Zo verdrietig... kat opgenomen

28-09-2011 15:39 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging eerder vanmiddag met mijn kat naar de dierenarts en heb kat achter moeten laten. Pffff, heb even een jankmomentje

Kat at sinds afgelopen vrijdag niet goed meer, stonk uit z'n bek en leek lusteloos. Heb hem allemaal lekkere hapjes voorgezet en sinds zondag leek het weer wat op te knappen. Maar vond hem anders dan anders, dus daarom vandaag naar de da want ik vertrouwde het niet.

Er is bloed afgenomen en het is foute boel met de nierwaarden.

Die zijn veel te hoog. De da denkt aan acuut/ernstig nierfalen

Kat moest blijven, krijgt een infuus en later vandaag een echo.Ze willen hem waarschijnlijk zeker tot vrijdag daar houden.

Ik mis hem zo... ik weet dat ze goed voor hem zorgen maar ik wil hem zo graag bij me hebben en knuffelen.

Heb de afgelopen jaren aardig wat klappen te verwerken gekregen en dit kon er nou net even niet meer bij. Ik hoop met heel mijn hart dat mijn lieve kat er weer een beetje bovenop komt en nog een paar jaar bij me kan zijn.

Kan niet wachten tot ik hem weer op kan halen, het idee dat het beestje daar zo alleen zit breekt mijn hart...

Weet niet wat ik met dit topic wil, het is gewoon even fijn om het van me af te schrijven denk ik.

En nu maar hopen dat de uitslag van de echo niet nog heftiger is dan de nierwaarden.... k*t dit zeg
.
Ongelooflijk, wat heerlijk zo'n wonder.

Mijn kat is gisteren bij de dierenarts geweest en die was heel tevreden. Een beetje mank zal hij wel blijven, maar hij was tevreden over de nieuwe hechting van het bot.

De bench accepteren? Nuh, niet echt. Een paar keer per dag doet hij nog wel een poging tot uitbraak en verzint hij trucjes om mij zover te krijgen de deur open te doen. Nog 2 weken en 5 dagen in de bench.

Ik vind het echt zo fijn van jouw kat. Zo zie je maar weer, cijfers zeggen niet alles en intuïtie is een mooi, handig ding!
Hartelijk gefeliciteerd, Soulcats!!!

Jeeeeeeeeeeeeeeeej!
I am surrounded by morons
Blijft het nog steeds zo goed gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, ik ben ook wel benieuwd?
Lieve meiden,

Ja, het gaat nog steeds heel goed!

Sorry, ben erg druk geweest de afgelopen dagen dus nog geen tijd gehad voor een update.

MV, het is nog steeds erg lastig om hem aan de niervoeding te krijgen. Maar gelukkig mag hij ook gewoon voer, zolang ik hem de Ipakitine geef. Die krijgt hij 2x per dag.

Hij eet heel goed, dus dat is erg fijn.

Taha, fijn dat de DA zo positief is over het herstel van je kat!

Jammer dat hij nog steeds geen vrienden is met de bench. Zie mijn motto.... Nog even volhouden.

Ik ben nog steeds zo ontzettend blij dat hij aan de beterende hand is. Vind echt dat er een wonder gebeurd is.

Op 3 oktober dacht ik dat hij doodging, en nu bijna een maand later doet hij het zó goed, vind het nog steeds ongelooflijk.

Iedere nacht slaapt hij heel dicht tegen me aan, zo fijn en knus.

Wil jullie nog even hartelijk bedanken voor het meeleven. Heb veel aan jullie steun, wijze en lieve woorden gehad.

Ik laat hier natuurlijk regelmatig nog wel even weten hoe het met hem is.

Aan de geluiden buiten te horen is hij nu zijn kleine zusje in elkaar aan het slaan dus ik ga eens even kijken of ik de beestenboel tot de orde kan roepen.
.
Altijd weer heerlijk om een positieve update te lezen en ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen!
Goed nieuws, TO! Houden zo!
Dank jullie wel lieve meiden!

Het gaat nog steeds prima hier

Vandaag een klusjesman over de vloer, en kat heeft een dagtaak gehad aan alle gereedschapskoffers kopjes geven
.
Lief altijd he dat nieuwsgierige. Ik heb er hier 2 die in alle tassen van visite willen en idd, bij een klusjesman in zon gereedschapskoffer.

Maak je nog af en toe een foto van hem?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jaaaaah, foto!

Wat is hij toch een schatje, de gereedschapskoffers kopjes geven....
Ooh gelukkig! Ja, mijn kat is ook gek op mijn Ipad, de hele tijd kopjes geven :-)
TO wat fijn!
Inderdaad zó lief dat kopjes geven en volop neuzen in tassen van visite e.d. Ze willen ook altijd op schoot. En dan juist bij degene die dat liever niet wil

Katten zijn gewoon enorm schattig, ik zou me geen leven zonder kunnen voorstellen. Iedere dag geniet ik weer van ze.

Enter, dank!

Ik maak continue foto's van hem, MV

Deze heb ik afgelopen weekend genomen

Hij zit hier heerlijk te genieten van de laatste middagzon

Ziet er goed uit, toch?

Vanavond at hij ineens van de Purina harde brokken, die ik voor de andere 2 katten had staan

Maar niervoer, ho maar.

En hij is weer een draak met de medicatie.

En dan toch nog schattig zijn... hoe krijgen ze het voor elkaar!
.
Wat een spetter, mooie fotos hoor. Blij dat het zo goed gaat. Kunnen die medicijnen niet op een amdere manier gegeven worden?
Het is alweer even geleden sinds de laatste update. En gelukkig heb ik nog steeds positief nieuws.

Het gaat prima met mijn stoere kanjer. Hij eet als vanouds en is zelfs een paar ons aangekomen! Niet veel, maar alle beetjes zijn meegenomen.

In ieder geval verliest hij geen gewicht (meer).

Hij blijft wel veel drinken en plassen. Maar dat lijkt me goed voor het zuiverende effect op zijn nieren.

Vacht ziet er goed uit (lekkere dikke wintervacht) en hij stinkt niet meer uit z'n bekkie. Schokjes zijn nog amper waar te nemen.

Over ca. 3,5 week weer naar de DA om te kijken hoe het met zijn waarden is. Ben weer razend benieuwd.

Wat zou ik hem graag aankomende lente in de eerste zonnestralen zien liggen genieten.

Phoolan, gelukkig gaat het alweer beter met de medicatie. Ik begin het inmiddels redelijk onder de knie te krijgen.
.
Hee goed nieuws, houden zo!
Wat heerlijk om te lezen!
geweldig nieuws Soulcats! zat er vd week nog aan te denken.
Leuk jullie reacties!

Het gaat echt fantastisch met hem, ongelooflijk he.

Hij eet heel, héél erg goed. Heb hem afgelopen weekend gewogen, hij is 6 ons aangekomen!

Het haar op de afschoren plekjes op zijn voorpootjes en de plek op zijn buik is weer helemaal aangegroeid

(Valt het erg op dat ik nog steeds uitzinnig ben van blijdschap? )

Op 21 december weer met hem terug naar de DA.

Hopelijk is het deze keer ook weer zulk goed nieuws.

Ik zal hier natuurlijk weer een update geven.

Hij ligt nu heerlijk de op de bank te slapen, ik ga hem zo wakker maken want het is tijd voor zijn medicatie. Het arme beest

Tot later!
.
Jeeeeeeej!
Geweldig zeg, en wat ziet hij er goed uit zeg. Mooie glanzende vacht. Hoe raar kan het lopen he. Zoveel gebeden dat hij het maar een paar dagen langer zou volhouden, veel geduimd en voila, meneer doet het lekker allemaal zelf zo goed.

Yes!!!!!

Ik ben enorm blij voor je, Soulcats!

En wat is het toch een mooierd......
We zijn weer terug van de dierenarts, vond het echt heel spannend maar wederom is het gelukkig goed nieuws!

De kreatinine is iets gedaald, is nu 364 (nog steeds te hoog, dat wel maar kan nog blijven dalen volgens DA) en de ureumwaarde is sterk gedaald. Vorige keer 30, nu 18.4 en dat is heel positief, omdat ureum heel giftig is. Het is nog wel te hoog, normale waarde is max. 11.9.

Maar kat komt van de >40 dus het gaat echt de goede kant op!

Het eitwitgehalte in zijn bloed ligt nu binnen de normale waardes.

We blijven wel doorgaan met de medicatie.

En hij was inderdaad aangekomen!

Kortom, dierenarts blij, ik héél erg blij en over 3 maanden weer terug komen. Hopelijk blijven deze dalingen zich gestaag voortzetten. Is dit een happy X-mas story or what?!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en fijne feestdagen!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven