Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 5 juli 2012 om 21:18
quote:Maleficent schreef op 05 juli 2012 @ 20:19:
Littleme, dat is een nachtvlinder die net uit de pop is. Zo te zien zijn de vleugels nog niet uit aan het drogen. Dus welke het is?
Oke, wat grappig !
Ik schrok wel even toen ik s'avonds door de steeg fietste en mijn oog op de nachtvlinder viel.
*schrik, woow H-U-G-E..Snel een foto gemaakt en weg was ik *
Mooie foto's Male!
Littleme, dat is een nachtvlinder die net uit de pop is. Zo te zien zijn de vleugels nog niet uit aan het drogen. Dus welke het is?
Oke, wat grappig !
Ik schrok wel even toen ik s'avonds door de steeg fietste en mijn oog op de nachtvlinder viel.
*schrik, woow H-U-G-E..Snel een foto gemaakt en weg was ik *
Mooie foto's Male!
zaterdag 7 juli 2012 om 12:34
Bij ons zitten er nu knoppen in de vlinderstruik. Dat ie maar gaat bloeien. Ik ben huiverig voor de koninginnenpage. Zo raar dat ik er nog geen een heb gezien.
Mooie foto's Male.
Ik ga ook weer goed opletten. Ik zag vanmorgen in de verte wel (eindelijk eens) een witte vlinder vliegen. Geen idee welke het was. Ik was boven en keek uit het raam.
Mooie foto's Male.
Ik ga ook weer goed opletten. Ik zag vanmorgen in de verte wel (eindelijk eens) een witte vlinder vliegen. Geen idee welke het was. Ik was boven en keek uit het raam.
woensdag 1 augustus 2012 om 21:39
zondag 5 augustus 2012 om 12:23
maandag 6 augustus 2012 om 13:05
Echt Zoebie? Wat mal. De afgelopen dagen was het hier (midden des lands, bosrijke omgeving) echt bal. Ik heb een grote vlinderstruik die prachtig bloeit, en die zat echt non-stop vol. Zeker een voltijdse bezetting van een vlinder of 10-12
Ik heb gespot: Kleine vos, atalanta, distelvlinder, koolwitjes, dagpauwoog, van die felgele (citroenvlinder?), gehakkelde aurelia, en jawel, 1 keer een koninginnepage. Prachtig, wat een indrukwekkende vlinder.
Als dit echt een slecht vlinderjaar is (ik hoor dat wel van veel kanten inderdaad) ben ik nu al benieuwd naar volgend jaar.
Ik heb gespot: Kleine vos, atalanta, distelvlinder, koolwitjes, dagpauwoog, van die felgele (citroenvlinder?), gehakkelde aurelia, en jawel, 1 keer een koninginnepage. Prachtig, wat een indrukwekkende vlinder.
Als dit echt een slecht vlinderjaar is (ik hoor dat wel van veel kanten inderdaad) ben ik nu al benieuwd naar volgend jaar.
maandag 6 augustus 2012 om 14:48
Wij zijn in juli in zuid Frankrijk op vakantie geweest en daar barstte het van de vlinders. Hartstikke droog gebied en weinig bloemen en toch heel veel vlinders.
Kom je terug in Nederland met je tuin barstensvol bloemen, zie geen enkele vlinder.
Welgeteld: 1 flink beschadigde koninginnepage, wat koolwitjes en een paar atalanta's. Mijn vlinderstruiken staan er iedere dag leeg bij. Zou het de laatste zomers in Nederland te nat en te koud zijn?
Kom je terug in Nederland met je tuin barstensvol bloemen, zie geen enkele vlinder.
Welgeteld: 1 flink beschadigde koninginnepage, wat koolwitjes en een paar atalanta's. Mijn vlinderstruiken staan er iedere dag leeg bij. Zou het de laatste zomers in Nederland te nat en te koud zijn?
maandag 6 augustus 2012 om 16:49
vrijdag 10 augustus 2012 om 15:29
Mijn vlinderstruik is eindelijk weer vlinderstruik. Ik heb nu veel vlinders, atalanta, dagpauwoog, koolwitje, landkaartje, kleine vos, aurelia. En verbazingwekkend heel veel libelle's. Hele grote libelle's. De struik beweegt gewoon van alle vlinders, hommels en bijen. Het is een gezoem, aan een stuk door. Prachtig!
zelfs een paar ruziende bijen gezien. Gingen echt achter elkaar aan, echt ruzie.
Ik ben er heel blij mee.
zelfs een paar ruziende bijen gezien. Gingen echt achter elkaar aan, echt ruzie.
Ik ben er heel blij mee.
zaterdag 11 augustus 2012 om 17:01
Ik ben vandaag met vriend en hond mee geweest naar een soort veld met water en heel veel berenklauw. Mooi natuurgebied. Maar daar heb ik een vlinder gezien die ik niet kan vinden. Misschien dat jullie kunnen helpen.
Het is een niet al te groot bruin vlindertje. Met gele cirkeltjes op de rand van de vleugels. Vleugels zijn vrij rond. Het is niet het bont zandoogje. Want die hebben een witte vlek in het cirkeltje. Weten jullie welke ik bedoel?
Ik ga er morgen weer heen. Dan met lange broek, dichte schoenen en mijn camera. Dan hoop ik dat ik hem beter op de foto kan zetten. Want op het moment dat ik wilde afdrukken (vlinder zat op de grond) kwam Tara natuurlijk weer aanstampen en hup... wég vlinder
Het is een niet al te groot bruin vlindertje. Met gele cirkeltjes op de rand van de vleugels. Vleugels zijn vrij rond. Het is niet het bont zandoogje. Want die hebben een witte vlek in het cirkeltje. Weten jullie welke ik bedoel?
Ik ga er morgen weer heen. Dan met lange broek, dichte schoenen en mijn camera. Dan hoop ik dat ik hem beter op de foto kan zetten. Want op het moment dat ik wilde afdrukken (vlinder zat op de grond) kwam Tara natuurlijk weer aanstampen en hup... wég vlinder
maandag 13 augustus 2012 om 12:37
Ik heb nu zeg maar, mijn eigen citroenvlinder, ik heb ze nooit in de tuin, echt nooit, en nu sinds een paar dagen zit er elke dag 1 in, dus ik ga er maar vanuit dat het steeds dezelfde is.
Mooi is hij he? Heel grof ook van structuur, de vleugels.
ik heb ook wel van alles wat in de tuin, maar vooral veel Kleine Vossen.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 13 augustus 2012 om 12:42