Zorgen om veiligheid

13-01-2024 19:16 470 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dit is het zoveelste topic dat ik open. Sorry daarvoor.

Mijn partner staat onder enorme stress door mijn problematiek, mijn beperkte mobiliteit/mantelzorg en werkproblemen (vertrouwensbreuk)

Maar deze week heeft hij meerdere uitspraken gedaan, die mij angst aanjagen.

Over mij voor de trein duwen met mijn rolstoel, bijvoorbeeld.
Over het lichamelijk toebregen van letsel bij collega's als hij terug moet naar zijn werk, ondanks zijn ziekmelding.

En vandaag dreigde hij een vrouw of haar kind te bedreigen of zelfs vermoorden (!!!) en ging ervan door met zijn auto. Met de mededeling dat ik moet zeggen dat ik van niks weet. Als politie belt: niet opnemen. Zondag zou hij terugkomen.

Ik heb de politie gebeld, vrees dat de stoppen doorslaan. Maar wilde geen naam noemen, ook uit angst voor eigen veiligheid.

Hij is inmiddels thuis, tot mijn grote opluchting, maar nog steeds woest.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil dat hij hulp krijgt, maar mezelfen anderen ook niet in gevaar brengen, en hem niet in gevaar brengen.

Hij heeft zóveel opgekropte woede in zich... Trauma's die hij altijd wegdrukte door te werken en middelen..

Wat nu??
Ik heb gebeld naar vriendinnen maar kan nergens heen om tijdelijk onder te duiken.
Ravena, oprechte vraag. Als iemand hier nu zou zeggen een plek voor je te hebben, zou je daar dan gebruik van maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga gewoon weg.
Jaja.
JandeVries schreef:
13-01-2024 19:50
Ik vind dit een bijzondere reactie van iemand die in elk topic waar je het maar kwijt kan, haar eigen drama post. Lekker genieten van de ellende van een ander.
Zeg dat. Er moet eens op veerle zo gereageerd worden. Dan is t huilen en om dr heen schoppen. Jammer dat je andermans ellende nodig hebt om.je beter te voelen. Neem er lekker een wijntje bij en lachen maar zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
13-01-2024 19:24
Ik durfde zijn naam niet te noemen..dan weet hij waar het vandaan komt.
Maar waarom belde je de politie dan? Wat verwacht je van de politie als je niet zegt wat er, en met/door wie, dit speelt?

Alle reacties Link kopieren Quote
Je partner staat niet onder enorme stress door jouw problematiek maar door zijn eigen shit en omdat hij niet spoort.
Ook moet je niet tijdelijk onderduiken maar voor altijd.
GA!!!!!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Rolstoel naar de nachtopvang en vraag om een plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjaantje37 schreef:
13-01-2024 19:27
Dus deze loser is jou zo zat dat hij je voor een trein wil duwen en toch vind je het een goed idee om te blijven.
Nee wil zsm weg en een veilige woonplek
Alle reacties Link kopieren Quote
Hijodelaluna schreef:
13-01-2024 19:52
Ravena, oprechte vraag. Als iemand hier nu zou zeggen een plek voor je te hebben, zou je daar dan gebruik van maken?
Absoluut.
Ik voel me onveilig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
13-01-2024 20:14
Nee wil zsm weg en een veilige woonplek
Kijk daar is de aap.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel 112 (of eventueel de HAP als dat laagdrempeliger is voor je). Leg uit wat er aan de hand is en vraag om crisisdienst. Je bent niet veilig.

https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/ps ... che-crisis

Je kunt ook eerst een uber bellen, dan naar een hotel en vanuit daar 112 bellen voor hulp. Ook Veilig thuis is een optie tel: 0800-2000. Maar ga eerst weg, nu direct. Zijn gedrag is niet jouw schuld, nooit.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 13-01-2024 20:17
5.94% gewijzigd
Ravena schreef:
13-01-2024 20:14
Nee wil zsm weg en een veilige woonplek
Dan zal je een huis moeten kopen of huren. Ze komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Ravena schreef:
13-01-2024 20:14
Absoluut.
Ik voel me onveilig.
Je zit er nog. Waarom dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt me iets voor de crisisdienst.
Dahlia74 schreef:
13-01-2024 20:15
Bel 112 (of eventueel de HAP als dat laagdrempeliger is voor je). Leg uit wat er aan de hand is en vraag om crisisdienst. Je bent niet veilig.

https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/ps ... che-crisis

Je kunt ook eerst een uber bellen, dan naar een hotel en vanuit daar 112 bellen voor hulp. Ook Veilig thuis is een optie tel: 0800-2000. Maar ga eerst weg, nu direct. Zijn gedrag is niet jouw schuld, nooit.
Vanuit een hotel 112 bellen terwijl je je niet in een levensbedreigende situatie begint? Wat is dat nou voor debiel advies?
Pimpelmeesje87 schreef:
13-01-2024 20:17
Dit lijkt me iets voor de crisisdienst.
Die doen niet aan huisvesting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
13-01-2024 20:17
Dit lijkt me iets voor de crisisdienst.
Nee hoor.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
13-01-2024 20:15
Bel 112 (of eventueel de HAP als dat laagdrempeliger is voor je). Leg uit wat er aan de hand is en vraag om crisisdienst. Je bent niet veilig.

https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/ps ... che-crisis

Je kunt ook eerst een uber bellen, dan naar een hotel en vanuit daar 112 bellen voor hulp. Ook Veilig thuis is een optie tel: 0800-2000. Maar ga eerst weg, nu direct. Zijn gedrag is niet jouw schuld, nooit.
Hoho niet zo hysterisch.
112 is voor als je direct hulp nodig hebt. Accuut gevaar.
Als TO al in een hotel zit is het niet nodig om 112 te bellen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
13-01-2024 20:15
Bel 112 (of eventueel de HAP als dat laagdrempeliger is voor je). Leg uit wat er aan de hand is en vraag om crisisdienst. Je bent niet veilig.

https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/ps ... che-crisis

Je kunt ook eerst een uber bellen, dan naar een hotel en vanuit daar 112 bellen voor hulp. Ook Veilig thuis is een optie tel: 0800-2000. Maar ga eerst weg, nu direct. Zijn gedrag is niet jouw schuld, nooit.
Nee zeg.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
13-01-2024 20:18
Vanuit een hotel 112 bellen terwijl je je niet in een levensbedreigende situatie begint? Wat is dat nou voor debiel advies?
Bovendien heeft ze de politie al gebeld maar wil dan geen naam noemen.

Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
13-01-2024 20:17
Dit lijkt me iets voor de crisisdienst.
Euh nee
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je vriend doorslaat mag je zeker 112 voor hem bellen, niet voor jezelf uiteraard als je uit de situatie bent. Maar moet je natuurlijk wel durven. Deze man is een gevaar voor zichzelf en omgeving op dit moment. Tenminste als ik de OP moet geloven.

Als je in acuut gevaar bent kun je zeker 112 bellen. Krijg je politie op de stoep die vriend mogelijk voor een paar uurtjes meenemen. Maar dat gaat TO niet doen. ook vanwege eigen veiligheid.

Maar in deze paniek, waarin je je zo bedreigt wordt, mag je zeker 112 bellen.

Voor TO zou het ongetwijfeld anders werken ook omdat ze bang is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
13-01-2024 20:27
Als je vriend doorslaat mag je zeker 112 voor hem bellen, niet voor jezelf uiteraard als je uit de situatie bent. Maar moet je natuurlijk wel durven. Deze man is een gevaar voor zichzelf en omgeving op dit moment. Tenminste als ik de OP moet geloven.

Als je in acuut gevaar bent kun je zeker 112 bellen. Krijg je politie op de stoep die vriend mogelijk voor een paar uurtjes meenemen. Maar dat gaat TO niet doen. ook vanwege eigen veiligheid.

Maar in deze paniek, waarin je je zo bedreigt wordt, mag je zeker 112 bellen.

Voor TO zou het ongetwijfeld anders werken ook omdat ze bang is.
Jij klinkt in paniek, to is opzoek naar nieuwe woonruimte
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees vooral steeds iemand die aandacht nodig heeft ( to)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze word nu niet bedreigd. Ze kon de hele dag weggaan.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
112 en crisisdienst lijken me wat overdreven. Ze staat nu niet in haar rolstoel op de rails.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven