Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
hihi hier hetzelfde.. en dat duurt altijd super lang voordat ze van die boot afkomen met al die werkzaamheden! Maar goed, dat zijn inderdaad de mooiste momenten misschien komt het ook omdat ik deze week tentamen week heb en daarom thuis zit en extra veel aan hem denk nu. T klinkt zo lang, 1,5 maand, maar goed dat vliegt ook zo voorbij waarschijnlijk. Ga morgen nog even kaartje op de bus doen voor de eerste postsluiting.. vind ie vast leuk Red je het nog een beetje daar met je dikke buik?
Ik een pakketje voor sinterklaas, met een foto erbij van de 30 weken echo die ik morgen krijg.

Dat vind ik nu wel jammer dat ie niet mee gaat maarja, zo kan het ook haha

Heb een actief ventje in mn buik, hij schopt erg hard, gelukkig maar!
aah leuk inderdaad erg jammer dat hij er niet kan zijn.. dat lijkt me wel moeilijk trouwens! Super leuk dat je het dan mee stuurt Ik dacht dat je sinterklaas pakketje tijdens de 2e postsluiting moest sturen, omdat ze t na 5 dec. krijgen, dacht ik..? Anders krijg ie het volgende week al toch.. of zit ik nou mis? Anders moet ik snel nog wat voor hem halen haha. Nog ideeen?
& waar doe je het in? Gewoon een schoenendoos.. ofzo? Heb nog nooit een pakketje verstuurd, omdat ik vorig jaar met sinterklaas lekker bij hem in de haven was
@ wiesje-f oew respect voor jou lijkt me zwaar zeg 30 weken zwanger en dan alleen moeten zijn!! nogmaals RESPECT!

Asley1983 mijn tentamens zijn redelijk gegaan..maar het blijft afwachten heb vrijdag mn laatste dus moet nog druk aan de slag!

Mn lief belde net! hij vliegt morgenochtend al heel vroeg maar moet dan wanneer hij in ned is nog wat papierzaken afhandelen en zijn auto ophalen etc, dus zie hem 's avonds pas.. kan ik overdag nog een poging doen tot studeren.

Ik ben erg onrustig merk ik net al het beddengoed in de was gemikt, zo nog even de franse slag door huis, vanavond lekker lang douchen en tutten, op tijd naar bedje en dan hopelijk morgen super fris en fruitig voor de dag komen als ie eindelijk hier is!!!!

Vind het zo spannend allemaal... we ware natuurlijk net verliefd toen ie weg moest hihi, OEF!!! ik krijg er geen zinnig woord uit morgen ben ik bang hahaha arm vriendje
@sharry, ik haal zo'n speciale tnt doos, weet je zeker dat het formaat goed is en gewicht enzo.

Ik doe bij die foto gewoon een choco letter en een zakje munt drop, daar houd ie van.

Wij doen nooit aan sinterklaas, altijd kerst dus echt kadootjes stuur ik niet

Ik weet niet precies waneer want in de brief staat na het 2e haven bezoek dus ik stuur het maar alvast dan heeft het maar alvast
Hee.. oke ga ik dat ook even doen.. 2 kilo maximaal toch? Ik heb nog nooit sinterklaas met mijn vriend gevierd, want hij is altijd varen in december..maar inderdaad wou ook gewoon chocolade letter doen en miss wat tijdschriften ofzo.. zat nu even te kijken naar een boxer met foto er op, leek me ook wel leuk haha. Maar vind het niet echt leuk als hij het dan al volgende week krijgt.. weet ook niet echt hoe ik het anders kan doen.. misschien zet ik er wel op van sinterklaas ofzo haha.

Oke, ja zo had ik het ook begrepen na het 2e havenbezoek.. ik red het niet denk ik om deze week nog een pakketje te maken, dus hoop dat ze bedoelden voor de 2e postsluiting, al vind ik het dan raar dat ze sinterklaas pas rond de 16e vieren? Hmm nou ja denk dat ik het dan ook maar op stuur.
2 kilo geloof ik ja, we kunnen ook nog de oudste officier emailen en vragen waneer precies de pakketjes opgestuurd moeten worden, keek het in de brief en er is geen telefoonnummer totdat ze terug zijn dus tja ik denk dat een email sturen makkelijker is voor een duidelijk antwoord
ja is prima, zou ik dat doen, of heb jij het al gedaan ?
@ selectieflief, onzin uit kramen maakt ons vrouwen charmant haha hij zal het alleen al fijn vinden om weer bij je te kunnen zijn! En als je afleiding nodig heb ga iets lekkers bakken cupcakes of appeltaart ofzo ben je weer ff bezig

en tis lekker!
Ik ben al bezig maar doe jij het ook, meer kans op snel antwoord
haha ja is goed, ga gelijk bezig.. :P
oh maar trouwens, ik heb nu gemaild naar de oudste officier, maar staat bij contactgegevens tot 7 nov. en vanaf 19 dec. zou het berichtje dan wel aankomen? Is de oudste officier mee aan boord, heb eigenlijk geen idee..
@selectieflief; heel veel plezier morgen met je vriend..! Wordt vast super!!
Ja die is aan boord, gewoon naar het emailadres van de bruinvis sturen en dan bij het.onderwerp aan de oudste officier pjl peters.
Oke ja heb ik gedaan, meteen even een mail naar mn lief gestuurd ben benieuwd hoe snel die reageert..!
Tjonge wat een verhalen ineens om terug te lezen, gezellig!

@Selectief: lekker tutten vanavond en morgen als een spetterende army wife hem opwachten! Geniet ervan! Ik ga morgenavond lekker tutten, want do-avond ben ik druk en dan zie ik m vrijdag weer...
Jaa veel plezier morgen @selectief! komt vast helemaal goed, leukleuk! ben jaloerss.. ;) lekker van genieten!

@sharryK mijn vriend zit bij de mariniers! zit nog niet op de boot nu hoor, die van jullie wel zo te lezen?! misschien moet ik met sinterklaas ook maar wat sturen, volgens mij zit hij dan wel op de boot.. zal het boekje dr nog eens een keer op nakijken!
Jaa de onze wel.. voor 6 week helaas. Maar goed daarna een aantal weekjes vrij, heerlijk! Zal morgen ook maar eens een sinterklaas spulletjes bij elkaar zoeken voor mn vriend :-)

Jouw vriend gaat dus binnenkort weer ? Maakt hij veel korte reisjes?
Ja hij is sowieso doordeweks intern, en meestal de weekenden thuis. Maar laatst was hij 4 weken weg zonder telefoon of iets, dat was wel erg wennen zeg! En gisteren heb ik 'm weer uitgezwaaid en nu komt ie over 5 weken terug.. Hij heeft wel 2 weken verlof met kerst-oudnieuw, dat is wel fijn! Maar daarvan moet ik gewoon 1 week werken. Ben wel blij dat hij er dan gewoon is, met de feestdagen!

Hebben jullie ook dat vooral de weekenden moeilijk zijn? Doordeweeks red ik me altijd wel en die kom ik wel goed door, maar zie bijna nu al op tegen het weekend..

Wiesje-f, super respect hoor! Knap dat je het zo doet
Het plantje24, ik herken het inderdaad helemaal en vind het ook fijn dat je het zegt, want dacht dat ik de enige was haha. Voor al de zondag vind ik erg. Mijn vriend zit normaal ook doordeweeks in Den Helder op zijn kamer en komt vaak in de weekenden thuis en af en toe een woensdag. Ik was dus al gewend om hem doordeweeks niet te zien en ben dan zelf ook druk. Maar in het weekend maken we altijd tijd voor elkaar en doen we alles samen.. dat mis ik nu inderdaad ontzettend. En tuurlijk heb ik wel wat te doen, maar er zijn toch momenten waarop je liever tegen hem aan wil liggen of dat je je verveelt in het weekend. Helemaal nu het zo snel donker wordt en zo koud wordt...brrr. Maar ja t is ook zo stom, want normaal vind ik het weekend heerlijk en is het veel te kort en op de momenten dat mijn vriend weg is mag van mij het weekend voorbij vliegen. Ik zou zeggen; kom in het weekend gezellig op het forum haha dan gaat de tijd lekker snel!

Maar je vriend is dus nu ook weg voor 5 week.. weet eigenlijk niet heel goed wat de mariniers inhoudt, hij zit dus op een boot en op het land of..? Kan me inderdaad voorstellen dat het fijn is dat hij me de feestdagen thuis is, ook weer iets om naar uit te kijken.. maar daarna moet hij dus weer op oefening? zo te horen gaat jou vriend best veel op oefening of niet? Vind je het nog erg moeilijk als hij weg is of ben je er al aan gewend? Mijn vriend is net 3 week geweest, 2 week thuis en dus nu 6 week..
Ik vind de weekenden niet zo erg eigenlijk. Dan heb ik meer aanspraak en wandel even bij een gioede buur binnen. Doordeweeks duren de avonden zo lang.... (mis mn vriendje nu na 2 weken... bah)
Suuzepuus hoe lang moet je nog wachten? Sorry er is intussen alweer zo veel geschreven, ik weet het niet meer!

Goedemorgen trouwens voor iedereen
haha, goeiemorgen! Ik zou het even voor je samenvatten: plantje24 vroeg of wij ook tegen de weekenden opzagen als onze liefjes er niet zijn.

Ik heb dat inderdaad ook, ben doordeweeks alle avonden weg wegens sport en werk, dus mijn avonden gaan doordeweeks wel snel.. de zaterdag ook nog wel, maar dan de zondag! Die duurt me veeeeeeel te lang zonder mijn vriendje. En ik slaap de afgelopen dagen ook slecht. Ben veel te vroeg wakker.. moet duidelijk nog heel erg wennen dat hij er niet is. Maar komt goed.

Oh en ik dacht, misschien kunnen we een nieuwe topic starten zodat we daar in verder gaan, omdat ie nu wel heeeeeeel erg lang wordt.. ?
Ja dat heb ik ook, vooral de zondag ja.. Toen hij de vorige keer zoveel weken weg was, dacht ik echt op een zondag ik blijf vandaag de hele dag in bed en wil niks/niemand zien/spreken/doen! Voelde me echt klote.. Doordeweeks heb ik ook veel te doen, maar inderdaad, de weekenden zijn we altijd samen en doen we bijna alles samen.. En ook goeiemorgen voor jullie allemaal! Een nieuw topic kan wel ja, deze duurt zo lang met laden op m'n telefoon ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven