vertraging levertijd paspoort , help!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:21
Hoi,
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:47
Dit klopt toch met de nieuwe regelgeving? Bijgeschreven kinderen moeten een eigen id of paspoort hebben per 26 juni. Ik heb in de afgelopen maanden daar 2 brieven over gehad met de mededeling dat door het verwachte grote aantal aanvragen het nieuwe paspoort vertraging op kan lopen. Dus wellicht hebben ze bij jou in de gemeente besloten dat vakanties buiten Europa 'urgent' zijn, en dat je daar dus nog een paspoort voor kunt krijgen, en dat voor vakanties binnen Europa alleen id verstrekt wordt. Volgens mij is een klacht dus geen optie!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 22 mei 2012 om 22:10
dinsdag 22 mei 2012 om 22:54
IK vind dit echt heel raar, ik heb vorige week maandag een nieuw paspoort aangevraagd, de mijne verloopt half juni. En toen is mij gemeld dat ik waarschijnlijk niet vóór 1 september hoef te rekenen op een paspoort vanwege de drukte. Ze zouden me bellen als hij binnen is....
Hoe kan het dan dat de een tijden moet wachten en de andere hem binnen 5 dagen heeft? Dat wordt toch allemaal centraal geproduceerd?
Hoe kan het dan dat de een tijden moet wachten en de andere hem binnen 5 dagen heeft? Dat wordt toch allemaal centraal geproduceerd?
dinsdag 22 mei 2012 om 22:55
Die brief van de minister moest ik ook echt uitpuzzelen, terwijl ik verdorie de hele dag met moeilijke ambtenarentaal werk.
Geen wonder dat mensen er geen hol van begrijpen.
Van een kennisje begreep ik dat correspondentie en voorlichtingsmateriaal van gemeenten zoveel mogelijk op mavo-3-niveau geschreven moest worden, om het duidelijk te houden voor het merendeel van de bevolking.
Geen wonder dat mensen er geen hol van begrijpen.
Van een kennisje begreep ik dat correspondentie en voorlichtingsmateriaal van gemeenten zoveel mogelijk op mavo-3-niveau geschreven moest worden, om het duidelijk te houden voor het merendeel van de bevolking.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"