Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Bloes

dat is heel wat om te verwerken...
Later is nu
is 't geen schatje?

Later is nu
Nou... ehm... hij is een beetje groot Dream.
sorry, zo beter?
Later is nu
Toet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

Bloes

Truste, meiden. Ik ben kapot *gaap*
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Prachtig Dream.

Trusten Alex.
voor Bloesem. Met jou als supermamma komp ut heus goed.

Dank voor alle felicitaties! Net bij thuiskomst ook nog allemaal leuke kaarten. Ik begin me op de nipper toch nog jarig te voelen!

Werk is zo goed als af. Morgenochtend nog even een paar puntjes op de i. Ik heb een heeeeeeel nette broek gekocht. Dus dat gaat vast goed morgen! Duimen jullie wel even om half 2.

Ook hug voor Meave trouwens.

Ach, what the heck

iedereen een hug!!
Dat wordt hard-core duimen dan, om half 2.

Je bent een lieverd, Meave. Ik vond het heel fijn dat je me belde. En lees nu ook de posting van Roque, ook al heel fijn! Dank allemaal, is hartverwarmend.

Ben gewoon in bed gedoken met portje en heb de buis aangezet; even niet nadenken. En dan dit lezen en zien dat Tilalia heeft gebeld, dat is gewoon fijn.

Alex, hoe ging het? Nog last gehad van zenuwen?

Toet; goed gedaan mop! Kick ass, girl!
Ach jeee Bloes....

Had je zoiets verwacht? Ik geloof het niet he?

Maar hey! Met zo'n moeder komt het zeker goed met het meiske!

Meave morgen dus ook een spannende dag...

Fijn Toet, dat je je op het nippertje nog jarig kon voelen. Ik drink er nog een op je!

Ik vind die Koe erg lief, Dream, heb je die zelf gefotografeerd?

Ik ben écht helemaal gesloopt... heb vanavond ouderwets in de horeca gewerkt. Mén, dat is sjouwen! (Kan me gewoon niet voorstellen dat er een tijd is geweest dat ik dit fulltime deed ) Heb geen voeten meer over (moet je ook niet op hoge hakken doen, weet ik wel...) Van 17.00 tot 00.00 rennen en vliegen, het was echt superdruk, maar wel ook heel erg leuk! Heb goed geholpen (ze zaten echt omhoog) en een leuk centje verdient. Voelt goed.

Maar goed, nu maar wel naar bed, want morgen ook weer gewoon werken.
Oh, lieve Bloes... Je hebt een fantastische Oudste gebaard (lijkt op haar moeder!), maar dat neemt niet weg dat deze herkenbaarheid even flink zeer doet. Hopelijk geeft het je ook handvatten om jouw prachtgriet te helpen om beter in haar vel komen te zitten.

Vanavond onverwacht Ely op bezoek gehad, fijn!

En daarna weer hard aan de slag. Dat is een nadeel van een geweldige werkgever..je gaat er veels te hard je best voor doen. Nu net pas klaar, of eigenlijk nog niet klaar maar net toch maar opgehouden. Morgenochtend weer verder. Tot zover mijn 24-urige werkweek.

Maar ja, voor nu; zoenen voor allen. Jullie zijn me lief!

~tilt haar wallen om zodat ze er niet over struikelt en waggelt naar Bloes' haar slaapzak...~

Ik kruip er even naast hoor, meid. Past best!
Wat wilde ik nou toch typen?
Goed bezig, lieve Pim!
Wat wilde ik nou toch typen?
ach lieve bloes en meave....

Bloesem ik kan me jouw schrik zo goed voorstellen. En hoewel je weet dat je moet wachten op wat er uit de testen komt raast je hoofd al verder.....meiske hang on! en dan meave die zich ineens helemaal zorgen maakt om onduidelijkheden. Ook daarvoor geldt "de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest", maar dat is makkelijk gezegd. Het is gewoon hartstikke spannend om morgen (straks?) meer te horen over je mooie oudste. Sterkte!

Lief toeteke, ik ben te laat zie ik, maar mag ik je nog even stevig vasthouden, kussen en je het allerbeste wensen voor dit komende jaar? Dat het maar een prachtig en liefdevol, gezond en blij jaar worden mag. Heb je nog leuke kadootjes gekregen (naast dat koekje met de kaars, vinnum lief!)?

Hier alles goed, zoals je ziet in de nachtdienst, ik zit er weer bovenop! Vanmiddag heerlijk genoten van mijn dakterras op het zuiden, zalig!

Humpie doet het naar wens: zoals zijn ouders schreven: tussen heel veel slangen, buizen, sensoren, tubes en andere helpende zaken zien we een heel klein stukje hoofd en soms een krullend mondhoekje

Mims, jij harde werker, baas mag blij zijn met zo`n assistent als jij! Hoe is het met je fraaie dochter? Arme xop, hopelijk krijg je deze nacht meer rust...

En dan om deze posting een echte rijtjespost te maken: dream, wat een geweldige foto! Heb je hem zelf gemaakt?
~zet koffie neer omdat Driem weer door haar nieuwe lens zit te koekeloeren~

Tsk!

Ik denk dat ik er zo van geschrokken ben omdat ik nu snap dat ik Oudste al die tijd verkeerd heb aangepakt. Boos worden als ze niet luistert (ai), boos worden als ze een (perongeluk dubbele) opdracht niet volbrengt, geïrriteerd zijn als ze 's middags als een vaatdoek in de bank hangt, straffen als ze een puinhoop maakt en niets opruimt, ruzie maken met haar als ze niet aan haar huiswerk blijft zitten maar rond gaat lopen, achterstevoren op haar stoel gaat zitten en poppetjes gaat tekenen ipv sommen te maken. Die w.s. te moeilijk zijn voor haar omdat ze geen structuur in haar hoofd kan aanbrengen en die dingen al helemaal niet.

Kortom: ik ben niet bepaald een ideale moeder voor Oudste Ik verander nog wel eens van plannen (kan ze niet tegen), we zijn gescheiden dus ook daar veel veranderingen (waardoor ze haar routine weer kwijt is en opnieuw moet oppikken, en dat ál haar energie kost en dus als vaatdoekje op de bank hangt) en ik ben ongeduldig. Arm kind, ik denk dat ik mezelf op Marktplaats ga zetten.

Of misschien maar eens kijken wat ik dan wél moet doen om mijn meisje te helpen. *lampje*

Bentetje, fijn nieuws van Humpie! Slaap lekker!

~gaat ook weer werken voor de Baas~
Bloes, don't beat yourself up, hoe je het hebt aangepakt is toch in principe een goede manier? Dat ie voor oudste niet werkt, dat lijkt nu zo te zijn, maar dat wil niet zeggen dat jij het niet goed doet? Dat ze het nu gaan onderzoeken betekent niet alleen dat er een 'stickertje' op Oudste Bloesje komt, maar dat jij er ook een handleiding bij krijgt. En da's toch mooi? Dan kan je aan de hand van die handvaten weer leren hoe je Oudste dan wèl het beste aanpakt.

En je bent wèl een goede moeder voor je meiske. Want je voelde aan dat er iets niet goed zat, deed daar wat mee zodat je je meiske wèl kan helpen. Puh. Jezelf op marktplaats zetten. Mafketel!
Bloes, los van of Mootje de diagnose ADD krijgt, heeft hij wel alle kenmerken en dus ook de bijbehorende aanpak nodig. Dat wéét ik, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk... Dat je er in elk geval bewust van bent, is een stap in de goede richting. En die is dus niet nodig hè.
Bloes, mijn moeder kan je waarschijnlijk een stuk beter adviseren dan ik en wat ik ga zeggen heb jij waarschijnlijk al bedacht. Maar goed: ik gooi het toch gewoon even in de groep .

Wat ik weet van mijn broer en zus, is dat ze enorme structuur nodig hebben. Niet ergens rond negenen naar school. ergens rond drieën thuis komen, ergens tussen drie en ze huiswerk maken en dan ergens rond zessen eten, maar meer een vast schema. Als structuur in het hoofd er niet is, moet die er in elk geval om de persoon heen zijn. Dus elke ochtend (doordeweeks op z'n minst) om zeven uur opstaan en dan douchen en aankleden. Om acht uur ontbijten. Vervolgens weten dat jij als Bloesje de taak hebt de borden op te ruimen. Om kwart voor negen naar school. Zodra je uit school komt, een half uur thee drinken en om vier uur aan het huiswerk, tot half vijf. Dan bankhangen. Om half zes tot zes het laatste restje huiswerk en om zes uur eten, waarna je op dinsdag en donderdag de tafel af moet ruimen. En elke dag (ook in het weekend, op z'n minst in het begin) om negen uur naar bed.

Ik noem hier een willekeurig schema hoor . En ik snap dat dit voor Bloes de chaoot best moeilijk moet zijn en voor Bloes niet heel erg wenselijk. Maar het zou zóóó goed zijn voor je Bloesje!

Mijn moeder zorgde trouwens ook dat er met leren wat meer speelelement erin gebracht werd. Dus met woordjes leren: een soort memoryspel maken waarbij ze het nederlandse en engelse woordje bij ewlkaar moet zoeken. Of met tafels leren: aan de ene kant van het kaartje de som, aan de andere kant het antwoord. Hierdoor hoeft je mooie kindje niet heel hard te stampen, kan er tussendoor gelachen worden en steekt ze stiekum toch een hoop op

Bel me maar, als je meer tips wil
O, en wat mijn andere broer heel goed hielp (maar die was ook nog eens heel onhandig): fysio voor de fijne motoriek en veel oefen met balsporten. Schijnt het concentratievermogen aan te scherpen

En wat Tila zegt: je doet je best. En tot op heden wist je niet beter. Nu weet je beter, dus kun je weer niet meer dan je best gaan doen om het op een andere manier aan te pakken (volgens mij een uitspraak van de alwetende Oprah )
Ik kan me dat gevoel wel voorstellen, Bloes. Dat is wel even schrikken, he, zo'n lijst vol herkenning wat dan een naampje blijkt te hebben. Maar je deed en doet wat je op dat moment het beste vond en vind. Niet vergeten. Pak jezelf niet te hard aan. En het mooiste van dat naampje: straks weet je hoe je Oudste het beste kunt benaderen en zal het allemaal vast veel soepeler gaan lopen. Sterkte meis, het blijft bij jou ook een achtbaan, he?

Verder weinig te vertellen, ben een beetje 'op' (enge rare uitdrukking vind ik dat eigenlijk maar goed, hoe noem je het anders) en tranen zitten hoog en niks is meer leuk. Dat idee.

Hoop dat dit snel over is.

Hele mooie foto, Dream!
Bam, ik had al wat postings van je her en der gelezen... Meisje, Je kunt altijd hier of achterskamers terecht om te spuien, virtueel of echt te huilen...

Brrr... ik word steeds nerveuzer. Straks heeft Mootje ADD of ADHD. Wat dan? Of is hij vreselijk dyslectisch. Of hij heeft helemaal niks. Wat dan? Want er is wel een probleem. Ik had niet gedacht dat ik daar zo nerveus van zou worden...
Maeve, dan kan er een gerichte behandeling starten. En dat is iets positiefs . En als er niets aan de hand blijkt, dan kunnen ze je tips geven over hoe en wat dan. Ut komt goed. Adem in, adem uit
Meave, sterkte vandaag met adviesgesprek

En Bloesem, kan me voorstellen dat dit even hard aankomt.

Ik sluit me volledig aan bij de andere meiden.

Jouw meisje boft met jou als moeder. Niemand doet het perfect.

Je had toch hopelijk niet de illusie dat ouders van kinderen met ADD, die de diagnose hebben gekregen en weten hoe ze hun kind moeten aanpakken, het ineens allemaal perfect kunnen doen?

Je zult altijd 'fouten' blijven maken.

En rekening houden met een beperking is natuurlijk mooi, maar wil je meisje kunnen functioneren in de maatschappij, zal ze ook moeten ervaren dat er mensen geen rekening houden met hoe zij is.

Mensen zien niet aan de buitenkant dat je ADD hebt.

Of was je van plan ADD op haar voorhoofd te tattooeren?

Wat ik eigenlijk wil zeggen, dat je het nooit 'fout' hebt gedaan.

Je hebt haar lief en je doet je best. En dat is gewoon goed.

Hele dikke

Toetje, nog heel hartelijk gefeliciflapstaart.

Mims en ik hebben gisteren nog even over je ' geroddeld'

Dat je zo'n zeldzaam mooi mens bent

En dat wij ook wel een stukje toetje zouden willen hebben....

Dreamer, mooie foto! Zet jij je foto's wel eens op zo'n fotosite.

Kun je veel van leren, qua tips die je daar krijgt.

Bambi, kut dat je je zo voelt

Heb je het idee, dat dit vanzelf overgaat, omdat je zegt, ik hoop dat het snel over is?

Vaak gaan dit soort gevoelens alleen over als je zelf concreet aktie onderneemt,om het over te laten gaan.

Dikke in ieder geval.
quote:meave schreef op 10 april 2008 @ 11:52:

Brrr... ik word steeds nerveuzer. Straks heeft Mootje ADD of ADHD. Wat dan? Of is hij vreselijk dyslectisch. Of hij heeft helemaal niks. Wat dan? Want er is wel een probleem. Ik had niet gedacht dat ik daar zo nerveus van zou worden...

Meave, dan is het nog steeds dezelfde Mootje als gisteren.

En doe jij het nog steeds hartstikke goed.

Maar je kunt dan wel gerichter de toekomst in.

Meis, dikke
quote:Bloesem schreef op 10 april 2008 @ 09:44:

ik denk dat ik mezelf op Marktplaats ga zetten.

Mag ik je dan kopen?
quote:qwertu schreef op 10 april 2008 @ 13:33:

[...]

Mag ik je dan kopen? Ja hoor!
Roque; dank dank! Ik weet wat je bedoelt en heb al gemerkt dat dat vaste ritme haar goed doet. En zo chaotisch heb ik niet hoor. Ik verander wel makkelijk mijn plannen als dat nou eenmaal beter uitkomt en dat vind Oudste niet leuk.

Verder heb ik een tip gekregen van Mariannanas en daar ga ik eerst eens achteraan, want geen eigen bijdragen enzo en goede ervaringen van anderen met ADD.

Zouden we mogen stoppen met duimen inmiddels voor Toet en Meave? Krijg er duim-RSI van.

~gaat weer aan het werk~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven