VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Morrie, ik had inmiddels bedacht dat ik ook hele leuke fotodozen kon gaan kopen voor die 400 foto's

Tweeledig voordeel: ik hoef niet te plakken én ik kan kekke doosjes gaan scoren

Ik heb besloten dat ik voor Zen en Zeefje aan de digitale albums ga.

Maar ja..die moeten ook nog gemaakt. ~zucht~
Morrie, szw.nl zegt dit:

Uw zwangerschapsverlof

U bent uitgerekend op 14-08-2008

Uw verlof mag ingaan op 04-07-2008

Uw verlof moet ingaan op 18-07-2008

U wilt uw verlof laten ingaan op 18-07-2008

U heeft recht op verlof tot * 07-11-2008

U moet de ingangsdatum van uw verlof uiterlijk aan uw werkgever laten weten op 27-06-2008

Dus donderdag is je laatste werkdag dan. Ik hoop dat je werkgever meewerkt aan je wensen, zou wel lekker zijn, toch?

Pebbles, beterschap! Doe je een beetje rustig aan als het werk het even toelaat? Lekker onder de wol gaan hoor! Gefeliciteerd met jullie jubileum!

Ely, ook al last van draken? Moest erg lachen om je trauma verhaal!

Vandaag een flutdag gehad op werk, even stoom afgeblazen bij Vrolijk en een handvol m&m's en nu kan ik er weer tegenaan. Hoewel, ik neem morgen wel vrij dus ik heb ook weekend.

Wind, geen zorgen over hetgeen waar je vanmiddag belde
He super Nathje, bedankt! Ik hoop ook dat ze aan mijn wensen tegemoet komen, ben erg benieuwd!

Ely, ik denk dat Knorrie ook een digitgaal album gaat krijgen, maar ergens heb ik daar toch ook nog geen vrede mee. Als Schorrie een 'echt' album heeft, moet Knorrie dat misschien ook wel, voor de eerlijkheid.

En later vragen ze zich dan af waarom ze toch zo'n ouderwets foto-album hebben....

Ik ga naar bed, o nee, ik moet nog warme melk drinken! Moet ik weer naar beneden.... Heb last van brandend maagzuur en van slecht in slaap komen dus het is wel een must.

Kom ik zo nog maar even terug hier.....

Ben benieuwd of Wind nog post heeft gehad gisteren of vandaag (in ak maar even?).
Zo, finale van masterchef gekeken met de resten van BBB en het is erg bevredigend om een paar van die dingen zo op te knagen onder mom ongesteld zijn. Morgen weer sporten, dus doe wel een kwartier extra. ( al denk ik dat het minimaal een kwartier per blokje zou moeten zijn)

Ah, Nathje heeft vraag van Morrie al beantwoord. Wat verwacht je nou Morrie met al je vrolijke P&O hulpjes op het topic?

Nathje, het komt allemaal goed. Lekker vanaf nu weekend, dus gewoon ervan genieten. Gewoon bellen als er wat is ok?

Ely, niet gaan hebben over foto's want heb nog een digitaal album voor beide kinderen die ik nog moet afmaken. Brr...

Hoe zou Mille het hebben gehad eigenlijk? Ze ging toch een weekendje weg, maar het weekend is toch al voorbij? Of was het een week?
Mille ging een midweek Vrolijk, dus ik denk dat ze morgen weer thuiskomt. Hoop dat iedereen gezond thuiskomt bij haar want volgens mij was Nano snotterig en Milleman (oid) grieperig.

Ik ben blij met al die P&O hulpjes hier. Zag namelijk net dat ik van 7 november 17 november had gemaakt in mijn brief. Had er zomaar 10 dagies bij gesmokkeld.

Melk opgedronken, ik ga tukken.

O ja, ik heb vanavond voor het laatste die irritante Moeders voor Moeders kratten buiten gezet. Chauffeur neemt ze mee morgenochtend en ik hoef lekker nooit meer in die stinkflessen te pissen. Vlag uit.
Truste Morrie en fijn dat je niet meer in flesje hoeft te pissen :-)

Ik ga ook slapen want ik ga morgen wel werken. Heb er eigenlijk wel zin in want vind vrijdag een leuke dag om te werken en alle stomme dingen heb ik (gelukkig) afgemaakt.
Nog even een hallo en dag van mijn kant! Gek idee dat Morrie alweer aan haar zwangerschapsverlof zit te denken, voor mijn gevoel was het gisteren dat ze vertelde dat ze zwanger was. Het valt me sowieso op hoe hard de tijd gaat, ik kan me mijn eigen zwangerschap en bevalling nog zo goed herinneren, en toch worden de kinderen alweer 5 in april. En ben ik ook 5 jaar ouder dan toen ik zwanger was, toen was ik net in de dertig en nu loop ik alweer tegen de veertig. *Zennnn Drop, niet aan denken!*

Ik zag dat Pebbles zich niet lekker voelde, beterschap meid! En welcome back Vrolijk, je klinkt echt een stuk vrolijker.

Vandaag bezichtiging en men, wat heb ik lopen sloven, gisteren en vandaag. Huis is nog nooit zo schoon en netjes geweest. Edoch, al een kwartier na de begintijd van de bezichtiging belde de makelaar met de mededeling dat de kijkers niet doorgingen omdat er te weinig kamers zijn, ze dachten dat er een slaapkamer meer was. Maar we kregen wel complimenten over de aankleding, dat dan weer wel . En gisteren en vandaag ook druk geweest met een eerste bestelling voor een 'rok op maat'. Is nu klaar. Grappig hoor.

Ik moet morgen ook werken, 's morgens een examentje voor werk en mijn POP-gesprek. Ben benieuwd. En morgenavond met vent naar de sauna, lekker! Druk weekend voor de boeg.

Laterzzzz!
Dat soort dingen moet je niet aan denken Drop! Ik denk ook weleens: Toen Schorrie geboren werd was ik pas 28, nu ben ik 32. 28 klinkt nog zooooo heerlijk jong en 32 klinkt gewoon als een volwassen vrouw.

Maar op zich ben ik pas 16 weken zwanger hoor, dus het valt mee hoe hard de tijd gaat :-). Wil het alleen graag allemaal duidelijk hebben zodat ik de NSO en het kinderdagverblijf definitief kan gaan maken.

Balen dat kijkers geen kopers geworden zijn Drop. Nu zelf maar genieten van je nette huis.

Goed dat je een pop gesprek hebt, wij hebben dat niet echt. Wel binnenkort evaluatie. 't Zal mij benieuwen.

Schorrie gaat zo naar opa en oma en blijft daar dan slapen. Harrie en ik gaan naar het theater. Gezellig. Al gaan we niet naar zo'n gezellig stuk. Maar samen hebben we het vast leuk

Nu aan het werk.
Moggel!

Heftig en vermoeiend avondje achter de rug (zie ak) en nu vandaag laatste inkopen doen voor vakantie en koffers inpakken!

Hulp gaan we vandaag bellen dat het afgelopen is. Zo'n type wil ik niet in mijn huis...

Dus eigenlijk even snel hallo en dag!
Kan het me voorstellen Wind, ze klinkt nu niet echt als het grootste schoonmaaklicht dat er rondloopt, laat staan dat de communicatie in orde lijkt. Maar wel lastig, zonder hulp. Die van mij is na 2 maanden uit de running te zijn geweest vorige week eindelijk weer begonnen. Kinders, wat lekker!

En vakantie, oooh wat klinkt dat goed!

Kan niet in AK om over je heftige avond te lezen, maar hopelijk alles in orde nu.

Zo, ik ben eigenlijk aan het werk, maar heb het even he-le-maal geschoten door stomme actie van 2 directeuren hier en heb dus geen zin meer om iets te doen. Dus even met/tegen jullie kletsen, want ik ben zo druk momenteel dat het er vaak 's avonds niet van komt. Druk met werk, toch ook nog bezig met in AK beschreven issue. Verder zijn we bezig met het maken van een houten keukentje voor de jongens (ik zit al 2 weken lang 44 plankjes te gronden, verven, schuren, plamuren enz) en ben ik mijn goeie voornemen aan het uitvoeren en foto's aan het inplakken. Voor Boefje ben ik nu bij, die heeft van de afgelopen 2 jaar 2 keurige digitale albums liggen. Voor schurk moet ik de moed verzamelen om zijn papieren baby-album af te maken en dan ga ik bij hem ook over op digitaal. Veel leuker, makkelijker en mooier.

Pop-gesprekken hebben wij ook, vind het altijd superveel werk, maar wel goed als het gebeurt!

Morrie "pas" 16 weken zwanger? Mensch, je hebt vanmorgen pas verteld dat je vanavond boerenkool gaat eten . Vind het wel snel gaan hoor, maar goed dat je zaken nu vast aan het regelen bent. Dan is het maar klaar.

Peb gefeliciteerd met lustrum webshop!

Vrolijk: leuk dat je weer up and running bent. Stomme lappenmand bij het grof vuil gedaan? Ik die van mij wel, wil hem de komende 5 jaar eigenlijk niet meer zien.

En Nath, gezellig je weer te zien hier en fijn dat jullie verhuizing zonder kleerscheuren hebben overleefd. Lijkt me hele toer hoor, met kleine kinderen!

Ely, dat wat jij beschrijft had ik pas ook: een dag met mega high maintenance kinderen, waarbij ik regelmatig uit mijn slof schoot op een manier die vast niet super pedagogisch verantwoord is (vooral bij Boef, die echt kleuterachtige driftbuien kan hebben op het moment). En dan toch achteraf een goed gevoel over die dag hebben. Weird is dat.

En drop is goed aan het zakendoen. Loopt lekker he, je tokootje? Wel weer jammer van bezichtigers-niet-kopers.

Enne, verder ben ik het even kwijt. Wat wou'k nou nog zeggen? Oja, vraagje was het: iemand nog goeie ideeën voor aanpak van een 1,5 jarige dreumes die al een maandlang 's nachts krijsend wakker wordt, een fles melk naar binnen slobbert, vervolgens nog een kwartier/halfuur op bed kan worden gekwakt en dan besluit dat het niet meer wil slapen? Vanmorgen was het weer half 5, half 6 en uiteindelijk half 7. En dan wel moe zijn hè, het kleine meneertje. En overdag niet of nauwelijks eten waardoor hij 's nachts honger heeft. Blegh. Zal vast wel weer een of andere fase zijn, maar hij duurt nu al best lang en Schurk is dan zooo onduidelijk in wat hij nou eigenlijk wil .
Wauw, alweer 16 weken Morrie! Nou, ik vind het supersnel gaan! Kirjgen we nog een buikfoto of sla je dat over? Wel een mijlpaal MvM flessen de deur uit. Ik vond het prima om te doen maar na zo'n tijd ben je er ook wel klaar mee. Vooral met die lucht, ik kan er nu nog van kotsen.

En lekker hoor, q-time met Harrie: veel plezier!

En hej Athena! Fijn dat die lappenmand eindelijk opgedonderd is. Hou hem weg, zou ik zeggen! Jij ook al geschoten met je werk. Het heerst op het moment. Wat leuk dat jullie een keukentje aan het bouwen zijn. Foto's als hij af is op de AK?

Geen advies voor je wat betreft de krijsende peuter. Ik denk ook dat het een fase is maar vervelend is het wel. Vooral omdat 's nachts je dan vaak toch de gedachte hebt 'dit gaat toch wel weer over?' Sterkte!

Overigens hebben wij een beetje gedeelde smart want onze Japie wil niet in zijn nieuwe kamer slapen. Hij heeft tijdens het wonen bij mijn ouders op onze kamer geslapen en is nu helemaal gewend om bij ons in de kamer te slapen. Het feit dat we nog geen deuren in huis hebben, helpt ook niet het aanwennen dat hij toch echt daar zal moeten slapen. Ontaarde situaties in huize Aap dus.

Drop, jammer van de bezichtiging. Inderdaad maar zelf genieten van je schone huis. (en wat een irritante reden om af te zien van de koop, duidelijk de verkooptekst matig gelezen)

Ik hoop dat midweekje weg geholpen heeft tegen de lappenmand in huize Mille en dat je hebt kunnen genieten!

Wind, no worries en veel plezier op vakantie.

Vandaag een vrije dag genomen omdat ik van mijn werk baal. Het is nog mooi weer ook dus ik ga lekker genieten!
En nu ben ik dus in de winkel. Beetje zitten hoor, want niet echt fit.

Jammer van de bloemen, maar helaas. Wel heel attent hoor, Ely!

Heb nog even gekekn wat ik nu eigenlijk weggeef, maar het is wel een allegaartje. Zit wel een heel erg leuk Mexx overhemdje in, die heb ik ook nog van Gp dus kan Kp nog een keer gaan dragen . Ook een hele stoere oranje trui met capuchon en voetbal met vleugels erop die Klein Pebbeltje nog wel past maar die niet over zijn hoofd gaat. Knid krijgt nu alleen nog vesten of V-hals truien. En wat grote kleren van Gp waar ik op uitgekeken ben en die Klein Pebbeltje dus overslaan, en 2 spijkerbroeken zo smal gesneden dat groot Pebbeltje er net inpaste en Klein Pebbeltje dus ook zeker niet.

En Teva's, snowboots en waterschoenen.

Zo, nu hoef ik er ook geen briefje meer bij te doen. Ga het nu in doos stoppen!
We hebben trouwens geen bord langs de snelweg, Vrolijk. Wel langs de weg als je bij Leiden de A4 afgaat, dus eigenlijk langs de afrit van de snelweg maar die zie je niet vanaf de snelweg. Waar ze een nieuwe wijk aan het bouwen zijn (want potentiele klanten).
Aah, nath, gedeelde smart is halve smart dus. Lastig dat Japie niet op eigen kamer wil, die vond het natuurlijk allang best en gezellig bij zijn ouders te pitten.

Laten huilen, hoelang doe jij dat? Ik heb het ook een paar nachten bij Schurk geprobeerd, maar na 3 kwartier op vol volume kwamen we dan toch tot de conclusie dat dat niet ging werken. Ik snap gewoon niet dat een kind zo onduidelijk kan zijn: niet in bed willen, maar ook te moe om eruit te zijn. En dan iedere keer dat geklooi met die fles. Wat was het makkelijk toen hij nog aan de tiet wilde drinken.

Volgens mij hebben we van Morrie en Lien nog steeds buikfoto's tegoed!

En ik was helemaal vergeten Wind een fijne vakantie te wensen. 't Is vast te laat, maar alsnog lekker relaxte tijd toegewenst.
Raaaaah, heb het net met leidinggevende over anti-actie door directeur. Zegt ze dat ik me teveel door hem heb laten sturen. Oké lieverd, maar jij was de afgelopen dagen vrij. Had ik zijn verzoek dan moeten weigeren zonder dat jij ervan wist en ermee instemde?

Ehhh, nee, dat nou ook weer niet.

Wat dan wel?

Uhhhm.....lastig. Ik zal het er nog weleens met hem over hebben.

Jaaaaja.

Ik had jouw voorbeeld moeten volgen nath en lekker vrij moeten nemen.

Buikfoto? Er is nog niets te zien. Ja, klein beetje extra vet op de een of andere manier maar ik draag nog mijn normale kleding dus jullie zullen nog een paar weekjes moeten afwachten
Meuh, riep nathje dat niet ook steeds in het begin van haar zwangerschap ? En dan ben je straks natuurlijk je fotocamera steeds kwijt als we ernaar vragen en andere keren vergeet je het dan (net als Lien) en uiteindelijk moeten wij het zonder buikfoto's doen. *Snif*
De enige manier om dat te controleren is irl met mij afspreken!

Nathje, wat lekker dat je vrij genomen hebt, ik had er net overheen gelezen. Goed hoor, anders zit je je alleen maar te ergeren.

Ik heb net mijn wensen met manager besproken. Ze reageerde niet slecht. Over twee weken heb ik mijn evaluatiegesprek en dan koppelt ze ook terug of mijn wensen gehonoreerd worden.

Ik moet ook weer werken. Heb het heel druk dus snap niet wat ik hier op het forum doe. Of nou, ik snap het wel, het is hier gezellig druk en dat trekt!
Een irl afspraak levert nog altijd geen duurzame herinnering als een foto op.

Fijn dat je manager goed reageerde, da's alvast de helft. Moet je nu natuurlijk wel hard aan het werk gaan, anders krijg je alsnog niet wat je wilt.

Ik moet vakliteratuur bijlezen en val nu, na net gegeten te hebben, bijna in slaap. Stomme slapeloze nachten ook.
Qua slapeloze nachten heb ik echt geen tips. Ik ben zo'n moeder die alles altijd maar over zich heen laat komen en hoopt dat het vanzelf over gaat. Dat is tot nu toe wel ook altijd uiteindelijk gebeurd....

Maar zou het misschien niet helpen om hem bij jullie in bed te nemen zodat hij daar verder slaapt?

Tijdens die afspraak kun je dan wel een foto maken, als je zo graag een blijvende herinnering wilt hebben aan mijn zwangere buik ;). Maar ik beloof dat ik er een foto van zal maken. Schorrie heeft ook twee dikke buiken foto's van mij in zijn babyboek, en aangezien ik nu al merk dat ik erg ben van de 'wat Schorrie heeft moet Knorrie ook krijgen' ben ik verplicht om tijdens deze zwangerschap ook buikfoto's te laten maken door Harrie.
Haha, heb jij dat ook zo erg? Wat de een heeft, moet de ander ook. Ik merk dat bij mezelf soms ook en vind het maar raar. Ben namelijk helemaal niet met zulke ideeën grootgebracht, vent wel en dat vond ik altijd maar apart. En dan merk ik dat ik toch kan mutsen over dezelfde hoeveelheid baby-albums oid. Helemaal belachelijk vind ik mezelf dan. Vandaar ook resoluut besluit om na dit babyding voor Schurk op digitaal over te gaan.

Dat over je heen laten komen is wat we nu ook doen met Schurk. We moeten ook wel, want het is nou eenmaal niet anders voorlopig. Bij ons in bed hebben we ook geprobeerd, maar Schurk is geen Boefje die heerlijk rustig knuffelig tegen je aan blijft liggen. Schurk wil op onderzoek, gaat op mijn buik liggen, timmert vent met knuffelbeest op zijn hoofd en zet het uiteindelijk (max 10 minuten later) op een brullen. Is helaas dus geen oplossing.

Buikfoto duurzaam in AK vind ik leuk ja. En lijkt me voor jou ook leuker als we afspreken niet alleen om je buik, maar omdat het gezellig is.

(Which reminds me, ik zal binnenkort ook eens even met de EOS boven buik van zusje gaan hangen. Die schiet ook alweer op.).

Sjee, het valt vast niet op dat ik geen zin heb in werken vandaag, of wel? \\:-)//
Ja idd, je zusje. Spannend hoor. Wanneer is ze uitgerekend?

Ik merk dat mijn broertje het nu ook zo leuk vind dat ik weer zwanger ben. Bij Schorrie vond hij het ook leuk, maar nu hij zelf ook vader is vind hij het nog leuker. Ook omdat hij nu beter weet wat het voor ons betekent.

Ik heb het nu ook met borstvoeding. Schorrie heeft het aan jaar gehad, dus Knorrie moet dat ook krijgen. Terwijl ik het dan nu ik er nog aan moet beginnen ineens heel lang vind en me niet kan voorstellen dat ik dat nog een tweede keer kan volhouden.

Ik dacht ook dat ik niet zo was. Ik merk aan mijn vader dat hij het heel erg heeft met zijn twee kleinzoons. Hij is altijd bezig met even veel aandacht geven aan allebei. Kan daardoor haast niet meer ontspannen met een van de twee bezig zijn.

Zou het ook kunnen zijn dat Schurkje juist energie krijgt van die fles die hij nog krijgt? Dat hij daardoor juist actief wordt na een kwartier/half uur?
Thuis, want zieke oppas.... Vanochtend wel op kantoor geweest en dus na paar uur weer huiswaarts omdat vent ook nog wilde werken. Heel gek .

Verder flink gaar, gisteravond tot (te) laat met Wind aan de telefoon gezeten, maar wel een mooi product afgeleverd. Althans, ik hoop dat het schrijfsel helder en duidelijk gaat zijn, ik vind onze co productie pracht-tig, zie verder AK.

Had wel wat moeite met opstaan, want was pas om 21.30 terug van zwemmen en hing WInd om een uur of 24.00 op geloof ik. Dochter gaat vanavond logeren en vent is er niet. Zomaar dus alleen eten met Kiloknaller, dat is geloof ik nog nooit gebeurd, ben benieuwd hoe dat is. Heb voor zijn plezier pizza gehaald, daar is 'ie dol op.

Buikfoto heb ik zelf nog niet eens, dus jullie moeten nog even wachten of foto komen maken.

Vrolijk, ben jij dit weekend thuis? Dan kom ik even jouw kant op voor kleren en als het dit weekend niet lukt moet je er maar iemand anders blij mee maken, anders gaat niet opschieten.
willen mensen hun tips voor campings in de jura/loire/normandie even hier neerkwakken

Ik heb al een camping geboekt, maar moet er nu nog een voor in de week van 12 tot 19 juli.

Mag eventueel ook in AK
Hee lien. Ook al zo'n goeie smoes voor ontbreken buikfoto.

Morrie: zusje is op 5 mei uitgerekend. En ze moet het kind er ook echt tot zo'n beetje die tijd inhouden, want in het weekend van 18-20 april hebben vent en ik een weekend Italie van zijn werk en dan mag ze niet werpen.

Bv vond ik het beste werken als ik (mn in diptijden) gewoon tegen mezelf zei dat ik het nog 1 week ging aanzien. En meestal was het dan weer over of zoveel beter dat ik toch gewoon weer verderging.

Dat van die energie en laatste fles had ik ook al eens bedacht, maar enige andere optie is dus laten krijsen. En dat, gecombineerd met het idee dat 'ie echt honger heeft (hij slurpt de fles werkelijk als een bezetene leeg!!) leidt er dan toch maar weer toe dat 'ie hem krijgt. Ook vanwege de incidentele keer dat hij na de fles nog wél braaf een paar uur tukt en ons een uiteindelijk goeie nacht bezorgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven