Zorgen om veiligheid

13-01-2024 19:16 470 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dit is het zoveelste topic dat ik open. Sorry daarvoor.

Mijn partner staat onder enorme stress door mijn problematiek, mijn beperkte mobiliteit/mantelzorg en werkproblemen (vertrouwensbreuk)

Maar deze week heeft hij meerdere uitspraken gedaan, die mij angst aanjagen.

Over mij voor de trein duwen met mijn rolstoel, bijvoorbeeld.
Over het lichamelijk toebregen van letsel bij collega's als hij terug moet naar zijn werk, ondanks zijn ziekmelding.

En vandaag dreigde hij een vrouw of haar kind te bedreigen of zelfs vermoorden (!!!) en ging ervan door met zijn auto. Met de mededeling dat ik moet zeggen dat ik van niks weet. Als politie belt: niet opnemen. Zondag zou hij terugkomen.

Ik heb de politie gebeld, vrees dat de stoppen doorslaan. Maar wilde geen naam noemen, ook uit angst voor eigen veiligheid.

Hij is inmiddels thuis, tot mijn grote opluchting, maar nog steeds woest.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil dat hij hulp krijgt, maar mezelfen anderen ook niet in gevaar brengen, en hem niet in gevaar brengen.

Hij heeft zóveel opgekropte woede in zich... Trauma's die hij altijd wegdrukte door te werken en middelen..

Wat nu??
Ik heb gebeld naar vriendinnen maar kan nergens heen om tijdelijk onder te duiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Was niet de bedoeling!
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 13-01-2024 21:10
83.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Raveena, ik heb de afgelopen tijd meerdere berichten van je voorbij zien komen.
Er worden je oplossingen aangedragen en het is continu "ja maar".
Je eigen actie ontbreekt, hoe beperkt je momenteel ook moge zijn, als vrouw die zich onveilig voelt zijn er opties te vinden.
Berichten openen en meningen van anderen het helpt allemaal niks.
Hoe hard het ook moge klinken, niemand komt je redden! jij moet jezelf redden.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
lorrelies wijzigde dit bericht op 13-01-2024 21:43
99.41% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Tis wat allemaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je wil blijven moet je je naam noemen bij de politie. Wellicht kunnen ze een tijdelijk huisverbod afgeven. Dan komt ook hulp op gang voor jullie beiden.

Je kunt ook naar de winterkoudeopvang gaan van je gemeente. Of een hotel. Een vriendin.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 13-01-2024 21:30
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat hem uitrazen en zet het voetbal op. En zeg vervolgens dat je sigaretten gaat halen bij de nachtwinkel. Rij dan naar een blijf van mijn lijf huis en doe daar je verhaal.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Gvd Ravena, wil je dood en met je lijk in de krant ofzo? Ga weg. Nu nog. Bel de politie, laat je halen, ga, ga, ga!!!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
13-01-2024 21:20
Laat hem uitrazen en zet het voetbal op. En zeg vervolgens dat je sigaretten gaat halen bij de nachtwinkel. Rij dan naar een blijf van mijn lijf huis en doe daar je verhaal.

Doe laten je niet binnen. Noodbed gaat via politie of Veilig Thuis.
TO, als je serieuze stappen wil nemen, bel Veilig Thuis voor advies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
13-01-2024 21:36
Doe laten je niet binnen. Noodbed gaat via politie of Veilig Thuis.
TO, als je serieuze stappen wil nemen, bel Veilig Thuis voor advies.

Binnen toch wel? Lijkt mij cru om iemand met rolstoel buiten te laten staan. Bellen vooraf is wel beter idd.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijf van mijn lijf huis?
TO is niet in accuut gevaar hè. Als ze haar spullen pakt en in een hotel gaat zitten is het ook goed.
Je gaat niet een crisis bed bezet houden terwijl TO gewoon weg kan gaan en ergens anders kan verblijven.
Zo te horen komt hij haar niet zoeken om haar wat aan te doen maar is hij ook blij als ze zijn huis verlaten heeft
lorrelies wijzigde dit bericht op 13-01-2024 22:05
20.20% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
13-01-2024 21:41
Binnen toch wel? Lijkt mij cru om iemand met rolstoel buiten te laten staan. Bellen vooraf is wel beter idd.

Ze laten niemand zomaar binnen. Die vrouwen zitten daar niet voor niks hè.

TO, hier staan advies en tips.
https://www.blijfgroep.nl/artikelen/ik- ... et-veilig/
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
13-01-2024 20:18
Die doen niet aan huisvesting.
Ik bedoel voor partner van TO he.
Pimpelmeesje87 schreef:
13-01-2024 21:54
Ik bedoel voor partner van TO he.
Omdat ie een keer agressief is? Daar komen ze echt niet voor hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
13-01-2024 21:51
Ze laten niemand zomaar binnen. Die vrouwen zitten daar niet voor niks hè.

TO, hier staan advies en tips.
https://www.blijfgroep.nl/artikelen/ik- ... et-veilig/

Dat snap ik, maar TO lijkt mij niet zo gevaarlijk. Die link is wel duidelijk verder.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Logisch dat ze blij is dat hij thuis is dan is hij in ieder geval niet bezig met (andere) mensen bedreigen en vermoorden.

Als het goed is zijn adressen van een blijf van mijn lijf huis onbekend. Je kan er niet zomaar even aanbellen hè.

Tja TO jij zit met je voet. Blijkbaar mag je wekenlang eigenlijk niet van je plek af en altijd hoog zitten.
In deze situatie zou ik dat dus loslaten als het nu fysiek haalbaar is. Eventuele schade aan je voet zie je later wel en ik zou dus inderdaad vluchten zodra je kan.

Ik zou sowieso voor de zekerheid een noodtasje vullen met daarin ook je paspoort en andere belangrijke papieren mocht je dat wel fysiek lukken.
Ook zou ik (onopvallend) opnames maken met je telefoon van zijn bedreigingen. Mail dit daarna naar jezelf.

Maar ja ik lees je nu al zo lang en jij hebt echt meer hulp/steun nodig dan het viva forum.
Die hulp kan echt wel opgestart worden hoor al is het maar praktijkondersteuner huisarts die kan meedenken en je kan je ei kwijt.
Er zal helaas niemand zijn die een huis voor je heeft waarbij je ook nog eens de medische zorg krijgt die jij blijkbaar nodig hebt.
Hoe dan ook je zal zelf weer en nog meer actie ondernemen en in de loop der tijd zijn er al zoveel opties langs gekomen. Sommige schuif jij gelijk weg (kan niet/al gedaan) maar wellicht zijn die toch de moeite waard om nogmaals te gaan doen.

Wat heb jij trouwens tegen je vriendinnen verteld waarom je opgehaald wilde worden?
Hoewel ik echt een goede vriendin zou willen zijn ik zou ook bang zijn dat als ik je eenmaal in huis haal je niet meer weg gaat.
En slechte band met vader en/of broer is rot om bij te zitten maar ik denk nog altijd net ietsje beter dan bedreigd te worden door iemand waar je afhankelijk van bent.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
13-01-2024 21:46
Blijf van mijn lijf huis?
TO is niet in accuut gevaar hè. Als ze haar spullen pakt en in een hotel gaat zitten is het ook goed.
Je gaat niet een crisis bed bezet houden terwijl TO gewoon weg kan gaan en ergens anders kan verblijven.
Zo te horen komt hij haar niet zoeken om haar wat aan te doen maar is hij ook blij als ze zijn huis verlaten heeft

Dat verandert de zaak.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
13-01-2024 22:15
Logisch dat ze blij is dat hij thuis is dan is hij in ieder geval niet bezig met (andere) mensen bedreigen en vermoorden.

Als het goed is zijn adressen van een blijf van mijn lijf huis onbekend. Je kan er niet zomaar even aanbellen hè.
...

Thx. :blond:
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was eigenlijk de meerwaarde van het bellen van de politie zonder naam of andere herkenbare dingen te noemen?
Ik bedoel eigenlijk wat zei de politie toen je benoemde dat hij gedreigd heeft je voor de trein te gooien? Althans ik neem aan dat je dat gezegd hebt?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
13-01-2024 21:41
Binnen toch wel? Lijkt mij cru om iemand met rolstoel buiten te laten staan. Bellen vooraf is wel beter idd.
Natuurlijk wel, rolstoel maakt niet ineens wel nodig.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
13-01-2024 22:25
Natuurlijk wel, rolstoel maakt niet ineens wel nodig.

Ja, en dat staan was ook al niet kloppend, De scherpte gaat eraf. Niet bepaald mijn finest hour. :nooo:
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
13-01-2024 22:17
Wat was eigenlijk de meerwaarde van het bellen van de politie zonder naam of andere herkenbare dingen te noemen?
Ik bedoel eigenlijk wat zei de politie toen je benoemde dat hij gedreigd heeft je voor de trein te gooien? Althans ik neem aan dat je dat gezegd hebt?

Als je niet wil zeggen waar je woont en wie je bedreigd kan de politie niks natuurlijk.
Wat betreft je huisgenoot kan ik me voorstellen dat de situatie in zijn huis hem teveel word.

Hij kan nu geeneens meer in zijn vrije tijd rondlummelen want dan moet hij ineens allerlei activiteiten buiten de deur gaan doen van zijn huisgenote.

En in zijn zitkamer breekt hij zowat zijn nek over het matras van de verslaafde schizofrene man en de rolstoel van dus die suïcidale vrouw met mysterieuze persoonlijkheidsstoornissen.
Ik kan me kortom voorstellen dat zijn huis niet meer als zijn thuis voelt, hij als een vulkaan is uitgebarsten daarom.

Wat ik hiermee wil zeggen: jij bent niet de enige die zichzelf vergist heeft in dat samenwonen idee.

Als jij zo snel mogelijk andere woonruimte wilt is het misschien een idee om jezelf opnieuw te laten opnemen. Wel in een andere instelling dan je vorige keer vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
13-01-2024 22:15

Als het goed is zijn adressen van een blijf van mijn lijf huis onbekend. Je kan er niet zomaar even aanbellen hè.

Het is niet de bedoeling dat je aanbelt, maar de adressen zijn gewoon bekend tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eucalypta schreef:
13-01-2024 22:46

Als jij zo snel mogelijk andere woonruimte wilt is het misschien een idee om jezelf opnieuw te laten opnemen. Wel in een andere instelling dan je vorige keer vanzelfsprekend.
Op welke gronden kan TO opgenomen worden op dit moment denk jij? Bedoel je algemeen ziekenhuis of een GGZ opname? Zover ik het lees zie ik voor geen van beide plekken een passende problematiek.

En ook op welke manier kan die opname ervoor zorgen dat ze een woning krijgt?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven