December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Nou na al die ziekberichten heb ik er ook weer eentje: Ik vermoed dat Manuel de vijfde ziekte heeft. Alle symptomen kloppen en de uitslag wordt nog steeds erger. Hij zit nu echt van top tot teen onder de vlekjes. Hij is er niet meer zien van, maar is wel hangerig en chaggo. Omdat hij niet meer echt ziek was en niet besmettelijk mocht hij wel naar het kdv vandaag. Ik voelde me een beetje rot dat ik hem weg moest brengen en hij ging ook voor het eerst huilen toen ik weg ging... De leidsters dachten ook al aan de vijfde ziekte. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit normale huiduitslag van de BMR-prik is, alleen de timing is wel heel toevallig.

Ik denk dat ik morgen even de huisartsenpost bel, gewoon om even zeker te zijn. We hebben zondag ook een feestje, maar ik weet niet of het zo verstandig is om dat apie mee te gaan sjouwen, de drukte in... Even afwachten tot hoe het morgen gaat.

Vannacht was hij ook weer heel vaak wakker trouwens... ben ook moe en ga vroeg naar bed.

Aan alle andere zieken: beterschap en hopelijk is iedereen morgen weer beter!
Oef, fijn dat hij weer een beetje de oude Brian begint te worden, heb je nog een tukkie kunnen doen gisteren?

Floddertje, lekker een weekendje weg! beetje balen van dit weer...

Mette, bedoel je ascal?

Dus lekker aan het shoppen geweest! Wij hebben ook al weer veel te veel uitgegeven nog voor de maand begonnen is....

Knorretje, stoere schoenen zeg!

Indian Rose, balen zeg dat je je zo belabberd voelt...ik hoop dat je er nu wel snel van af bent...

Ik kan me voorstellen dat de zorg voor Stijn dan zwaar is, gelukkig pakt hij het goed op!

Tinus, dat kan natuurlijk ook nog! Het klonk al of het meer was dan bij Amber...wat zeiden ze bij de ha-post?

Hoofdpijn is gelukkig weer over!

Marloes
Wat een noodweer vannacht zeg, we waren allemaal wakker, zelf de poes was aan het miauwen..
ja dat zou natuurlijk ook kunnen Tinus de 5e ziekte. Heeft hij geen koorts meer oid? Op wikipedia staat een mooi overzicht van kinderziekten. vind ik altijd wel makkelijk om na te lezen. Brian heeft wel de 6e ziekte gehad, maar de 5e heb ik nog geen ervaring mee (komt vast binnenkort haha)

Huisarts nog gebeld om te vragen?

Nou he Mette wat een storm. Wij hebben er niet zoveel last van gehad moet ik zeggen. Voel je je al wat beter?

ohhhh Peet komt net met jullie kaartje aanlopen! Wat superlief zeg x

Indian balen dat je je zo rot voelt. Hoesten is zo vermoeiend he. tuurlijk blijft Stijn je lief vinden haha. Ja is wel jammer he als je niet alle energie voor je kind hebt wat je zou willen hebben. Maar ja zo gaat het soms nou eenmaal.

Knor onwijs leuke schoenen! Ach ik wil ook al een tijd Brian zn voetjes laten opmeten en goede schoenen kopen maar ook dit weekend lukt t niet. Ik durf het niet zo goed aan met die oren van m om het nu mee te nemen de stad in.

Marloes fijn dat de hoofdpijn weer weg is. Niet echt kunnen slapen gistermiddag maar dat maakt niet uit.

Nou hier gaat t redelijk goed gelukkig. Gisteravond heeft Brian lekker spagetti met sperciebonen en olijven gegeten, hij had honger als een bootwerker dus maar 2x voor m opgeschept. Na de late fles heeft hij geslapen tot een uur of 3 en daarna tot half 5. Daarna wat vaker wakker maar toch wel een goeie nacht zo.

Vanmorgen was hij weer wat meer verkouden en at hij weer wat minder maar het kan dat hij gewoon nog een beetje te moe was en dat al t snot in zn hoofd aan t loskomen is.

Ik ga zo even de stad in om eens te kijken of ik voor mezelf nog iets leuks kan vinden, ik moet er echt even uit. Peet 'mag' vanmiddag.

Echt erg we moeten hier maar overleggen of ik of hij weg 'mag'. Omdat Brian nog niet meegaat ivm ziek zijn. Nou ja we komen er wel uit geloof ik.
Nou ik denk dat ik het maar op een beloop laat. Manuel is niet meer ziek, de koorts is sinds woensdag niet meer teruggekomen. De uitslag is wel veel en het zit overal, maar de vlekjes leken vanmorgen weer een beetje vervaagd te zijn. Vijfde ziekte of niet, hij is aan de beterende hand en is alweer een stukje gezelliger dan de afgelopen dagen. Volgens internet is hij sowieso niet besmettelijk dus als hij zich goed voelt mag hij ook mee naar het feestje morgen. Het heeft niet zoveel nut meer om de huisartsenpost te bellen denk ik. Zeker ook omdat hij niet meer ziek is, dan moet ik dat kind weer meesjouwen en gaat die dokter weer aan hem zitten enzo... Neeeee lekker laten gaan denk ik.

Hij heeft de hele nacht als een blok geslapen en was vanmorgen ook weer snel moe. Hij ligt nu weer lekker te slapen. Beetje rustig aan vandaag maar weer.

Mette: Nou he, echt bijna eng vannacht!! Ik ben er nog even uit gegaan om te kijken.

Hoe gaat het met jou? Voel je je ook weer een beetje beter?

Oef: Ooh, dat klinkt wel alsof Brian ook weer opgeknapt is. Hij eet lekker zeg als je zelfs een tweede keer opschept. Veel plezier in de stad. Lekker even shoppen!!

Marloes: Hoe gaat het met dozen inpakken? Ben je al druk bezig? Nog maar een paar weekjes he, en dan ga je al verhuizen.

KNorretje: Die K-swiss schoentjes zijn gaaaaaf!! Haha, die Joeri stapt straks als een trotse pauw in de rondte.

Ik heb de foto's toch allemaal laten afdrukken en ben zelf aan het plakken geslagen. Laatst alweer een heel eind bijgewerkt tot aan zijn verjaardag en nu ga ik binnenkort alweer aan het 3e boek beginnen. Sjemig zeg, van dat kind zijn veel foto's gemaakt!! Van mezelf heb ik maar een half fotoboekje en dat loopt tot aan mijn derde ofzo. Tegenwoordig maak je natuurlijk zo makkelijk foto's met zo;n digitaal ding.

Indian Rose: Jeetje dat klinkt ook niet lekker zeg!! Beterschap. Je hoort wel vaak dat je kindje ineens heel hard gaat groeien als de moeder ziek is, omdat die dan extra rust neemt. Sterkte joh!

Floddertje: Veel plezier met je weekendje weg. Hopen dat je niet wegwaait...
Tinus, waarschijnlijk is het de 6e ziekte, want de vlekjes kwamen na de koorts en de koorts was behoorlijk hoog. 5e ziekte komen eerst de vlekjes en dan lichte koorts en begint ook volgens mij op het gezicht, en dan pas op de romp.

Als jij denkt dat het de 5e ziekte is, zou ik hem wel bij het feestje vandaan houden ivm mogelijke zwangeren. Als je zwanger bent en in aanraking komt met de 5eziekte kan je ongeboren kindje bloedarmoede krijgen en dat is erg gevaarlijk in de zwangerschap. Toch zijn de meeste mensen wel immuun voor deze ziekte omdat ze deze vaak al hebben gehad, maar met (mogelijke) zwangeren zou ik het risico niet nemen. Wat me zo nog bij staat van het kdv, is dat het 20 weken gevaarlijk kan zijn.

Oef; zooo die heeft best gegeten gister! Noof is ook gek op knoflookolijven Heb je wat leuks voor jezelf gekocht of gedaan?

Noof is niet helemaal lekker, heul erg verkouden en ligt er al vanaf 10.30 in.

Ik voel me alweer beter!

Kus!
Wat vervelend al die zieken hier. Hier gaat het ook niet helemaal lekker. Of eigenlijk helemaal niet. Ze wil nog steeds niet in dr eigen bedje slapen. Ik ben het nu ook weer aan het proberen maar het lukt gewoon niet. Ze gilt, ze jankt, ze jengelt en ik word er echt stapelgek van. Ik kan er echt niet meer tegen tegen al dat gejank. Hoe lang moet ik haar nu laten huilen? Drie uur? Misschien heeft Yora ook wel ergens last van zonder dat ik het weet want dit kan toch nooit goed zijn?

Ik heb waarschijnlijk een bijbaantje gevonden (bij de Lush). Het is voor 4 uur in de week en het lijkt me op dit moment heeeeeerlijk om die 4 uur zonder Yora te zijn. Ze gaat nu eigenlijk best vaak naar de oppas omdat ik gewoon helemaal gek van dr word. Ze jankt, ze jengelt, ze huilt ze is niet lekker maar ook niet echt ziek. Ik kom gewoon echt nergens aan toe zo. Koken heb ik gisteravond maar met Yora in de draagdoek gedaan want anders lukt het gewoon niet. Ik word zo ontzettend zenuwachtig van dr. Ik ga dr straks even naar mn moeder brengen zodat ik huiswerk kan gaan maken en dan ga ik ook maar oordopjes kopen want ik vraag me soms echt af waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Nu toch ook weer gezeur met de advocaat. Ik vind het gewoon niet meer leuk. Yora is altijd al best wel een huilbaby geweest maar ik kan er gewoon steeds slechter tegen. Ik heb ook gewoon steeds meer andere dingen te doen en het combineert gewoon niet. Lekker ego weer allemaal

Knorretje Yora heeft eigenlijk nooit last van rode billen. Ik heb zo'n blokje van de Lush om haar billen lekker in te vetten onder de douche en daarna smeer ik Dream Cream en nooit ergens last van. De enige keren dat Yora rode billen heeft is als er Etos billencreme gebruikt is. Leuke schoenen.

Mette: Ik ga die info over de 5e ziekte ook maar onthouden. Wist dat helemaal niet.
he Yora wat balen dat t zo slecht gaat met slapen.

Nee ik denk dat 3 uur achter elkaar laten huilen niet goed is. Misschien is er een digidinnetje hier die er anders over denkt maar ik vind het veeel te lang. Goed ik vind een half uur al lang hoor.

Heb je enig idee waarom ze huilt? Daar moet je toch achter zien te komen. Ik zou eerst naar de HA gaan en eens laten kijken naar de standaard dingen (oren bijvoorbeeld).

Kan ze honger hebben?

Als het echt alleen is van de overgang naar haar eigen bedje kun je de overgang dan iets minder snel doen?

Volgens mij is ze tot nu toe altijd gewend geweest om bij jou te liggen toch? Of in bed of in een draagdoek. Lijkt me logisch dat ze daarvan moet afkicken.

Ik heb er ook geen verstand van maar kun je nog een matrozenbedje voor dr maken zodat ze iets strakker ligt ingestopt? Of een beer met een t-shirt van jou aan wat naar jou ruikt erbij of zo?

Hoe slaapt ze bij je moeder en de oppas?

Wel goed hoor dat je haar af en toe wegbrengt. Is alleen maar goed voor jou en voor haar.
Even snel, heb geen tijd, maar Tinus, hier wordt gezegd dat kinderen na de BMR-prik de "German measles" kunnen krijgen, een hele lichte en vooral onschuldige variant van de mazelen dus. Klinkt absoluut alsof Manuel dat heeft (gehad). Zou me er dus niet druk om maken!
What side effects have been reported with this vaccine?

Fever is the most common side effect, occurring in 5%-15% of vaccine recipients. About 5% of persons develop a mild rash. When they occur, fever and rash appear 7-10 days after vaccination. About 25% of adult women receiving MMR vaccine develop temporary joint pain, although this symptom is related to the rubella component of the combined vaccine. Joint pain only occurs in women who are not immune to rubella at the time of vaccination. MMR vaccine may cause thrombocytopenia (low platelet count) at the rate of about 1 case per 30,000-40,000 vaccinated people. Cases are almost always temporary and benign.

If my child develops a rash after getting the MMR vaccine, is he contagious?

Transmission of the measles vaccine virus does not occur from a vaccinated person, including those who develop a rash. No special precautions (e.g., exclusion from school or work) need be taken.
Hmmm, bedankt iedereen! Nou hoor, nu weet ik het ook niet meer!! BMR-prik-uitslag, vlekjes van de rode hond, mazelen, vijfde of zesde ziekte!!! Ik begrijp er niets meer van, maar ik weet wel dat ik niet meer naar een dokter ga voor hem. Dan zou ik puur gaan om erachter te komen wat het geweest is en daar ga ik geen weekend-arts voor lastig vallen. Hij is in ieder geval de hele dag weer lekker vrolijk, heeft de hele nacht geslapen, eet weer normaal, kortom: hij is echt weer beter. Die vlekjes zijn een heel stuk vervaagd dus ze zullen na een paar dagen wel helemaal weg zijn.

Ik denk dat ik gewoon naar dat feestje ga morgen en dat hij ook gewoon mee mag. Als het inderdaad 5e ziekte was/is dan is hij besmettelijk tot het moment dat de vlekjes verschijnen dus dan is er ook geen gevaar voor andere kindjes of zwangere vrouwen. Op het kdv mocht hij gisteren ook gewoon komen.

Mette: Als ik het allemaal nog eens nalees, lijkt de zesde ziekte misschien wel aannemelijker dan de vijfde. Maar anyway, hij is weer beter dus ik ga er verder geen speurtocht voor ondernemen.

Ainne: Hee hoe gaat het met jou en je meissies?? Doet Aimee het al weer beter als een paar weken geleden? Red je het allemaal nog een beetje?

Jij ook bedankt voor je bijdrage aan de vraag 'Wat heeft Manuel?'. Als het klopt wat jij neerzet dan had onze ha ook gewoon gelijk. Maar ik was zo verbaasd over de heftigheid van die uitslag dat ik echt ging twijfelen of het niet iets anders was.

Yora: Allereerst een hele dikke knuffel voor jou!! Yora houdt je wel bezig zeg! Wel fijn dat je een goede oppas hebt zodat je af en toe even Yora-loos bent. En wat leuk dat je een baan hebt bij de Lush!! Mainecoon vast heel jaloers nu!

Wat Oef zegt sluit ik me ook wel bij aan: Is er niet meer aan de hand als ze zoveel huilt. Misschien wordt ze wel ziek? Of heeft ze inderdaad pijn ergens? Het is volgens mij ok wel normaal dat een kind rond deze leeftijd wat eenkenniger gaat worden, maar koken in de draagdoek is natuurlijk niet echt handig. Gevaarlijk ook trouwens, maar ik neem aan dat je je dat zelf ook wel realiseerde. Hoe slaapt ze trouwens bij de oppas? Wel in een eigen bedje?

Sterkte meid!

JP en ik hebben net heel asociaal een nieuwe tv gekocht. De oude tv was echt een miskoop en dat ding was al 3x gerepareerd geweest, maar hij blijft kuren vertonen. Wel beetje balen want we kunnen het geld goed gebruiken voor het nieuwe huis, maar ja... Voor JP is een tv zoiets als eten: je kan niet zonder.

Iemand nog interesse in een enorme breedbeeld-tv van 65 kilo die soms even kapot is en het dan ineens weer doet??
Gelukkig is Manu weer beter, en trekken de vlekjes weg. Toch blijft het vaak gissen met vlekjes..

Hihi, nee dank je, onze tv doet het nog goed! Het lijkt mij ook zeer irritant als je tv vaak stuk is. Hebben jullie een leuk feestje morgen?

Yora; meis, wat een energie zal het je kosten.. En dat het je heerlijk lijkt om even 'lucht' te krijgen dmv een bijbaan, heerlijk toch! En bij de Lush, helemaal lekker!

Over het huilen, tja ik zou 3 uur huilen ook teveel vinden. Ik zou net als Oef aanraden om naar je huisarts te gaan en haar eerst alle lichamelijke oorzaken uit te sluiten.

Ik hoop niet dat je dit verkeerd oppikt maar hier komt mijn idee hierover;

Ik denk dat ze door het altijd bij je dragen behoorlijk afhankelijk is van je geur, hartslag, stem, warmte is geworden. Toen je beschreef dat ze zelfs nooit in een wandelwagen zat, heb ik weleens gedacht, hoe gaat dat straks...

Maar uit je verhaal begrijp ik dat je het echte AP toch wel heel vermoeiend vindt (geheel begrijpelijk hoor) en je toch wel meerdere dingen voor jezelf wilt doen.

Maar daarvoor moet je misschien wel een soort cirkel verbreken, niet meteen met slapen maar wel overdag. Bv de draagdoektijden iets afbouwen en haar proberen te leren zelf te spelen.

Dat zal best wat tranen kosten, en zo ook met een slaaptraining. De mensen die ik ken, hebben een week hel gehad, maar waren daarna heel erg blij dat ze hadden doorgezet.

Yora is volgens mij ook daarbij een pittige tante en ik denk doordat ze zoveel huilde je haar heel veel veiligheid en comfort hebt geboden om haar zoveel rond te sjouwen en je leven in teken van haar te zetten, maar jij bent er ook nog lieve schat.. En jullie moeten samen een leuk leventje krijgen! Misschien kan je eens wat info over slaaptraining of tips&trics voor 'zelfstandig' leren spelen krijgen van je wijkverpleegkundige. Daar zijn ze voor hoor, komt heel vaak voor dat ze daar voor gevraagd worden. Ik kan me voorstellen dat je niet blij word van een hele dag Yora die alleen maar je aandacht wilt, maar aan de andere kant, zij weet ook niet beter dus kan je dat haar ook niet 'kwalijk' nemen. Dit was misschien een goede weg in het eerste jaar, en is het nu tijd geworden voor jullie allebei om een nieuwe weg in slaan..

Hele dikke knuf van mij.

oo is een lang stuk geworden,

ik ga even thee zetten en Idols kijken,

xx
Maar Yora is nog steeds natuurlijk het allerliefste en allerleukste kindje ook al zeur ik nu even veel over haar.

Mette: Het is jammer dat ik dat AP ooit genoemd heb want volgens mij zit ik nu ook een beetje in dat hokje. Ik doe het niet volgens een bepaalde manier vind ik maar AP sluit gewoon het best aan op hoe ik dingen vanzelf doe. Ik doe echt geen dingen omdat het zo volgens AP-manieren zou moeten.

Yora zit regelmatig in de wagen hoor. Bij de oppas en bij mn moeder en soms als ik erbij ben en daar heeft ze totaal geen probleem mee. Bij de oppas en bij mn moeder slaapt ze ook in de wagen daar doet ze alleen moeilijk over als ik erbij ben.

Yora zit thuis alleen als ze moe is in de doek. Verder kan ze best goed zelf spelen alleen de laatste tijd gaat het weer even minder en nu merk ik dus dat ik er ook gewoon geen zin meer in heb om de hele dag met haar te zeulen. Ze doet het juist ontzettend goed hoor vind ik. Tijdens de meeting ben ik volgens mij ook totaal niet uit mn stoel gekomen want Yora was lekker zelf bezig. Ik denk dat het probleem ook een beetje is dat ze minder aandacht krijgt van mij als ik alleen ben met haar. Als er meerdere mensen zijn dan kan ze ook bij meerdere mensen terecht.

Ik zat toen Yora kleiner was bij de huisarts, het consultatiebureau en ben zelfs een keer bij de osteopaat geweest maar daar kwam ook niet echt veel uit. De osteopaat kon niks aan haar ontdekken behalve dat ze er zeer ontspannen bij lag. Die muts zette me ook wel voor schut want ze gedroeg zich als een engeltje.

Oef: Ik vind het ook lang hoor een half uur. Maar Yora huilt gewoon altijd in dr bed. Je raakt ook gewoon gewend aan dat gehuil. Ze heeft nooit in haar bed willen slapen. En toen ze heel klein was vond ik het ook ontzettend zielig dat gehuil. Hoe lang laat je zo'n kleintje dan huilen? Toen ze een paar maanden was heb ik het 1 keer 45 minuten volgehouden en dat vond ik al verschrikkelijk lang. Maar ik wist het soms ook niet meer. Ik kon niks doen of ik zat de hele dag met een huilende Yora. Heel snel douchen elke keer etc. ze huilde soms zo ontzettend hard en als ze echt goed op dreef was dan bleef ze er ook een beetje in hangen leek het wel. En soms leek het wel alsof ze er bijna in zou stikken dat vond ik zo eng dat ik misschien ook wel iets teveel mn best heb gedaan om haar maar niet in zo'n bui te laten komen.

Tinus: Ik was niet bezig met pannen met kokend water ofzo. Ik was aan het roerbakken en heel voorzichtig en voor echte noodgevallen moet het maar vind ik. Yora gaat trouwens heel vaak mee in de kinderstoel als ik ga douchen. Nu ga ik soms douchen met de deur open en kruipt Yora door het huis. Zo handig dat ze eindelijk een beetje begint te luisteren naar nee

Maar misschien moet ik maar mn eigen Yora en Yora topic gaan openen met al dat ego

Moet trouwens ook nodig een nieuwe nick nemen dit kan natuurlijk eigenlijk niet.
anoniem_48459 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 01:37
Reden: tijd voor een nieuwe nick!!
% gewijzigd
Mogge meiden!

Sjees, Yora, wat was jij nog laat op!

Tsja, ik zou het ook niet weten hoor. Ik vind 45 minuten laten huilen ook best lang en knap dat je dat hebt volgehouden.

Nu nog een oplossing voor het probleem niet in het bedje willen slapen...

Is het misschien een oplossing het bedje eerst eens bij je moeder of de oppas neer te zetten en kijken of ze daar wel wil slapen in het bedje?

Dan weet je dat het echt niet aan het bedje ligt en kan ze daar vast wennen aan het slapen in het bedje.Als dat dan goed gaat kun je haar thuis in het bedje gaan leggen.

Verder, hier ook ziek geweest...

Ik zou vrijdagavond met vriendlief uit eten gaan. Hij was aan het werk, ik thuis. Ik voelde me de hele dag al een beetje raar, maar kon er niets zinnigs over zeggen. Vlak voor vriendlief thuis kwam kreeg ik steken in mijn buik, voelde me beroerd worden. Hmmm...naar de wc, ja hoor, goede diarree...

Balen! Maar niet uit eten gegaan dus...

Gister nog een beetje gammel maar smiddags ging het wel weer.

Vandaag weer werken, dus ik heb echt weer 2 heerlijke vrije dagen gehad...NOT!

Gisteravond gingen we Joeri verschonen voor we zelf naar bed gingen, meneer had nog niks gedaan in zijn 4+ luier. Hmmm, dan maar niet verschonen en geen 5 aan.

om 4.30 uur vannacht was het huilen. Ja hoor, doorgelekt! Hup, nieuwe pyama aan, romper, slaapzak... Tsja en toen duurde het even voor meneer sliep... Vriendlief heeft hem nog even bij zich genomen, heeft hem nog wat warme melk gegeven....Uiteindelijk sliep hij pas tegen 6 uur weer en mijn wekker ging dus om 06:15 uur... Heb ik weer hoor. Ben nu dus aardig brak... Pas tegen de tijd dat Joeri stil was viel ik weer bijna in slaap en was het dus tijd om op te staan..

WOUHAAA!!! Maar goed, senseootje zit erin, heb even tegen mijn digidinnetjes geklaagd, ik ga douchen en kan er weer tegenaan! Hopleijk binnenkort weer wat meer tijd om op iedereen te reageren!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
he knor oh wat erg is dat. Lig je net te slapen moet je er weer uit.. En balen dat je ziek bent geweest op je vrije dagen. Werkze vandaag!

Yora idd tijd voor een nieuwe nick haha.

Ik bedoelde met naar de HA gaan niet omdat ze een huilbaby is maar omdat het juist nu ff niet goed gaat en andere dagen wel. Dus zou ze misschien last kunnen hebben van haar oren oid. Of misschien komen er wel een paar kiezen door.

Weet je wat ik ook nog dacht. Misschien is ze niet moe genoeg als je haar op bed legt? Als je dan al de pest in heeft om in dat bedje te liggen en ze is ook nog s niet moe genoeg dan lijkt me dat ook een goed reden voor haar om te gillen.

Met Brian hebben we dat ook gemerkt. Overdag hebben we m toen minder vaak op bed gelegd en ook 's avonds pas naar bed gebracht als hij echt moe was en niet omdat het 7 uur was. Dat ging ook wel beter hier.

Verder blijft het lastig natuurlijk in je eentje hoor. Wij kunnen elkaar nog wel s roepen als het slapen niet lukt maar jij moet altijd maar aan de gang.

Nou Brian is wakker ik ga m uit bed halen. Ik werd zojuist wakker en opeens lag Brian naast me te slapen. Blijkbaar heeft Peet niet zo'n goede nacht gehad met m. Ik heb er niets van gemerkt. Ik had m overgelegd in zn eigen bed maar nu wil hij eruit!
Oef, heb je nog wat gekocht gisteren??

Tinus, echt inpakken gaat nog niet, omdat je toch nog wel veel gebruikt, maar ik ben wel alvast kasten aan het uitzoeken en zo, zodat alles wat er straks nog in zit zo in een doos gestopt kan worden. Verder word het huis steeds leger, diverse stoelen ed die we straks niet meer kwijt kunnen hebben we al via marktplaats verkocht dus er word nu steeds wat opgehaald.

Onze tv begint ook kuren te krijgen...springt steeds over naar een ander net, maar ik geloof toch niet dat ik hem wil ruilen!!

Yora, lastig hoor dat ze niet in haar bed wil en dat ze zo veel aan het huilen is....

Leuk van het bijbaantje bij de Lush, dan heb je inderdaad toch wat afleiding.

Knorretje, balen dat je ziek was in je vrije dagen...werkse weer! Ik moet straks ook weer...

marloes
He Yora; ik wilde niet het gevoel geven dat ik je in dat AP hokje stop hoor! Ik weet dat je vertelde dat je een aantal dingen daarvan wel toepast in de opvoeding. Ik herken wat van de problemen waar je tegenaan loopt, van een aantal situaties van mijn werk,

Je schrijft dat je Yora in de doek doet als ze overdag moe wordt.

Zo is ze dat haar hele leventje gewend.Slapen doet ze bij jou.

Dus haar bedje ervaart ze ws niet als een fijne plek, en wilt ze zeker niet slapen, want daar ben jij niet. 'Je ziet zo'n slaaptraining niet zitten?

Ik geloof dat je ook contact hebt met andere moeders die hun kids veel dragen toch? Hoe hebben die dat langzaam wennen aan het slapen in eigen bedje aanpakt?

Knor; wat vervelend meis dat je net op vrije dagen ziek bent.. Uit eten willen en dan ziek worden is dan extra naar!! En dan ook nog een rotnacht, dikke knuf en ik hoop dat je veel tijd voor koffie hebt vandaag!

Ik ga Nova even naar bed brengen,

x
Yora, echt heel vervelend dat het slapen in het eigen bedje niet lukt. Trouwens dat hele aanhankelijke heeft Joris ook met vlagen hoor (zoals de afgelopen dagen bijvoorbeeld, dan hang hij heel erg aan mij). Dat hoort volgens mij ook een beetje bij de leeftijd. De wereld wordt groter en jij bent veilig.

Ik heb wel eens op zo'n 'nanny' televisieprogramma gezien dat ze in zo'n geval eerst het kindje te slapen legden, moeder ging naast het bedje zitten en maakte geen oogcontact en praattee niet tegen het kind. En elke keer als het kindje ging staan legde ze het weer neer, zonder iets te zeggen en ging weer naast het bed zitten (dat zal die slaaptrainig wel zijn waar Mette het over heeft). En zo verder afbouwen door elke dag wat verder van het bed af te gaan zitten en uiteindelijk de kamer uit. Echt mega-zwaar en heel emotioneel voor de ouder (meestal moeder) om geen contact te maken terwijl haar kind huilde.

Maar het hielp wel!

Misschien kun dat doen, maar ik zou het zeker met begeleiding en wat back-up (bijvoorbeeld vriendin bij je in huis om je te steunen en te motiveren om door te zetten).

En wat ook wel eens wil helpen, misschien heel stom, het bedje op een andere plek in de kamer zetten. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat dat heeft geholpen bij hun kind met slaapproblemen. Wie weet?

In ieder geval, vraag er hulp bij en heel veel succes!

Hier gaat het (met mij) gelukkig wat beter. Nog steeds een beetje brak (tjeemig wat duurt het lang deze keer!) en ik heb bijna geen stem meer, wat erg lastig opvoeden is....... Maar het kan nu alleen maar beter worden toch?

Gelukkig maar, want Thijmen is donderdag jarig en gaat dan trakteren en zondag gaan we het vieren en er moet nog het één en ander voor geregeld worden (help, ik loop achter op schema!!!).

Alle andere zieken, beterschap! En voor de rest, een hele fijne zondag vandaag!
Alle zieken beterschap gewenst!

Wou even mijn gezicht laten zien en melden dat alles hier goed gaat. Ben alleen beetje met andere dingen bezig op het moment. Ga dadelijk lekker in bad met manlief, met lushbal en fles champagne hihihi Die fles hebben we gekregen van mijn broertje en zijn vriendin vanwege Den z'n nieuwe baan.
Mainecoon, ik was het vanmorgen vergeten te zeggen, maar nog gefeliciteerd met Den zijn nieuwe baan! Fijn!

En geniet maar lekker in jullie bad met een lushbal en champie! Mjammie!

Yora

leuk, een baantje bij de lush! Dan kom ik binnenkort zeker een keer langs! Gezellig! (wil dan wel weten wanneer je er bent hoor!)

Basu

handig zo, bijna geen stem meer! Joepie, Thijmen donderdag alweer jarig! Alvast gefeliciteerd! En nu, hup, je schema afmaken!

Marloes

jij nog lekker gewerkt? Ik vond het vandaag weer zo'n lange dag.....bah!

Oef

ach, ik mag op zich niet klagen hoor, Joeri heeft eigenlijk altijd goed geslapen, tis pas de laatste tijd een beetje bal... Ik denkd at het echt met zijn tandjes te maken heeft...maar goed, we komen dat ook wel weer door.

Fijn dat jij dus lekker geslapen hebt!

Verder heb ik de dag goed doorstaan, veel koffie gedronken Heerlijk!

Nu even chillen!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Beterschap voor alle zieken !

Echo 12 weken, nekplooimeting

Afgelopen donderdag was ik voor de nekplooimeting op echo in het ziekenhuis. Ons kleine dondertje werkte niet echt mee, want het duurde heel lang voordat het op de juiste manier lag en de nekplooi gemeten kon worden. Door 2 verpleegk. is het geprobeerd. En eindelijk na 20 minuten kon het worden gemeten. Ondertussen natuurlijk wel leuk gekeken naar alle onderdelen van het lijfje. Ze kon in ieder geval al zien dat de nekplooi niet was verdikt, maar ik wacht zelf eerst nog de officiele uitslag af (dat is over een paar dagen).

Ook 4 vingertjes (botjes) geteld en de duim gezien. En natuurlijk wat plaatjes mee voor thuis, maar Boyd lag er bij 12 weken heel mooi bij en dus mooiere plaatjes.

Na de echo ook bloedprikken voor de meting en gewone controle. Toink, 9 buisjes bloed, dat is mijn record tot nu toe (was 7).

Afgelopen dagen voelde ik me niet superbest. Donderdagavond best wel moe van het ziekenhuis (ik verkijk me er nog steeds op hoeveel impact het toch heeft). Geen trek in eten en heb het er dus weer uitgespuugd. Vrijdag bekaf en gelijktijdig met Boyds slaapjes ook geslapen. Flink verkouden en keelpijn. Zaterdag wel een goede dag. Gelukkig ook weer goed gegeten en trok de misselijkheid weer weg. Vandaag was ik weer een wrak en weer geslapen overdag. Nu voel ik me weer wat beter.

Boyd was de afgelopen week ook uit zijn doen. 3 nachten achter elkaar huilend wakker. Maar daarna heeft hij weer braaf doorgeslapen.

Tinus

Grappig dat Manu al een hele kies heeft en beneden nog 2 tandjes

heeft.

Bij Boyd zie ik nu puntjes komen van 3 kiezen.

Knorretje

Gave schoenen.
Hey meiden;

Joni; he get, vervelend dat je zo beroerd bent geweest de afgelopen dagen! Leuk dat jullie een tijd naar de kleine hebben kunnen kijken, en fijn dat het er iig goed uitzag, natuurlijk nog even de uitslag afwachten maar het klinkt iig goed. 9 buisjes? Jee, da's best veel, is dat door je mola-achtergrond?

Mainecoon; lekker hoor in bad met champie!! wat romantisch!

Knor; gelukkig heb je het kunnen redden vandaag met sloten koffie , verder nog spannende dingen meegemaakt, of was het rustig?

Yora; ben benieuwd wat voor nieuwe nick je neemt . Ga je trouwens in je woonplaats bij de lush winkel werken? Dan kom ik je daar ook eens opzoeken, lijkt me leuk! We gaan daar regelmatig winkelen, en dan kan je me meteen adviseren voor die billenspullen die je voor Yora gebruikt, dat spul wil ik ook wel voor Noof. En natuurlijk wat lekkere spullies voor mezelf

O ja, wat je schreef over dat Yora soms zo over zeik kan gaan dat ze gaat koren/er in blijft, herken ik wel hoor, Nova kan af en toe ook zo lekker dramaqueen'en

Oef; heb je eigenlijk nog wat gehoord voor het huis, waarvan de bewoner ziek was?

Marloes; oo ja, verhuizen pfff ben blij dat we dat voorlopig niet meer gaan doen! Succes alvast met opruimen, scheelt straks zeker als je gaat inpakken.

Basu; Wat gaat Thijmen uitdelen? Volgens mij is het ook zo leuk aan zo'n leeftijd dat ze zich ook écht jarig en speciaal voelen!

O ja, zo'n slaaptraining kan er zo uitzien, je hebt meerdere vormen. Lijkt mij trouwens verschikkelijk, maar het is vaak een tijdje heel moeilijk maar het helpt wel. Ik denk als je al jaren niet slaapt, of slecht slaapt door je kind dat dat je wel door die paar dagen heen trekt.

Wat hebben jullie eigenlijk voor Thijmen gekocht?
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 20:12
Reden: iets vergeten..
% gewijzigd
Oef is uitgeslapen! joepie

Met Brian gaat t goed, alleen nog oorpijn en een beetje snot. Geen koorts en eet super. Gisteravond om half 1 nog een fles gegeven en hij ligt nu nog te slapen. Ik ben al gedouched en aangekleed, heerlijk relaxed wakker worden zo zeg.

Joni, fijn dat de nekplooi er goed uitzag. Jammer dat je je zo rot voelt. Hopelijk wordt dat snel beter.

Mette nee we hebben niets meer van die makelaar gehoord. Huis staat nog steeds te koop dus nu ga ik maar weer bellen om een afspraak te maken.

Mainecoon fijn om te horen dat t goed gaat! lekker hoor in bad met champagne. Jullie weten wel wat genieten is ;)

Basu oh irri geen stem. Lukt t een beetje met non-verbale communicatie. Ja wat gaat Thijmen trakteren?

Marloes ja ik had nog 2 leuke truitjes gekocht. Een lange zwarte, zo een die tot halverwege je bovenbeen valt en die je dan een beetje kunt omhoog rimpelen. De bijbhorende legging heb ik maar geskipt haha. Heeft korte mouwtjes dus ik moet nog een leuk ondershirtje vinden ervoor. En nog een ander kort truitje.

Oh ja dat inpakken voor n verhuizing... blegh. Dat is het enige waar ik nu al geen zin in heb als wij een huis gevonden hebben.

Nou ik ga maar s een bakje koffie doen

x
Hahaha, nee non-verbaal wordt niks met deze mannen, maar er komt nog een soort piep/fluister-geluid uit en daar kom ik een heel end mee. Maar ik ben d'r 's avond wel bek-af van en het piep geluid is dan ook even op. Wel zielig, want ik zing altijd een slaapliedje voor ik ze naar bed breng en nu lukt dat dus niet. De eerste keer dat ik Joris naar bed bracht zonder liedje, moest hij helemaal huilen, was helemaal van slag. Dus nu fluit ik maar liedjes ( ) en dat werkt ook.

Bijkomend voordeel is dat J. me nu supersexy vind! (Wat is dat toch met mannen, dat als je ziekelijk klinkt met een defecte stem, dat dat dan sexy is?! Snap er eigenlijk niets van... )

Tja, wat gaat Thijmen trakteren.... Ik heb etiketjes gemaakt met Thijmen's foto erop (dezelfde als van de uitnodiging, zet het nog wel even op HM) en "Thijmen 3 jaar!!!" erop en die gaan om een potje bellenblaas. En daaraan vast een zakje chipjes. Geheel tegen mijn principes, maar Thijmen zegt al een maand: "Als ik jarig ben, ga ik sjippies trakteren". Wie ben ik dan met mijn principes? Bovendien zijn er op zijn peuterspeelzaal geen regels over snoep trakteren, dus alle kinderetjes doen het. Ach, wat maakt het ook uit, het is feest!

En voor zijn verjaardag hebben we een trommel gekocht. Hij trommelt nu al de hele dag met houten lepels op van alles en nog wat (samen met broer Joris, het is altijd een hele slagwerkpartij) en op de psz is het het eerste waar hij mee gaat spelen, dus volgens mij is dat wel een succes. Een fiets hebben we al een half jaar geleden gekocht, maar die heeft al die tijd in de schuur gestaan omdat hij er nog niet op pastte. En aangezien hij een olifanten-geheugen heeft, konden we die niet nu weer tevoorschijn halen als zijnde HET kado. Dus daar is hij sinds een week of drie weer op aan het oefenen. En als kado nu dus een trommel!
Basu, ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent!

Succes met de verjaardagsvoorbereidingen!!

Justin is vandaag jarig (5 jaar al weer!!) maar we vieren het zaterdag, ik moet zeggen dat ik ook nog wel wat te regelen heb!

We hebben hem vanmorgen zijn cadeau al gegeven (een laptop van v-tech, waar hij kan oefenen met letters, cijfers, muziek en spelletjes).

Straks zelf eens goed bekijken, want vanmorgen hadden we niet heel veel tijd.

maincoon, dat klinkt gezellig

Knorretje, het viel wel mee met de drukte op mijn erk gelukkig, dus het was goed te doen!

Joni, fijn dat de echo er goed uit zag!

Balen dat je je niet echt lekker voelt, ik hoop dat het snel bij trekt.

En dan ook nog eens onrustige nachten

Oef, lekker dat je er weer boven op bent!

En goed geslaagd zo te lezen!

Amber had gister avond ook koorts en heeft heel veel geslapen de afgelopen uren (nu ook weer). Vanmorgen voelde ze niet meet warm, maar ze zat echt helemaal onder het snot en volgens mij zitten haar oortjes ook wel weer te rommelen, dus we gaan weer vol aan de neusspray!

Verder word het huis ineens al veel leger. Gister is onze kledingkast opgehaald en nog een stoel. Vanavond komen er mensen kijken voor de logeerkamer (complete kamer, dus dat zou lekker opruimen) als ze die meenemen hebben we alleen geen kast meer voor onze kleren, dus dat word dan een maandje behelpen, maar dat geeft niet.

Volgend weekend word er als het goed is nog een grote stoel gehaald, dus dan is het huis al bijna leeg hihi!

Marloes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven