Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Ik wil de traditie ook wel voortzetten hoor! We zullen het nog even moeten afwachten. 7 april heb ik 20 weken echo.

Had ik dat niet verteld dat ik ga trouwen?
anoniem_2846 wijzigde dit bericht op 19-02-2008 07:11
Reden: spelfout
% gewijzigd
Vertel vertel vertel!

Ik wil alles weten van de aanstaande bruiloft!
Eej, wat is dat nou?!?!?!

Zaza, ga je trouwen?? En hoe weet B80 dat nou weer? Je hebt het HIER niet verteld, waar wel?!?!!? (hoezo nieuwsgierig!!!)

PROFICIAT!!!!! En ook al zo snel! Vertel vertel vertel, details graag!!!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Verrek, nou zie ik het pas, het staat in de tabel!!

Sneaky hoor Zaza!!! Is het ivm met de zwangerschap of stond het al langer gepland? Dan kun je trouwens ook maar één keer in de vier jaar je huwelijksdag vieren hè!! Hihihi, ook wel grappig! Heb je toch weer iets aparts!

Liefs Nadine
Hahaha.. had ik het nog nooit verteld? Staat al heel lang in de planning. Alleen nu "per ongeluk" zwanger erbij. Had er ook niet op gerekend, want kans dat ik niet meer in mn jurk pas.. we zullen zien. Liever niet er in passen dan niet zwanger..

We doen het vrij klein, overdag alleen het gezin waar we uit komen en 's avonds wel een feest, maar ook alleen mensen met wie we echt om gaan. Dus niet de hele familie bijvoorbeeld, geen collega's..

We trouwen eigenlijk voor het feestje, hebben al geregistreerd partnerschap. Zijn voor de wet dus al getrouwd. Maar doen nu een omzetting. Ook geen getuigen nodig bijvoorbeeld.
Wat leuk B80 dat je een jongen krijgt!

En Zaza trouwen! Helemaal leuk, klinkt heel fijn zo met een wat kleiner clubje.

Ik heb gister een gesprek gehad met de gyn en ja je kunt dus wel ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt. Zij heeft het zelf niet zo op de ovulatietesten, gaf aan dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn. We hebben nu afgesproken dat ik de komende 2 maanden geen testen ga gebruiken, het enige wat ik moet doen is in mijn agenda noteren wanneer ik ongesteld ben en haar dan over 2 maanden bellen en dan samen met haar een eventueel behandelplan op te stellen. Waarschijnlijk start ik dan met een lichte dosis clomid. Ben echt super tevreden met haar als arts, fijn dat ze me zo serieus neemt en me niet eerst terug stuurt met "ga het eerst nog maar een een half jaar proberen".

fijn om weer eens te posten en te lezen hoe het met jullie gaat! Ik ga zelf de komende week verhuizen, als ik daar weer internet heb, zal ik weer eens wat laten horen.

xx

sweety: knuffel
@Bloem: wat fijn dat je zo'n fijne gyn hebt en dat je zo serieus wordt genomen. Dat moet je ook maar afwachten volgens mij. Even 2 maandjes afwachten dus. Ik ga nu alvast duimen..

@Zaza: leuk, trouwen om het feessie! Heb je je jurk onlangs nog afgepast? Wat heb je voor soort jurk? Wat voor soort locatie vier je je feest?

@Harley: misschien heel moeilijk en volgens mij doe je al hartstikke je best, maar misschien is het idd het beste om het even te laten rusten om in ieder geval de stress niet meer te hebben. Mijn duimen draaien voor jou ook nog steeds hoor!

Hier alles ok. Ik heb "mijn" jongensnaam er bij Manlief doorgekregen, dus we zijn er nu aan het wennen door hem steeds te gebruiken. Zo van (stel even: Kees): heb nog een leuke broek voor Kees gezien. Heb je Kees nou al gevoeld? Geef ook maar een nachtkusje aan Kees. Uiteraard wordt het geen Kees maar ivm de privacy ga ik de naam hier natuurlijk nu nog niet neerzetten. Manlief moest er eerst niet heel veel van hebben, maar toen ik met een veel ergere naam gekomen en toen kon hij zich er opeens toch wel in vinden. Sluw? Welnee... Vrouwelijk.

Ik moet hollen, ik heb zo voorlichtingsavond over Borstvoeding.

xxx
Zaza: Dat klinkt precies zoals ik mijn bruiloft ook zou willen hebben. Niet teveel poespas, en alleen mensen om ons heen die echt om ons geven.

Bloem: Fijn dat je een goede gyn hebt! Zeker met dit onderwerp moet je een arts hebben waar je je prettig bij voelt. Veel succes met verhuizen!

B80: Sluwe vrouw! Wil je bv gaan geven of twijfel je nog?

Vandaag een lekkere dag gehad. Vanmiddag gelubcht met mijn schoonzusje, daarna lekker geshopt. Ik vond dat ik mezelf wel mocht verwennen met een mooi sieraad. Over een paar weken komt de nieuwe collectie van Otazu, dus daar wacht ik nog even op. Guido heeft al tijd heerlijk in de kniderwagen liggen slapen, alleen voor de voeding was ie even wakker. Nu zit ie wel gezellig bij me, druk met z'n armpjes aan het zwaaien.
@Ongeduld: aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Ik heb dus besloten het gewoon maar te gaan proberen, want als ik het niet probeer, krijg ik straks spijt. Ik zie de voordelen wel, maar ik vind het gewoon geen prettig idee. Hoe gaat het bij jou? Geef jij bv?
Ik geef inderdaad borstvoeding. In het begin niet zonder problemen (spruw en verkeerde aanlegtechniek), maar nu gaat het goed.

Waarom vind je het geen prettig idee? Ik heb borstvoeding altijd gezien als iets natuurlijks, ik heb er dan ook nooit aan getwijfeld dat ik het in ieder geval zou proberen. Dus ik vind het wel interessant om te horen hoe anderen hier dan tegenaan kijken.
Hé ladies,

Even snel een berichtje want de lasagne is bijna klaar.

Vannacht gaat Nick voor het eerst (!!!) uit logeren! Ik vind het zo spannend! We hebben vanavond een feestje, en we kunnen ook wel oppas aan huis regelen, maar we moeten alvast even "oefenen". We gaan binnenkort nl. een weekend weg met de vriendengroep en dat is zonder kindjes.

Gelukkig komt m'n beste vriendin (daar gaat ie naar toe) hem morgen na de eerste fles al weer thuis brengen!

Zal wel ff raar zijn! Ik word vast standaard om 6 of 7 uur wakker omdat ik denk dat ik hem hoor! hahaha!!

Ik laat morgen nog wel ff weten hoe het gegaan is!

Liefs

Nadine
Oh Nadine, wat spannend! Wij hebben dinsdag onze eerste vuurdoop. We gaan naar het theater en schoonouders komen oppassen!

Geniet van het feest!
Spannend Nadine, hoe is het gegaan? Heb je een beetje kunnen genieten van het feestje of veel met je gedachten bij Nick geweest?

b80, heb mn jurk gisteravond nog even aangepast en hij past gelukkig nog. Wel beetje strak, dus neem voor de zekerheid ook maar een mooie broek mee. Kan ik altijd nog de rok uitdoen als ik er flauw van ben. Maar ben ook twee dagen ziek geweest, nauwelijks gegeten.. dus misschien wel redelijk platte buik nu..

Heb geen echte trouwjurk, meer een galajurk eigenlijk. Bordeaux-rood, vrij simpel, strak, strapless. Feest is hier in de buurt in een oude boerderij, omgebouwd tot hotel/restaurant. Daar hebben ze een zaaltje waar we het feest houden.

Zaterdag vrijgezellenfeest gehad! Vrijdag de hele dag ziek in bed gelegen. Hield niets binnen. Zag er eerst dus naar uit dat het misschien niet door zou gaan, maar voelde me zaterdag gelukkig stukken beter. 's Middags met allemaal vriendinnen high tea gehad, daarna salsa les en lekker eten. Dat eten was voor mij geen succes.. bijna niets gehad. Toch nog niet helemaal beter. Helaas ook niet meer mee uit geweest, maar ja. Was blij dat ik de rest van de dag al mee kon maken!
Halloooo!

Het is afgelopen zaterdag super goed gegaan. Nick ligt 's nachts nog ingebakerd, dus dat is een kwestie van wegleggen en dan valt ie in slaap. Maar toch, hij was niet thuis! Ik heb gelukkig gewoon kunnen genieten van het feestje (zeker na een geruststellend smsje van z'n logeeradres), maar ik heb wel bewust genoeg alcohol genuttigd om goed in slaap te kunnen vallen! Hahaha! Helaas lukte dit niet zo goed, maar dat had meer te maken met het feestje van de buren en het gerommel met flesseen/kratten! X-D!! Zondag werd hij om 11 uur weer thuis gebracht en ik was smorgens zo hyper, dat ik van de zenuwen in no-time al m'n was en strijk had weggewerkt!

We gaan zeker nog een keer oefenen voor we eind mei een heel weekend weg moeten! Maar dat komt allemaal wel goed

@ Zaza, gaaf je vrijgezellendag! Jammer dat je niet 100% in orde was, maar goed, het grootste gedeelte van de dag heb je toch meegemaakt!

Ik zal morgen of overmorgen nog wel ff verder reageren, het is nu ongeveer tijd om ons manneke weer te gaan halen!

Liefs Nadine
Zaza: D-day komt ook al snel dichterbij! Spannend hoor! Moeten jullie nog veel regelen? Volgens mij zijn de laatste dagen altijd erg hectisch. Gaan jullie ook nog op huwelijksreis?

Nadine: Fijn dat het zo goed is gegaan!

Vriendlief heeft zaterdag een spier in zijn rug verrekt tijdens het verschonen van Guido! Erg vervelend, maar ik vraag me nog steeds af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen!
Sorry meiden. Ben ff heel druk. Kom hoop ik morgen weer.

xxx
@Zaza, Hele fijne, mooie dag vrijdag. Ga voor je duimen dat het zonnetje dan gaat schijnen.

Ik hou me verder beetje op de achtergrond. Wil er niet meer zoveel mee bezig zijn. sorry sorry sorry.
@Zaza: ooooh, wat zonde dat je het laatste deel van je vrijgezellendag niet mee kon maken. Wat zal je gebaald hebben. Gelukkig heb je toch wel een stuk meegemaakt. Nu maar hopen dat je je vrijdag goed voelt. Kan de dokter je niet eeen af ander paardenmiddel voorschrijven wat toch geen kwaad kan voor baby's? Fijn dat je je jurk nog past. Klikt heel mooi en stijlvol! Voor het geval ik het vergeet: ik wens je vast heel erg veel plezier. Ga je nog op huwelijksreis?

@Ongeduld: hoe was jouw vuurdoop? Als het goed is zit je nu in het theater. Ik weet niet waarom BV me tegenstaat. Ik heb op de voorlichtingsavond filmpjes gezien en ik kon er alleen maar met een vertrokken gezicht naar kijken. Maar die vrouwen hadden ook allemaal hele grote tepels en tepelhoven. Dat is bij mij allemaal vrij klein en bovendien trekt een van de twee steeds naar binnen of is hij vlak. Ik heb nooit een erg "goede band" met mijn borsten en tepels gehad en ik betwijfel of het gaat lukken. Maar ik ga het wel proberen. 1) omdat het beter is voor de baby op lle punten. 2) omdat ik er zelf misschien iets sneller van afval. 3) omdat de kans dat de baby later snel te dik wordt kleiner wordt hoe langer je bv geeft. De zgn. moeder/kindband die je opbouwt daar geloof ik niet zo in. Ik worstel al minstens 15 jaar met mijn gewicht en ik zou het vreselijk vinden als mijn zoon dat ook krijgt (al staan jongens er iets anders in dan meisjes, denk ik). Daarom wil ik het dus wel proberen. Misschien niet om de juiste (volgorde van) redenen, maar dat is dan jammer. Maar ik wil zeker niet koste wat het kost doorgaan als het niet lukt.

@ Nadine: fijn dat logeren zo goed ging! nog even een beetje oefenen en dan kan je straks lekker saampjes weg. Lijkt me wel heel moeilijk.

Hier alles ok. Ik voel af en toe iets wat de baby kan zijn, maar ik kan het nog niet goed definiëren. Vrijdag moet ik weer naar de VK. Op mijn werk gaat het momenteel slecht. Ik kan me niet concentreren en ik heb steeds mot met mijn collega die me ondermijnt en constant controleert nu ze weer 5 dagen op kantoor werkt (ze werkte eerst 3 dagen gedetacheerd). Ik heb aangegeven 6 weken verlof te nemen en ik ga steeds om 5 uur naar huis (normaal na half 6). Ze zoeken het maar een poosje uit.

Zaterdag hebben we heel veel babyspul gekocht. Box, wipper, maxicosi, lakentjes, dekentjes etc. Heel leuk. Zijn (nog niet) kamer wordt bruin met aqua blauw en wit.

Ons huis staat zoals jullie weten te koop. Zaterdag zijn de kijkers voor de 2e keer geweest. Gister hebben ze geboden. Ze hebben een prijs geboden die op zich wel goed is, maar dan willen ze er over 3 maanden in (lees: wij huurwoning zoeken en een keer extra verhuizen). Wij hebben gezegd dat ze het wel mogen hebben voor die prijs, maar dan wel voor 31 oktober zoals in de brochure staat. Als ze over 3 maanden erin willen moeten ze meer bieden. Dat kunnen ze niet, dus nu gaan ze het vanavond nog een keer bespreken en horen we morgen van de makelaar of het doorgaat. Spannend!

Zo, ik ga thee zetten en housewives kijken.

xxx
Nou, het is gister hartstikke goed gegaan! Oma helemaal happy omdat ze Guido een paar uurtjes voor zichzelf had, Guido blij met alle knuffels van oma. Hij heeft vannacht ook 7 uur achter elkaar geslapen! Een groot succes dus. Alleen wilde ik na de voorstelling meteen naar huis, niks nog effe iets nadrinken! Maar dat komt vanzelf wel!

B80: Het maakt helemaal niet uit waarom je bv of fv geeft! Als het maar goed voelt! En over je redenen... Zal ik es een bekentenis doen van nog eentotaal niet goede reden om wel bv te geven??? Het is gratis.... Wat een gieraard ben ik he! Leuk he om allerlei spulletjes voor de kleine te kopen!

Ik duim dat de makelaar goed nieuws voor jullie heeft !

Er was net een man aan de deur die onze watermeter kwam vervangen. Ik zit er nu over na te denken en voel me best wel een muts. Ik laat eigenlijk altijd iedereen maar binnen. Nu is vriendlief vandaag ook thuis, maar ik doe het ook ls ik alleen thuis ben. En dat terwijl je de laatste tijd allerlei waarschuwingen hierover krijgt. Ben ik nou te goed van vertrouwen of vertrouw ik te veel op het afschikwekkende effect van onze hond? Hoe doen jullie dat? Laten jullie iedereen binnen of vraag je echt naar legitimatie?
****sluipt ff binnen om Zaza vrijdag de dag van haar leven toe te wensen! HEEL VEEL GELUK MEISSIE !!!!

en geeft Tinkerbell de dikste knuffel ooit!!!!!
***is alweer weggeglipt***
Goed zo ongeduld! Beetje bij beetje zal het steeds wel makkelijker worden om Guido uit logeren te laten gaan.

En ja, ik laat ook altijd iedereen wel binnen eigenlijk.. van een bedrijf ofzo..

Sweety, dank je!

Tinkerbel, bedankt! We begrijpen het allemaal denk ik wel hoor..

b80, we gaan nog wel even weg, maar rijden denk ik gewoon naar Antwerpen ofzo en dan zien we wel. Wilden eigenlijk naar Barcelona, maar.. toch met de kleine nu dan onderweg toch maar even niet ivm de financien..

Echo dinsdag was weer helemaal leuk. Kleine was aan het duimen. Leuk om te zien. En toch weer fijn om bevestiging te krijgen op zo'n schermpje!
@ Zaza: nog ff een reactie op je post in het topic baby/kinderkamer: straks is ook echt STRAKS!! Ik heb 'n maand geleden ofzo een spiraaltje laten plaatsen. Nick krijgt echt nog wel een broertje of zusje (als het allemaal gewoon wil lukken) maar nu nog even niet! Ik denk dat ik m'n spiraaltje laat verwijderen als Nick 1 is geworden ofzo. Ik wil graag dat hij kan lopen rond/ voor de tijd dat ik weer zwanger raak. Een vriendin van ons was weer vrij vlot zwanger van nr. 2, had bekkeninstabiliteit en een zoon die lang tijd nodig had om te leren lopen. Gevolg: veel pijn en maar met zoonlief blijven slepen!! Nee dank je wel, mij niet gezien! Dan liever nog ff wachten...

Voor morgen wens ik jou en je a.s. man een fantastische dag en een geweldig feest! Laat je ons snel weten hoe het geweest is?!

Veel liefs en een dikke knuffel! (Man en ik zijn 31-03 al weer 2 jaar getrouwd, waar blijft de tijd!!)

Wij vertrekken morgen weer voor een weekendje weg naar Aqua Delta in Bruinisse (hoezo verwend?! ) dus uigebreid reageren op iedereen zit er ff niet in (zit op m'n werk en er moet natuurlijk wel gewerkt worden!!)

Dikke knuffel voor iedereen maar speciaal voor Sweety en Tink. Lieffies, ik denk aan en duim heel hard voor jullie!!! XXX

Nadine
Heeeeeeeeeeel veel plezier morgen Zaza! Ik duim dat het droog blijft! En dat het in Antwerpen zaterdag niet gaat stormen... Fijn he, die bevestiging. Morgen mag ik weer naar de VK, lekker hartje luisteren, al voel ik hem wel steeds meer schoppen. Ik laat ook iedereen binnen hoor... Waarschuwingen hoor ik weinig van, maar ik woon ook niet echt in een stad. Meer een groot dorp. Nog geen nieuws van de makelaar. Er is al wel wat gehakketak en heen-en-weer-ge'bied' geweest. Uiterlijk morgen horen we of het verkocht is.

Nadine: jij veel plezier in Bruinisse. Lekker hoor!! *jaloers* Ben verder niet bij de discussie geweest, maar kan me je beredenering van het spiraaltje helemaal indenken...

Ongeduld: ja, natuurlijk, het is ook gratis, maar dat is voor mij eigenlijk meer een leuke bijkomstigheid dan een goede reden. Het is natuurlijk wel mooi meegenomen

Morgen mag ik weer lekker naar de kapper. Ben nog geen 5 weken geleden nog geweest en heb alweer uitgroei van een cm. of 2. Groeit zo hard de laatste tijd... En weer naar de VK. Kijken of ze nog streng is over mijn aankomen (inmiddels 11 kilo). Zaterdag gaan we kaarten bij mijn zus en haar vriend. Klaverjassen eens in de zoveel tijd met elkaar.

Met Baby Sluijs gaat alles goed, denk ik. Zoals ik ook al tegen Ongeduld zijn, begint ie nu wat definieerbaarder te bewegen. Het is niet zo'n onbestemd gevoel meer. Hij wordt echt sterker nu, denk ik. Heb gisteren bij een vriendin in de "afdankdoos" mogen graaien met al haar (2 jaar) oude jongenskleertjes. Heel veel hele leuke dingen uitgehaald, ging met 2 tassen vol terug. In verschillende maten. Denk dat ie voor zijn eerste levensjaar wel genoeg kleertjes heeft

Fijne avond allemaal. Ik zal aan je denken morgen Zaza!

xxx
ZAZA!!!!!!!! FIJNE EN MOOIE DAG TOEGEWENST EN GENIET!!!!

DAAR KOMT DE BRUID!!!!!!!!!!!! TRALALALA meis ik ben heel blij voor je en je mannetje....

Van harte gefeliciteerd!!!

xxxxxxxxxx Sweety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven