leeftijdsverschil
woensdag 23 november 2011 om 11:51
Dag allemaal,
Ik heb even wat meningen nodig van andere vrouwen;) Alhoewel ik natuurlijk ook zelf prima een eigen mening heb, maar toch is het soms fijn die van anderen te horen.
Het volgende is gebeurd; ik ben stapel verliefd geworden op een jongen. Alleen deze jongen is 18... en ik ben 28. Had gedacht dat het wel snel over zal waaien, maar het is allemaal fantastisch en ik begrijp er niks van hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mijn gevoel zegt genieten, maar mijn verstand zegt doe dit nou niet.
Het probleem is dus, voor op het moment is het gewoon super de super leuk, alleen het heeft geen toekomst:( Tegen de tijd dat ik aan kinderen toe ben, is hij een jonge twintiger.
Het verbaast me gewoon alleen ontzettend dat er ook jongens bestaan van 18 die wel volwassen gesprekken kunnen voeren en zich wat ouder gedragen. Kortom; we kunnen t superleuk vinden met elkaar.
Nu weet ik ook wel dat je ook geen garanties hebt op een leuke en lange relatie met mannen van je eigen leeftijd, maar iets in me houdt me tegen, ik denk reacties van buitenwereld etc. Het is toch een beetje een taboe.
Ik heb even wat meningen nodig van andere vrouwen;) Alhoewel ik natuurlijk ook zelf prima een eigen mening heb, maar toch is het soms fijn die van anderen te horen.
Het volgende is gebeurd; ik ben stapel verliefd geworden op een jongen. Alleen deze jongen is 18... en ik ben 28. Had gedacht dat het wel snel over zal waaien, maar het is allemaal fantastisch en ik begrijp er niks van hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mijn gevoel zegt genieten, maar mijn verstand zegt doe dit nou niet.
Het probleem is dus, voor op het moment is het gewoon super de super leuk, alleen het heeft geen toekomst:( Tegen de tijd dat ik aan kinderen toe ben, is hij een jonge twintiger.
Het verbaast me gewoon alleen ontzettend dat er ook jongens bestaan van 18 die wel volwassen gesprekken kunnen voeren en zich wat ouder gedragen. Kortom; we kunnen t superleuk vinden met elkaar.
Nu weet ik ook wel dat je ook geen garanties hebt op een leuke en lange relatie met mannen van je eigen leeftijd, maar iets in me houdt me tegen, ik denk reacties van buitenwereld etc. Het is toch een beetje een taboe.
woensdag 7 december 2011 om 18:39
Geef het een kans! Leeftijd zegt toch niet alles, hoe jullie in het leven staan wel. Een vriendin van me (29) had een vriend van 21. Zelf vond ze het ook vreemd aan het begin en heeft ze er ook wat (lollige) reacties op gehad, maar daarna vond iedereen het gewoon. Uiteindelijk is het spaak gelopen, maar dat kwam voornamelijk doordat ze heel anders in het leven stonden. Zij, een zelfstandige pittige dame, die al een aantal jaar op zichzelf woont en op zoek is naar vastigheid. Hij studeerde nog, woonde thuis bij zijn ouders en ging veel op stap. Dit werkte dus niet.
Maar ik hoor jou zeggen dat jullie het superleuk hebben, je nog even niet aan kinderen denkt en dat jullie heerlijke gesprekken hebben. Geweldig toch! Waarom er dan mee stoppen? Omdat je bang bent dat het mis gaat? Dat kan in iedere relatie... En als jullie verder best op één lijn zitten, maakt dat leeftijdsverschil toch helemaal niks uit. Geniet ervan!
Maar ik hoor jou zeggen dat jullie het superleuk hebben, je nog even niet aan kinderen denkt en dat jullie heerlijke gesprekken hebben. Geweldig toch! Waarom er dan mee stoppen? Omdat je bang bent dat het mis gaat? Dat kan in iedere relatie... En als jullie verder best op één lijn zitten, maakt dat leeftijdsverschil toch helemaal niks uit. Geniet ervan!
woensdag 7 december 2011 om 18:58
Ik zou ervoor gaan meid.
Je klinkt zo verliefd en zo gelukkig met deze jongen!
Ontzeg jezelf dit geluk niet.
In de toekomst kijken kan niemand.
Als het leeftijdsverschil kleiner is, kan het ook mis gaan.
Op een relatie heb je nooit garantie, of het leeftijdsverschil nou 10 jaar is of (bijv.) 2 jaar.
Je klinkt zo verliefd en zo gelukkig met deze jongen!
Ontzeg jezelf dit geluk niet.
In de toekomst kijken kan niemand.
Als het leeftijdsverschil kleiner is, kan het ook mis gaan.
Op een relatie heb je nooit garantie, of het leeftijdsverschil nou 10 jaar is of (bijv.) 2 jaar.
woensdag 7 december 2011 om 19:02
woensdag 7 december 2011 om 20:37
woensdag 7 december 2011 om 20:40
Hoi Liesa.
Ik zou gewoon kijken waar het schip strandt hoor!!
Jullie vinden elkaar zo leuk, het zou erg jammer zijn als je dit laat gaan, om inderdaad 'de regeltjes'.
Iedereen raakt er na een paar maandjes wel aan gewend hoor! Dan hoor je er niemand meer over.
Mijn nicht is ook getrouwd ( Zij 31 ) met een jongen van 27.
Dit gaat ook erg goed. Ze is nu zelfs zwanger.
Ook mijn huisgenootje ( 36 ) heeft een vriend van 25!
Ze hebben al heel erg lang wat samen en zijn erg gek op elkaar.
Zij gedraagt wel veel jonger ( daarom woont ze ook nog in een studentenhuis).
Ik ben zelf nu ook in contact met een jongen die 20 is.
Ik ben zelf 25.
Ik ken hem nog niet genoeg om te weten of het leeftlijdsverschil bij ons te groot is. Dat zie ik wel...
Ook ik vind dit best lastig hoor, maar als ik hem echt leuk ga vinden wil er wel voor gaan.
Succes!! Het zou jammer zijn als je hem zou laten lopen..
Ik zou gewoon kijken waar het schip strandt hoor!!
Jullie vinden elkaar zo leuk, het zou erg jammer zijn als je dit laat gaan, om inderdaad 'de regeltjes'.
Iedereen raakt er na een paar maandjes wel aan gewend hoor! Dan hoor je er niemand meer over.
Mijn nicht is ook getrouwd ( Zij 31 ) met een jongen van 27.
Dit gaat ook erg goed. Ze is nu zelfs zwanger.
Ook mijn huisgenootje ( 36 ) heeft een vriend van 25!
Ze hebben al heel erg lang wat samen en zijn erg gek op elkaar.
Zij gedraagt wel veel jonger ( daarom woont ze ook nog in een studentenhuis).
Ik ben zelf nu ook in contact met een jongen die 20 is.
Ik ben zelf 25.
Ik ken hem nog niet genoeg om te weten of het leeftlijdsverschil bij ons te groot is. Dat zie ik wel...
Ook ik vind dit best lastig hoor, maar als ik hem echt leuk ga vinden wil er wel voor gaan.
Succes!! Het zou jammer zijn als je hem zou laten lopen..
donderdag 8 december 2011 om 14:08
Ja, jullie hebben gelijk!! Kijk, ik ben ouder en heb meer ervaring op liefdesgebied en mijn laatste relatie is spaak gelopen en wil nu gewoon geen domme dingen doen. Maar wat voelt dit goed zeg. We zitten zo op 1 lijn met elkaar en ben zo ontzettend gek op hem!
(en hij op mij:)
Reacties van sommige waren gewoon lacherig en voelde me een beetje belachelijk en toen begin ik te denken, kan dit eigenlijk wel, is het niet te jong, moe hij dit niet met meiden van zn eigen leeftijd meemaken etc etc etc.
De rest is het zo'n beetje al gewend en kijken er niet raar van op. Ik hou het nog wel stil. Willen gewoon zelf kijken hoe het zich ontwikkeld allemaal.
Als ik er nu mee zou stoppen, zou dat tegen al mn gevoel indruisen.
Haha, ik vind het gewoon best wel frappant, verliefd op iemand 10 jaar jonger:)
(en hij op mij:)
Reacties van sommige waren gewoon lacherig en voelde me een beetje belachelijk en toen begin ik te denken, kan dit eigenlijk wel, is het niet te jong, moe hij dit niet met meiden van zn eigen leeftijd meemaken etc etc etc.
De rest is het zo'n beetje al gewend en kijken er niet raar van op. Ik hou het nog wel stil. Willen gewoon zelf kijken hoe het zich ontwikkeld allemaal.
Als ik er nu mee zou stoppen, zou dat tegen al mn gevoel indruisen.
Haha, ik vind het gewoon best wel frappant, verliefd op iemand 10 jaar jonger:)
donderdag 8 december 2011 om 14:28
liesa als jullie zo gek zijn op elkaar ga er dan voor .heb je hem al eens gevraagd hoe hij er tegen aan kijk om de toekomst met jou in te gaan?
relaties kunnen altijd fout gaan op elke leeftijd .ik heb zelf een vriend die 10jaar jonger is dan mij ,en soms zie je wel eens dingetjes dat ik zeg ja dat hoor dan bij zijn leeftijd .succes hoor be happy
relaties kunnen altijd fout gaan op elke leeftijd .ik heb zelf een vriend die 10jaar jonger is dan mij ,en soms zie je wel eens dingetjes dat ik zeg ja dat hoor dan bij zijn leeftijd .succes hoor be happy
donderdag 8 december 2011 om 14:52
Ja, daar heb ik het met hem over, maar we willen ook weer niet te wanhopig overkomen naar elkaar toe en al een hele toekomst vastleggen, dat kan je nu ook nog helemaal niet zeggen. Net zo goed als je dat dus ook niet met een leeftijdsgenoot kunt.
Hij wilt erg graag kinderen en zegt dat hij wilt zien hoe het loopt, maar zegt wel steeds dat hem het leeftijdsverchil echt niet uitmaakt, maar dat hij gebrijpt dat ik daar meer mee zit, vanwege mn leeftijd.
Wat bijzonder is aan deze jongen, hij hoeft zich niet te bewijzen, doet niet stoer over mij tegen zijn vrienden, of in het algemeen te stoer. Volwassen dus in doen en laten. Af en toe alleen merk ik dat ik meer kennis in huis heb....wat ook niet zo heel gek is haha
Ik ben daarentegen kinderlijk in mijn doen en laten en voel me jonger dan 28. Al heb ik wel een serieuze baan en kan ik ook wel heel verantwoordelijk zijn
Hij wilt erg graag kinderen en zegt dat hij wilt zien hoe het loopt, maar zegt wel steeds dat hem het leeftijdsverchil echt niet uitmaakt, maar dat hij gebrijpt dat ik daar meer mee zit, vanwege mn leeftijd.
Wat bijzonder is aan deze jongen, hij hoeft zich niet te bewijzen, doet niet stoer over mij tegen zijn vrienden, of in het algemeen te stoer. Volwassen dus in doen en laten. Af en toe alleen merk ik dat ik meer kennis in huis heb....wat ook niet zo heel gek is haha
Ik ben daarentegen kinderlijk in mijn doen en laten en voel me jonger dan 28. Al heb ik wel een serieuze baan en kan ik ook wel heel verantwoordelijk zijn
donderdag 8 december 2011 om 14:54
donderdag 8 december 2011 om 15:09
komt dit topic ff goed van pas nu.....
Ik zit in een fling met een jongen die 22 is en ik 26.. en ik heb er moeite mee.. Het contact is nog heel pril dus kan er niet veel over zeggen behalve dat we het super gezellig hebben. Een klik.
Heb ook gedachte van "kan je niet beter met meisjes van je eigen leeftijd flirten e.d." maarja, aan de andere kant is hij best volwassen voor zijn leeftijd.
Vannacht heeft hij voor het eerst hier geslapen, handjes boven het dekbed.. zeer netjes.. terwijl ik van leeftijdsgenoten juist de opdringerigheid gewend ben...
Dus zoals ik het lees, moet ik er maar gewoon van genieten.
Ik zit in een fling met een jongen die 22 is en ik 26.. en ik heb er moeite mee.. Het contact is nog heel pril dus kan er niet veel over zeggen behalve dat we het super gezellig hebben. Een klik.
Heb ook gedachte van "kan je niet beter met meisjes van je eigen leeftijd flirten e.d." maarja, aan de andere kant is hij best volwassen voor zijn leeftijd.
Vannacht heeft hij voor het eerst hier geslapen, handjes boven het dekbed.. zeer netjes.. terwijl ik van leeftijdsgenoten juist de opdringerigheid gewend ben...
Dus zoals ik het lees, moet ik er maar gewoon van genieten.
donderdag 8 december 2011 om 15:37
Ik zou er niet van wakker liggen, het komt toch steeds vaker voor (in mijn omgeving iig) dat een vrouw een jongere vriend heeft. Mijn vriend is 6 jaar jonger, hij was 23 toen ik hem leerde kennen, had nog maar 1 relatie gehad en nog nooit samen gewoond, woonde nog bij zijn ouders. Ik had al een huwelijk achter de rug en woonde al op mezelf vanaf mijn 18e. Nu ben ik 33 en zwanger, en nog steeds gelukkig. Tuurlijk zijn er wel eens issues geweest in onze relatie die met de leeftijd/volwassenheid te maken hadden en nog steeds trouwens, maar we hebben hier samen voor gekozen en we laten elkaar daarin de ruimte. Wil hij stappen, gaat ie lekker stappen! Overigens zie ik dat hij hierin ook heel erg veranderd is, en in zijn omgeving zijn er ook steeds meer gezinnetjes, dus het past zich vanzelf aan... Verder ken ik een aantal stellen waarbij de vrouw ouder is en dan meer dan bij ons, 9 jaar en over de 10 jaar, ook met kinderen.... Ik vind dat zeker geen reden om ermee te stoppen!
donderdag 8 december 2011 om 16:06
Nee Pietelientje, inderdaad. Alleen nu klinkt het gewoon ook jonger... 18... als ik 32 was geweest en hij 23 klonk het al anders, terwijl het precies hetzelfde is!
Het enige waar ik mee zit is het toekomst perspectief issue, maargoed.. sinds wanneer krijgen we garanties in het leven?? Nooit toch?
Misschien moet ik het een kans geven.
Weer verliefd zijn na lange tijd voelt wel erg lekker! Voel met net weer een puber
Het enige waar ik mee zit is het toekomst perspectief issue, maargoed.. sinds wanneer krijgen we garanties in het leven?? Nooit toch?
Misschien moet ik het een kans geven.
Weer verliefd zijn na lange tijd voelt wel erg lekker! Voel met net weer een puber
donderdag 8 december 2011 om 17:40
Ja Pietelientje, ga ik doen. En Ksenjia, het voelt niet ongezond.. het ligt denk ik ook heel erg aan de persoon die je treft. Ik werd ook helemaal niet goed bij de gedacht een relatie te hebben met een 18 jarige, maar deze.... tsja deze laat me zweven...En dat kregen zn voorgangers niet voor elkaar:)
donderdag 8 december 2011 om 18:01
Ik zou niet kunnen zweven van een 18-jarige knul, het idee vind ik best walgelijk. Hij kan best een leuk koppie hebben en zich volwassen gedragen, maar je weet dat hij notabene 10 jaar jonger is en net meerderjarig! Dat kun je niet negeren in mijn ogen. Dat hij op iemand van 28 valt, zegt ook weer wat over hem en dat zou een afknapper zijn.
donderdag 8 december 2011 om 18:30
Daarom Ksenija.
Hij is meerderjarig.
Dus een volwassen vent!!!
Dus er is helemaal niets verkeerds aan.
TO, doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt.
Het zou jammer zijn dat je jouw prins laat lopen, omdat de gemiddelde maatschappij anders van je verwacht.
Ik vind zo jammer dat alles maar in hokjes geplaatst moet worden of iets 'niet kan'.
Waarom niet? Het zijn toch meerderjarige mensen die oud en wijs genoeg zijn om hun eigen beslissingen te maken.
Succes TO!
Hij is meerderjarig.
Dus een volwassen vent!!!
Dus er is helemaal niets verkeerds aan.
TO, doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt.
Het zou jammer zijn dat je jouw prins laat lopen, omdat de gemiddelde maatschappij anders van je verwacht.
Ik vind zo jammer dat alles maar in hokjes geplaatst moet worden of iets 'niet kan'.
Waarom niet? Het zijn toch meerderjarige mensen die oud en wijs genoeg zijn om hun eigen beslissingen te maken.
Succes TO!
donderdag 8 december 2011 om 20:28
Ja thks, kijk ik ben een gewone meid hoor en val niet per definintie op jongere kerels, maar dit overkwam me gewoon. Als hij 16 was was t n ander verhaal geweest, heb nog wel mn normen en waarden hoor.
Dat neemt niet weg dat ik er mn twijfels over heb, maar voor nu voelt het te goed. Ik wil kijken hoe dat gaat.. Heb lang genoeg naar anderen geluisterd, misschien is het nu een keer tijd dat ik maar mn eigen gevoel luister.
En als t hier eindigd? Dan was het een mooie ervaring, met een mooi iemand, die dan zeker weten altijd in mn hart blijft zitten.
Vind het gewoon een bijzonder mens.
Dat neemt niet weg dat ik er mn twijfels over heb, maar voor nu voelt het te goed. Ik wil kijken hoe dat gaat.. Heb lang genoeg naar anderen geluisterd, misschien is het nu een keer tijd dat ik maar mn eigen gevoel luister.
En als t hier eindigd? Dan was het een mooie ervaring, met een mooi iemand, die dan zeker weten altijd in mn hart blijft zitten.
Vind het gewoon een bijzonder mens.
vrijdag 9 december 2011 om 00:35
quote:Ksenija schreef op 08 december 2011 @ 18:01:
Ik zou niet kunnen zweven van een 18-jarige knul, het idee vind ik best walgelijk. Hij kan best een leuk koppie hebben en zich volwassen gedragen, maar je weet dat hij notabene 10 jaar jonger is en net meerderjarig! Dat kun je niet negeren in mijn ogen. Dat hij op iemand van 28 valt, zegt ook weer wat over hem en dat zou een afknapper zijn.
Wat kortzichtig. Ik ken mannen van 40 die zich kinderlijker gedragen dan 'jongens' van 18. En als je geen idee hebt waar ik het dan over heb, kijk even rond bij de verschillende topics hier op het Relatie forum. Zat voorbeelden.
Tuurlijk, er is geen enkele garantie dat deze relatie zal slagen. Dat heb je bij geen enkele beginnende relatie. Maar om het bij voorbaat af te serveren vanwege een leeftijdsverschil is toch stupide? Think out of the box people!
Wat kortzichtig. Ik ken mannen van 40 die zich kinderlijker gedragen dan 'jongens' van 18. En als je geen idee hebt waar ik het dan over heb, kijk even rond bij de verschillende topics hier op het Relatie forum. Zat voorbeelden.
Tuurlijk, er is geen enkele garantie dat deze relatie zal slagen. Dat heb je bij geen enkele beginnende relatie. Maar om het bij voorbaat af te serveren vanwege een leeftijdsverschil is toch stupide? Think out of the box people!
zondag 11 december 2011 om 20:59
Het is eigenlijk erg simpel: ik ben verliefd, hij is verliefd... Ik kan dit gevoel niet uitschakelen. We gaan kijken hoe t zich ontwikkeld verder. Als het aan mij ligt gaan we ervoor! En dat geld voor hem ook. Het enige was dus de "buitenwacht" daar twijfelde ik over. Reacties van ouders etc... Maar dat is nu nog niet aan de orde. We gaan nu gewoon genieten en zien t allemaal wel:) wat een heerlijk gevoel is dat weer, echt super verliefd zijn!
zondag 11 december 2011 om 21:35
quote:liesa1983 schreef op 11 december 2011 @ 20:59:
Het is eigenlijk erg simpel: ik ben verliefd, hij is verliefd... Ik kan dit gevoel niet uitschakelen. We gaan kijken hoe t zich ontwikkeld verder. Als het aan mij ligt gaan we ervoor! En dat geld voor hem ook. Het enige was dus de "buitenwacht" daar twijfelde ik over. Reacties van ouders etc... Maar dat is nu nog niet aan de orde. We gaan nu gewoon genieten en zien t allemaal wel:) wat een heerlijk gevoel is dat weer, echt super verliefd zijn!Goed zo! Geniet er nou maar gewoon van en kijk waar het schip strandt. Hoe vaak kom je nou een leuke, vrijgezelle man tegen met wie het echt wederzijds klikt?
Het is eigenlijk erg simpel: ik ben verliefd, hij is verliefd... Ik kan dit gevoel niet uitschakelen. We gaan kijken hoe t zich ontwikkeld verder. Als het aan mij ligt gaan we ervoor! En dat geld voor hem ook. Het enige was dus de "buitenwacht" daar twijfelde ik over. Reacties van ouders etc... Maar dat is nu nog niet aan de orde. We gaan nu gewoon genieten en zien t allemaal wel:) wat een heerlijk gevoel is dat weer, echt super verliefd zijn!Goed zo! Geniet er nou maar gewoon van en kijk waar het schip strandt. Hoe vaak kom je nou een leuke, vrijgezelle man tegen met wie het echt wederzijds klikt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
vrijdag 30 december 2011 om 11:38
Update:) We zijn allebei van mening dat het niet vaak gebeurd dat je iemand tegenkomt met wie je zo'n klik hebt. Ik ben weer sinds jaren echt verliefd en het gevoel wordt alleen maar sterker!... en het is wederzijds!
We genieten ons nog steeds suf en denken er allebei t zelfde over: niemand biedt een garantie voor de toekomst, we kijken wel hoe het loopt:)
We genieten ons nog steeds suf en denken er allebei t zelfde over: niemand biedt een garantie voor de toekomst, we kijken wel hoe het loopt:)
vrijdag 30 december 2011 om 12:05
quote:liesa1983 schreef op 30 december 2011 @ 11:38:
Update:) We zijn allebei van mening dat het niet vaak gebeurd dat je iemand tegenkomt met wie je zo'n klik hebt. Ik ben weer sinds jaren echt verliefd en het gevoel wordt alleen maar sterker!... en het is wederzijds!
We genieten ons nog steeds suf en denken er allebei t zelfde over: niemand biedt een garantie voor de toekomst, we kijken wel hoe het loopt:)Goeie instelling, mijn lief en ik schelen 19 jaar , ik ben ouder en na 11 jaar samenwonen zijn we afgelopen 5 december getrouwd dus.
We genieten ons nog steeds suf en denken er allebei t zelfde over: niemand biedt een garantie voor de toekomst, we kijken wel hoe het loopt:)Goeie instelling, mijn lief en ik schelen 19 jaar , ik ben ouder en na 11 jaar samenwonen zijn we afgelopen 5 december getrouwd dus.