Digitaal vreemdgaan

10-01-2012 20:39 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd veel meegelezen te hebben, nu besloten om mijn verhaal hier neer te zetten.

2,5 maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend in een periode van 4 maanden veel sms' en heeft gestuurd naar een collega. Deze gingen veel te ver in de trant van ' ik mis je', ' ik denk aan je', etc. Wel werd ook duidelijk uit de sms' en dat er niets gebeurt is fysiek maar meer een digitale flirt.

Ik ben helemaal niet thuis in alles wat tegenwoordig erg normaal is maar mijn vriend zit wel veel op FB, twitter, etc.

Na de confrontatie is hij ingestort. Alsof hij toen ook pas voor het eerst las wat hij allemaal had gestuurd. Stuk was hij ervan omdat hij direct duidelijk aangaf hier live nooit iets mee te willen doen. Na wat sessies met een psycholoog en veel gesprekken met mij blijkt wel dat er bij hem een groot probleem is met het zelfvertrouwen. In een notendop heeft dat er voor gezorgd dat hij zoveel bevestiging heeft gezocht via de digitale weg.

Ik ben er zo door in de war. Tot op een zeker level kan ik het begrijpen hoe het zo ver heeft kunnen komen en van de andere kant vind ik het onacceptabel dat dat soort berichten naar een andere vrouw zijn gestuurd.

Ik hoop dat iemand dit ook ooit heeft meegemaakt want ik ben er zelf helemaal niet in thuis dus kan me daarom ook weinig voorstellen bij wat twitter, facebook, whatsapp, etc met je doen als persoon.
godsamme, zowel op ipad als apple krijg ik niets gevonden. Eerst een cursus volgen voordat ik mijn detective kan worden
Bij apple dingen is dat een andere setting dan gebruik je safari en finder. Maar goed, ik ben geen apple fanaat, dus dat wordt lastig. Misschien iemand anders die het weet?
quote:elize1980 schreef op 11 januari 2012 @ 19:52:

maar ik heb gewoon niet het gevoel dat daar vanalles gebeurt op de toiletten zoals eerder beschreven. Ik kan me vergissen maar zo voelt het niet.Maar hij kan toch bij haar thuis komen in gestolen uurtjes? Zij is immers vrijgezel.
ja, dat kan zeker. Ook daarvan heb ik beide kanten op geen bewijs.
Dus niks vinden lost niks op voor je vertrouwen? En nu?
Of je nou iets vind of niet, of dat het erger is of niet. Je zult het nooit weten.

Er kan altijd wel een reden zijn om vreemd te gaan. Een vrouw die zegt dat ze ongelukkig is en te weinig aandacht krijgt van haar man en het maar elders haalt. Iemand die problemen heeft met aandacht. Maar vraag blijft, zou je dat zelf ook doen in die situatie?

Vertrouw je hem? Of eigenlijk meer; je vertrouwde hem hele lang onterecht. Vertrouw je hem nog wel?
dit gaat heel vaag klinken maar ik vertrouw hem wel als persoon, dat is op basis van alle jaren dat ik hem ken en met hem leef. Maar, ik vertrouw niet wat hij doet. Tja, dat zegt natuurlijk ook alles over hoe hij als persoon is maar ik heb gewoonweg niet het gevoel dat dit gedrag typerend is voor hem en dat hij een echte vreemdganger is ofzo.
Vraag is ook wat zie je als vreemdgaan. Levert altijd verschillende antwoorden op; zoenen, seksen, er mee bezig zijn. Lastig bepalen. Hoe lang zijn jullie al bij elkaar?
elize1980, 3 minuten geleden

dit gaat heel vaag klinken maar ik vertrouw hem wel als persoon, dat is op basis van alle jaren dat ik hem ken en met hem leef. Maar, ik vertrouw niet wat hij doet. Tja, dat zegt natuurlijk ook alles over hoe hij als persoon is maar ik heb gewoonweg niet het gevoel dat dit gedrag typerend is voor hem en dat hij een echte vreemdganger is ofzo.

--------------------------

Laat het dan rusten en maak jezelf niet gek en laat je niet gek maken. Straks ga je nog spoken zien. Hier schiet je volgens mij niks mee op.
Goed advies Roelfien, misschien moet ik dat ook maar doen. Hoe dan ook zal de toekomst het uitwijzen.

Wij zijn 8 jaar samen. Voor wij was vreemdgaan altijd iets fysieks maar meer omdat ik geen rekening had gehouden met de optie dat je ook zoiets kan doen binnen een relatie. Hier had ik dus van te voren nog niet echt een mening over. Ik vind overigens dat je best wel wat mag flirten maar dit vind ik verder gaan en is geen lolletje meer tussen 2 collegas.
Ipad: wanneer je naar safari (internet) gaat staan er bovenin een zoekbalk.

Een van de icoontjes links naast de zoekbalk is een opengeslagen boekje. Daarin staat alle geschiedenis (wanneer deze niet gewist is).
Oh, maar wel even als waarschuwing: ga niet op zoek naar dingen die er niet zijn. Als je een keer zijn geschiedenis doorspit en niets vind, en je gevoelsmatig hem nog steeds niet vertrouwd, ben je gauw geneigd om na een aantal dagen opnieuw zijn geschiedenis door te spitten.. en dat over and over again. Je gaat dan op zoek naar dingen die er niet zijn. Dus weer er voorzichtig mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven