34
Dus Rijssen is erg gelovig? Dat zal me niet echt liggen, hou wel van mijn vrijheid. Zal geen herrie maken op zondag, maar wil wel het gras kunnen maaien of klussen.smorre schreef: ↑01-05-2025 16:41Haha bestaat dat nog?
vrijdag 2 mei 2025 om 21:38
Woehahaha, dan moet je echt niet in Rijssen gaan wonen….
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 2 mei 2025 om 21:42
Is Haaksbergen fijn? Denk dat het integreren me niet zo heel veel afschrikt. Heb wel genoeg van het drukke westen. We zijn open, maken makkelijk een praatje en zeggen zeker gedag op straat. Wat me meer afschrikt is de lange rit om familie te bezoeken. Maar 1x per maand is dit natuurlijk ook prima te doen.chrisjoh schreef: ↑02-05-2025 12:42Rijssen is natuurlijk n streng gereformeerde plaats . Moet je op Zondag niet zijn .zou er ook niet willen wonen.
Losser.en Haaksbergen .
vrijdag 2 mei 2025 om 21:45
Jaiks...nee dan moet je Rijssen echt vermijden. Dan word je echt niet gelukkig. Mijn familie woont daar en zijn erg gelovig en gaan ook 2x naar de kerk. Rijssen past bij hen en ze hebben hier ook bewust voor gekozen. Je zult vast minder conservatieve buurten vinden maar overall gezien erg kerkelijk.
Markelo is dan wel levendig en ook de dijkerhoek. Wel zorgen dat je dan mee doet met de dorpsfeesten etc.
vrijdag 2 mei 2025 om 21:51
vrijdag 2 mei 2025 om 22:19
Jammer dat Almelo er zo bekaaid afkomt hier bij sommige! Ik weet wat t imago van Almelo is en er zijn idd wijken die daar volledig aan voldoen. Er zijn alleen ook zat andere wijken waar het fijn wonen is! Ik ben geboren en getogen Almeloër en woon hier nog steeds met veel plezier!
Twente is sowieso een heerlijke streek om te wonen, gemoedelijk en prachtig afwisselend qua natuur om te wandelen/fietsen mocht je daarvan houden. Genoeg te doen in de omgeving, maar ook genoeg ruimte om de rust op te zoeken.
Twente is sowieso een heerlijke streek om te wonen, gemoedelijk en prachtig afwisselend qua natuur om te wandelen/fietsen mocht je daarvan houden. Genoeg te doen in de omgeving, maar ook genoeg ruimte om de rust op te zoeken.
zaterdag 3 mei 2025 om 17:57
Duitsland heeft ‘Sonntagsruhe’ - dan mag je ook geen glas in de glasbak zelfs gooien..GroenTuintje schreef: ↑02-05-2025 21:51in Gronau (Duitsland) trouwens ook niet op zondag gaan klussen of grasmaaien. Wordt daar ook niet gewaardeerd
heb ik verschillende mensen horen zeggen
zaterdag 3 mei 2025 om 18:44
Omgaan met mensen in Twente is meer dan alleen een praatje maken en elkaar gedag zeggen. Er zit een verschil in hoe mensen met elkaar omgaan. De manier van praten tegen elkaar etc. En dat is wat toch minder loopt, mensen zijn een stuk minder assertief en direct, de manier hoe je iemand aanspreekt is anders. Verdiep daar eens goed in, kijk naar hoe mensen zijn in plaats van uit te gaan van jezelf.Mystery schreef: ↑02-05-2025 21:42Is Haaksbergen fijn? Denk dat het integreren me niet zo heel veel afschrikt. Heb wel genoeg van het drukke westen. We zijn open, maken makkelijk een praatje en zeggen zeker gedag op straat. Wat me meer afschrikt is de lange rit om familie te bezoeken. Maar 1x per maand is dit natuurlijk ook prima te doen.
zaterdag 3 mei 2025 om 21:05
Daar mag je bijna niks in de dorpen. Als je in n echt dorp komt vlakbij Gronau. (Epe) Zijn tussen de middag de winkels gesloten lijkt het dorp uit gestorven .Je moet daar echt rekening houden met de Zondags rust.GroenTuintje schreef: ↑02-05-2025 21:51in Gronau (Duitsland) trouwens ook niet op zondag gaan klussen of grasmaaien. Wordt daar ook niet gewaardeerd
heb ik verschillende mensen horen zeggen
zaterdag 3 mei 2025 om 21:09
Wij hadden n paar jaar terug bijna het huis verkocht.en toen vond ik Haaksbergen best wel aantrekkelijk. Ken mensen die er wonen en het er heel erg naar hun zin hebben .
Als je je gewoon normaal gedraagt kun je denk ik overal wel aarden.
Als je je gewoon normaal gedraagt kun je denk ik overal wel aarden.
zaterdag 3 mei 2025 om 21:13
Ooit eens de fout gemaakt om van Nijverdal, via Rijssen, naar Markelo te rijden ( eindbestemming was Ruurlo), op een zondagochtend, 11.00.
Ik heb bijna een half uur erover gedaan om Rijssen door te komen; bij elke rotonde/oversteekplaats stond ik een paar minuten stil, want kerkgangers die in hun mooiste zondagse kleding ( en echt, daar zijn ze goed in!), de straat overgingen en me echt nare blikken toeworpen in de auto.
Ik weet van een paar collega's dat het prima wonen is in Rijssen als ongelovige, maar dan moet je de plaats wel echt goed kennen. Ik zou de gok in ieder geval niet wagen

En inderdaad, bruiloften meegemaakt waar geen muziek werd gedraaid, we zaten gewoon aan grote tafels niks te doen ( nou ja, praten met elkaar). Ik voelde me echt ongemakkelijk. En de trouwdienst in de kerk vond ik ook niet mooi, maar grotendeels afschrikwekkend. Nu is het wel echt heel zwartekousen waar ik ben geweest, maar toch

In Nijverdal zijn trouwens ook pas sinds enkele jaren de supermarkten open op zondagmiddag en winkels nauwelijks ( behalve op speciale dagen). En ik heb niet het gevoel in een erg gelovige gemeente te wonen, ik kan mijn ding doen op de zondag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in