Werk & Studie alle pijlers

Avondopleiding

11-04-2012 11:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik werk 40 uur in de week. Ben vroeger zo stom geweest mijn opleiding niet af temaken jammer genoeg.

Ben nu 31 en wil zo graag werken als maatschappelijk werker...altijd al gewild maar stom geweest en niks afgemaakt.

Ik ben al gaan googlen maar kom dan uit op of heeele dure opleidingen of avonds scholen voor Havo/mavo waar vooropleiding verplicht.

Wat ik zoek is een avond opleiding MBO richting maatschappelijk werk waar ik met een toelatingstest toegelaten kan worden.

Weet iemand waar dit moglijk is regio Den Haag.

Mijn dank is groot.
Is een BBL opleiding niet iets voor jou?
BBL is werken en leren tegelijk he? Maar krijg je dan wel een fulltime salaris, dat is voor mij natuurlijk ook erg belangrijk daar ik huur en vaste lasten heb en wat schulden

Het liefst zou ik gewoon hier blijven werken denk ik voorlopig en dan de avonden naar school, word zwaar maar wil graag en daar valt ook wat voor tezeggen!
Ik zou graag bijv in de verslavingszorg gaan werken. Of mensen thuis begeleiden met problemen zoiets. Ik wil er zijn voor mensen zonder doel/perspectief en hun op weg helpen er toch iets van temaken... idealiseer niets! weet dat ik bij merendeel misschien niet bereik wat ik wil, maar de gevallen bij wie het wel lukt zal mij een ontiegelijke drive geven!
Er zijn genoeg MBO scholen in Den Haag, dus vraag het daar eens. Anders kan je nog SPW bij de NTI/LOI gaan volgen.

Vergeet niet dat je ook!!! stage moet gaan lopen.

De plekker waar JIJ zou willen werken zijn voor HBOérs.
Oh ok.. dat wist ik niet, zag dat het met mbo 4 ook mogelijk was.

Ja en dat stage he daar denk ik dan aan, hoe moet je dat dan doen? als je werkt... is het volwassenen/avond onderwijs niet anders dan.
Als je een BBL opleiding doet werk je 4 dagen en ga je 1 dag naar school. Daar krijg je gewoon salaris voor, al zal het geen vetpot zijn.
Ik denk dat je eerst eens wat meer informatie moet verzamelen. Ga eens gesprekken aan bij instellingen en op scholen. Zo krijg je een completer beeld. Succes.

En ja, ook bij avondopleidingen/LOI/NCIS moet je stage lopen. Je moet werkervaring op doen, vooral in dit werkveld.
Ook in het volwassenonderwijs moet je stage lopen, zou raar zijn als je dan een papiertje krijgt puur op theorie gebasseerd! Je moet toch ervaring in het werkveld opdoen immers.

Wanneer je dat doet? dat moet jij bedenken, niet de opleiding en vooral ik niet. Sommigen geven een dag in de week op met werken bv om stage te gaan lopen. (doe ik het toch....)

Maar goed. BBL is ook goed mogelijk. Vind wel dat, voor iemand die een opleiding wilt gaan doen zich niet erg georienteerd over laat komen. Nogmaals, bezoek eens een MBO bij jou in de buurt.
Dus eigenlijk is het niet mogelijk om 40 uur tewerken en dan bijv 5 avonden per naar school tegaan.. jeetje dan heb ik mij daar op verkeken. Stage lopen is leuk en leerzaam maar kan dat gewoon niet combineren met een 40 uurige werk werk denk ik...
Mijn zus werkt 32 uur en gaat 2 avonden in de week naar school.

Het vraagt investering.

Ik combineer een baan van 24 uur/week, 1 dag in de week naar school (+leren) en 3 kinderen, man en oh ja, huishouden. Het is te doen. je moet denken in mogelijkheden!
Mefunny, ik heb mij nog niet echt goed georienteerd, heb ik ook niet gezegd. Heb wel roc scholen bekeken en Mondriaan etc Loi etc. Ik vraag ook niet of jij voor mij wilt denken ik vraag wat advies en daarop mag je reageren dat hoeft niet...( ik begin al spijt tekrijgen dat ik zo spontaan mijn topic heb geopend.) Ik kan geen dag per week missen van het werk dit is financieel niet haalbaar helaas!

@ Supersas ja stom ook dat is ook logisch dat je natuurlijk in praktijk ervaring op moet doen, ga even verder kijken dankje wel
@supersas, voor mij is alles mogelijk wil mij inzetten maar kan niet zonder 5 dagen inkomen zo is het gewoon anders kom ik niet rond snap je.

Respect voor jou trouwens!
@ supersas jou zus werkt 32 uur en 2 dagen school moet zij dan ook stage lopen of doet zij bbl?
Ik zou een toelatingstest doen en dan een deeltijd-hbo mwd gaan doen. Aan een mbo heb je tegenwoordig niks meer. Zonde van je tijd en geld.
Maar je wil zonder enige vooropleiding of diploma aan een MBO-opleiding beginnen? Vraag me af of dat kan, je hebt dan toch minimaal VMBO nodig of ben ik nou gek?
Als het financieel niet haalbaar is is het erg lastig om een dag werken op te geven. Misschien kan je eens met je baas in gesprek hierover. Vele kunnen zomaar schappelijk zijn en met je willen meedenken.
@ mefunny, hahaha nou die gaat niet met mij meedenken die ziet het alleen maar zo van oh dan ga je ons verlaten haah snap je

@ twijfelman waar kun je zo'n toelatingstest doen gewoon bij een hoge school?

@ ivetje, volgens mij is het mogelijk om een toelatingstest tedoen....
Een studie combineren met een baan waarbij je 5 dagen in de week werkt is sowieso bijna praktisch onhaalbaar. Ik combineer een HBO studie met 4 dagen in de week werken en ik loop bij tijd en wijle helemaal klem. Voor alle studies zul je praktijkopdrachten en stages moeten lopen en die kunnen nu eenmaal vaak niet in de avonduren. Dus dan moet je je vrije dagen er voor opgeven of minder gaan werken.

En onderschat een studie ook niet. Bij ons is het zo dat voor elk uur dat we les hebben er in principe ook 4 uur zelfstudie staat. Ik ga 3 avonden van 4 uur naar school en daar staat dus in theorie 12*4=48 uur zelfstudie voor. Nu weet ik niet hoeveel slaap jij nodig hebt, maar dat zou als je 5 dagen werkt dus je hele weekend inclusief slaap kosten

Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik die 48 uur niet helemaal nodig heb, maar ik ben wel 2 dagen in de week 8 uur bezig met de studie en dat minimaal 4 jaar lang.

Maar als je iets heel erg graag wilt is er voor elk probleem wel een oplossing te vinden! Succes
Ik heb gegoogled op Hbo deeltijd mwd, echt wat voor mij idd.. maar zie daar wel dat je idd MBO4 moet hebben en lees zo snel niet iets van een toelatingstest...

Hmmm misschien eerst dan via LOI (bijv) mbo 4 halen en dan kan ik mij aanmelden....
HBO-opleidingen hebben een 21+ test. Als je daar op zoekt dan zul je meer hits krijgen.
Als je een deeltijd opleiding gaat doen moet je wel een baan hebben in dat werkveld. Ik weet niet waar je nu werkt?
Ja ben weer verder gaan zoeken lees echt dat voor die HBO deeltijd studio mwd MBO 4 verplicht is, zo ook een baan of stage in zulk werk.. Je kan het eerste jaar er nog voor kiezen bij geen baan of stage die richting een soort vrijwilligerswerk tedoen voor 8 uur pw maar om voor het tweede jaar dan toegelaten teworden moet je echt relevant werk hebben...

Ik ga eens Googlen op 21+test dankje
Lees het net Djuuls... lees maar
Op welke dagen werk je? Ma t/m vrij? Is het dan een optie om stage te lopen op zaterdag of zondag? Zal wel pittig worden, maar het is wel een werkveld waar in sommige instellingen 24uurs diensten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven