discussie met partner over voogdij

03-02-2012 10:07 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Gisteravond met mijn vriend een discussie gehad over het wel of niet op ons willen nemen van voogdij van de kinderen van zijn zus. Hij heeft hier jaren geleden voor getekend, toen wij nog geen relatie hadden. Het voelt heel egoistisch, maar eigenlijk zou ik het niet zien zitten hun drie kinderen in huis te nemen wanneer zus en haar partner zouden overlijden. Dit heb ik tegen mijn partner gezegd voordat we gingen samenwonen. Hij benoemde toen dat er een clausule instond en dat we dan samen op zoek zouden gaan naar een passende oplossing.

Nu kwam het onderwerp gisteren weer te sprake, omdat er niet snel een passende oplossing zal zijn. De kinderen zouden bij elkaar moeten blijven, en in hetzelfde dorp moeten blijven wonen. Dat maakt de spoeling natuurlijk erg dun. Natuurlijk is de kans uiterst klein dat zich zon situatie voor zal doen gelukkig, maar zijn zus heeft het natuurlijk niet voor niets gevraagd. Wat zouden jullie doen? Laten rusten of juist bespreken?
Ik had niet verwacht dat de reacties op basis van zo weinig informatie op deze manier gegeven worden.

Ik kan stellig zeggen, ik ben niet egoistisch. Als iemand dat zal beamen is dat mijn vriend.

We hebben samen kinderen. De situatie is bij ons nou eenmaal niet zo rooskleurig. En natuurlijk zal ik ze niet op straat laten staan. Wat denken jullie wel niet.

Zelf hebben we ook een voogd aangesteld, maar we bespreken elk jaar of die persoon er nog achter staat. Mocht dat niet zo zijn hoo rik dat liever nu zodat we iets anders kunenn regelen. Er is trouwens meer familie etc.
quote:Suze02 schreef op 03 februari 2012 @ 10:25:

Waaro Fame? Ik moet vanmiddag van Utrecht naar Groningen met de auto Laat maar, ik kijk net naar buiten....
quote:Aureel schreef op 03 februari 2012 @ 10:26:

[...]

Ik vind het ook goed dat je hiermee zorgvuldig omgaat. Ik denk zelf dat kinderen beter af zijn in een pleeggezin waarin ze heel erg gewenst zijn, dan bij familie die er niet voor 100% voor wil gaan, om wat voor reden dan ook. Natuurlijk, dat is altijd beter, maar ik had, als ik haar partner was geweest haar tot expartner gebombardeerd omdat die kinderen een welkom thuis hebben bij mij. Een partner die daar niet in mee wil gaan is dus gewoon lekker exit.

Waaro Fame? Ik moet vanmiddag van Utrecht naar Groningen met de auto Ai, hier (G.) ligt al behoorlijk wat sneeuw. Toen ik net naar mijn werk ging zag ik al auto's wat moeizaam remmen voor het stopligt.
Dit zijn typisch weer zulke reacties waarvan ik me afvraag: als deze verongelijkte posters écht in deze situaties komen, of ze dan nog steeds roomser dan de paus zijn.

Tis natuurlijk ook veel leuker om op je achterste benen te gaan staan dan een beetje begrip te tonen. Nuance is op dit forum nu eenmaal ver te zoeken.
quote:loolaa4 schreef op 03 februari 2012 @ 10:27:

Ik had niet verwacht dat de reacties op basis van zo weinig informatie op deze manier gegeven worden.

Ik kan stellig zeggen, ik ben niet egoistisch. Als iemand dat zal beamen is dat mijn vriend.

We hebben samen kinderen. De situatie is bij ons nou eenmaal niet zo rooskleurig. En natuurlijk zal ik ze niet op straat laten staan. Wat denken jullie wel niet.

Zelf hebben we ook een voogd aangesteld, maar we bespreken elk jaar of die persoon er nog achter staat. Mocht dat niet zo zijn hoo rik dat liever nu zodat we iets anders kunenn regelen. Er is trouwens meer familie etc.

Ik zeg nergens dat je egoïstisch bent. Ik zeg wel dat onze relatie voorbij zou zijn als je mijn vriendin zou zijn.

Je vat het niet he? Ook al loopt er nog een berg andere familie rond: zijn zus vertrouwd hem haar kinderen toe. Niet aan die andere familie, niet aan pleegzorg, niet aan de buurvrouw. Aan hem.
Staat jouw vriend er nog steeds achter?

Eh wake up call, juist op basis van te weinig informatie worden dit soort reacties gegeven. Een volledig verhaal echter kan dat nog wel eens veranderen. Maar dat ligt niet aan de mensen die reageren, maar aan de TO die te weinig relevante informatie geeft. Zoek die fout dus maar bij jezelf.
quote:Aureel schreef op 03 februari 2012 @ 10:26:

[...]

Ik vind het ook goed dat je hiermee zorgvuldig omgaat. Ik denk zelf dat kinderen beter af zijn in een pleeggezin waarin ze heel erg gewenst zijn, dan bij familie die er niet voor 100% voor wil gaan, om wat voor reden dan ook. Het punt is dat ze wel heel erg gewenst zijn door degene die het meest belangrijk is in deze.
quote:loulouise schreef op 03 februari 2012 @ 10:29:

[...]

Ai, hier (G.) ligt al behoorlijk wat sneeuw. Toen ik net naar mijn werk ging zag ik al auto's wat moeizaam remmen voor het stopligt.GATVER. Bruiloft dus ook niet iets dat je zomaar even afzegt

Zelf hebben we ook een voogd aangesteld, maar we bespreken elk jaar of die persoon er nog achter staat. Mocht dat niet zo zijn hoo rik dat liever nu zodat we iets anders kunenn regelen. Er is trouwens meer familie etc. nogmaals, je wist dit toen je een relatie met hem kreeg, dit hoort bij zijn hele pakketje. Het zal vast allemaal genuanceerder liggen, maar jij bent degene die de informatie hier verschaft en op basis daarvan vind ik je verkeerd bezig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Aureel schreef op 03 februari 2012 @ 10:29:

Dit zijn typisch weer zulke reacties waarvan ik me afvraag: als deze verongelijkte posters écht in deze situaties komen, of ze dan nog steeds roomser dan de paus zijn.

Zonder ook maar enige twijfel. Ik kan de kinders van mijn zus opvreten zo gek ben ik met ze.

Dan is het toch opgelost? Je laat ze niet op straat staan, daar gaat het om. Of je ze in huis neemt of niet, je zorgt voor een goed onderkomen. En dat is waar die voogdijregeling over gaat. Je zorgt voor de kinderen, in je eigen huis of ergens anders maakt niet uit.
.
Frappant om iedereen hier op zijn achterste poten te zien als het gaat om 'familie'.

Hoe vaak ik hier niet een topic gelezen over partner vs familie...

Het was toch altijd vaak de partner die aan het langste eind trok. Want ja, je familie kies je niet, je partner wel..

Tis natuurlijk ook veel leuker om op je achterste benen te gaan staan dan een beetje begrip te tonen. Nuance is op dit forum nu eenmaal ver te zoeken. omdat jij een andere mening hebt, zijn wij roomser dan de paus? Tuurlijk meid

Dit zijn typisch weer zulke reacties waarvan ik me afvraag: als deze verongelijkte posters écht in deze situaties komen, of ze dan nog steeds roomser dan de paus zijn.Wat is er Roomser dan de paus zijn aan het opvangen van kinderen die aan je zorg toevertrouwd zijn? Denk je serieus dat er veel mensen zouden zijn die dat zouden weigeren?!? Ik geloof er niks van.

Waaro Fame? Ik moet vanmiddag van Utrecht naar Groningen met de auto Ik zit lager, hoor net dat het in Utrecht ook los gaat. Maar ik neem aan dat de grote wegen goed worden geschoven enzo. Beetje geduld met die mensen die hard voor ons genot en veiligheid werken. EN vergeet echt niet om een dekentje mee te nemen, want in het geval dat je echt stil komt te staan dan is je, op dat moment, warme auto in 10 minuten net zo koud als buiten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat is inderdaad een goede, mijn vriend staat er ook niet meer achter. Maar zou het gesprek ook niet durven aangaan. Hoe dan ook, gecompliceerd.
quote:loolaa4 schreef op 03 februari 2012 @ 10:33:

Dat is inderdaad een goede, mijn vriend staat er ook niet meer achter. Maar zou het gesprek ook niet durven aangaan. Hoe dan ook, gecompliceerd.waarom staat er niet meer achter?
Meer familie of niet, als ik het al beloofd heb aan mijn broer, dan heeft mijn partner dat maar te accepteren. Zo niet, dan is daar het gat van de deur. Laat mijn eigen familieleden niet in de kou staan als ze al hun ouders kwijt zijn, kom nou toch.

Omgekeerd weet ik dat mijn broer inderdaad ook tegen zijn vrouw heeft gezegd dat er geen discussie over mogelijk was: als mij iets overkomt en mijn kind(eren) zou(den) alleen achterblijven, gaan ze naar hem. Gelukkig vond mijn schoonzus dat ook niet meer dan normaal en reageerde ze met "ja hehe, waar had je anders die kinderen naar toe willen laten gaan, tuurlijk komen die dan bij ons in huis".
Am Yisrael Chai!

Tis natuurlijk ook veel leuker om op je achterste benen te gaan staan dan een beetje begrip te tonen. Nuance is op dit forum nu eenmaal ver te zoeken.Dit heeft niks te maken met roomser dan de paus zijn. Dit heeft te maken met de hechte familiebanden die ik heb. Dat we altijd voor elkaar klaar staan en dat dit dus ook daarbij hoort. Dat jij het roomser dan de paus vindt, moet je zelf weten.
.
quote:loolaa4 schreef op 03 februari 2012 @ 10:33:

Dat is inderdaad een goede, mijn vriend staat er ook niet meer achter. Maar zou het gesprek ook niet durven aangaan. Hoe dan ook, gecompliceerd.En daar kom je nu mee?!? Dan moeten jullie dus om tafel met zus.
Ik ben ook de voogd voor mijn nichtjes. Al voor ik mijn man ontmoette. En als hij hier moeite mee zou hebben, is hij niet de man die ik voor ogen heb en zou ik behoorlijk op hem afknappen.

Gelukkig heeft hij er geen enkele moeite mee en is mijn broer ook voogd voor ons kindje.

Ik snap je niet TO, ik begrijp werkelijk waar niet dat je de wens van je vriend (zijn familie steunen en de kinderen van zijn zus opvangen bij overlijden) zo makkelijk opzij schuift voor alleen je eigen wens. Als ik jouw vriend was, had ik de relatie verbroken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven