Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Evi, ik zie niet zozeer op tegen morgen. Ik zie meer op tegen de aanvaringen met man die er weer uit gaan voortvloeien.
.
Ik hoop dat jullie er samen een beetje uitkomen IBA en succes morgen
HEEL veel success morgen IBA!!

Evi - hoop zo voor je dat die hoofdpijn wegtrekt!!

Ikbenik:

Zal als ik thuis ben weer even verslag doen. zie nogal op tegen die vlucht overmorgen maar ach ik kom er wel...
Ikbenik....wat heb je er een geweldig mooi gedicht van gemaakt....lol!

Evi je hebt nu zoveel cafeïne binnen dan zou het als het voor jou helpt toch aalmoezen werken,denk je niet? Hopelijk kan je een beetje slapen en lig je niet in bed te stuiteren (wat nog meer hoofdpijn geeft).

Syrah, sterkte alvast voor de vlucht.... diazepam bij je? Wil ook wel helpen.... Ik slaap daar tenminste lekker op ook....

IBA sterkte morgen! Je man geeft mee naar binnen neem ik aan? Hopelijk vinden jullie een oplossing waR jullie beide een goed gevoel bij hebben.

Voorns lekker slapen allemaal!
Iba, heel veel succes vandaag! Je hebt een online back-up team dat heel hard voor je duimt!
Bedankt allemaal!
.
Succes Iba!

En Syrah; jij morgen met je vlucht! Ben benieuwd!

Ik had trouwens nog nooit gehoord over het evt positieve effect van cafeïne op een hernia. Hoe zou dat dan werken..? (Wat is de theorie erachter..?) Lijkt me niet prettig als je helemaal strak en opgepompt in je bed ligt...!

Oblak; ik knok me ook regelmatig exponentieel op m'n baanders vanuit m'n oerknal oerkracht in oorlogsomstandigheden. Denk dat iba daar wel wat mee kan.
Goedemorgen dames,

Spannend vandaag IBA, ben heel benieuwd. En duim mee met de rest voor goed nieuws

Kaatje, ik zou het ook verwachten, kon gisteravond inderdaad niet slapen haha! Hoe gaat het met jou. Pijn weer een beetje gezakt?

Syrah succes morgen meid. Ga je nou morgen weer terug vanaf Frankrijk? Ik moet beter lezen hoor, want ik dacht dat je alweer terug gevlogen was.
@x-oblak-x

Het stoort mij echt ontzettend hoe jij hier reageert. Je neemt de posters op dit topic totaal niet serieus door alle vragen en opmerkingen die aan jou zijn gericht volledig te negeren.

En bovendien neem je de ernstige klachten van vooral Ikbenanoniem absoluut niet serieus, door hier allerlei aannames te doen over haar te verwachten snelle herstel, terwijl ze op advies van haar arts momenteel bedrust moet houden om hopelijk een operatie te voorkomen en vergaat van de pijn.
quote:ikbenik schreef op 05 juni 2012 @ 08:55:

Ik had trouwens nog nooit gehoord over het evt positieve effect van cafeïne op een hernia. Hoe zou dat dan werken..? (Wat is de theorie erachter..?)Nee, cafeine heeft geen positief effect op een hernia. Het gaat om dat gaatje in Evi d'r ruggenmerg waar hersenvocht door lekt nav de laatste behandeling. Dat gaatje moet dichten en daar zou cafeine een rol in kunnen spelen.
.
Ikbenik, mijn hernia is weg. Alleen een van de risico's van de operatie, is dat je last van littekenweefsel krijgt wat op zijn beurt weer tegen de zenuw drukt. Daar is sprake van in mijn geval. Met de injecties die ik krijg, krijg ik extra pijnstilling ingespoten, maar probeert de chirurg ook dat weefsel los te maken. Hij is dus een tijd in mijn rug aan het prikken (wroeten noem ik het maar) om met behulp van röntgen te bepalen waar hij de medicijnen uiteindelijk moet inspuiten. Daarmee heeft hij dus zeer waarschijnlijk een gaatje geprikt in mijn ruggenmerg dat niet zo makkelijk dicht wil. Daar stroomt inderdaad hersenvloeistof uit weg en voor zover ik hè begrijp, zorgt opstaan nu daardoor voor een drukverschil in mijn hoofd waardoor de hoofdpijn dan veel zwaarder wordt. Cafeïnehoudende dranken zouden bijdragen aan een eerder herstel, maar weet niet of dat bewezen is.
quote:nummerzoveel schreef op 05 juni 2012 @ 09:02:

[...]

Nee, cafeine heeft geen positief effect op een hernia. Het gaat om dat gaatje in Evi d'r ruggenmerg waar hersenvocht door lekt nav de laatste behandeling. Dat gaatje moet dichten en daar zou cafeine een rol in kunnen spelen.Oh, oke. Duidelijk.
@evi; ja, dat wist ik; ik had alleen niet begrepen dat (en hoe) de cafeïne in dit verhaal dan werkt. Dacht dat dit nog over het hernia-verhaal ging ipv over dat gaatje. (Want dat je dat had wist ik natuurlijk, na je hoofdpijnverhaal! )
Ooooh, Oblak...Wat gemeen...! Je reageert nu dus wel op nummer zoveel (al noem je die NrNx), en nog steeds niet op mij...? Je moet wel consequent zijn; je negeerde toch iedereen behalve Iba dacht ik, momenteel...? Of ben je aan het uitbreiden..?

Nu voel ik me helemáál benadeeld.
quote:ikbenik schreef op 05 juni 2012 @ 09:26:

@evi; ja, dat wist ik; ik had alleen niet begrepen dat (en hoe) de cafeïne in dit verhaal dan werkt. Dacht dat dit nog over het hernia-verhaal ging ipv over dat gaatje. (Want dat je dat had wist ik natuurlijk, na je hoofdpijnverhaal! )Ok gelukkig, ik dacht al stel je voor dat je niet goed op de hoogte bent
quote:evi82 schreef op 05 juni 2012 @ 09:32:

[...]

Ok gelukkig, ik dacht al stel je voor dat je niet goed op de hoogte bent Nououou; DAT komt helaas regelmatig voor, hoor! Maar in dit geval dus niet
Je bent al nummer"niks" geworden nummerzoveel.....lol

Ik was gisteren al kaatjepraatjes.....hihihihi....

Evi hebben zien het ziekenhuis ook gezegd hoe je de kans op littekenweefselkan verkleinen? Echtvervelend dat je Diana de operatie ernog weer bij krijgt..... In principe zou na een paar dagen plat , dat gaatje ook moeten genezen toch?

Ikbenik; lach me een deuk om je baanders in oorlogsimstandigheden....

Hoe laat moest IBA heen?

Fysio heeft gisteren wat rek oefeningen gedaan, met mijn been in de lucht. Meende dat hij zei onder zenuw wat ruimte te geven.... Lopen ging daarna aanzienlijk beter!!!
quote:x-oblak-x schreef op 05 juni 2012 @ 09:20:

NrNx, gelukkig zegt dat meer over jou dan over mij ze moést rust houden, tot nader order, nu dus ook nog maar vandaag wordt een nieuwe fase ingeluid. dat is maar geheel de vraag en zal afhangen van de bevindingen van de arts vandaag Wat dat behelst is nog te vernemen. precies, daar moet je dus geen voorschot op nemenZe hád pijn, nu niet meer. waar schrijft ze dat?En, zeker na zes (?) weken moet herstel normalitter snel kunnen gaan. dat bedoel ik dus met aannames, velen van ons lopen hier al jaren te klooien, 6 weken is helemaal niets!

Zij had moeite 't positief te zien, daarop reageerde ik. is het al bij je opgekomen dat haar angsten en zorgen legitiem zijn?Het heeft geen zin om met een zeer ongebruikelijk hoezo ongebruikelijk, nogmaals, velen hier klooien al jaren met rugklachten en uitermate somber perspectief te komen. ik spreek liever over realistisch Daarbij is 't belangrijk alle knoppen om te zetten. dat wordt pas belangrijk als het ook reeel wordt
Dat rekken ken ik, Kaatje. Fijn dat je er baat bij hebt! Ik weet nog dat dat bij mij nauwelijks lukte in 't begin. Heb het sindsdien niet meer geprobeerd, maar neem aan dat dat nu wel weer beter zal gaan. (*Mmmm; kan dat dadelijk wel eens uittesten*)
Nou, Nummerzoveel; je moet niet alles gaan weerleggen van Oblak, hoor.

Hij/zij heeft behoorlijk wat wijze woorden ingebracht en ons wat realiteitszin bijgebracht. Ik dacht eerst (-domme ik-) dat het een inividueel hersteltrajct was met hoogte en dieptepunten dat geen vastomlijnd pad was, maar dankzij Oblak weet ik dat een operatie eigenlijk sowieso helemáál niet nodig is, en als je dit toch ondergaan hebt (hoe zinloos ook), dan herstel je altijd in 6 weken. Vooral dankzij de ijszakken en hete douche. Rest is eigenlijk allemaal spiegiesch. Dus met een positieve insteek kun je je eigenlijk ZO weer op je baanders knokken.

Het heeft mij de ogen geopend hoor.
*gniffel*
Kaatje, eigenlijk is dat weefsel gewoon pech. Ik geloof dat 10 procent van de mensen die geopereerd wordt er last van krijgt. Net als sommige mensen die acht keer een buikoperatie moeten ondergaan om steeds verklevingen te verhelpen. Alleen met een rug ligt dat niet zo makkelijk. Die kan je niet zo vaak opereren. Ik heb vanaf de operatie steeds veel bewogen, gerevalideerd by de fysio en toch. Dat maakt het soms ook wel moeilijk, dat het dus niet iets is wat je zelf in de hand hebt, hoe goed je alles ook aanpakt,

Oblak, ik dacht dat jij gisteren aangaf dat je het zakelijk wilde houden. Nummerzoveel een bijnaam 'Nrnx' geven lijkt mij erg persoonlijk en vind ik nogal respectloos eerlijk gezegd. Dacht dat jij gisteren degene was die voorstelde om niet te kijven. Jammer hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven