Onveilig vs veilig

03-05-2012 23:59 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees op het forum - zoals dat verstandige mensen betaamt - dat een ONS of iets dergelijks wel veilig moet gebeuren.

Ik heb dat die paar keer in mijn leven ook wel gedaan. Maar een condoom haalt voor mij zoveel van het gevoel weg. Het is zelfs zo erg dat ik me dan afvraag of ik uberhaupt nog wel ONS moet willen. Je doet dat immers wel voor je plezier. Ik ben dan ook altijd blij als het een relatie genoemd mag worden en het ding af mag.

Ben ik de enige? En waardoor is dat verschil in gevoeligheid er eigenlijk?
quote:madille schreef op 03 mei 2012 @ 23:59:

Ik lees op het forum - zoals dat verstandige mensen betaamt - dat een ONS of iets dergelijks wel veilig moet gebeuren.

Ik heb dat die paar keer in mijn leven ook wel gedaan. Maar een condoom haalt voor mij zoveel van het gevoel weg. Het is zelfs zo erg dat ik me dan afvraag of ik uberhaupt nog wel ONS moet willen. Je doet dat immers wel voor je plezier. Ik ben dan ook altijd blij als het een relatie genoemd mag worden en het ding af mag.

Ben ik de enige? En waardoor is dat verschil in gevoeligheid er eigenlijk?Ik neem aan dat je je dan wel allebei hebt laten testen. Het woord "Relatie" is geen toverspreuk waarmee syphyllis ineens ongedaan gemaakt is of zo.
Ben jij een vrouw? Als vrouw merk ik niet zo heel veel verschil. Natuurlijk is het lekker om het warme zaad in je te voelen. Maar verder maakt het me weinig uit.
Ja ik ben vrouw, daarom mijn vraag ook. Want ik hoor alleen dat mannen er soms minder door voelen. Maar ik voel het verschil ook. Weet eigenlijk niet waardoor dus. Je zou zeggen dat een condoom een penis dikker maakt, net zoals ik met hemd breder ben dan zonder.
Ik heb een gruwelijke hekel aan condooms.

Het haalt niet perse veel van het gevoel weg, maar zorgt wel voor een slechtere wrijving.. En voor mijn idee ook minder eenheid.. Oh en achteraf een boel irritatie door mijn allergie..

Helaas heb ik nog een grotere hekel aan hormonale anticonceptie, dus die enkele keer dát ik seks heb... Tjah... Condooms dan maar.
Ik voel als vrouw ook veel verschil hoor. Niet bij allemaal even veel maar meestal toch dusdanig dat het voor mij ook niet zo fijn is.

Het rubber van het condoom wrijft anders, ik voel echt dat het geen huid is. De beweging van de penis is ook iets beperkter vaak lijkt het wel, de penis wordt als het ware wat tegengehouden, het puntje is ook niet het gladde wat je voelt als het naar binnen gaat. Ik voel het sperma niet in mij doorschieten wat ik dan ook erg mis. Het voelt echt lang niet zo fijn als "huid" tegen "huid" contact voor mij.

Verder vind ik een condoom stinken. Ook levert het heel vaak, niet bij iedereen, maar meestal toch een onderbreking op waardoor de natuurlijke flow stopt. Een enkeling weet dat goed te ondervangen of laat mij het goed ondervangen. Maar het meest erge vind ik dus dat het heel veel minder fijn voelt. Daardoor wordt het een soort van ding meer i.p.v. echt intiem contact omdat ik die huid niet voel, het voelt ook anders warm terwijl dat volgens mij niet zou moeten? Heb totaal niet het gevoel dat hij er breder van wordt, hooguit wat verwrongen. Een extra dunne condoom werkt dan al wel iets beter maar omdat condooms al snel bij mij knappen is dat ook niet echt handig.

En bij een ONS is er zeer vaak ook wat tegenstribbeling of moeite om te voorkomen dat hij hem er zo instopt omdat die man vaak geen condoom wil gebruiken, wat het ook irritant maakt en ik het niet zo gezellig meer vind...

Nu moet het bij mij wel gewoon gebruikt worden omdat ik geen pil slik en zowel ik als de man niet zomaar zwangerschap willen bewerkstelligen (even soa's uitgesloten). Meestal is dat wel een dusdanig argument dat ze alsnog toch dan maar wel een condoom willen gebruiken en het een argument is wat hen beter overhaalt dan het argument van de soa. Ik geef het altijd aan dat ik de pil niet slik dus. En soms schrikken ze dusdanig terug dat ze helemaal niet meer durven. Waarbij ik mij dan weer afvraag, als ze zo panisch reageren, waarom ze er dan nooit bij stil staan dat veel vrouwen hem wel vergeten of er geen erg in hebben dat hij na overgeven, antibioticakuur of andere ongemakken geen goede werking meer heeft... maar goed, blijkbaar kunnen ze dat wel handelen omdat ze dan kunnen ontkennen dat het van hun kant uit bewust was en krijgt de vrouw "de schuld". Een condoom knapt bij mij ook wel af en toe maar dat risico vind ik zelf niet zo erg groot qua soa en meestal houd ik er rekening mee dat ik niet in mijn vruchtbare periode zit anders ben ik extra voorzichtig. Meer percentageberekening dan iets waar ik zekerheid aan ontleen hoor.

Overigens vind ik het ook wel zo prettig als ze op andere manieren aandacht aan mij besteden en mij aanvoelen. Maar bij een ONS is dat altijd dusdanig afwachten dat dat voor mij het grootste argument is om niet zo vaak voor een ONS te kiezen en ik toch zeker weten veel liever in een relatie zit of iemand houd die ik al langer ken en waarvan ik weet wat ik kan verwachten. Dat is mijn grootste reden dat ik van een ONS afzie. Dat ze vaak niet echt aan mij denken en je ze ook niet goed kan sturen.
Ik vind het ook niet 'lekker' voelen. Maar een soa lijkt me ook niet zo'n feest dus dan maar rubber. Pas na een soa-test gaat ie af.
Ja het voelt echt veel minder als "één". Er mist iets. Wat dat dan écht is? Het voelt denk ik toch ook anders als je gemasseerd wordt met plastic handschoentjes aan, toch?
Eens met paek.
Eens met Eleine dat ik er ook eigenlijk wel een hekel aan heb. Er zijn mannen die het zo in een beweging door omdoen, extra dunne condooms gebruiken en er één hebben die goed past en ze nog vanalles goed kunnen bewegen dat het niet echt een probleem is. Maar meestal levert het toch een puntje van irritatie op en die intimiteit...

Ik weet niet, ooit wel eens ergens gelezen dat sperma blij maakt. Blijkbaar maak je dan bepaalde stofjes aan?
http://www.nu.nl/algemeen ... a-maakt-vrouwen-blij.html

Een onderzoekje was dat uit 2002 nog maar liefst lol.

Ik heb wel het idee dat ik inderdaad blijer word door sperma dan zonder...
Hahaha gemasseerd met rubberen handschoentjes! Fantastische vergelijking en treffend!
quote:Paekzwart schreef op 04 mei 2012 @ 00:50:

http://www.nu.nl/algemeen ... a-maakt-vrouwen-blij.html

Wat moet ik zwaar depressief zijn dan...

Voor mij maakt het niet heel veel uit. Liever een kleine onderbreking dan een soa ofzo. Daarnaast scheelt het met al die bende achteraf.

Heb sowieso al een tijd geen sex gehad. Misschien nog erger dan sex met condoom ;)
Ik vind inderdaad het argument van geen bende achteraf wel.zwaar wegen. Wij vrijen al een tijd weer met condoom vanwege verminderde werking vd pil, en het feit dat het na de daad zo is opgeruimd en ik kan blijven liggen/knuffelen vind ik echt heel fijn.

Het voelt inderdaad wat minder lekker, maar nog lekker genoeg wat mij betreft.
Een ONS gebeurd bij mij ALTIJD veilig. Wil zij het niet, dan geen seks.

Ik werk als arts en weet wat voor risico's mensen lopen. Veel zijn ontzettend dom of naif. Al veel ellende gezien. Kan me nog goed een meisje van 19 herinneren. Eerste keer een ONS, tweede keer seks in haar leven. Liep Chlamidia, herpes en HIV op. Zo zielig was dat.

Ik heb patienten meegemaakt, mannen van afrikaanse afkomst, die HiV positief waren en bewust onbeschermd seks wilde hebben, omdat alle ned. meusjes hoeren waren.

Ook een 'gewone SOA' loop je snel op en is reuze vervelend.

Zonder condoom gaat hij nergens in, behalve in mijn vriendin.
Ik vind condooms ook zo ontzettend stinken.. maar soms ontkom je er niet aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben doorgaans ook geen fan van condooms, maar onlangs gevreeen met een ander dan mijn eigen partner, en ja: Dan ontkom je er niet aan. Ik heb er gehaald van durex (weet even niet welk type, maar ga ik opzoeken) en deze zijn helemaal niet zo verkeerd: Deels geribbeld, deels met bobbeltjes voor een lekkerder gevoel, en ze ruiken eigenlijk best lekker (beetje menthol-geurtje)
Ik heb een hekel aan condooms door idd de onderbreking, het meer schurende gevoel en voor

mijn gevoel verminderde gevoel en intimiteit. Toch deed ik het met ONS en scharrels dubbel veilig. Nu gelukkig een vaste vriend en 2 soa-testen verder.
Ja misschien dat ribbels en bobbels op die condoom nog wat helpen?

Je zou zeggen da a toch echt iets is waar de condoomindustrie aan moet werken, dat het gevoel vermindert. Mijn eerste sekspartner had een redelijk formaat penis, maar met een condoom voelde ik er toch vrij weinig van, helaas.
Ik denk dat het verminderde gevoel meer tussen de oren zit dan tussen je benen. Zo gevoelig is je kut niet. Een condoom een onderbreking? Laat het gewoon een onderdeel zijn van het voorspel. Seks is leuk, een condoom omdoen ook.

Het is een attitude verandering.
Ook hier worden de condooms gebruikt hoor.

Geen risico bij ONS.
quote:viva_man schreef op 04 mei 2012 @ 13:08:

Ik denk dat het verminderde gevoel meer tussen de oren zit dan tussen je benen. Zo gevoelig is je kut niet. Een condoom een onderbreking? Laat het gewoon een onderdeel zijn van het voorspel. Seks is leuk, een condoom omdoen ook.

Het is een attitude verandering.

Ik vind het mindere gevoel geen excuus om dan maar geen condoom te gebruiken echter van jouw post gaan mijn nekharen overeind staan.

Als jij arts bent die zich in de buurt van intieme gebeurtenissen mag bevinden mag ik hopen dat je er niet zomaar een eendenbek groot formaat koud en al even naar binnen schuift.

Als ik zeg dat het gevoel met een condoom veel minder is juist omdát het daar bij mij dusdanig gevoelig is dat ik er veel verschil in voel, heb jij never nooit niet te beweren dat dat verminderde gevoel maar tussen mijn oren zit en ik iets aan mijn attitude zou moeten veranderen, pardon?!

Kom op zeg, ik zeg dat een paar postings nog maar terug, zeer goed over nagedacht hoe ik dat formuleer, neer en jij maakt mij, en vele andere vrouwen met mij, maar even voor leugenaarster uit. Dat vind ik dus echt zeer onfatsoenlijk. Als je iets beweert, doe het dan met oprechte argumenten en ga niet iets beweren over míjn gevoel in míjn vagina.
Als arts heb je verder natuurlijk geheimhoudingsplicht, maar valt er niet iets te doen als je hoort dat iemand een ander bewust wil mishandelen en al heeft mishandeld door juist onbeschermd te vrijen met een meisje/vrouw terwijl hij weet dat hij AIDS heeft?
quote:Paekzwart schreef op 04 mei 2012 @ 20:24:

Als arts heb je verder natuurlijk geheimhoudingsplicht, maar valt er niet iets te doen als je hoort dat iemand een ander bewust wil mishandelen en al heeft mishandeld door juist onbeschermd te vrijen met een meisje/vrouw terwijl hij weet dat hij AIDS heeft?

Nee, we kunnen helemaal niks doen. Op dat moment doet hij niks verkeerd. We proberen iemand te overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn.

@Paekzwart: vraag je partner het eens te testen, blind dus, met aanrakingen etc. Misschien een leuk spel. :P
quote:viva_man schreef op 04 mei 2012 @ 21:57:

[...]

...

@Paekzwart: vraag je partner het eens te testen, blind dus, met aanrakingen etc. Misschien een leuk spel. :PHmm, jammer, je gelooft me nog steeds niet. Ik weet prima waar ik over praat, echt, geloof me :P.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven