Zorgen om veiligheid

13-01-2024 19:16 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dit is het zoveelste topic dat ik open. Sorry daarvoor.

Mijn partner staat onder enorme stress door mijn problematiek, mijn beperkte mobiliteit/mantelzorg en werkproblemen (vertrouwensbreuk)

Maar deze week heeft hij meerdere uitspraken gedaan, die mij angst aanjagen.

Over mij voor de trein duwen met mijn rolstoel, bijvoorbeeld.
Over het lichamelijk toebregen van letsel bij collega's als hij terug moet naar zijn werk, ondanks zijn ziekmelding.

En vandaag dreigde hij een vrouw of haar kind te bedreigen of zelfs vermoorden (!!!) en ging ervan door met zijn auto. Met de mededeling dat ik moet zeggen dat ik van niks weet. Als politie belt: niet opnemen. Zondag zou hij terugkomen.

Ik heb de politie gebeld, vrees dat de stoppen doorslaan. Maar wilde geen naam noemen, ook uit angst voor eigen veiligheid.

Hij is inmiddels thuis, tot mijn grote opluchting, maar nog steeds woest.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil dat hij hulp krijgt, maar mezelfen anderen ook niet in gevaar brengen, en hem niet in gevaar brengen.

Hij heeft zóveel opgekropte woede in zich... Trauma's die hij altijd wegdrukte door te werken en middelen..

Wat nu??
Ik heb gebeld naar vriendinnen maar kan nergens heen om tijdelijk onder te duiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
14-01-2024 11:53
Sorry, maar na jouw laatste bericht te hebben gelezen, snap ik echt niet wat je nog eventueel van dit forum verwacht?
Je bent ook wel opmerkelijk alert en bij de tijd, na een klauw slaappillen gisterenavond/nacht.
Sorry, maar wat wil/hoop je van dit forum? Ik raak er echt geen wijs uit.
Het zijn kortwerkende slaappillen, en ik heb een behoorlijke tolerantie opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
14-01-2024 13:20
Nou, ik was gister heel angstig en wilde advies. Daar is dit forum mede voor bedoeld. Ik heb veel van die adviezen toegepast. Maar toch lijk ik elke keer alleen maar kritiek te krijgen en mezelf te moeten verdedigen. Terwijl ik wel degelijk stappen zet.

Maar toch blijf je nog bij hem vanwege je voet. Want dat houdt alle opties die je hebt tegen, toch?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
14-01-2024 13:20
Nou, ik was gister heel angstig, votlde mij heel onveilig gezien zijn uitspraken en wilde advies. Daar is dit forum mede voor bedoeld. En ik voel me er zo alleen voor staan, ik heb ook geen professional met wie ik dit kan bespreken. Ik heb veel van jullie adviezen toegepast. Alles gedaan wat in mijn macht ligt.

Maar toch lijk ik elke keer alleen maar kritiek te krijgen en mezelf te moeten verdedigen. Terwijl ik wel degelijk stappen zet.
Waarom zit je dan nu niet veilig in een hotel?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ravena schreef:
14-01-2024 11:12
Vriendinnen boden mij niet aan te logeren, daar heb ik moeite mee..
Wel dachten ze mee over de situatie.
Ouders en zusje gebeld of ik daar kan logeren. Mijn zusje zei ja, maar van mijn ouders mocht dat niet omdat zij een verstandelijke beperking heeft. Ook ouders weigerden; ze zeggen dat ik mijn problemen zelf maar moet oplossen, maar willen vooral mijn thuiswonende broertje in bescherming nemen (we henben een contactbreuk).
Dus ik voelde mij afgewezen en machteloos. De veiligheid van hun eigen dochter kan ze blijkbaar niks schelen. Instanties als Veilig Thuis zijjn geen optie, hij heeft mij nog niks aangedaan.
Even heel hard: toen hij wegreed met de auto was jij alweer veilig.
En blijkbaar is hij na het herverdelen van zijn huis ook alweer van zijn frustratie af.
En als jij hem verder met rust laat (dus stopt met hem onder druk zetten over 1. wat hij zou moeten doen aan huishoudelijke klussen in zijn eigen huis en 2. dat hij in zijn vrije tijd met jou erop uit moet gaan) zing jij het wel uit in zijn huis tot je weer zelf letterlijk uit de voeten kunt.
anoniem_6626158dc134d wijzigde dit bericht op 14-01-2024 13:46
14.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga naar een hotel.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
14-01-2024 13:43
Ga naar een hotel.
Zonde van het geld. Er is immers niets aan de hand. Dat kan ze beter gebruiken om kamers te zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu dat beschermd wonen verhaal. Ben je daar uit gezet omdat je voldoende geleerd had of met een andere reden?

Ik vraag het omdat ik benieuwd ben of je nog een indicatie hebt of ervoor in aanmerking zou komen. Wellicht biedt dat een aanknopingspunt namelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
14-01-2024 14:44
Ik lees nu dat beschermd wonen verhaal. Ben je daar uit gezet omdat je voldoende geleerd had of met een andere reden?

Ik vraag het omdat ik benieuwd ben of je nog een indicatie hebt of ervoor in aanmerking zou komen. Wellicht biedt dat een aanknopingspunt namelijk?
Nee, ik heb geen indicatie meer. Het was trouwens ook begeleid, en geen beschermd wonen. Je had wel je eigen appartementje, binnen een woongroep.

De indicatie was max 2 jaar, dus hij liep af. Al kwam verlening bij veel bewoners ook voor.

Dat kwam hen ook goed uit, want het komt erop neer dat ik mijn hulpvraag niet aansloot bij wat zij konden bieden. Ik had zware anorexia. Ben daar inmiddels van af, maar tijdens mijn herstel sloeg het om in extreme boulimia en hevige suicidaliteit.

Die begeleiding was toegerust voor mensen met een verstandelijke beperking, shizofrenie, zware depressie of psychosegevoeligheid.

Saillant detail: de oprichters hadden geen enkele opleiding op dat gebied. Badjuf en fabrieksmedewerker, die eens wat anders wilden proberen.

En Badjuf had zélf een ernstige eetstoornis, en als zij op dieet ging, moest iedereen koolhydrarm of keto... En dat werkte als een tierelier voor anorexia.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik gauw kijken hoe het in jouw gemeente werkt mbt toegang tot de maatschappelijke opvang, cq; hoe kom je aan een nieuwe indicatie. Want het lijkt erop dat je continu van de regen in de drup raakt.
Voordeel is als je hem ooit al had is de kans groter dat je een nieuwe krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
14-01-2024 19:09
Dan zou ik gauw kijken hoe het in jouw gemeente werkt mbt toegang tot de maatschappelijke opvang, cq; hoe kom je aan een nieuwe indicatie. Want het lijkt erop dat je continu van de regen in de drup raakt.
Voordeel is als je hem ooit al had is de kans groter dat je een nieuwe krijgt.
Gezien alle hulp die ze door de jaren al heeft gehad, word het misschien eens tijd dat ze letterlijk op eigen benen gaat staan (dubbel gezien de gebroken voet maar je snapt het wel) met eventueel ambulante ondersteuning en/of bewindvoering als ze financieel hulp nodig zou hebben.
Dit kan ook vanaf een kamer/studenten woning. Ze hoeft zich alleen maar te melden bij het WMO loket.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja. Ik vind iets anders.
Als ik het zo lees lijkt me goede hulp essentieel;
- stabiele woonplek met minimaal ambulante woonbegeleiding, maar een vorm van begeleid beschermd wonen lijkt me ook echt niet gek
- goede ggz, wellicht vanuit een FACT

Want iedereen hier en in haar eigen omgeving kan haar wel schoppen onder de kont blijven geven en/of haar op afstand houden, maar TO lijkt behoorlijke problematiek te hebben.
En ja daar hoort dan ook bij dat ze de s huis buiten zichzelf legt. Maar dat betekent niet dat ze geen intensieve hulp zou moeten krijgen om te leren zelfstandig te worden in alle opzichten.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
14-01-2024 19:14
Gezien alle hulp die ze door de jaren al heeft gehad, word het misschien eens tijd dat ze letterlijk op eigen benen gaat staan (dubbel gezien de gebroken voet maar je snapt het wel) met eventueel ambulante ondersteuning en/of bewindvoering als ze financieel hulp nodig zou hebben.
Dit kan ook vanaf een kamer/studenten woning. Ze hoeft zich alleen maar te melden bij het WMO loket.
Volgens een ander topic is het een klapvoet die geopereerd zou zijn.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegen mij is door ggz gezegd dat ze niks meer willen doen. Vorig jaar was ik nog gedwongen opgenomen, daarna was ineens de zorgmachtiging eraf en heb ik geen enkele hulp meer, sinds de verhuizing naar een andere stad. Dat is best heftig, die overgang. Omdat ik ook nog voor het eerst ging samenwonen. De boodschap wad eigenlijk "zoek het maar uit". Ik ben wel heel blij met de vrijheid trouwens, want de dwangopnames waren heel traumatisch.

Ik heb wel geprobeerd opnieuw hulp te krijgen, omdat ik steeds vastloop en verkeerde keuzes maak en verkeerde relaties aanga. Ik heb een gesprek gehad met het wijkteam, maar het was alsof ze mij niet geloofden. Omdat ik verbaal sterk overkom, en de nodige zelfspot heb, denken mensen vaak dat ik niet échte problemen heb. Eigenlijk val ik tussen wal en schip; te goed voor hulp, maar te slecht om het helemaal zelf te doen. Dat frustreert mij best wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom moet je dit dus gaan uitzoeken;

Frizz schreef:
14-01-2024 19:09
Dan zou ik gauw kijken hoe het in jouw gemeente werkt mbt toegang tot de maatschappelijke opvang, cq; hoe kom je aan een nieuwe indicatie. Want het lijkt erop dat je continu van de regen in de drup raakt.
Voordeel is als je hem ooit al had is de kans groter dat je een nieuwe krijgt.

Google weet het wel hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
14-01-2024 20:04
Tja. Ik vind iets anders.
Als ik het zo lees lijkt me goede hulp essentieel;
- stabiele woonplek met minimaal ambulante woonbegeleiding, maar een vorm van begeleid beschermd wonen lijkt me ook echt niet gek
- goede ggz, wellicht vanuit een FACT

Want iedereen hier en in haar eigen omgeving kan haar wel schoppen onder de kont blijven geven en/of haar op afstand houden, maar TO lijkt behoorlijke problematiek te hebben.
En ja daar hoort dan ook bij dat ze de s huis buiten zichzelf legt. Maar dat betekent niet dat ze geen intensieve hulp zou moeten krijgen om te leren zelfstandig te worden in alle opzichten.
Ik ben het zeker met je eens. Er zijn lange wachtlijsten voor beschermd wonen. Intensieve ambulante hulp bestaat ook. Vaardigheden om voor zichzelf te zorgen in de basis zal ze wel hebben of makkelijk kunnen leren.

@TO ik begrijp dat je tussen wal en schip zit. Het enige wat je kan doen is eerlijk vertellen tegen elke hulpverlener dus ook als je 112 belt, wat er speelt. Dan komt er een dossier opbouw. Neem je persoonlijk dossier mee naar gesprekken bij het wijkteam/WMO loket en als je serieus wilt worden genomen dan lach je dingen niet meer weg.

En als je het niet trekt dan ga je, zoals vele aangeven, naar een hotel/hostel/B&B. Ook dan neem jij jezelf serieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
14-01-2024 23:20
Tegen mij is door ggz gezegd dat ze niks meer willen doen. Vorig jaar was ik nog gedwongen opgenomen, daarna was ineens de zorgmachtiging eraf en heb ik geen enkele hulp meer, sinds de verhuizing naar een andere stad. Dat is best heftig, die overgang. Omdat ik ook nog voor het eerst ging samenwonen. De boodschap wad eigenlijk "zoek het maar uit". Ik ben wel heel blij met de vrijheid trouwens, want de dwangopnames waren heel traumatisch.

Ik heb wel geprobeerd opnieuw hulp te krijgen, omdat ik steeds vastloop en verkeerde keuzes maak en verkeerde relaties aanga. Ik heb een gesprek gehad met het wijkteam, maar het was alsof ze mij niet geloofden. Omdat ik verbaal sterk overkom, en de nodige zelfspot heb, denken mensen vaak dat ik niet échte problemen heb. Eigenlijk val ik tussen wal en schip; te goed voor hulp, maar te slecht om het helemaal zelf te doen. Dat frustreert mij best wel.
Je weet dit, je onderkent het en je blijft toch?
Niemand komt het voor je uitmaken hoor.
Blijkbaar haal je er ook iets uit, profiteer je er van of hou je van de drama.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
14-01-2024 20:08
Volgens een ander topic is het een klapvoet die geopereerd zou zijn.
Prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al eens een goed gesprek met je huisarts gehad over je huidige problemen?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ravena schreef:
14-01-2024 23:20
Ik heb wel geprobeerd opnieuw hulp te krijgen, omdat ik steeds vastloop en verkeerde keuzes maak en verkeerde relaties aanga. Ik heb een gesprek gehad met het wijkteam, maar het was alsof ze mij niet geloofden. Omdat ik verbaal sterk overkom, en de nodige zelfspot heb, denken mensen vaak dat ik niet échte problemen heb. Eigenlijk val ik tussen wal en schip; te goed voor hulp, maar te slecht om het helemaal zelf te doen. Dat frustreert mij best wel.
Dat kan ik mij voorstellen. Tegelijkertijd weet je dan ook dat jij moet beginnen met toegeven dat jij toch echt begeleiding nodig hebt om jezelf bestaande te kunnen houden.

Toegeven dat je in de dagelijkse praktijk minder zelfstandig bent dan je doet voorkomen zal voor iemand die hier stoer zit te vertellen over het kopen van een camper om de wereld mee te gaan bestormen best een hard gelag zijn.
Sterkte. En succes gewenst.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
14-01-2024 23:35
Neem je persoonlijk dossier mee naar gesprekken bij het wijkteam/WMO loket en als je serieus wilt worden genomen dan lach je dingen niet meer weg.

Heel goed idee. En neem dit ook mee naar je huisarts.

Ik geloof echt dat je verkeerd wordt ingeschat doordat je je goed presenteert maar ik vind je problematiek aardig ernstig. Het is niet realistisch dat jij even uit jezelf met een schop onder de kont van Viva het allemaal anders gaat doen.

Blijf aankloppen bij instanties. Overigens is je situatie ook ernstig genoeg om Veilig Thuis te bellen. Doe dat en overleg, zij kennen doorgaans ook de weg binnen jouw gemeente.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag met het wijkteam de situatie besproken, maar ze zeggen dat hij zelf hulp moet zoeken. (!!) Intussen loopt de aanvraag nog voor hulp voor mijzelf...
Ravena schreef:
15-01-2024 17:00
Ik heb vandaag met het wijkteam de situatie besproken, maar ze zeggen dat hij zelf hulp moet zoeken. (!!) Intussen loopt de aanvraag nog voor hulp voor mijzelf...
Het klopt wel dat jij niet voor hem de hulp kunt vragen. Hij is volwassen en mede ihkv privacy kan hij alleen zichzelf aanmelden..welke hulpvraag heb je gesteld? Vraag hulp voor jezelf met duidelijk afgebakende vragen. Welke aanvraag voor hulp loopt er voor jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
15-01-2024 17:00
Ik heb vandaag met het wijkteam de situatie besproken, maar ze zeggen dat hij zelf hulp moet zoeken. (!!)
Wat had je dan verwacht? Je vriend een gedwongen opname en jij intussen lekker rustig in zijn huis verblijven?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Ravena schreef:
15-01-2024 17:00
Ik heb vandaag met het wijkteam de situatie besproken, maar ze zeggen dat hij zelf hulp moet zoeken. (!!) Intussen loopt de aanvraag nog voor hulp voor mijzelf...
Zo werkt dat. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
15-01-2024 17:27
Wat had je dan verwacht? Je vriend een gedwongen opname en jij intussen lekker rustig in zijn huis verblijven?
Nee, absoluut niet.
Voel me totaal niet veilig en gun hem ook rust in zijn hoofd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven