Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Lotte35 schreef op 19 april 2012 @ 21:24:

[...]

Nee, maar hij gaf halfgare kippen door en liep te foeteren op Fetih. Bij de cook off was hij veruit de beste.

kort maar krachtig! Thanks!

Was heel nieuwsgierig.
tsja.....
Taco vond Fetih eigenwijs. Nu zien wij niet alles, maar ik denk dat het daardoor fout is gegaan. Moeilijke man, die Fetih. Barry door, ja, wel terecht. Geen zenuwen, echt knap. Ik vind het ook jammer van Jeffrey, echt prettige man. Sportieve verliezer.

Leuke aflevering. Die cloches, haha
Oeh wat heeft die Barry een ontzettend irritante manier van praten... en nee, dat is géén fries accent!
quote:Chiki schreef op 20 april 2012 @ 19:23:

Oeh wat heeft die Barry een ontzettend irritante manier van praten... en nee, dat is géén fries accent!

Ik ken de Friese taal niet maar het klonk op een nare manier knauwerig.

Sneu voor die leerling net.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wauw, wat is die Taco goeoeoed.

Voor mij nu al de 25.000 winnaar.

Barry weet zich fantastisch te handhaven, ontzettend knap.

Rindert is een lief joch (ja, hij roept wat moederlijke gevoelens in mij op, hihi).

Wat had Justin het moeilijk met de afwijzing, maar hij kan heel tevreden zijn over zichzelf.

Ik vond deze provincieaflevering heel spannend, al met al.

Dat topchefgerecht zou niet aan mij besteed zijn geweest.

Zo'n mierenneukmaaltijd.
quote:yasuko schreef op 21 april 2012 @ 09:36:

Wauw, wat is die Taco goeoeoed.

Voor mij nu al de 25.000 winnaar.

Barry weet zich fantastisch te handhaven, ontzettend knap.

Rindert is een lief joch (ja, hij roept wat moederlijke gevoelens in mij op, hihi).

Wat had Justin het moeilijk met de afwijzing, maar hij kan heel tevreden zijn over zichzelf.

Ik vond deze provincieaflevering heel spannend, al met al.

Dat topchefgerecht zou niet aan mij besteed zijn geweest.

Zo'n mierenneukmaaltijd.

Na zijn gedrag donderdag ben ik niet meer zon fan van Taco. Barry idem na woensdag.

Ik blijf erbij dat Manon Topchefs zou moeten winnen. Een goede nr. 2 weet ik even niet meer te noemen want de kandidaten die door zijn ben ik alweer vergeten.

Ik vond het een leuke opdracht met de amuse, komt ook omdat ik dat het leukste onderdeel van een gerecht vind om te maken. En je ziet het, het lijkt zo makkelijk maar toch weten er een aantal zon klein hapje niet goed uit te voeren.

Welke provincie krijgen we nu?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat van Taco is me dan ontgaan. Of bedoel je zijn ergernissen richting Fetih?

Die het maar overdreven vond dat Taco zo precies was met het juiste gaar-punt van de kip?
Ik vind Taco juist wel een leuk persoon. Nuchter, goed bezig. En zal niet (net als Fetih) een ander de schuld geven. Gun het hem dat hij ver komt.

Met Barry heb ik niet zoveel, maar ze heeft het goed gedaan.

Het gerecht van de sterrrenchef van gisteren zag er mooi uit, maar leek me absoluut niet lekker.
tsja.....
Gave aflevering weer, gisteren. Moet nog wel een beetje wennen aan deze chef, 't is nog zo'n broekie. Weinig uitstraling ook. Hij had wel goed de wind eronder.

Van de week vond ik Barry een tikkie irritant, omdat ze zo hekserig de leiding nam, maar gisteren vond ik het toch wel super dat ze doorging hoor! Eigenlijk was ze alleen maar door naar de topclass omdat Rindert die eerste opdracht nóg slechter deed dan zij, maar oké. Tijdens de topclass kookte ze er toch een professionele kok uit.

Ik ben ook fan van Taco. Schrok van de week wel een beetje van zijn uitval tegen Fetih, maar die was zelf ook vrij irritant en enorm eigenwijs.

En MV, we krijgen nu Zeeland.
Ik moest wel lachen bij de uitzending van donderdag. In de keuken had Rob met de Smaakpolitie niet moeten komen. In de hoek waar Jeffrey stond waren allemaal tegels gebroken, vieze kitranden. En toen iemand wat moest afspoelen zag je het ook aan die kant.

Ik weet niet waar ze waren trouwens.

Bij het uitdienen van een gerecht kreeg de heer aan tafel eerst zijn eten en de dames erna, volgens de heer Reimers is dat `not done` .

Ik vind de donderdag en de vrijdag het leukste. Zie je ook hoe moeilijk het vak is.

Ik moet ook zeggen, het is zeer knap dat het Barry gelukt is zo ver te komen. Volgens mij zijn het voornamelijk koks die door zijn.

Op naar Zeeland. Zullen we wel weer veel vis hebben.
Zijn de collega"s allebei door?
quote:bankje schreef op 22 april 2012 @ 10:40:

Zijn de collega"s allebei door?Ik ben vergeten wie de collegas zijn, weet wel aan het begin van de week gezegd werd dat .... en .... collegas waren en het niet van elkaar wisten, maar toen was ik mij net aan het settelen met de katten, drankje, hapje en ab dus net gemist wie dat waren.
quote:bankje schreef op 22 april 2012 @ 10:40:

Zijn de collega"s allebei door?

Als ik hier kijk dan denk ik dat alleen Barry en Taco door zijn. Dat waren geen collegas.

http://www.topchef2012.nl/
quote:famke76 schreef op 21 april 2012 @ 16:49:

Het gerecht van de sterrrenchef van gisteren zag er mooi uit, maar leek me absoluut niet lekker.

Nee ik ook. Ik zou alleen die zurenbommengelei graag willen maken. Net even gekeken hoe je het moet maken maar je hebt een liter zure bommen vocht nodig. Ja alsof wij dat zo kunnen kopen.

Dan wist ik het wel, dan dronk ik dat elke dag. Heerlijk dat sap.
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2012 @ 11:24:

Als ik hier kijk dan denk ik dat alleen Barry en Taco door zijn. Dat waren geen collegas.Klopt. Jeffrey en Justin waren collega's. Jeffrey ging er donderdag uit na de cook off. Justin is er gisteren uitgekookt door Barry
Ik heb de aflevering van vanavond pas voor de helft bekeken, maar ben nu alweer klaar met Ben. Hij heeft vorig seizoen ook meegedaan, en ik weet nog dat ik toen blij was dat hij eruit vloog. Wat een betweter! En nu ook weer, met die halfgare aardappelen. Was natuurlijk de schuld van Marlène, want hij dacht dat hij wel op haar vaardigheden kon vertrouwen.

Terwijl hij zélf constant het hoogste woord had, en zogezegd 'de leiding' nam.

Ik snap sowieso niet waarom iemand twee keer mee mag doen. Ik kan me toch niet voorstellen dat er niet genoeg aanmeldingen waren. En zó goed zal hij ook niet zijn, aangezien hij meteen bier wilde gaan inkoken, waarvoor hij door Julius behoed werd.

ZO, ik ben m'n ei weer kwijt
quote:Lotte35 schreef op 23 april 2012 @ 21:38:

Ik heb de aflevering van vanavond pas voor de helft bekeken, maar ben nu alweer klaar met Ben. Hij heeft vorig seizoen ook meegedaan, en ik weet nog dat ik toen blij was dat hij eruit vloog. Wat een betweter! En nu ook weer, met die halfgare aardappelen. Was natuurlijk de schuld van Marlène, want hij dacht dat hij wel op haar vaardigheden kon vertrouwen.

Terwijl hij zélf constant het hoogste woord had, en zogezegd 'de leiding' nam.

Ik snap sowieso niet waarom iemand twee keer mee mag doen. Ik kan me toch niet voorstellen dat er niet genoeg aanmeldingen waren. En zó goed zal hij ook niet zijn, aangezien hij meteen bier wilde gaan inkoken, waarvoor hij door Julius behoed werd.

ZO, ik ben m'n gepocheerde ei weer kwijt Ken hem niet van vorig jaar (ik kijk niet alles), dus had er geen last van. Maar wel raar dat iemand voor een tweede keer mag inderdaad. Verder een beetje saai gisteravond. Wel knap van dat meisje (leerling), ben haar naam even kwijt.
tsja.....
Het was in zeeland dus wel heel moeilijk om aan kandidaten te komen. Stond zelfs een heel stuk in de PZC hoe RTL zelf koksopleidingen heeft aangeschreven op zoek naar mensen. Zeeuwen hadden er niet zo'n zin in Waarschijnlijk doet daarom Ben weer mee? Hij wil wel graag op tv?
Zij zei dat de aardappels nog niet gaar waren, Ben; kan wel. En dan later zeggen dat hij haar beter had moeten controleren.

Dan ben je wel een oetl...

En idd, waarom tweede kans?

Dus eens met Lotte .
quote:yasuko schreef op 24 april 2012 @ 18:15:

Zij zei dat de aardappels nog niet gaar waren, Ben; kan wel. En dan later zeggen dat hij haar beter had moeten controleren.

Dan ben je wel een oetl...

En idd, waarom tweede kans?

Dus eens met Lotte .

Fijn, dank u.

Ik heb altijd graag iemand om op te vitten, en dat is deze week Ben
Witlof a la wattes?
quote:anaiteb22 schreef op 24 april 2012 @ 12:41:

Het was in zeeland dus wel heel moeilijk om aan kandidaten te komen. Stond zelfs een heel stuk in de PZC hoe RTL zelf koksopleidingen heeft aangeschreven op zoek naar mensen. Zeeuwen hadden er niet zo'n zin in Waarschijnlijk doet daarom Ben weer mee? Hij wil wel graag op tv? ik heb sowieso wel het idee dat het lastig is om aan kandidaten te komen als ik soms zie wat er mee doet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vond Roberto en Marcel vanavond net twee kleine kinderen, tijdens die tweede opdracht. Vooral tijdens die interviewtjes tussendoor. Domme gegiechel en gedoe.
quote:jeane_avril schreef op 24 april 2012 @ 19:53:

Witlof a la wattes?

a la meuniere.

Tong a la meuniere is een klassiek gerecht
quote:yasuko schreef op 25 april 2012 @ 07:16:

[...]

a la meuniere.

Tong a la meuniere is een klassiek gerecht

Ik wil het denk ik van het weekend wel proberen witlof ala meuniere. Zag er lekker uit, bij de chefs dan. Ik doe er wel wat vlees bij want anders vind ik het een beetje mager.

Die aardappels werden op een folie gelegd, ik heb niet gehoord wat voor folie, bakpapier?

Dat de niet-koks de klassieker niet kennen vind ik logisch of begrijpelijk, maar de prof.koks die het echt niet wisten. Die Ben wist het dan net weer wel he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven