domme katten naam

08-06-2012 12:42 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen hebben we onze kat alweer een week. Hij komt uit het asiel is ongeveer 4 maanden oud en hij heet Meneer. Vonden ze daar in het asiel heel erg leuk. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo,n hele handige naam. Want als hij straks naar buiten mag moet ik hem roepen voor zijn eten en dan sta ik daar op straat te schreeuwen: Meneer!!!!!! Eten!!!!!!! Alle mannen die dan langs fietsen of lopen zullen gaan denken dat ik het tegen hen heb. Ooh wat zal ik rood worden. En mensen die bij ons zijn geweest om meneer te bewonderen vinden hem vreselijk zielig dat ie zo heet. Maar mijn kat zal het worst wezen. Hij is echt niet zielig hij heet gewoon zo. En ik kan hem geen andere naam geven want hij luistert dan niet. Heeft mijn kat de domste naam die je ooit gehoord hebt? Of heb jij of ken jij een kat(of ander dier) met een nog dommere naam dan de mijne?
Meneer is juist een leuke naam! Net als Ventje, en dan het liefst bij een grote dikke rode kater

Mijn katten zijn vernoemd naar een componist en een wetenschapper. Niet door ons overigens, maar door het asiel, maar in ons geval past het ontzettend goed bij ons (zelf erg muzikaal en beide een wetenschappelijke opleiding in de richting van de vernoemde ) dus we hebben het maar zo gehouden.

Mocht je trouwens toch nog je kat een andere naam willen geven ook al luistert hij naar "Meneer" kan je het beste een naam kiezen met dezelfde basisklank. Je kat zal namelijk niet reageren op "Meneer" maar op "e-ee" zeg maar. Dus als je die lijn blijft aanhouden zal die (voor zover het hem uit komt uiteraard) wel blijven luisteren!
maar, een kat komt gewoon eten als ie daar zin in heeft hoor. Is ie niet binnen op het moment dat je hem eten geeft, moet ie het gewoon met z'n brokjes doen en de vleesjes dus maar eens overslaan. Niets geen geroep op straat voor nodig, mijn katten zijn altijd gewoon op tijd!

Maar ik vind meneer ook een leuke naam, maar zoals Menmo zegt, alles met e ee of eindigend op ee werkt als ie echt luistert, geneer, verleer, dikke peer, sneer, vol eer, smeer(poes) haha!

Mijne luisteren trouwens overal naar, als ik het maar lief zeg.
quote:chartreuse schreef op 08 juni 2012 @ 15:43:

Maar Yanno en Xinix (over maf gesproken... ik zeg maar niks meer ) zijn waardige opvolgers hoor!

Als in fonetisch uitgesproken kzieniks ?

Die van mij zijn wel erg herkenbaar als ik de namen noem dus alleen even de bijnamen: mayo en ketchup.

1 van de 2 kan wel eens lekker vies binnenkomen en heet dan Jakkepoes.
De mijne heette Ankie toen ik hem uit het asiel haalde.

Nu niet meer. Nu is het druif, kereltje of snijbooon.

@ Miekkie: Gerrit vind ik trouwens echt een naam voor een kraai.

@ Wen: Grappig! De kat van mijn man heette ook zo.
noem hem dan, meneer pussy of mister kittycat,aha
mijn poes heet trouwens Luna, en ik spreek haar ook vaak aan et honeybun en ze luistert echt wel naar haar namen :p
quote:Kokolientje schreef op 08 juni 2012 @ 20:14:

[...]

Als in fonetisch uitgesproken kzieniks ? Yep
Meneer, leuke naam, zou ik lekker zo laten.

Oma en Buurman zijn trouwens ook leuk. En Hallo de Hond helemaal!
Ik ken een kat die Wilma heet.
Onze katten waren 9 en 10 toen we ze kregen. De ene heette al Tabby en dat is zo gebleven. De ander heette Skippy mar dat vonden we niet klinken. Omdat ze ook behoorlijk dik was gingen we automatisch over op Dikkie. Onder ons noemen we haar ook wel Mevrouw de Bolle.

Voordat we katten hadden maar ze al wel wilden, had ik de namen Mammoet en Mustang. Maarja als ze al zo lang een naam hebben die eindigt op ie dan luisteren ze niet naar zo'n naam.
quote:tzippa schreef op 08 juni 2012 @ 14:36:

Ik vind namen van andere mensen voor hun katten ook heel vaak niet leuk, de ergste;

Garfield, Felix, Sylvester, Minoes (waar is die handsmiley?)

Vlekkie, Tijgertje, Lucky, etc. EN alle boerenjongensnamen voor katers; Teun, Dirk, Tim, Guus...

Meneer vind ik tien keer leuker dan al bovenstaande clichenamen.Ik vind de onderste serie wel leuk. Hoewel ik Tim daar absoluut niet tussen vind passen als boerenjongensnaam (en niet voor een kat). Maar Teun, Guus en al dat vind ik best aardig voor een kat. Al zou ik ze zelf niet nemen.
die van mij heet muis. mijn vriend had toen hij alleen woonde twee katten jane en tarzan. tarzan is niet meer dus nu hebben we jane en muis.

bij muis had ik ook eerst twijfels maar kon ook niets anders bedenken. kwam steeds weer op muis terug omdat ie zo grijzig is.

vind meneer trouwens echt een leuke naam.

heb wel eens gehoord dat iemand mevrouw de burgemeester riep. haha
De mijne heette officieel Benedictus II.

Maar we noemden heb Dikkie. Oranje en dik was hij.
Misschien ben ik hartstikke mosterd maar Poekie in het Moluks volgens mij k*t (toch maar even censureren). Dat hoorde ik ooit eens van een Molukse collega
In de serie Glee zit een personage dat haar kat Lord Tubbington heeft genoemd :-).
quote:susanh schreef op 08 juni 2012 @ 12:51:

Noem hem dan Meneer Jansen

Haha, ik ken iemand die z'n kat Mevrouw Jansen heeft genoemd.

En even los daarvan, ik las de openingspost, en .

Maak er maar Meneer Jansen van!
Benedictus vind ik ook een mooie naam.

Als ik ooit een teckel neem dan noem ik hem Lafayette.

Poes Muis van Dikkie Dik vind ik ook leuk.
Het Viva forum is papaja.
Mevrouw de Bruin het konijn van Jan Jans en de kinderen
Het Viva forum is papaja.
quote:Miekkie schreef op 08 juni 2012 @ 12:44:

Ik ken er een en die heet professor balzakDat zal Balzac zijn, ongeletterde baviaan.
Mijn kat heet Doosje
Wij hadden vroeger een kat die Sloerie heette
quote:throttle schreef op 10 juni 2012 @ 00:14:

[...]

Dat zal Balzac zijn, ongeletterde baviaan.

Ga je lekker kleuter?

Hoewel je na 10 van dit soort reacties natuurlijk wacht op zo'n opmerking, omdat het je daar allemaal om te doen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven