Plak jij je eigen fietsband?
dinsdag 10 juli 2012 om 19:36
Lampen ophangen doe ik zelf, omdat man een schijtlaars is die liefst de hele straat van electra afsluit als hij de batterij van de afstandsbediening moet vervangen. Kastje monteren doe ik ook zelf, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Fietsen repareren, en dan vooral banden plakken, vind ik dan weer een typisch mannelijke bezigheid .
Fietsen repareren, en dan vooral banden plakken, vind ik dan weer een typisch mannelijke bezigheid .
dinsdag 10 juli 2012 om 19:36
dinsdag 10 juli 2012 om 19:37
quote:broodjekaas schreef op 10 juli 2012 @ 19:34:
Ikea kasten zijn een feestje, die zet ik voor heel de straat met veel liefde in elkaar.
OMG, dat er echt meer zulke mensen bestaan, wat een ontdekking.
En wat heerlijk, dat ik dus niet de enige ben.
Ikea kasten zijn een feestje, die zet ik voor heel de straat met veel liefde in elkaar.
OMG, dat er echt meer zulke mensen bestaan, wat een ontdekking.
En wat heerlijk, dat ik dus niet de enige ben.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 10 juli 2012 om 19:37
Als kind heb ik geleerd hoe 'n fietsband te plakken, maar sinds m'n 18e fiets ik niet meer dus denk dat ik niet meer zou weten hoe 't moet. Ik weet wél hoe ik 'n autoband moet verwisselen! Al heeft vrouw zijn 'n groot voordeel: als je langs de kant van de weg staat en 'n band uit je kofferbak pakt, dan stopt er altijd wel 'n man die een 'heldendaad' wil verrichten en die het dan voor je doet
dinsdag 10 juli 2012 om 19:38
dinsdag 10 juli 2012 om 19:38
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:35:
[...]
En? Dan kun je geen peertje indraaien (aansluiten????) Hoe erg is dat?Aansluiten bedoelde ik ja, als er nog geen fitting zit maar alleen de draadjes. Maar ik snap de heftigheid niet zo goed in je reactie. Ik vind het leuk dat ik veel kan, zeker omdat ik vaak dingen zelf heb moeten doen. Ik geef alleen aan dat ik dat dus fijn vind, oordeel nergens over mensen die dat niet doen. Ik ken die mensen, hebben het vaak nog nooit zelf hoeven doen en het is leuk ze dan even te kunnen helpen! Net als dat ik het weer fijn vond dat een vriend mij kon leren band plakken...
[...]
En? Dan kun je geen peertje indraaien (aansluiten????) Hoe erg is dat?Aansluiten bedoelde ik ja, als er nog geen fitting zit maar alleen de draadjes. Maar ik snap de heftigheid niet zo goed in je reactie. Ik vind het leuk dat ik veel kan, zeker omdat ik vaak dingen zelf heb moeten doen. Ik geef alleen aan dat ik dat dus fijn vind, oordeel nergens over mensen die dat niet doen. Ik ken die mensen, hebben het vaak nog nooit zelf hoeven doen en het is leuk ze dan even te kunnen helpen! Net als dat ik het weer fijn vond dat een vriend mij kon leren band plakken...
dinsdag 10 juli 2012 om 19:40
Ik heb wel eens een fietsband geplakt, snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Lamp vervangen doe ik ook zelf. Bouwpakketten van Ikea etc doe ik ook meestal zelf tenzij je het beter met meerdere mensen kunt doen. Ik vraag dan vaak wel iemand om het extra goed vast te zetten. Hang ook zelf dingen op aan de muur als boren niet nodig is.
dinsdag 10 juli 2012 om 19:42
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:38:
Ik kan het meeste wel (of ik kan het prima leren) maar ik doe het niet.
Man idem; hij kan prima het hele huishouden runnen maar meer dan de vuilniszak buiten zetten en de vaatwasser uitruimen doet ie niet. Tegenwoordig zijn de huishoudelijke klussen voor mij.
Fijn dat jij/jullie blij zijn met die verdeling. Heel veel mensen willen tegenwoordig een iets minder rolbevestigende verdeling. Ook prima.
Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.
Ik kan het meeste wel (of ik kan het prima leren) maar ik doe het niet.
Man idem; hij kan prima het hele huishouden runnen maar meer dan de vuilniszak buiten zetten en de vaatwasser uitruimen doet ie niet. Tegenwoordig zijn de huishoudelijke klussen voor mij.
Fijn dat jij/jullie blij zijn met die verdeling. Heel veel mensen willen tegenwoordig een iets minder rolbevestigende verdeling. Ook prima.
Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.
Be yourself, but maybe not always.
dinsdag 10 juli 2012 om 19:43
quote:Solomio schreef op 10 juli 2012 @ 19:42:
[...]
Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.Nou solo, blij ben ik er niet mee Ik vond het een paar jaar geleden relaxter, toen deed hij 95% van het huishouden (+ de fietsbanden hahaha)
[...]
Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.Nou solo, blij ben ik er niet mee Ik vond het een paar jaar geleden relaxter, toen deed hij 95% van het huishouden (+ de fietsbanden hahaha)
dinsdag 10 juli 2012 om 19:44
dinsdag 10 juli 2012 om 19:45
quote:closednote schreef op 10 juli 2012 @ 19:40:
Ik heb wel eens een fietsband geplakt, snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Daar was ik ook al zo verbaasd over! Ik bracht de fiets altijd weg, maar in mijn dorp plakken ze niet. Meteen een nieuwe binnenband, hoppa: 17 euro verder. Met drie fietsers in huis bedacht ik me dat leren banden plakken een goed idee zou zijn en het viel me reuze mee!
Ik heb wel eens een fietsband geplakt, snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Daar was ik ook al zo verbaasd over! Ik bracht de fiets altijd weg, maar in mijn dorp plakken ze niet. Meteen een nieuwe binnenband, hoppa: 17 euro verder. Met drie fietsers in huis bedacht ik me dat leren banden plakken een goed idee zou zijn en het viel me reuze mee!
dinsdag 10 juli 2012 om 19:46