Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@Secret: De nada! Reflectie is alleen maar goed. Mooi geschreven trouwens. Je komt stabiel over in je situatie met je nr1 en nr2 en dat lees ik hier wel eens anders. Ook realistisch trouwens en dat is alleen maar goed en mooi.
.
thnx, en ik hoop het (en ben blij met gesprekspartner als steun)
@secret69 en anderen

Het voelde niet meer goed, klinkt stom, kweet het.

Ja een dubbel gevoel, ergens wil ik het nog aanhouden, dus de bekende thrill en spanning als je een sms, of een mail hebt verstuurd en je zit te wachten op een antwoord.

Het is nu een kwestie om "boven je verslaving"te staan.

Dat betekend voor mij keihard sporten.. lichamelijke pijn om de emo pijn niet te voelen, en natuurlijk weer veel aandacht geven aan me nr1 die momenteel zich als een prinses voelt

En ik betrapte mezelf erop dat ik er meer op zat te wachten op een antwoord dan nr2. De kerstdagen was een mooie break voor mij om even goed na te denken over onze situatie en hoe ik erin sta/stond.
Ik probeer jullie een beetje te volgen, boeiende verhalen.

Deze week een rare date, allebei met kinderen naar pretpark en af en toe stiekem kletsen ... nr1 zit niet lekker in vel en daar ga ik komende dagen aandacht aan geven... Prioritiet 1.

Nr2 blijft spannend maar minder belangrijk. We zien hoe het loopt....
.
Zo katja, en dat dan na 3 weken, heel apart. Gelukkig was je gevoel al aardig weggezakt, weg ermee.

Op naar de volgende?
Goed zo Katja. Too little too late inderdaad. Een verkeerde vorm van aandacht vragen...en het vervolgens niet krijgen. Terecht.
Goh, wat gaat het hier snel, je krijgt bijna niet de kans om te reageren op iemand anders...maar net als secret, ik leef met jullie mee, ook al reageer ik niet en vertel ik hoofdzakelijk mijn eigen verhaal....

Het is een rare week, sommige zijn enorm happy met hun nr1 andere met hun nr2, voor andere is het lastig om contact te hebben, voor andere lastig géén contact te hebben...nog een paar daagjes, dan is alles weer gewoon en kunnen we er weer met een frisse blik tegenaan kijken.

Toch effe een update; mijn date was geweldig afgelopen week, we hebben er ontzettend naar toe geleefd, en het was precies zoals we het hadden gehoopt....heerlijk!!! Maar ook goed gepraat, duidelijkheid en discretie staan hoog in het vaandel, en dat is gelukkig voor beide hetzelfde. Zo is het leuk om een nr2 te hebben, zal vast ooit nog eens heel erg moeilijk worden, maar nu is het alleen maar super, we genieten ervan. Kan ook niet anders als je elkaar pas een paar weken kent...

Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling, goed begin van het nieuwe jaar, dat al jullie dromen in 2012 uit mogen komen.

Liefs,

Petronella
anoniem_143427 wijzigde dit bericht op 30-12-2011 18:08
Reden: typfouten
% gewijzigd
Hoi allemaal, ik lees hier wel eens mee, maar reageer zelden. Ik probeer niet te oordelen of te veroordelen. Iedereen doet de dingen vanuit z'n eigen overtuiging/gevoel en motivatie. Ik heb aan beide kanten gestaan. Ik ben jarenlang verliefd geweest op een gebonden man (Ik was toen single) en toen we eenmaal uitspraken naar elkaar toe dat we vreselijk verliefd waren was er eigenlijk geen houden meer aan. Dat is inmiddels ruim 15 jaar geleden ! Het was een collega van mij. De enige mogelijkheid om los te komen van hem was ontslag nemen en niet meer achterom kijken. Ik weet dus hoe intens de pijn en het verdriet kan/kunnen zijn.

Ik ben helaas ook slachtoffer van bedrog/vreemdgaan door mijn (huidige) vaste partner in de periode dat het niet zo goed ging tussen ons (o.a. omdat ik ziek was).

Ik heb ook veel gesproken met mijn partner over zijn vreemdgaan en de reden daarvan. Ik was namelijk in de veronderstelling dat alles bespreekbaar was. We hadden de afspraak dat als een van ons verliefd zou worden op een ander of met een ander sex zou willen we hierover open zouden zijn.

Hij werd inderdaad verliefd en heeft daarna gehandeld en zichzelf steeds verder vastgedraaid todat ik er achter kwam en mijn wereld volledig instortte, maar ook zijn wereld instortte toen hij het besef kreeg wat hij werkelijk had gedaan, maar ook had aangericht. Want hij had ruim drie maanden gelogen over zijn affaire, waar hij was, met wie hij was etc....

Ik lees hier veel dat men de nr. 1 niet wil/zal/kan opgeven, maar die ene persoon die hen zo ontzettend dierbaar is wél kan bedriegen/voorliegen door de spanning op te zoeken van een relatie "erbij". Ik kan als vaste partner volmondig zeggen dat het bedrog (dus het voorgelogen worden over...) mij als mens volledig heeft veranderd en dat dat hetgeen is dat mij het meest heeft geraakt. In feite berust je relatie tijdens je vreemdgaan op een leugen.

Je vaste partner heeft niet de keuze om er iets van te vinden/willen omdat hij in onwetendheid wordt gelaten. Besef dat dat écht heel erg is en het ergste is wat je je vaste partner kunt aandoen. Je richt schade aan die diep ingrijpt bij de persoon waarvan je zegt te houden. Ik wil geen moraalridder zijn, maar enkel proberen ook wat inzichten mee te geven. Ik kan alleen maar hopen dat mijn partner dit zichzelf, maar ook mij nooit meer zal aandoen. Ook hij heeft op zijn manier veel verdriet gehad. Heeft iemand moeten loslaten waarvan hij inmiddels was gaan houden, maar hij was en is ook erg teleurgesteld in zichzelf. Hij moet leven met/in de wetenschap dat hij zijn eigen grenzen heeft overschreden, zijn partner veel verdriet heeft gedaan en de vertrouwensband heeft stukgemaakt. Voor allen heel veel sterkte en wijsheid toegewenst in/voor het nieuwe jaar.
.
Met ctrl alt del bedoelde ik sms verwijderd en niets teruggestuurd. Dus niet hup op naar de volgende!
Aviv72.

Ik weet ook hoe moeilijk het is, boven je verslaving te (moeten) staan. Voor mij is de breuk met nr. 2 nu 2 maanden geleden, maar het is ongelofelijk zwaar geweest.

Je voelt idd ook lichamelijke pijn van het missen en dat had ik niet gedacht dat dit zover kon gaan.

Naast het missen, wat ik voorlopig nog wel zal voelen, begint er nu wel een gevoel van rust te komen en acceptatie omdat het zo toch echt het beste is.

Maar het vergt doorzetten Aviv, sterkte ermee
quote:xxas schreef op 30 december 2011 @ 18:39:

Aviv72.

Ik weet ook hoe moeilijk het is, boven je verslaving te (moeten) staan. Voor mij is de breuk met nr. 2 nu 2 maanden geleden, maar het is ongelofelijk zwaar geweest.

Je voelt idd ook lichamelijke pijn van het missen en dat had ik niet gedacht dat dit zover kon gaan.

Naast het missen, wat ik voorlopig nog wel zal voelen, begint er nu wel een gevoel van rust te komen en acceptatie omdat het zo toch echt het beste is.

Maar het vergt doorzetten Aviv, sterkte ermeeGedrag wat dus denk ik vergelijkbaar is met een verslaving...succes met afkicken en take care.
Klopt helemaal Hyp. Nooit gedacht dat dit zoveel impact zou hebben en een krater kan slaan in je leven.

Vraag me nu dagelijks af wat mij in hemels naam bezielde toen, maar dat heeft geen doel. Het is gebeurd en we moeten verder. Maar ik weet dus heel goed hoe het kan voelen.
quote:moniekk schreef op 30 december 2011 @ 18:09:

Hij werd inderdaad verliefd en heeft daarna gehandeld en zichzelf steeds verder vastgedraaid todat ik er achter kwam en mijn wereld volledig instortte, maar ook zijn wereld instortte toen hij het besef kreeg wat hij werkelijk had gedaan, maar ook had aangericht. Want hij had ruim drie maanden gelogen over zijn affaire, waar hij was, met wie hij was etc....

Ik lees hier veel dat men de nr. 1 niet wil/zal/kan opgeven, maar die ene persoon die hen zo ontzettend dierbaar is wél kan bedriegen/voorliegen door de spanning op te zoeken van een relatie "erbij". Ik kan als vaste partner volmondig zeggen dat het bedrog (dus het voorgelogen worden over...) mij als mens volledig heeft veranderd en dat dat hetgeen is dat mij het meest heeft geraakt. In feite berust je relatie tijdens je vreemdgaan op een leugen.

Je vaste partner heeft niet de keuze om er iets van te vinden/willen omdat hij in onwetendheid wordt gelaten. Besef dat dat écht heel erg is en het ergste is wat je je vaste partner kunt aandoen. Je richt schade aan die diep ingrijpt bij de persoon waarvan je zegt te houden. Ik wil geen moraalridder zijn, maar enkel proberen ook wat inzichten mee te geven. Ik kan alleen maar hopen dat mijn partner dit zichzelf, maar ook mij nooit meer zal aandoen. Ook hij heeft op zijn manier veel verdriet gehad. Heeft iemand moeten loslaten waarvan hij inmiddels was gaan houden, maar hij was en is ook erg teleurgesteld in zichzelf. Hij moet leven met/in de wetenschap dat hij zijn eigen grenzen heeft overschreden, zijn partner veel verdriet heeft gedaan en de vertrouwensband heeft stukgemaakt. Voor allen heel veel sterkte en wijsheid toegewenst in/voor het nieuwe jaar.

Ik ben het zooooo met je eens en dacht erover om iets soortgelijks te schrijven, maar wil inderdaad ook niet de moraalridder uithangen. Ik heb ooit namelijk in dezelfde situatie gezeten. Maar mijn nr.2 werd mijn nr.1 en ik denk dat je uiteindelijk niet onder een keuze uitkomt.

Pas als alles uitkomt kom je erachter hoeveel schade en verdriet je hebt aangericht. Helaas weet ik ook dat als je middenin de euforie en verstandsverbijstering van de verliefdheid zit, je je dat niet ten volle of zelfs helemaal niet beseft. Het is een beetje 'wat niet weet wat niet deert' en daar sus je jezelf mee. Maar dat 'deren', wow, als je nr.1 erachter komt dat jij in staat bent om zo keihard te liegen en dat schijnbaar zonder schuldgevoelens, dan stort zijn (en jouw?) wereld volledig in.

En soms zelfs jaren later zie je ineens hoe 'goedkoop' sommige acties eigenlijk waren.

Begrijp me goed, dit is geen oordeel, ik weet in wat voor raar dubbelleven je terecht komt en wat voor boost je dat geeft als vrouw/ als mens, maar het drama wat het uitkomen van het bedrog veroorzaakt, daar heb je werkelijk geen idee van. Dus probeer alsjeblieft eens stil te staan bij wat je het meeste waard is in het leven. Het is namelijk ook heerlijk om jezelf recht aan te kunnen kijken in de spiegel en open te kunnen zijn over alles wat je bezighoudt naar je nr.1.
Sorry katja, zo bedoelde ik het niet. ik weet dat het niet zomaar op naar de volgende is. het was meer bedoeld als, ok het is afgesloten nu...
.
quote:xxas schreef op 30 december 2011 @ 18:48:

Klopt helemaal Hyp. Nooit gedacht dat dit zoveel impact zou hebben en een krater kan slaan in je leven.

Vraag me nu dagelijks af wat mij in hemels naam bezielde toen, maar dat heeft geen doel. Het is gebeurd en we moeten verder. Maar ik weet dus heel goed hoe het kan voelen.Ik ben blij dat die periode nu achter je ligt. Je weet nu ook wat je moet doen om een terugval te voorkomen. Niet meer reageren op sms-jes, telefoontjes, mails en rooksignalen. Cold turkey afkicken.
Philly, jij hebt je kinderen mee op date genomen, en je nr 2 zijn kinderen? Ben je niet bang dat zij hun mond voorbij praten en je partner erachter komt??!
[quote]secret69 schreef op 30 december 2011 @ 11:45:

[quote]nicole626 schreef op 27 december 2011 @ 17:54:

Ja, inderdaad! Dat slaat dus echt nergens op! Heb je een leuke vent naast je zitten waarbij je helemaal jezelf mag zijn (mag/kan bij nr2 trouwens ook), krijg je zulk onzeker gedoe... pffff. Ben dus niet de enige gelukkig!

Zeker niet. Voor je't weet voel je je weer zo'n dom schaap dat een beetje op een teken van leven van een vent gaat zitten wachten. Nog net niet checkend of je mobiel het wel doet

Hoe gaat het met je? Hou je het het nog vol om niet even een teken van leven te geven? Allerlei leuke neutrale, maar toch dubbelzinnige, teksten voor sms-jes verzinnen... dat herken ik.

Geniet je wel van de andere dingen om je heen zonder contact met nr2? Mag hopen van wel toch?!

Het gaat goed en het voelt best rustig om niet steeds in mijn hoofd met hem bezig te zijn. En prompt smst hij me vanmorgen hoe het gaat. Altijd komt het initiatief van mijn kant, ik neem afstand en hij smst Maar hebben het bij paar neutrale smsjes over en weer gelaten. Niets afgesproken dus ik ga na deze korte opleving van vanmorgen weer terug in de ruststand.

Misschien kunnen we hier nog een paar goeie neutrale sms-jes uitwisselen met elkaar ? Ik moet ook altijd heel neutraal sms-en, want je weet maar nooit wie het leest. Soort geheimcode...[/quote]

Ik ben vooral goed in neutrale smsjes waarin lijkt alsof ik achteloos wat van me laat horen maar wel zo dat hij reactie moet geven. Dan peil ik hoe de vlag erbij hangt bij hem en hoe het met zijn enthousiasme zit. Mijn mobiel is gecodeerd dus daar kan niemand in lezen. Daarnaast verwijder ik tegenwoordig ook de berichtjes voor de zekerheid. Kostte mij in het begin veel moeite (vond het heerlijk om al die lieve berichtjes terug te lezen) maar het deleten wordt steeds makkelijker.

Maar ik wil altijd meedenken op het sms vlak

Fijn te lezen dat er bij jou meer rust terug is en weer lekker kan genieten van hem. Neem het per date en zien welke kant het uitgaat. Zodra jullie gevoelens echt met je op de loop gaan wordt het misschien tijd om te heroverwegen of je nog wel goed bezig bent. Tot die tijd: Enjoy!
@Philly goed om te lezen dat je date leuk was en je weer terug bent. Moeten er toch niet aan denken als er rare dingen waren gebeurd in dat bos...

Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag van CVB, heb jij je kinderen meegenomen?
Moniekk, prachtig beschreven.. zonder dit ooit echt te hebben meegemaakt kan ik helemaal meegaan met je post. Begrijp me goed, het hebben van een minnaar is heerlijk, geweldig, allesoverheersend gaaf en geeft je onwijs goed gevoel maar het bedrog, het gedraai en het gelieg, dat kan ik ook niet goed snappen. Ook al draait dit topic hier niet om, ik vind het wel heel goed dat er af en toe iemand langskomt die de boel weer even naar het juiste moraal probeert te draaien.

Want laten we eerlijk zijn, liegen tegen degene waarvan je zegt heel veel te houden is eigenlijk not done.. toch??
quote:hollebollegijs schreef op 29 december 2011 @ 19:51:

[...]

Kan me goed voorstellen dat het heel verleidelijk is, je denkt

ach een keer en dan stop ik.

Maar diep in je hart weet je dat die ene keer ook 2 keer wordt.

Tsja een lastige beslissing, ben blij dat ik niet in jouw schoenen

sta, een leuke man thuis en verliefd op het werk.

Onthou een ding, je weet wat je hebt en niet wat je gaat krijgen.Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben zo verward op dit moment. Hij zoekt me op, stuurt ontzettend lieve mailtjes die ik beantwoord met lieve mailtjes terug. Dit verliefde gevoel werkt verslavend. Vooralsnog alleen gezoend en het lijkt me inderdaad het beste dat het daar bij blijft. Ik vond het erg knap van me dat ik dat ook tegen hem gezegd heb, Maar oh die ogen, die spanning die er tussen ons hangt, het is net elektriciteit....
Aan alle meiden hier: het doet me goed om jullie verhalen te lezen en te weten dat ik niet de enige ben.

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens iets zou hebben aan een topic als dit. Tot ik er zelf opeens middenin zit. Heel onverwachts van mezelf. Ik, die nooit een vlieg kwaad doet en altijd voor iedereen klaar sta. Het voelt eigenlijk of ik nu 2 personen ben. Op een of andere rare manier voelt het ook een keer goed niet altijd de 'good girl' te zijn.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven