nieuwe kat nemen?

15-05-2012 10:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
alweer 2 maanden geleden is mijn lieve monster overleden. 19 jaar is hij geworden.

Eigenlijk hadden man en ik besloten voorlopig geen nieuwe kat te nemen maar ja het is toch wel erg stil in huis, erg ongezellig.

Oftewel we willen graag een nieuwe kat!

Maar waar kunnen we nu het beste op letten? We wonen niet in NL en de asiels hier spreken mij niet ontzettend aan. Als je daar een kat haalt mag hij niet naar buiten, ze plaatsen ze liever niet bij kleine kinderen (wij hebben een dochter van 5 maanden) en zo zijn er nog wat regels. Onze kat kon altijd naar buiten maar onze tuin niet uit, dus verder niemand die er last van heeft. Ik gun het een nieuwe kat ook om lekker buiten in het zonnetje te kunnen liggen, vogeltjes te kunnen kijken, wind door zijn vacht etc etc.

Nu heb ik bij de dierenarts een advertentie gezien voor een gecastreerde kater van 1 jaar. Een noorse boskat, super mooi beest. Maar is een kat van 1 jaar verstandig bij een baby? Of kan je beter een wat oudere kat nemen? Waar moeten we nog meer op letten?

Bedankt voor de tips alvast!
Ohhhhh....nou wil ook een Noorse Boskat, wat een enorm mooie kat. Ze weet hoe ze moet poseren
Wij hebben er trowuens eentje in de straat. Geweldig beest en voor de duvel niet bang. Als ik er met mijn hond langs loop (die dolgraag achter katten aanrent wat ik natuurlijk niet toe sta) blijft deze kat zitten, kijkt de hond strak aan, trekt een wenkbrauw op alsof hij wil zeggen: 'wat wil jij nou helemaal?'

Hond bedenkt zich vervolgens onmiddellijk, biedt zijn excuses aan en loopt snel door .
Wat een mooi beessie zeg, wow!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Wij hebben onze boskat in de achtertuin, gaat prima hoor.

Heel soms maakt hij wel eens een wandelingetje door de buurt, maar dan is hij ook zo weer terug (het is een beetje een schijterd).
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent aha kijk een mede eigenaar. Hoe is de kat met de kindjes? Gaat dat goed?

doofheid moeten we even naar kijken idd maar is voor mij niet perse een probleem. Onze oude monster was ook stokdoof maar daarom niet minder lief.

ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail, anders bel ik ze vanavond even.

watreengedoe, ja ik vind het ook een rare regel, ik heb niet het idee dat onze kat een maatje gemist heeft. Ben trouwens opgegroeid met katten en wij hadden er altijd maar 1, volgens mij waren ze happy hoor.
Floortje, ik zou bijna zeggen: als jij hem niet neemt dan....:-) wil ik hem wel. Noren zijn verschrikkelijk lief in de omgang, ze doen niemand kwaad. Ik heb herplaatsters omdat ik vind dat dieren die weggedaan worden ook kans moeten hebben op een mooi leven.

Wat ik van één van de vorigede vorige eigenaar heb gehoord is dat ze bang zijn voor kleine kinderen. (overigens was dat niet de reden dat hij weg moest hoor). Maar Boskatten doen kinderen niets, ze lopen ervan weg.

Mijn katten zijn net als die van Maleficient. Even buiten en dan snel weer naar binnen. Het zijn inderdaad schijterds.

Ik moet eerlijk zeggen: onze eerste Boskat miste een maatje en we hebben toen een tweede genomen. En ze spelen ontzettend leuk samen. Maar het is geen pré om een tweede te nemen. Veel eigenaren worden echter besmet met het 'Noorse Boskat' virus. Dus je bent gewaarschuwd:-)

En zo kan ik er uren over praten.....
Mijn noorse boskat is een sekreet, een heel mooi sekreet maar niet lief. Je moet ze wel veel kammen, zeker als ze buiten komen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb ook een noor, ontzettend lief naar kinderen en als ze het zat is loopt ze gewoon weg...:) Zijn erg nieuwsgierig, die van mij "pielt" overal aan, noem dr ook altijd pieltje...Ze blijven lang speels, zegt men. Ik zou het nog niet weten die van mij is nu net 2, maar speelt nog met alles. Alles wat nieuw is wordt meteen en heftig geïnspecteerd :D
Mali, hihi een mooi sekreet, tja. Ik ga natuurlijk wel kijken of hij een beetje lief is. Kammen ja daar stel ik me dan gewoon op in. Mijn vorige kat verhaarde bizar veel dus die werd ook geborsteld. Niet dat veel scheelde maar toch...
quote:Floortje_1981 schreef op 15 mei 2012 @ 14:57:

Mali, hihi een mooi sekreet, tja. Ik ga natuurlijk wel kijken of hij een beetje lief is. Kammen ja daar stel ik me dan gewoon op in. Mijn vorige kat verhaarde bizar veel dus die werd ook geborsteld. Niet dat veel scheelde maar toch...Nou, ik zou 't gewoon proberen. Noorse Boskatten staan idd bekend als lieve rustige katten, en zoals al eerder gezegd: je kindje is nog klein en zo kunnen ze rustig aan elkaar wennen. Poes kan goed naar buiten en ook veilig: geen probleem toch?
quote:Floortje_1981 schreef op 15 mei 2012 @ 10:40:

[afbeelding]Wat is ie mooi!
Prachtig beest zeg..... ik zou zeggen doen!

En anders eerst eens een keer een bezoekje brengen en kijken hoe die is!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
nou de eigenaar reageert helemaal niet dus helaas pindakaas. Misschien hebben ze al iemand gevonden of vinden ze het niet goed dat wij de kat pas over 3 weken zouden kunnen komen halen.

We zoeken verder naar een andere leuke kat/poes!
Jammer dat je geen reactie hebt gehad want het is een plaatje!

Ik heb zelf 2 (kruising)noren van nu 6 (nouja ik ben er dus nu 1 kwijt maargoed) en die spelen ook nog steeds met elkaar, 2 x per dag een wild speel en ren moment haha! Leuk en lief ras, mocht je er nog 1 tegenkomen... doen!
Wat een mooie kat! Ik heb zelf altijd een Noorse Boskat gewild. In het verleden heb ik wel een langharige kat in huis gehad en vond het kammen niet zo bezwaarlijk. Ik zou kijken of het een lieve kat is en er dan zeker voor gaan. Het kan zo stil zijn in huis zonder kat.
Oh, lees net dat je hem niet kunt krijgen... Hopelijk vindt je snel een andere lieverd!
ok inmiddels weer een andere leuke kat gevonden.

Alleen daar heb ik ook wat advies over nodig. Deze kat moet weg omdat hij absoluut niet samen kan met de andere katten en honden. Kat wil graag de baas zijn en is de soms agressief naar de honden toe. Naar mensen toe is hij altijd lief en gezellig.

Maar kat is niet gewend aan kleine kinderen, als de kinderen van de buren hem willen aaien loopt hij weg. Nou ben ik van mening dat je een kindje ook kan leren dat poes niet om mee te spelen is, maar is dat realistisch. Doe ik poes een plezier bij ons in huis met een baby? Of kan de kat daar nog aan wennen? De kat is 4 jaar oud, mijn dochter zoals ik al eerder schreef 5 maanden.

Ik wil namelijk niet een poes in huis halen en hem dan na 1 jaar weer weg moeten doen omdat het niet werkt. Ik ben in principe van mening dat een dier voor het leven is...

dit is haar trouwens

niemand advies?????
helemaal niemand???
Heb je de mensen van de eerste kat ook geprobeert te bellen? Mijn ervaring in Zweden is dat mailen niet altijd werkt...

Ik vind het een heel mooi beest hoor, maar ze kijkt wat loederiger uit de ogen dan die poes op de andere foto. Verder als de poes agressief reageert op kleine kinderen, dan lijkt het me misschien niet zo'n strak idee om dit te combineren met je dochter.

Maar misschien kun je gewoon eens gaan kennismaken met de poes om te kijken hoe ze in het echt? (En ik ben nieuwsgierig naar waar je haar hebt gevonden...)
Ik zou het niet doen. je kind is nu nog een baby, maar na baby komt een lastige fase kind-poesgewijs. Kind moet leren met poes om te gaan, maar zit in de fase dat hij ook nog moet leren wat Nee is. Een poes die duidelijk solitair is, zit meestal niet te wachten op de onrust van een dreumes/peuter.
Hallon, ja ik zou kunnen bellen maar daar heb ik dan weer niet zo´n zin in hihi. Nee mailen werkt idd niet altijd!

De kat reageert niet agressief hoor naar kinderen, maar loopt weg.

Patchouli, bedankt, kijk dat is een reactie waar ik wat aan heb, zowel jij als Hallon zeggen eigenlijk niet doen. Hmmm dan neig ik ook eerder naar niet doen.

Hallon deze kat komt van blocket, ken je vast wel... Heb navraag gedaan maar dat schijnt best te kunnen. Wel checken of kat verzekerd is ed, dan kan je ook de gezondheid wat beter checken.
quote:Floortje_1981 schreef op 18 mei 2012 @ 10:38:

ok inmiddels weer een andere leuke kat gevonden.

Alleen daar heb ik ook wat advies over nodig. Deze kat moet weg omdat hij absoluut niet samen kan met de andere katten en honden. Kat wil graag de baas zijn en is de soms agressief naar de honden toe. Naar mensen toe is hij altijd lief en gezellig.

Maar kat is niet gewend aan kleine kinderen, als de kinderen van de buren hem willen aaien loopt hij weg. Nou ben ik van mening dat je een kindje ook kan leren dat poes niet om mee te spelen is, maar is dat realistisch. Doe ik poes een plezier bij ons in huis met een baby? Of kan de kat daar nog aan wennen? De kat is 4 jaar oud, mijn dochter zoals ik al eerder schreef 5 maanden.

Ik wil namelijk niet een poes in huis halen en hem dan na 1 jaar weer weg moeten doen omdat het niet werkt. Ik ben in principe van mening dat een dier voor het leven is...

dit is haar trouwens

[afbeelding]

Mooi beest! Is de kat helemaal niet met kinderen opgegroeid (ook niet in de kittentijd)? Als de kat als kitten niet met kinderen heeft leren omgaan, dan vinden ze dat op latere leeftijd best heel moeilijk.

Het is met katten niet alleen dat ze niet willen dat ze geaaid worden door kinderen. Het is ook de hoge en schelle stem waar ze vaak niet blij van worden en kinderen maken een heel ander soort bewegingen dan volwassenen (minder gecontroleerd) die katten vaak moeilijk vinden om in te schatten, en daardoor bedreigend of eng.

Het kan heel goed zo zijn dat de kat met een kind in huis, die hij dus maar beperkt kan ontlopen, niet blij wordt. En dan hangt het helemaal van het karakter van de kat af of hij agressie gaat inzetten of zich gaat verstoppen of onzindelijk wordt of er misschien uiteindelijk toch goed aan kan wennen. De kat van mijn buren - type sukkel vindt alles goed - was de kinderen uiteindelijk zo zat dat hij niet meer naar huis wilde. Die trok het kindergekrijs niet meer en woont nu bij mij.

Ik raad je aan een kat te nemen waarvan je vantevoren weet dat hij goed met kleine kinderen is.
doxy ah dat verklaart waarom mijn ouder beestje niet zo´n `last` had van dochter. Die was namelijk stokdoof!

Volgens mij is de kat idd helemaal geen kinderen gewend maar dan denk ik idd dat ik gewoon na de vakantie verder moet gaan zoeken. Ik wil zowel voor kind als kat het beste! En agressie lijkt me niet verstandig maar een ongelukkige kat ook niet.
Ik snap je verlangen naar een huisdier hoor, zelf kijk ook regelmatig op blocket en op asielsites of er niet een lieve poes een nieuw huisje zoekt, maar dat komt hier wel na de vakantie

Heb je de mensen gebeld dat je zo zeker weet dat de poes niet goed tegen kinderen kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven