moeite om uit bed te komen!

05-03-2012 20:20 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie van jullie kent dit ook? Ik heb zo'n moeite om 's ochtends uit bed te komen! Ik ga gewoon op tijd naar bed en elke dag denk ik weer: morgenvroeg ga ik er echt meteen uit als de wekker gaat, maar toch blijf ik op die snooze knop drukken en stel ik het uit bed gaan minutenlang uit! Net of dat ik 's ochtends dat doorzettingsvermogen mis...

Zijn er meerder die dit ook hebben of hebben jullie tips zodat ik 's ochtends mijn luie kont uit bed krijg?!

Oja, dingen als de wekker op een andere plaats in de kamer leggen werkt niet, dan spring ik net zo hard weer in bed!
quote:hallon schreef op 05 maart 2012 @ 22:52:

Hier ook herkenning hoor, maar niet zo extreem als bij jullie. Ik denk ook altijd, goh lekker vroeg slapen vanavond maar dan is het ineens 11 uur en lig ik er nog steeds niet in. Ik heb trouwens een heel ik-ga-slapen-ritueel en als ik dat volg dan slaap ik gelukkig wel meteen in. Bij mij is het irritante dat ik wel gewoon veel slaap nodig heb, dus in het weekend slaap ik wel bij (om vervolgens om zondagavond helemaal lekker fit te zijn).

Maar als jullie zo weinig slapen, zijn jullie dan genoeg uitgerust om te werken?

Meestal wel, je raakt er aan gewent En anders heb je het weekend om bij te komen

Maar soms ben ik wel echt kapot (vooral als ik een week 60 uren of 24uurs dienst gedraaid heb )

* edit: ik bedoel met die 24 uursdienst een telefoondienst buiten de kantoortijden
Ik heb heel veel slaap nodig. Ik wilde dat ik het kon redden met een uurtje of 8, maar het gaat eerder richting de 10-12 uur.

Ik heb ook tijden gekend dat ik 's nachts vrijwel niet sliep en toch op moest om te werken. Het resultaat was de depressie. (Overigens niet alleen hierdoor.)
anoniem_147729 wijzigde dit bericht op 06-03-2012 21:53
Reden: Hoofdletter, ai
% gewijzigd
Maar Truffel, dat is ook gewenning hoor. Teveel slapen is ook niet goed. Dat kan goed met je depressie te maken hebben.
Ik pest mezelf er uit door mijn drie wekkers overal in het huis te plaatsen en loei hard af te laten gaan. Met overal bedoel ik dus overal behalve de slaapkamer zelf. Wanneer dit niet helpt? Leg hem boven op een hoge kast zodat je er ook nog eens je trap bij moet pakken. Ideaal, maar of je vrienden maakt met jezelf EN de buren? Hmm..
Ben nu erg blij met flexibele tijden. Ik kan nu zo ongeveer beginnen hoe laat ik wil en werk dan gewoon 8 uur (nou ja meestal veel meer maar dat is een andere discussie). Helaas zitten we nu in een overnametraject. Hoop dus echt dat mijn volgende werkgever ook zo flexibel is!
@ Quacker: Ik heb altijd al veel slaap nodig gehad. Ook toen ik jonger was. Mijn moeder snapte het ook niet. Zij staat áltijd om 08:00/08:30 fris en fruitig naast haar bed. Nou dat lukt mij echt niet hoor. Ja, of ik moet 's avonds 20:30 in bed liggen, maar dat ga ik niet doen.

Deed ik vroeger overigens wel. Na GTST zei ik mijn ouders welterusten en was ik naar boven verdwenen (en ging dan ook echt slapen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven