Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd in het grootschalig handelen in kleding

20-07-2012 21:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte Heer/Mevrouw,

4 weken geleden heb ik een brief ontvangen van een advocaat, dat ik wordt beschuldigd in het Grootschalig handelen in kleding. En dat ik een celstraf van 4 jaar kan krijgen, en of een boette van 75.000 euro. Mijn verhaal is: 3 maanden geleden heb ik 10 broeken gekocht, in een winkel waar ik LEGAAL btw over heb betaald, voor 10 stuks 480 euro heb betaald, gekocht in 2 winkels, vervolgens heb ik er zelf 4 gehouden, 2 verkocht voor (40 euro en 50 euro). Ik heb er nog 4 over. Alleen wordt er nu gezegd dat ik per direct moet stoppen met het importeren van namaakartikelen, en dat ik nu omdat ik het via marktplaats heb verkocht BTW moet betalen. BTW dat betaalt niemand op marktplaats, en dat ik mijn WINSTEN moet overmaken die ik bij het verkopen heb gemaakt. Ik heb alle bewijzen getoond; waar ik het heb gekocht, hoeveel ik er voor heb betaald, dat ik het legaal heb ingekocht en niet via het internet of grootschalig heb ingekocht om met doel daarin te handelen. Vervolgens krijg ik te horen ja oke, u heeft nog steeds geen voldoende bewijs, vervolgens laat ik 140 artikelen zien op marktplaats waar mensen zelf ook verkopen en die krijgen niks te horen, maar ik wordt eruit gehaald. Nu moet ik een kwijtschelding betalen van 1700 euro, naar mijn mening vind ik dit echt belachelijk en vind ik dat ik niks verkeerds heb gedaan, de klanten die het hebben gekocht wisten het bij koop al dat het om namaak gaat, en dat ik geen winst hierop heb gemaakt, en mijn spullen heb verkocht die ik toen heb gekocht.

Wie kan mij helpen? En of antwoord geven... wat kan ik het beste doen? Want ik heb nooit een misdrijf gepleegd, niet eens een kauwgumpak gestolen.

Alvast bedankt,

Nico

Sorry voor de fouten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 juli 2012 @ 01:51:

[...]

En als het gewoon een spijkerbroek is van 5 euro waar een nepmerkje op wordt genaaid en daarna verkocht voor 50 euro voor het merk X is het een ander verhaal .Ja, dat lijkt me nogal logisch. Namaak verkopen is verboden ja.
quote:chocolol schreef op 21 juli 2012 @ 11:31:

[...]

Ja, dat lijkt me nogal logisch. Namaak verkopen is verboden ja.Nou dan, dat heeft hij toch hoe dan ook gedaan!!!! De 2 klanten van MP heeft hij vertelt dat het nep is. Dan weet je toch ook dat je fout zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Negeren!
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 juli 2012 @ 13:06:

[...]

Nou dan, dat heeft hij toch hoe dan ook gedaan!!!! De 2 klanten van MP heeft hij vertelt dat het nep is. Dan weet je toch ook dat je fout zit.

Persoonlijk vind ik het verhaal van TO erg onduidelijk. En het was me dus ook niet duidelijk dat het om nep items ging omdat TO zegt deze legaal in de winkel gekocht te hebben.

Maar ik ben het met je eens dat als TO dit wist ze zeker fout zit.

Maar dit staat los van het feit dat er genoeg oplichters rondlopen die zich voordoen als advocaat/politie w.e en zeggen dat je moet betalen.

En dat het me stug lijkt dat een merk iemand op een functie zet om marktplaats advertenties te bekijken
Ok, ik lees TO heet Nico, het zal dus wel een hij zijn.
quote:mivida schreef op 20 juli 2012 @ 22:18:

Ik begrijp niet dat jij tekst en uitleg geeft aan een zogenaamde advocaat. Tekst en uitleg geef je aan de politie en rechter en zelfs dan heb je nog recht op je zwijgplicht.

Zwijgplicht bestaat niet.

En aangezien dit mooi symbool staat voor veel van de "juridische" adviezen hier; ga naar een juridisch loket en probeer daar je verhaal helder uit te leggen.
Als jij nep artikelen verkoopt als echte, ben je inderdaad strafbaar. Maar dit moet via de officiële weg lopen, een procedure dus. Je zult in staat van beschuldiging moeten worden gesteld en je hebt het recht om zelf een advocaat in te schakelen.

Ik denk dat jij wordt opgelicht.....
Waar is TO?? zit ie al vast?
Volgens mij zijn in dit topic niet alleen de broeken nep.
Waar zit de any-key?
Zit vast naast Viva gigolo, hij vervoerde namelijk 10 nepbroeken naar Italië. Hij probeert ze nu aan de cipiers te slijten.
Oei oei, 4 jaar jaar cel voor het verkopen van 2 spijkerbroeken is niet niks. Ik zou die andere 4 broeken maar gauw weggooien, nog beter, verbranden, is bewijsmateriaal, anders brom je 8 of misschien 16 jaar.

ik ben strafbaar? lol.. wat dachten we van mensen die met koninginnedag gewoon buiten op straat merkkleding verkopen dat is allemaal zeker origineel? die worden niet gecontroleerd? wat lomp ook allemaal. dan moeten ze heel MP afsluiten en iedereen straffen die namaak kleding koopt, ik heb het gekocht, en dat ik het heb gekocht, en daarna verkoop vanuit een winkel heb ik recht op want ik heb het betaald. en BTW betalen via MP wat ik verkocht heb, winst overmaken, slaat al helemaal nergens op

10 broeken, 2 verkopen en dan 4 jaar cel..

grappig, winkel dieven krijgen een bekeuring van 250 euro in totaal.

ik ben opgelicht voor 200 euro op MP heb aangifte gedaan, en die man is nooit aangepakt, en ben naar ABN amro geweest had al zijn gegevens die mocht ik niet krijgen.

En dan ben ik strafbaar voor het legale inkoop BTW betaald, in een winkel dat ik voor het verkopen van 2 broeken 4 jaar cel kan krijgen? niet dus..
4 jaar cel krijgen, voor het verkopen van 2 broeken die nep waren?

Tuurlijk...
..
Dit komt op mij over als aandachttrekkerij als je het mij vraagt. Tegenstrijdige antwoorden en het niet lezen van reacties zorgen ervoor dat ik dit echt niet serieus ga nemen en ik krijg ook zeker geen medelijden...
Dit is een oplichter die hoopt datje bang wordt en 1700.- euro betaald.

Ik dacht dat mensen hier niet intrapten.
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"
quote:mystery77 schreef op 23 juli 2012 @ 01:42:

ik ben strafbaar? lol.. wat dachten we van mensen die met koninginnedag gewoon buiten op straat merkkleding verkopen dat is allemaal zeker origineel? die worden niet gecontroleerd? wat lomp ook allemaal. dan moeten ze heel MP afsluiten en iedereen straffen die namaak kleding koopt, ik heb het gekocht, en dat ik het heb gekocht, en daarna verkoop vanuit een winkel heb ik recht op want ik heb het betaald. en BTW betalen via MP wat ik verkocht heb, winst overmaken, slaat al helemaal nergens op

10 broeken, 2 verkopen en dan 4 jaar cel..

grappig, winkel dieven krijgen een bekeuring van 250 euro in totaal.

ik ben opgelicht voor 200 euro op MP heb aangifte gedaan, en die man is nooit aangepakt, en ben naar ABN amro geweest had al zijn gegevens die mocht ik niet krijgen.

En dan ben ik strafbaar voor het legale inkoop BTW betaald, in een winkel dat ik voor het verkopen van 2 broeken 4 jaar cel kan krijgen? niet dus..

Nico.op de brief van de advocaat staat ook vast zijn telefoonnummer.Even bellen.

Inderdaad zijn er speciaal mensen bij bedrijven die op internet controleren wie nepartikelen aanbieden zo dus ook van jouw merk broeken.Ikzelf heb een keer een brief gehad dat mijn bedrijf dezelde 2 kleuren layout gebruikte als hun bedrijf en dat mocht niet lag vastgelegd,ik kon het veranderen anderen ging het voor het gerecht.Ik heb de 2 kleuren veranderd en nooit meer wat van gehoord.

Biedt nooit partijen aan dan val je onder handelaar en zul je inkomsten moeten betalen.

Mensen met een uitkering die aangegeven/betrapt worden op MP,vlooienmarkten ed moeten ook de inkomsten opgeven en worden daarop gekort bij de uitkeringsinstantie

Als je aangifte hebt gedaan wist je dus dat het neppers waren je bent dan net zo strafbaar bij verkoop als degene die je het verkocht heeft.

Een juwelier die gestolen spul koopt/verkoopt is net zo strafbaar voor heling als degene waar hij het van heeft.

En dan ben ik strafbaar voor het legale inkoop BTW betaald, in een winkel

------------------------------------------------------

Als jij legaal in een winkel ingekocht hebt en je wist niet beter dat het echt was ben je opgelicht en kun je de winkel aansprakelijk stellen.

Als je op MP opgelicht bent door neppers en je verkoopt door ben je ook een oplichter en ja ook aansprakelijk voor je eigen nepverkoop

Partijen merkspullen op MP zijn nep voor die lage prijzen dat kan iedereen weten,als je het koopt wil je een goedkoop namaak ipv de dure echte voor een particulier niet erg maar wel als je het als echt wilt doorverkopen
Artikel 337

1Hij die opzettelijk:

a valse, vervalste of wederrechtelijk vervaardigde merken,

b waren, die zelf of op hun verpakking valselijk zijn voorzien van de handelsnaam van een ander of van het merk waarop een ander recht heeft,

c waren, die ter aanduiding van herkomst, valselijk van de naam van een bepaalde plaats, met bijvoeging van een verdichte handelsnaam, zijn voorzien,

d waren, waarop of op de verpakking waarvan een handelsnaam van een ander of een merk waarop een ander recht heeft, zij het dan ook met een geringe afwijking, is nagebootst of

e waren of onderdelen daarvan die valselijk hetzelfde uiterlijk vertonen als een tekening of model waarop een ander recht heeft, dan wel daarmede slechts ondergeschikte verschillen vertonen, invoert, doorvoert of uitvoert, verkoopt, te koop aanbiedt, aflevert, uitdeelt of in voorraad heeft, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste één jaar of geldboete van de vijfde categorie.

2Niet strafbaar is hij die enkele waren, onderdelen daarvan of merken als omschreven in het eerste lid in voorraad heeft uitsluitend voor eigen gebruik.

3Indien de schuldige van het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, zijn beroep maakt of het plegen van dit misdrijf als bedrijf uitoefent, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

4 Indien door het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, gemeen gevaar voor personen of goederen te duchten is, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Voor eigen gebruik is het dus niet strafbaar maar jij koopt er gelijk 10 en zet er enkele op Marktplaats. Dan is het natuurlijk nog niet gelijk je beroep dus zal het eerder onder lid E vallen. Kortom het mag niet. Ze willen het onderling oplossen volgens mij, dus jij moet 1700 betalen en dan doet hun klant geen aangifte. Betaal je niet dan overwegen ze wel aangifte te doen. Ga gewoon even langs een merkenrecht advocaat. Er is er vast een in de buurt waar je het eerste uur gratis wat advies kan krijgen en bel inderdaad met het kantoor om te zien of die brief wel echt van die advocaat komt of dat iemand anders zich voordoet als advocaat.
Joh, doe geen moeite. TO is een gebroken plaat die haar eigen verhaal tien keer achter elkaar afdraait en helemaal niet ingaat op tips of suggesties of vragen/opmerkingen van anderen.
quote:Bergje65 schreef op 22 juli 2012 @ 08:15:

Als jij nep artikelen verkoopt als echte, ben je inderdaad strafbaar. Maar dit moet via de officiële weg lopen, een procedure dus. Je zult in staat van beschuldiging moeten worden gesteld en je hebt het recht om zelf een advocaat in te schakelen.

Ik denk dat jij wordt opgelicht.....Mooi toch, de oplichter die opgelicht wordt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Prima, maar ik liever niet voor 2 broeken die ik voor 90 euro heb verkocht, naar de rechter. Kan ik dan wel een betalingsregeling treffen voor die 1700? Want Zijn voorstel was 2x 850, maar dat kan ik never nooit halen en of betalen.
Heb je überhaupt ook maar één van de reacties gelezen? Maar goed joh, ga jij lekker die 1700 euro overmaken.
quote:zazu_ schreef op 23 juli 2012 @ 15:53:

Heb je überhaupt ook maar één van de reacties gelezen? Maar goed joh, ga jij lekker die 1700 euro overmaken.Maar kijk.. ik begrijp dat het verkopen fout was, ik heb een e-mail met alle uitleg naar een juridische loket gestuurd, en wacht daar op hun reactie over mijn verhaal. Ik heb 2 broeken verkocht, en wil eigenlijk niet naar de rechter want er wordt gezegd dat ik 6000 euro proceskosten moet betalen, en volgens de wet en een artikel hier boven genoemd ben ik dan alsnog strafbaar en een jaar naar de gevangenis voor 2 broeken wil ik niet. Dus in afwachting op een reactie van het juridisch loket.
quote:mystery77 schreef op 23 juli 2012 @ 16:24:

[...]

Maar kijk.. ik begrijp dat het verkopen fout was, ik heb een e-mail met alle uitleg naar een juridische loket gestuurd, en wacht daar op hun reactie over mijn verhaal. Ik heb 2 broeken verkocht, en wil eigenlijk niet naar de rechter want er wordt gezegd dat ik 6000 euro proceskosten moet betalen, en volgens de wet en een artikel hier boven genoemd ben ik dan alsnog strafbaar en een jaar naar de gevangenis voor 2 broeken wil ik niet. Dus in afwachting op een reactie van het juridisch loket.Waarom zit jij onderhand nog niet vast?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven