Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
aargh, doe even onhandig (quoten ipv wijzigen)
quote:Pompadoer schreef op 26 juni 2012 @ 17:32:

Waarom wil je dit contact tussen vader en kind dwarsbomen?

Was je dochter blij met het contact?

Ik kan me de positie van de school heel goed voorstellen.
Ik snap dat de school dit standpunt inneemt, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling. Wat zegt de vader hiervan?
quote:Pompadoer schreef op 26 juni 2012 @ 17:32:

Waarom wil je dit contact tussen vader en kind dwarsbomen?

Ik krijg het gevoel dat het er om gaat dat vader dit zomaar doet, zonder dit even te laten weten. Klopt dat TO of zit er nog meer achter?
Ik snap het wel van de school. Zou leuk worden als ze van elk kind met gescheiden ouders de omgangsregelingen moeten kennen en dan ook nog eens papa moeten gaan vertellen dat hij zijn kind niet mee krijgt. Daar wil je als school niet tussen zitten. Dit is iets tussen jou en de vader. Niet tussen jou, vader en school.
Ik vind dat wel een kwalijke zaak als de school afweet van de regeling.

Bij mij op school zit een moeder waarbij er een omgangsregeling is ,maar de situatie erg gevaarlijk is ,lang leve het amk, maar al zover is dat er onder toezicht naar de vader wordt gegaan. als hij het in zn hoofd haalt om dat zo te doen als hierboven beschreven dan is er een heel groot probleem. en onze school speelt wel voor politieagent en geeft alleen mee aan diegene met wie het s morgens is besproken.
Puck
alsof de school voor elk kind gaat bijhouden welke afspraken er zijn met ouders. Lijkt me alleen wenselijk als een ouder het kind naar het buitenland dreigt te ontvoeren of zo.

Je zult dit met je ex moeten regelen, school staat hierbuiten.
Is toch juist leuk voor het kind om vader onverwacht te zien en lekker met vader te lunchen ipv op de overblijf. Wat is je bezwaar precies?
The time is now
Waarom is het zo erg dat hij haar tussen de middag meeneemt? Hij is wel haar vader en het is toch juist leuk dat hij dat doet? Natuurlijk is het wel handig dat hij het even met jou overlegt. Wil je dochter het zelf? Het klinkt inderdaad als dwarsbomen, wat verlies jij ermee als hij tussen de middag met haar gaat eten?
quote:achnein schreef op 26 juni 2012 @ 17:34:

[...]

Ik krijg het gevoel dat het er om gaat dat vader dit zomaar doet, zonder dit even te laten weten. Klopt dat TO of zit er nog meer achter?Maar daar hoeft school dan toch niet tussen te gaan zitten. Dat moet TO dan met de vader uitvechten.
quote:sofi2010 schreef op 26 juni 2012 @ 17:35:

Ik vind dat wel een kwalijke zaak als de school afweet van de regeling.

Bij mij op school zit een moeder waarbij er een omgangsregeling is ,maar de situatie erg gevaarlijk is ,lang leve het amk, maar al zover is dat er onder toezicht naar de vader wordt gegaan. als hij het in zn hoofd haalt om dat zo te doen als hierboven beschreven dan is er een heel groot probleem. en onze school speelt wel voor politieagent en geeft alleen mee aan diegene met wie het s morgens is besproken.Dat is wel een iets andere situatie dan hier. Hier heeft vader gewoon normaal contact met kind en zijn er verder geen rare dingen gebeurt als ik het zo lees.
Ik vind het ook iets tussen TO en haar ex, de school doet het prima vind ik.
Ik kan de school wel begrijpen, die hebben wel wat beters te doen. Het is gewoon haar vader. Maar ik vind het ook wel heel raar dat vader hierover niets tegen jou heeft gezegd!

In goed overleg lijkt me hier niets mis mee, als hij tijd heeft, waarom niet? Waarom moet je dochter per se naar de opvang als jij werkt?

Maar zomaar stiekem vind ik raar en ook niet slim van je ex. Alsof hij iets in zijn schild voert. Maar wat zei hij er zelf over? Ik neem toch aan dat je naar hem stapt voordat je de school aanspreekt?
Nou, de toon van de post wekt bij mij de indruk dat het niet bepaald koek en ei is tussen de twee ouders. Klopt dat?
quote:flip123456789 schreef op 26 juni 2012 @ 17:35:

Waarom is het zo erg dat hij haar tussen de middag meeneemt? Hij is wel haar vader en het is toch juist leuk dat hij dat doet? Natuurlijk is het wel handig dat hij het even met jou overlegt. Wil je dochter het zelf? Het klinkt inderdaad als dwarsbomen, wat verlies jij ermee als hij tussen de middag met haar gaat eten?Misschien heeft papa juist niks gezegt, vanwege een eventuele reactie van TO

Nou dan ben ik toch blij dat het bij ons op school anders gaat. Ongeacht of ouders wel of geen contact hebben met elkaar,goede omgang enz. Als er is afgesproken dat het kind naar de overblijf gaat ,dan gaat het naar overblijf. Zoniet dat wordt er altijd gebeld met de ouder die kind heeft opgegeven voor de overblijf of het met iemand anders mee kan of mag. Hier weten de juffen dus wel precies wie wat enz. maar dat is mss het voordeel van een kleine school
Puck
Ik vind het niet zo gek hoor, dat TO zich verbaast over de gang van zaken. Je verwacht dat dochter op de opvang zit, betaald er ook voor en dan wordt ze zonder overleg meegenomen door haar vader? Ik vind dat niet kloppen.

Tijd voor een goed gesprek tussen jou en je ex misschien, om duidelijke afspraken te maken? Ik snap best dat school zich er niet meer kan/wil bemoeien, maar dit is toch iets wat wel duidelijk moet zijn. Je wilt toch weten waar je dochter is tussen de middag?
Waarom moet het kind perse naar de opvang als het ook bij papa kan zijn?
quote:sofi2010 schreef op 26 juni 2012 @ 17:40:

Nou dan ben ik toch blij dat het bij ons op school anders gaat. Ongeacht of ouders wel of geen contact hebben met elkaar,goede omgang enz. Als er is afgesproken dat het kind naar de overblijf gaat ,dan gaat het naar overblijf. Zoniet dat wordt er altijd gebeld met de ouder die kind heeft opgegeven voor de overblijf of het met iemand anders mee kan of mag. Hier weten de juffen dus wel precies wie wat enz. maar dat is mss het voordeel van een kleine schoolHet gaat om de vader...niet om 1 of andere kennis die het kind mee wil nemen. Ik mag toch hopen dat school mij niet gaat bellen voor zoiets onbenulligs als papa die in zijn vrije lunchtijd ineens bedenkt dat ie even langs kan gaan bij zijn kind.
quote:Pompadoer schreef op 26 juni 2012 @ 17:37:

Nou, de toon van de post wekt bij mij de indruk dat het niet bepaald koek en ei is tussen de twee ouders. Klopt dat?Inderdaad, de titel alleen al. Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd. Ik dacht bij het openen dat vader een tandartsafspraak had verzonnen oid. Maar tussen de middag is m.i. niet tijdens schooltijd en onterecht snap ik ook niet helemaal in deze context.
The time is now
Laten we het even omdraaien. Stel het is rustig op het werk van TO en ze kan tussen de middag 2 uur vrij krijgen. Ze gaat naar school en haalt haar dochter op om te lunchen. Moeten ze dan ook papa gaan bellen of dat goed is??
Wat Ivetje zegt.

Ik vraag me af waarom je er zo'n probleem mee hebt? Heeft hij ouderlijk gezag?
Misschien heeft de vader van het meisje nooit aan haar moeder aangegeven dat hun dochter tussen de middag wel bij hem kan zijn? Bovendien: je wilt toch weten waar je kind is, je schrikt je toch lam als blijkt dat ze niet op de afgesproken plek is?

Ik vind dat er wel erg gemakkelijk over wordt gedacht. Tuurlijk mag een kind bij de vader zijn (in normale gevallen). Maar dan is overleg toch niet gek?
quote:giuliettacapuletti schreef op 26 juni 2012 @ 17:46:

Misschien heeft de vader van het meisje nooit aan haar moeder aangegeven dat hun dochter tussen de middag wel bij hem kan zijn? Bovendien: je wilt toch weten waar je kind is, je schrikt je toch lam als blijkt dat ze niet op de afgesproken plek is?

Ik vind dat er wel erg gemakkelijk over wordt gedacht. Tuurlijk mag een kind bij de vader zijn (in normale gevallen). Maar dan is overleg toch niet gek?Overleg is idd niet gek, maar dan wel tussen papa en mama. Niet tussen papa, mama en school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven