Negatief rapport over immigratie verdween in bureaula
vrijdag 25 mei 2012 om 20:21
http://www.trouw.nl/tr/nl ... migratie-zijn-taboe.dhtml
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zaterdag 26 mei 2012 om 13:53
@ Cateautje
Jeetje. Wil je nu zeggen dat 'bepaalde volkeren' geen reet doen?
En je opmerking over dat 'onder de voet gelopen worden' en dan aankomen met cijfers uit Rotterdam (weer cijfers) waarbij je alle generaties meeneemt:
Ik vind dat niet te rijmen met die politieke-correcte opmerking dat je de multiculturele samenleving best leuk vindt.
Jeetje. Wil je nu zeggen dat 'bepaalde volkeren' geen reet doen?
En je opmerking over dat 'onder de voet gelopen worden' en dan aankomen met cijfers uit Rotterdam (weer cijfers) waarbij je alle generaties meeneemt:
Ik vind dat niet te rijmen met die politieke-correcte opmerking dat je de multiculturele samenleving best leuk vindt.

zaterdag 26 mei 2012 om 13:55
zaterdag 26 mei 2012 om 13:56
Tuurlijk loopt het door elkaar. Kijk bij een hoogopgeleide, intellectuele chirurg uit een land met een dictatuur kun je je voorstellen dat die prima kon rondkomen in zijn eigen land en puur is gevlucht omdat zijn denkbeelden de regering niet welgevallig waren. Of omdat zijn homoseksualiteit hem in levensgevaar bracht.
Maar als het nu een kritisch burger of een homo uit hetzelfde land betreft met een lagere opleiding, die daar werkeloos was, dan komt het natuurlijk best goed uit dat in Nederland de welvaart hoger is.
Natuurlijk lopen die dingen door elkaar. Als je uit een gebied waar milities moordend rondtrekken vlucht, ben je op de vlucht voor oorlogsgeweld. Maar als je in een aangrenzende regio woont, waar geen oorlog is, maar waar door toedoen van die oorlog wel geen droog brood meer te verdienen valt, dan ben je ineens een economisch vluchteling? Terwijl je vlucht wel degelijk gewoon door die oorlog komt. Je hebt alleen niet zelf een geweer tegen je hoofd gehad.
Maar als het nu een kritisch burger of een homo uit hetzelfde land betreft met een lagere opleiding, die daar werkeloos was, dan komt het natuurlijk best goed uit dat in Nederland de welvaart hoger is.
Natuurlijk lopen die dingen door elkaar. Als je uit een gebied waar milities moordend rondtrekken vlucht, ben je op de vlucht voor oorlogsgeweld. Maar als je in een aangrenzende regio woont, waar geen oorlog is, maar waar door toedoen van die oorlog wel geen droog brood meer te verdienen valt, dan ben je ineens een economisch vluchteling? Terwijl je vlucht wel degelijk gewoon door die oorlog komt. Je hebt alleen niet zelf een geweer tegen je hoofd gehad.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:00
@ Lllilaaa:
Precies! Je vlucht in die zin altijd voor je eigen overheid. Of het nu gaat om dat geweer of het ontbreken van degelijk beleid.
En je hebt ook gelijk over dat werken. Ik was vorig jaar nog in Nigeria. Hoe daar wordt gewerkt: daar kan geen Europeaan tegenop. Echt keihard werken daar.
Maar ze hebben wat in te halen.
Precies! Je vlucht in die zin altijd voor je eigen overheid. Of het nu gaat om dat geweer of het ontbreken van degelijk beleid.
En je hebt ook gelijk over dat werken. Ik was vorig jaar nog in Nigeria. Hoe daar wordt gewerkt: daar kan geen Europeaan tegenop. Echt keihard werken daar.
Maar ze hebben wat in te halen.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:00
Bepaalde volkeren doen inderdaad geen reet. Mag ook niet gezegd worden, want dat is arrogant, niet aardig, zielig voor die mensen, politiek incorrect, etc. etc.
Als ik in mijn eigen landje mag blijven?
De Amerikanen zeggen het volgende: God created this world and all lands, exept for the Netherlands, the Dutch made it themselves. En dat is het, Nederland is gemaakt door de Nederlanders, met blote handen, hard werk, noeste arbeid hongerlijdend en stervend van de kou. In de meeste landen hoeft dat niet eens, daar hoeven de mensen alleen maar het besluit te nemen om samen te werken en er iets van te maken.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:05
Tot waar ga je terug dan? Want toen Nederland (en de rest van Europa) echt steenrijk werd (en ons een enorme voorsprong gaf waar we nu nog steeds profijt van hebben) gingen we direct aan de slag met uitbuiterij.
Zo'n hele Gouden Eeuw is gebaseerd op slavernij en uitbuiting. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik zeg niet dat we ons hier altijd schuldig over hoeven te voelen. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat Europa flink heeft huisgehouden op de planeet en dat onze rijkdom daar mede vandaan komt.
Hard werken? Dat lieten we graag aan anderen over.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:08

zaterdag 26 mei 2012 om 14:09
De Italianen, Turken en Marokkanen die hierheen zijn gehaald in vooral de jaren zeventig, zijn geen asielzoekers hè. Dat zijn arbeidsimmigranten en vallen dus buiten die categorie.
Zij hebben hun vervolgens hun familie hierheen gehaald omwille van de gezinshereniging. Daarnaast wonen hier ook veel Surinamers en Antillianen, ook zij zijn geen asielzoekers.
Deze groepen zijn gezamenlijk de grootste groep immigranten en vallen buiten de wetgeving omtrent vluchtelingen.
Zij hebben hun vervolgens hun familie hierheen gehaald omwille van de gezinshereniging. Daarnaast wonen hier ook veel Surinamers en Antillianen, ook zij zijn geen asielzoekers.
Deze groepen zijn gezamenlijk de grootste groep immigranten en vallen buiten de wetgeving omtrent vluchtelingen.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:10
Kom op zeg. Tot wanneer wil je dan terug gaan? Want VOOR die VOC perioden was de levensstandaard nagenoeg wereldwijd hetzelfde.
Er bestond toen nog geen 'arm' Afrika. Of 'arm' Zuid-Amerika. Nee. Eerst moest het Westen op visite komen op de boel kort en klein te slaan en te plunderen.
Het functioneerde elders 100 % prima.

zaterdag 26 mei 2012 om 14:12
???
Dit is echt complete onzin. Hoe kom je hierbij?
De gemiddelde Nederland was een horige, als slaaf werkende op het land. Ook in de tijd van de VOC trouwens. De mensen die daarvan profiteerden waren een absolute minderheid. Ik denk dat het voor de 'gemiddelde' Nederlander pas beter werd na de industriële revolutie, toen er wet-en regelgeving kwam omtrent de sociale verzieningen.