Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
And me too!! ;)

Alles al ingepakt?

Ik krijg toch altijd weer stress zo op het laatste moment ;)

Maar ontzettend veel zin om weg te gaan!
Ja, I know, die (volslagen misplaatste) inpak stress heb ik ook! Heb vanmiddag mijn kleren in mijn (best kleine) rugzak gestopt en nu nog ruimte zat. Wat er nog in moet: toiletspullen, paspoort, reisbescheiden, wat opladers, mobiel, portemonnee... that's it. En nu heb ik dus zoiets van 'that can't be it'....

Maar verder: zin, zin, zin!
Ruimte zat of kilo's over Rasa? Ik weet niet wat je plannen zijn, maar een rugzak is prettig tot een kilo of 12. Op hoeveel gewicht zit je nu?
Je vergeet trouwens lees- en reisboek , die wegen vaak ook best wat.
Ruimte én kilo's! Ik schat dat ik nu op een kilo of 6 à 7 zit. En daarbij heb ik dan nog een dagrugzakje voor in het vliegtuig.

Boeken zijn idd heel belangrijk! Ze staan op mijn tablet van 300 gram Ik twijfel nog of de LP mee gaat. Zwaar en dik ding en ik betwijfel of ik hem veel ga gebruiken.
Rasa, zo weinig (kilo's)? Piewh ik zit toch wel op een kilo of 13...

Mmmh heb ik misschien toch teveel kleding mee?

Maar goed, heb dan ook wel nog boeken mee... jalous op jouw tablet!

Ik zou de LP wel meenemen hoor... je gaat toch ook rondreizen?

* twijfelt nu hard of ze niet teveel mee heeft *
Ok toch nog 1 broek eruit gehaald ;)

Ik heb ook nog een paar kleine handdoeken en een lakenzak mee, rasa. Heb je daar ook aan gedacht?
LP kun je ook op je tablet zetten he, scheelt weer een boel gewicht.

Heel veel plezier meiden, en laat nog ff wat horen als jullie daar zijn!
Zal ik zeker doen Mayou! Ben zooo benieuwd hoe ik het ga vinden (vooral ook in mn upske

Nog even een vraag... is het aan te raden je backpack te laten sealen op schiphol? Of overbodig?
Ik vind het overbodig, maar als jij je er prettig bij voelt, doen.
Een lakenzak? Nee, die heb ik niet mee. En ja, er komt overmorgen ofzo wel groeten uit BKK-post!

Edit: zo naar Schiphol, net tas gewogen: 6,8 kilo zonder LP (met daarnaast nog een klein rugzakje met wat handbagage). Ik kan shoppen in BKK!
Goede reis en héél veel plezier!
*komt ook even binnenvallen*

Leuk topic! Veel goede tips al gelezen. Wij willen waarschijnlijk in april ongeveer 3 weken rondreizen in Thailand. Zie het niet zitten om alles ter plaatse te regelen, dus zijn we nu via Thailand Online aan kijken naar een aantal bouwstenen en op die manier een leuke rondreis in elkaar aan het zetten.

Heeft iemand ervaring met deze organisatie? En aan welk budget moet ik ongeveer denken volgens jullie (incl vlucht)? En hoe veel ben je ter plaatse ongeveer kwijt? Het lijkt ons leuk om een aantal dagen rond Bangkok/centraal Thailand te blijven, dan naar Chang Mai en daarna lekker relaxen op een eiland. Zin in!
Suusje, ik had hetzelfde, wilde ook niet alles ter plaatse regelen en heb een aantal bouwstenen bij thailand online geboekt. Je mag me wel even mailen als je meer wilt weten, dan kan ik je ons reis-schema met bouwstenen e.d. doormailen. Marrissie (dubbel R en dubbel S) @ live. com
Groeten uit BKK!

Eergisteren aangekomen. Wauw, overweldigende stad! Tot nu toe vermaak ik me prima. Gisteren onder meer een fototentoonstelling gezien over de overstromingen en cocktails gedronken op het dakterras van een wolkenkrabber. Vandaag Khao San Road en omgeving verkennen (zit in Sukhumvit) en daarna door naar Kanchanaburi.
quote:suusje05 schreef op 27 december 2011 @ 16:43:

*komt ook even binnenvallen*

Leuk topic! Veel goede tips al gelezen. Wij willen waarschijnlijk in april ongeveer 3 weken rondreizen in Thailand. Zie het niet zitten om alles ter plaatse te regelen, dus zijn we nu via Thailand Online aan kijken naar een aantal bouwstenen en op die manier een leuke rondreis in elkaar aan het zetten.

Heeft iemand ervaring met deze organisatie? !

<val even binnen>

Ik kom al heel wat jaren in Thailand ( >10 jaar), heb geen ervaring met de organisatie die je noemt maar regel zaken juist liever ter plaatse omdat het 1. vele malen goedkoper is en 2. je dan ter plekke kunt verzinnen wat je wanneer wilt doen. Dit is in Thailand zó makkelijk echt totaal geen hassle! Ieder zijn meug maar ik wilde het je toch even meegeven...
quote:sartan schreef op 28 december 2011 @ 08:18:

[...]

<val even binnen>

Ik kom al heel wat jaren in Thailand ( >10 jaar), heb geen ervaring met de organisatie die je noemt maar regel zaken juist liever ter plaatse omdat het 1. vele malen goedkoper is en 2. je dan ter plekke kunt verzinnen wat je wanneer wilt doen. Dit is in Thailand zó makkelijk echt totaal geen hassle! Ieder zijn meug maar ik wilde het je toch even meegeven...

Klopt helemaal!

Maaaar... ik ging ook voor het eerst naar Thailand en vond het toch wat spannend. Je weet niet waar je terecht komt e.d. Nu ik er eenmaal ben geweest, zou ik een volgende keer ook meer dingen ter plaatse regelen ipv vooraf. Maar het gaf mij enorm veel rust om van tevoren zeker te weten dat dingen geregeld / georganiseerd waren, en dat was mij ook heel wat waard. Ik zou het achteraf niet anders gedaan hebben, puur omdat het onze eerste keer Thailand was.
dank voor de reacties! Klinkt goed Rasa!

Ik geloof wat je zegt Sartan, mijn vriend vindt het echter wel fijn om een soort reisschema te hebben, zodat we ter plekke wel zelf kunnen invullen wat we gaan doen, maar dat de route van tevoren vastligt. Zit ook wel weer wat in. En als je niet heel lang daar verblijft denk ik dat het ook wel een voordeel is.

En Maris, je hebt mail!
Hi!

Ik kan jullie expertise wel gebruiken

In maart ga ik voor 3 weken naar Thailand, vlieg op Bangkok.

Heb nu het gevoel dat ik moet kiezen tussen het noorden of het zuiden van Thailand.

Ik wil sowieso graag een jungletocht maken, tempels bezoeken en ook graag een beetje relaxen aan het strand. Maar niet te lang.

Ik wil niet van te voren alles plannen, maar wel een beetje een idee hebben van de route en mogelijke activiteiten.

Wat zouden jullie aanraden?
Josie, 3 weken is prima te doen hoor, maar als je alles wilt zul je een beetje slim moeten reizen: nachttrein naar het noorden, vliegen naar het zuiden (of andersom). Met de bus is best leuk, maar 6 uur van je dag kun je beter besteden dan met stilzitten, toch?

Er zijn supermakkelijke combi-tickets te koop vanaf Bangkok naar het zuiden met vliegtuig/trein - bus - boot (sticker op en je kunt bijna je ogen sluiten en je laten leiden naar je bestemming). Nok Air heeft zo een heel aantal eilanden, Nok is prima, vergelijkbaar met de huidige standaard van Easyjet in mijn ervaring. AirAsia is ook top, ook gewoon westerse standaard.

Heel veel (voor-)pret!
Bedankt voor je reactie.

Kan ik ter plekke nog trein en-of vliegtickets kopen?

Heb al een beetje gekeken en het is idd goed te betalen!

En waar kan ik het beste zijn voor een jungletocht?

En wat zijn de must see's en must do's in Thailand.

Met zoveel mogelijkheden is het handig om wat ervaringen te horen van mensen die er al (vaker) zijn geweest. :D
Wij zitten nu in Chiang Mai. 3 dagen Bangkok gehad en toen de nachttrein genomen naar Chiang Mai. Erg relaxt hier!

Gisteren een 2 daagse jungletrek gemaakt (helaas moesten we vanmorgen noodgedwongen terug naar Chinag Mai, aangezien mijn vriend hoge koorts heeft). Voor ons was het de eerste keer dat we een trek hebben gelopen en ik kan je vertellen dat het echt zwaar was! Wij hadden een medium trek en alleen maar lopen omhoog dwars door de jungle, wel gaaf maar je gaat echt kapot! Dus een aanrader voor mensen die een tocht willen lopen, kijk ook goed of je het aankan, ze zijn pittig!
Sharry, wat balen voor je vriend. Zijn jullie naar het ziekenhuis geweest? Beterschap!!
Sharry, wat vervelend dat je vriend ziek is geworden. Hoe is het in Changmai? Waarschijnlijk schrappen wij Changmai toch uit het schema. En best wel pittig dus die tocht....

Hoop dat het snel beter gaat met je vriend en veel plezier nog daar!
Ik wil half juli voor zo'n 15 dagen naar Thailand.

Ik kom nu tickets tegen via Emirates van ongeveer 750 euro.

Ik twijfel of het nu een goed moment is deze te kopen of dat ze wellicht nog goedkoper kunnen worden? Hebben jullie ervaringen met het aankopen van tickets voor deze periode? Of is het gewoon puur geluk hebben het juiste moment de tickets uit te zoeken?

Is het normaal gesproken qua weer een beetje te doen in Bangkok in Juli of is ook dat per jaar verschillend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven