~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sam, is toch nog snel gegaan he, gelukkig!

Hopenlijk herstel je vlug weer tot de oude jij.

Isa, berichtje gelezen: LEUK LEUK LEUK!!!!!!
Isa,

Joehoe te gek !! Fijn dat alles goed was.
Zo manlief is carnavallen (bleeeeeeh) dus een lekker rustig avondje. Morgen komt mijn neefje logeren en gaan we karten, ben zooo benieuwd hoe hij het vind is nl de eerste keer. Vroeg waar hij wilde eten, burger king. Dus na vele jaren keer ik een keer terug naar deze fast food keten. (ben niet zo'n liefhebber)

Vind het wel gezellig hoor zo'n knulletje van 10.

Nu ik alleen thuis ben moet ik zo zelf de hond uitlaten, helaas.

(bokke bokke bokkeweer!
Wauw Sams dat is toch best een nette bevalling! Gefeliciteerd en wat een mooie naam!!

Minime heeft waterpokken, het is zo zielig. Om te zien althans want hij heeft er geen last van, maar ik heb de neiging er aan te zitten. Ben benieuwd of het maandag zover over is dat hij wel naar t kdv mag.

Madootje, ik heb een beloningsbord gekocht bij de kruidvat, dat werkt als een trein. Ipv een kwartier aankleden, is het nu een paar minuten. Dus belonen wat hij goed doet helpt echt. Hoe gaat het met Bink?

Isa, mijn kont groeit zo erg dat ik mijn 1e zwangerschapsbroek al niet meer aan kan Ik heb mijn dieet wel aangepast en eet al 2 weken niet veel chips ed meer, maar een beetje .

Wees blij Barrel dat je gezellig je neefje op bezoek hebt. Carnaval is echt geen ruk aan, vind ik dan.

Lot het is echt snel gegaan, heb je wel weer zin om te werken en hoeveel dagen ga je werken?
bleeeeeh = geen ruk aan (moet er niet aan denken carnaval brrrrrr)
Carnaval is ook aan mij totaal niet besteed. Ben niet zo'n fan van buitensporig openbaar dronkenschap en dat lijkt voor veel mensen toch hetgeen te zijn waar carnaval om draait.

Findi, ik denk dat het taalbegrip van Bikkel nog niet goed genoeg is voor zo'n beloningssysteem. Keuzes als aan tafel blijven zitten, anders geen toetje of als je je broodje op hebt mag je iets lekkers, lijkt hij nog niet te snappen.

Isa, als je voed op verzoek ipv op schema raken vraag en aanbod beter op elkaar afgesteld. Op schema kan ook hoor als je je daar zelf prettiger bij voelt, maar mij is voeden op verzoek eigenlijk altijd heel goed bevallen.

Dames, ik meld mij af. Ik trek me samen met man en kinders voor een midweekje terug in een huisje in het bos en ik heb nog een hoop te doen voor vertrek.
Ja wat gaat het snel he, gisteren weer mn eerste werkdag. Vond het nog leuk ook...!

Zondag alles thuis voorbereid zodat vriendlief het 's morgens zo kon pakken (kleertjes ed en tassen voor het KDV).

Alles was goed gegaan en ze waren gelukkig ruim op tijd op het KDV.

Lieve kaartjes in mn postvakje en enthousiaste clienten. Weinig gedaan, veel gelezen maar zal vast niet alles onthouden. Kan ik me de komende dagen mooi vd domme houden en iedereen zelf het verhaal laten vertellen.

Fijn Isa dat alles goed is he.

Ben benieuwd Sams en Ernie hoe het met jullie gaat.

Groenoogje hoe gaat het met jullie?

Heerlijk Madootje een weekje weg.. zeggen wij ook vaak tegen elkaar moeten we ook eens doen maar het uitvoeren, ho maar.

Vanmorgen met Lotje bij het CB geweest, is inmiddels 60 cm en weegt 5635 gr. Alles mooi op de middellijn.

Krijg ook een andere verpleegkundige. Degene die ik bij Marit had is overgeplaatst door hogerhand helaas met de nieuwe heb ik niet zoveel. Heb het idee dat ik niet even kan overleggen. Nu weet ik zelf ook best veel (en neem ik nog het meest aan van andere mams) maar het idee van overleg vind ik wel belangrijk.

De arts zei dan ga je toch naar de middag en dan heb je ook een andere vpk. Prima idee.

Vroegen ze ook nog of de stagiaire mocht prikken...ehh had ik zomaar moeite mee. Heb zelf in mijn stage ook een keer een baby geprikt. Had er later zo'n naar gevoel bij. Had ik het wel moeten doen, had ik alles wel goed nagekeken etc.

Maar ja de stagiaire moet het wel leren.... uiteindelijk geen toestemming gegeven en heeft de arts het gedaan.

Lotje ligt te spartelen in de box, lijkt niet zoveel last te hebben van de prik.

Net voor ik ging werken, 4 nachten, sliep ze door. Maar helaas vanochtend was het 05.45... hoop niet dat dit door zet. Kom ik wel heel vroeg aan op mn werk...

Marit slaapt nog 's middags, 2 tot 2 1/2 uur. Heel vaak wordt ze dan huilend wakker en is dan pieperig tot we gaan eten. Totaal niet gezellig. Na het eten (en voor het slapen) kan ze het liefste meisje zijn..... Herkenbaar? Wat kunnen we ermee?

Plicht roept weer!
Lot zou het niet kunnen dat ze te lang slaapt?

Hidde heeft namelijk ook dat als hij eens lang slaapt hij helemaal uit zijn doen is. Chagerijnig en hangering vreselijk! Nu slaapt hij meestal max een uur ( op het kdv helemaal en anders moeten ze hem wakker maken).

Het komt eigenlijk steeds meer voor dat hij niet slaapt, ook niet altijd even fijn voor het humeur rond 17.00 uur.

Madootje een hele fijne week!!!

Even een vraagje aan alle dames met een 2e. (bijna allemaal dus hihi)

Wij willen dus voor een 2e, maar opeens zijn er ook veel twijfels.

Zoals is het niet veel drukker, moeilijker met oppas, etc.

Nu is het allemaal zo makkelijk. ALthans zo voelt het nu.

Als ik onverwachts iets heb (bv met werk) is het makkelijk om hem onder te brengen. En nu denk ik soms al pffff waar haal ik de tijd vandaan??

Is dit misschien gewoon (hoe noem je dit) cold feet??

Hadden jullie ook zoiets of klinkt dit raar??

Ben er echt zo mee bezig, met de vraag wat is wijsheid (had ik m maar in pacht )

Trouwens waar is groenoogje???????? Joehoeoeoeoeoeoe

iemand???
Hello !!

Ahhh....Lot werken...moet er nog even niet aandenken. Maar goed om te lezen dat je er toch zin in had. Zal vast bij mij ook wel weer komen. Nu nog maar niet aandenken.

Barrel, ik geloof niet dat ik er zo over na heb gedacht. Drukker met een tweede. Ja merk wel dat het er allemaal anders uit gaan zien. En het is iets meer geregel als je er 2 hebt, maar het is zo leuk. Zegt zij nu al,na nog niet eens 2 weken moeder te zijn van 2 kids.

Hier gaat het verder eigenlijk best goed. Langzaam gaat het met mij iets beter. Helaas nog steeds veel pijn aan bekken en rug. En traplopen moet ik zo veel mogelijk vermijden maar ja dat lukt niet altijd. Ons mannetje doet het geweldig. Eet de oren van onze hoofd. En vannacht mochten we zomaar langer dan 4 uur slapen van hem. Hopelijk zet dit een beetje door.

Amelie is een draak momenteel. Alles is nee, word er niet goed van. Gisteren van CB gehoord dat we haar positief moeten benaderen, omdat er nog al veel in haar leven gebeurd. En mama moet haar veel aandacht geven als ze niet met Thibault bezig is. Het leek gisteren avond en vanochtend te werken. Maar heel vermoeiend. En zeker als ze 's middags niet wil slapen is ze net al bij jullie aan het einde van de middag, begin van de avond, helemaal een spook.

Goed ik ga eens even verder kijken op het internet. Tjuuus !!
Ja Barrel, dat herken ik wel, maar ik vond het geen goede reden om geen 2e te willen. Het zal wel moeilijk zijn, maar aan de 1e zijn we ook gewend en daarvoor heb ik denk veel meer vrijheid moeten inleveren.

Relaxed dat je 1e werkdag leuk was Lot, even lekker afleiding. Hoeveel dagen werk je nu?

Je hoort t wel vaker dat de grote broer of zus lekker dwars gaat liggen na een geboorte van een nieuw kindje. Ook het betrekken bij de verzorging vand e nieuwe beeb kan wel eens helpen.

Op mijn werk te horen gekregen dat ik niet vervangen word tijdens mijn verlof. Ik vroeg aan mijn directe collega hoe dat dan met haar vakantie zat: ze mag niet op vakantie gedurende de 4 maanden dat ik weg ben . Beetje vreemd. Op onze afdeling doen we met zijn 2e nu dezelfde hoeveelheid werk als ze 5 jaar geleden met zijn vieren deden, en dadelijk zal ze het dus in haar uppie moeten klaren. Belachelijk!!!
Tis het proberen waard om haar wakker te maken Barrel, ga het vrijdag proberen.

Op het KDV ligt ze erom 12.30 uur in thuis wel eens een uur of meer later...

Weet eigenlijk niet hoe het daar gaat... eh gewoon vergeten te vragen.

Findi, ik werk 3 dagen. De 2e en 3e dinsdag van de maand, de rest op maandag en de woensdag en donderdag vast.

Druk tja, tis meer bedrijvig dat wel maar goed nu ze nog zo klein is valt het nog wel mee. Nu kan ze nog overal zo mee naar toe. Met Marit vind ik dat veel lastiger.

Tis meer plannen, boodschappen doen, naar het CB je doet het niet zomaar even meer. Moet wennen denk ik maar volgens mij krijg je er vanzelf wel routine in.

Denk dat voor jou dat een flexibele oppas aan huis ideaal zou zijn. Zie het aan vriendlief met zn zaak, er is vaak wel even iets. Zal bij jullie ook zo zijn. Een vriendin van mij heeft een studente die vaak oppast voor een avondje uit of tandarts bezoek of zo. Ze woont in de buurt en wil graag iets bij verdienen zo naast haar studie. Ze is vaak thuis aan het studeren en komt er zo tussenuit.

Marit vindt haar zusje geweldig. Veel knuffelen, speentje geven als ze huilt. Echt meehelpen doet ze niet. Maar wel bv samen de luier verschonen van Lotje. Maar ook naar buiten met elkaar. Lotje in de wandelwagen en Marit op het plankje. Gaat prima zolang we naar de speeltuin gaan (Marit heeft een hekel aan winkelen...).

Toen ik zwanger was dacht ik ook wel eens waar zijn we aan begonnen maar Lotje is niet meer weg te denken

Lotje heeft veel last van haar prikken gehad volgens mij. Vandaag bij mn schoonouders heeft ze veel gehuild. Nou ja gehuild, ze krijst dan. Mn schoonmoeder heeft veel met haar op schoot gezeten. Thuis heeft ze 1 borst gedronken. De andere wilde ze niet...krijsen... ligt nu vanaf 18.00 uur (na een zetpil) te slapen. Ga haar zo wakker maken. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Ben moe, ga na de voeding gelijk naar bed...
Gisteren heeft ons kleine meiske buisjes gekregen! Echt een bikkel! Geen kik gegeven. Alleen buisjes is goed te doen. De neusamandelen maken het vaak wat pijnlijker!

Zaterdag had ik mijn echo. Ze konden het hartje niet goed zien en het klopte nogal onregelmatig, dus afgelopen dinsdag moesten we weer terugkomen.

Alles tot nu toe goed op de onregelmatigheid van het hartje na dan. Dat wordt nauwkeurig in de gaten gehouden.

En ook wij weten wat het wordt, maar ik ga moedig mijn mond houden
Findi, wat raar dat je collega 4 mnd geen vrij mag nemen! Dat kan hij helemaal niet vragen, achterlijk hoor!!

Lot, hoe is het met lotje? gaat het al een beetje beter. Altijd zielig he die prikjes.

Ben benieuwd of het evt gaat helpen, minder slaap. Hidde is nl ook veel lamlendiger als hij 2 of meer uur slaapt.

Tomaatje, nieuwsgierig!!!!!!

Maarre wat een eng nieuws, wat kan er zijn dat het hartje zo vaag is??? Ik hou niet van zulke zw verhalen, moet gewoon goed zijn!!

Wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden.

Findi het is ook weer niet zo dat ik er om die reden helemaal vanaf zie. Wil eigenlijk graag een 2e. Ben er heel erg mee bezig (vnl in mijn hoofd hoor ). Maar dit punt blijft gewoon erg hangen, mss beren op de weg zien. wie weet.

Ga zo lekker mijn knul ophalen van het KDV. Ben vroeg vandaag, we hadden niet zoveel te doen dus op tijd weg.

Zo komt ook de schilder nog, lekker na dit weekend weer een normaal huis. (zonder schilderzooi)
Effe opscheppen!!

Nikki is nu sinds een week dag en nacht zindelijk!!!
Jij opschepster Knap man! Wel vervelend zeg, zo'n echo die onduidelijkheid geeft over hoe het met jullie kindje gaat.

Barrel, het is wel drukker met 2, maar het valt me eigenlijk wel mee. Ik ben veel drukker met Bikkel (maar dat zal je niet verbazen) dan met Bink. Qua opvang is er niet zo heel veel veranderd. Ze gaan op mijn vaste werkdagen naar het kdv en iedereen die voorheen weleens oppaste doet dat nu nog steeds. Er is alleen 1 vriendin die ik nu niet als eerste optie vraag omdat ze haar handen al redelijk vol heeft met haar eigen peuter. Maar als ik geen andere opties heb vind ze het zelf geen probleem om op te passen. Ik ben voor mijn gevoel nu dus niet minder flexibel nu.
Hoop ook inderdaad voor je dat echo snel meer duidelijkheid geeft. En dat je meisje veel aan de buisjes heeft.

En ohw...wat ben ik jaloers op jouw zindelijke grote meisje. Hier is het begin gemaakt van plassen op het potje, maar net stond ze naast me, mama heb plas gedaan, en het liep zo haar broek in...en geen luier op. Dat vond ze maar raar.... ach al het begin is moeilijk.

Met ons kleine ventje gaat het heel goed. We hebben eigenlijk best goede nachten. Hij slaapt al zo'n 5 uur achter elkaar, dus mag zeker niet klagen. Voor de rest is hij erg tevreden en zooooo lief. Gisterenavond ging ik iets eerder net bed dan vriendlief. Hij zou opblijven tot de laatste voeding van half 12. Word ik toch wakker van gegil van Thibault rond half 11. Ik ren naar beneden. Ligt vriendlief in coma op de bank, en onze kleine man gillend in de kinderwagen, er naast...Toen heb ik vriendlief toch een schop verkocht. En nog niet wakker worden. En mijn kleine ventje helemaal tranen en snikken. Zo.... zielig om te zien. En vriendlief voelde zich natuurlijk erg schuldig, zodat ie vannacht naast zijn bed stond om hem uit bed te halen, aan mij te geven en hem te verschonen. Mannuh....!!

Amelie gaat zo lekker naar een vriendinnetje. En ik ga heerlijk met ventje lief naar buiten. Hij zit helemaal onder de pukkeltjes en heb gisteren gemerkt dat de buitenlucht dat iets minder maakt. En het wordt tenslotte weer een lentedag vandaag. Toedaloeeeee!!
He bah Tomaatje wat schrikken! heb je inmiddels al iets meer duidelijkheid?

Ik hoop dat het allemaal meevalt, jullie worden ook niet gespaard he? Hoe gaat het inmiddels met het oprekken bij je kleine meid? Heeft dat het gewenste effect?

En wat een knap kind, al helemaal zindelijk. Hier nog niet hoor: na hele fanatieke pogingen van zijn kant is de interesse nu helemaal weg. Hij geeft nu wel aan: mama, natte broek: volgens mij is hij dan aan het plassen of heeft het net gedaan. Nu nog op tijd op de wc zien te krijgen

Ik heb die twijfels over een tweede ook gehad hoor en ben nu achteraf eigenlijk ook wel blij (moeten jullie niet verkeerd opvatten) dat ik die miskramen heb gehad, puur qua planning: ik denk dat het nu met T. allemaal wat makkelijker gaat, hij luistert beter en heeft niet meer van die enorme driftbuien. Ik kan hem makkelijker opdrachtjes geven en denk dat het daarom ook wel veel relaxter zal zijn.

Hoewel ik er ook van overtuigd ben dat wanneer je er midden in zit het ook allemaal wel losloopt.

Als die 2e miskraam goed was gegaan was ik nu zo'n beetje uitgerekend geweest, ook lekker midden in een verhuizing...

Ben nu wel heeeeel blij hoor met mijn zwangerschap en dat alles goed gaat (zo op tekst kan het ook zomaar verkeerd opgevat worden, is niet mijn bedoeling).

Madootje, ik heb een stukje van je topic gelezen: sterkte meid! Ik heb af en toe hier ook van die momenten, maar gelukkig niet altijd. Ik merk wel dat hoe gestresster of geirriteerde ik reageer, hoe meer hij mij gaat uitdagen.

Maar het is soms verdomde lastig om de emoties er buiten te houden.

Lot, alweer aan het werk. Mijn hemel wat gaat dat snel!

Is de ziekenboeg inmiddels weer genezen verklaard?

Tja Sams, inderdaad MANNEN!!!!!

Fijn dat het verder allemaal lekker loopt.

Hier alles goed, net weer bij de vlos geweest. Volgende keer naar een andere praktijk.

Ben weer goedgekeurd, buik lag een weekje achter qua grootte, maar volgens haar omdat het een dwarsligger is (nu al!!!)

Mijn baarmoeder is dus in verhouding heel breed ipv hoog.

T. is zaterdag ziek geweest, ik had net zo hard lopen roepen dat wij er mooi vanaf komen, tja dat is de goden verzoeken he?

Hij heeft lekker alles ondergespuugd, maar gaat nu gelukkig weer goed (ik ben een beetje fobisch voor spugen...).

Met ons huis schiet het nu ook eindelijk wat op. Als het goed is (hoe vaak heb ik dat de laatste tijd al wel niet geroepen ) Zijn de laatste werklui morgen klaar.

Voor zaterdag staat het schonmaakwerk op de agenda. Ik ben vandaag een klein beetje begonnen met de keuken, jeetje wat een stofbende: ik heb hem 2 keer met sop afgenomen en nog is het niet helemaal schoon (maar kan in ieder geval de kleur van mijn aanrechtblad weer zien... )

Ik krijg gelukkig hulptroepen: moeder en schoonmoeder en T. blijft gelukkig thuis bij papa, dus dat moet lukken.

Denk aan mij als jullie lekker genieten van het weekend!

Nou dat was het weer voor voorlopig, ik weet niet wanneer ik er weer ben: druk, druk, druk.

Geniet lekker van het mooie weer!
Sams, zó herkenbaar... Ernieman schiet soms 's nachts ineens overeind om te roepen hoe laat het is en dat Stijn gevoed moet worden...tja...bedankt, maar ik heb hem net gevoed! Hoort dus ook helmaal niks, terwijl ik bij de eerste de beste kuch al wakker ben... Toch heb ik absoluut niks te klagen hoor. Ernieman blijft meestal ook wakker tot een uurtje of 12, waardoor ik alvast 1 of 2 uurtjes slaap kan pikken en verder zorgt hij als hij thuis is zoveel mogelijk voor Jurre.

Zindelijk? Wauw, Tomaatje, wat ontzettend knap! Wij zetten Jurre regelmatig op het potje, maar hij geeft zelf echt nog niet aan dat hij moet plassen. Wel is hij heel trots als op het potje gepoept heeft: kijk mama, grote poep!! Stijn heeft alleen maar "émmimèm...eh..ienimemm...eh...emmiemiemiee...eh...kleine poepies!" (ieniemienie is ook wel een lastig woord voor een peuter )
Leuk jullie ervaringen te lezen na het krijgen van een tweede kindje. Ik heb me ook behoorlijk shit gevoeld na de geboorte van zoontje en bereid me nu toch weer voor op een heftige start hoewel ik ergens denk; het zal deze keer toch wel gemakkelijker gaan omdat je al veel weet?? Maar ja.. die hormonen en slaapgebrek dan hè?! Ik vat het niet verkeerd op hoor Charly! Ik had ook niet eerder zwanger moeten raken want denk toch dat ik het dan te zwaar had gevonden.

Waar ik wel zo nu en dan al mee bezig ben (en over in zit) is school en hoe dat allemaal op te lossen met bso en overblijven etc. Dan krijg je waarschijnlijk nog clubjes erbij en is het eind helemaal zoek. Ik zie om mij heen bij vriendinnen dat dat behoorlijk druk en chaotisch is. Ik hoop dat ik tegen die tijd een andere baan heb...

Zindelijk?!! Wow!! Geweldig zeg Tomaatje! Dat zie ik hier het komende jaar nog niet gebeuren hoor Wat kan de oorzaak van de onregelmatige hartslag zijn?? Vind het ook wel eng klinken..

Is volgens mij "manneneigen" hoor Sams! Het klinkt erg herkenbaar! Als zoontje wakker is of roept ga ik vaak heel demonstratief draaien en zuchten in bed

Gister was zoontje "in gesprek" met zijn auto's. Die deden niet wat hij wilde... Hoorde ik: 'dan ga je in de guur, ja?', loopt naar de berging/schuur doet de auto er in en zegt: 'ga maar even afkoelen'............ hm.. is het nu erg duidelijk wat ik af en toe met hem doe als hij stout is? Hij begint behoorlijk brutaal (op zijn manier dan) te worden en echt ALLES is nee. Heb een enorme scene gehad in de supermarkt. Je zag mensen echt kijken; watvoor moeder is dat?! Wat een idioot kind! Had liever wat medeleven gehad. Ik was toch zo kwaad. Ik zweer het je, als het thuis was gebeurd had ik hem wat aan gedaan Ik ben geen geduldig persoon helaas... Kun je dat leren???

Het grote bed is eindelijk binnen, we gaan donderdag een poging wagen hem daarop te laten slapen. Zal mij benieuwen!
Ook hier zo'n kerel hoor. Al begint hij nu wat vaker wakker te worden. Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat de jongens vast goed geslapen hadden terwijl ik er tig keer uit was geweest. Maar ja, met Madokus wakker krijgen ben ik langer bezig dan met zelf bij de jongens kijken.

Hier lijkt het griepseizoen ook zijn intrede te doen. Bink is sinds gisteren ziek. Had gisterenmiddag ineens flinke koorts. De koorts is nu wat gezakt, maar eerst maar eens afwachten of dat zo blijft. Ook Madokus lijkt (weer) ziek te worden. En dat terwijl hij morgen zijn herexamen heeft en de vorige keer al gezakt is wegens ziekte. O wat hoop ik dat de geschiedenis zich in dit geval niet gaat herhalen.
Tje Tomaatje lijkt me schrikken bij de echo dikke

Woh knap hoor dag en nacht zindelijk. Marit wil gewoon niet op het potje - ja met broek en al aan - maar verder niet. Heb zelf de puf er nu niet voor om er echt goed aandacht aan te besteden. Nog even wachten dus.

En een lekker schoon huis Charly? Pas je wel een beetje goed op jezelf? Wel doen hoor!

Grappig te lezen het gesprek van je zoontje met zijn auto's Isa. Die strijd zou bij ons ook kunnen komen in de winkel, ware het niet dat ik nu nog zelden met Marit en Lotje in de winkels kom. Ga meestal 's avonds alleen of even snel voor ik naar het KDV ga...

Afgelopen zondag was Marit ziek, gespuugd. Paracetamol gehad en daarna knapte ze flink op. Een heel stuk buiten gefietst op haar eigen (3-wiel) fiets. Uit bed heel warm 39.2 ehh. Nog een paracetamol en 's avonds was er niets meer aan de hand...

Alleen vanavond weer... spugen... ze wilde niet aan tafel.. maar ja dat moest.... en ja hoor alles eruit.... lekker in bad geweest. Ze wilde zelf graag naar bed (is nog nooit gebeurd) en ik hoefde niet eens een verhaaltje voor te lezen. Zo zielig....

Zie mijn geest alleen al dwalen.... hoe moet dat morgen nu weer. En al eerder vannacht.

Vriendlief wordt echt niet wakker en ik... ben erg moe....

Nou ja voor Marit is het het vervelends, zij voelt zich beroerd.

Vind het erg leuk om te werken, alleen het kost me deze week wel erg veel energie. Moet 3 dagen om 06.00 op. Pff ben het niet meer gewend.

Gelukkig komt Britt de laatste nachten niet meer en kan ik 6 1/2 tot 7 uur slapen.

Ga haar zo alvast maar wakker maken, even iets eerder zodat ik naar bed kan.

Barrel, afgelopen week heb ik Marit wakker gemaakt (na zeg zo'n 2 uur slapen) en veel minder huilen en jengelen...!

Lijkt dus te werken.

Lotje is wel weer verkouden (net als Marit trouwens). Het blijft heen en weer gaan. Maar goed dat kan ook bijna niet anders...tis winter, ze gaat naar het KDV, heeft een zus die veel verkouden is, tja en ze is nog heel klein....

Ze lijkt er geen last van te hebben, ze heeft heel vaak een smile van oor tot oor en keuvelt erop los. Heerlijk!
Tomaatje, hopelijk snel meer duidelijkheid over het hartje van uk in je buik.

Wat knap dat je meisje zindelijk is.

Hier op een laag pitje door 2 frummels die dan steeds mee de gang in willen en niet meer in de kamer te krijgen zijn. Slechte moeder ben ik he?

Ik heb me, toen ik zwanger was van Frummels nooit echt zorgen gemaakt over hoe druk het zou zijn en hoe ik dat allemaal zou gaan regelen. Wie dan leeft dan zorgt.

Nu ze er zijn vind ik het meestal goed te doen. Ja, het is drukker. Zeker omdat ze met z'n 2 zijn. Soms heb ik tijd/handen/energie te kort (door het nog steeds niet doorslapen). Maar 9 van de 10 keer lukt het wel. Je wordt er ook 'handig' in. En lukt het een keer niet, jammer dan.

Vorige week was ik een dag met Sem alleen en dan is het eerste wat ik denk wel 'wat is 1 kind hebben relaxed'.

Maar zeker nu B&J groter worden wordt het ook makkelijker. Ze maken met z'n 3 veel ruzie, maar spelen ook al leuk samen en Sem is een echte grote broer.

Hier zware weekjes achter de rug. Bas die voor de 2de keer in 1 maand tijd longontsteking had. 3 jongetjes die tegelijkertijd een week lang buikgriep hadden. Met Sem naar hap omdat hij op het randje van uitdroging zat. Hij lag die dag alleen nog op de bank, zei amper wat en draaide eng met zijn oogjes.

Gelukkig nu weer allemaal beter.

En Sem heeft zijn eerste 'grote jongens ongevalletje' gehad. Hij is snoeihard voorover gevallen tijdens het stoer doen met als gevolg een scheur van 1 cm in zijn neusvleugel. Vakkundig geplakt door huisarts en gelukkig zie je er niet al te veel van.

Ga nu bed maar eens in, want ook hier nog iedere nacht bal EN ook een man die er om 1 of ander bizarre reden echt nooit wakker van wordt. (Baal ik soms echt van. Zal wel een aangeboren mannenafwijking zijn.)
Jeetje Laluna, wat een hoop zieken bij elkaar zeg. Dan mogen jullie het voorlopig wel weer even gehad hebben lijkt me zo.

Lot, wat vervelend dat je nu zo moe bent zeg. Wel goed nieuws dat Lotje doorslaapt. Dat zal voor jou een flink stuk schelen. Ik vind het ook altijd pittig als op werkdagen mijn wekker ergens tussen 5.30 en 6.00 uur gaat (afhankelijk van de dienst van Madokus). Kun je dit weekend een beetje bijslapen als je man vrij is?

Bink is nog steeds ziek. Gisteren bij de huisarts geweest, want al 3 dagen hoge koorts en dik slijm wat hij bijna niet opgehoest krijgt. We mochten het nog even aankijken. Nu begint hij alleen steeds minder te drinken en meer te spugen. Ik hoop niet dat dit zo doorgaat want dan zitten wij vandaag of morgen ook op de huisartsenpost met een uitgedroogd ventje . ORS krijg ik er denk ik niet in zo slecht als hij nu drinkt.
Laluna, als ik nu al loop te klagen over gebroken nachten en de energie die het kost met een ukkie en een peuter, hoe moet jij vorig jaar die eerste maanden wel niet ervaren hebben?! Petje af hoor!

Even een vraagje aan de meiden met spiraaltje-ervaring:

Willen jullie misschien jullie ervaringen positief/negatief over het plaatsen (en verwijderen) vh spiraaltje en eventuele andere wetenswaardigheden met me delen? Ben aan het twijfelen of ik (weer) aan de pil ga, maar dan pas na de BVperiode of deze keer voor een spiraaltje ga. Misschien dat we over een tijdje (ca 1,5 jaar) nog voor een derde willen gaan, maar dat is nog lang niet zeker.
Ernie, ik heb een kleine 8 weken na de bevalling van Bink een mirenaspiraaltje laten plaatsen. Ik ben tot nu toe vol lof. Het vervelendste aan het plaatsen was de eendenbektang die er nogal hardhandig in werd gestouwd door de alles behalve zachtzinnige gyneacoloog. Toen dat ding eenmaal op zijn plek zat viel het me verder alles mee. Ik heb nog een week of 2 ofzo wat licht bloedverlies gehad. Verder niet meer ongesteld geweest. Wat een heerlijkheid! Wel af en toe wat menstruatieachtige krampen want je hebt wel een "gewone" cyclus.

Als je kies voor het spiraaltje moet je deze vantevoren zelf (op recept van de huisarts) ophalen bij de apotheek en voorschieten (ding kost zo'n 130 euro). De meeste verzekeringen vergoeden het wel. Schrik niet van de groote van de doos. Wat er uiteindelijk naar binnen gaat is veel kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven