eikenhout

24-08-2012 16:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie wat je beter kunt nemen: volledig eikenhouten vloer of toplaag met andere onderlaag? Die verkopers zeggen me allemaal iets anders..!
Ik vond het ook lastig Martje. Op een gegeven moment maar de knoop doorgehakt en gulden middenweg genomen: niet goedkoopste, zeker niet de duurste.

Wat ik wel erg fijn vind is dat we deze keer ook direct de opstaande plinten hebben laten plaatsen. Vorige huis zouden ze dat later komen doen en je snapt dat dat er nooit meer van gekomen is.
Suze, de manier hoe jij op mijn eerste berichtje reageerde vond ik niet heel erg aardig. ik geef gewoon antwoord op de vraag, en vervolgens zeg jij dat ik niet eindeloos kan schuren en bla bla mes en groef bla bla velling.

en als er eenmaal zo'n toon is gezet, dan wordt het bij elke reactie erger.

Maar, als dit al een probleem is? pffff...
Haha ja dat ken ik dat die Plintjes dan niet meer komen :-) ik wil een mooie brede rustieke plank met wat knoesten beetje stoer maar niet te en ook niet te klassiek
quote:martjeb schreef op 24 augustus 2012 @ 18:06:

Wij gaan in nieuwbouwhuis wonen dus nog wel vrij veel vocht . Maar daar kan je ook folie op leggen. Maar wijkt het niet minder als je het lijmt? Voordeel massief is dus vooral het vaker kunnen schuren, maar in praktijk doe je dat natuurlijk maar om 10 jaar ofzo.

Er zijn ook enorm veel prijsverschillen ook tussen massief en massief . Zo irritant al dat prijs vergelijken.Hier ligt het in een oud huis, op originele houten ondervloer, daarop spaanplaat en daar weer het parket. Heb het expres laten verlijmen en nagelen omdat de werking dan minimaal is, waardoor het dus tegen de plinten aangelegd kon worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Foto tickel! Vast mooi!
martjeb, ik zou niet voor massief gaan als ik jou was. Wij wonen ook in een nieuwbouwhuis en hebben voor een dikke toplaag gekozen. Volgens mij kan het max 3x geschuurd worden maar zie 't eigenlijk niet gebeuren dat we dat ooit gaan doen Onze buren hebben voor massief gekozen. Je ziet geen verschil. Maar ze hebben er echt problemen mee. In een nieuwbouwhuis is nog heel veel vocht en dus werkt de vloer nog meer dan 'normaal'. Maar die problemen van hen zijn dus echt niet leuk. De tussendeur kon niet meer open omdat de vloer omhoog komt. Ze hebben er een plank tussenuit moeten halen omdat de vloer aan de zijkant omhoog komt etc... etc..
Vloeren vergelijken is heel lastig. Meestal is het zo dat de prijs afhankelijk is van de kwaliteit. Hoe dik is je toplaag? Als je goede kwaliteit lamelparket neemt is de toplaag zo dik dat je deze vloer net zo vaak kunt schuren als een massieve vloer. Groot voordeel van lamelparket is inderdaad minder werking. Maar voor mij net zo belangrijk: waarom de hoofdprijs betalen voor een massieve onderkant terwijl een minder dure onderkant grotere voordelen heeft?
quote:Saartje84 schreef op 24 augustus 2012 @ 17:09:

Suze, natuurlijk kan ik niet eindeloos schuren, op een gegeven moment is het op en zit je bij het stuk waar de planken in elkaar steken. Maar met massief kun je wel een stuk vaker schuren dan met een top laag

Ik denk dat de vloer die TO bedoelt niet hetzelfde is als jij bedoelt. Zoals Suze al zei, je kunt geen één vloer verder schuren dan mes en groef.

Bij een vloer met zo'n laag eronder is het dus pas ook onder de messing en groef anders. Wij hadden dat in ons vorige huis ook, en ook zwevend leggen. Was perfect.

En vast op de volgende vraag vooruitlopend, wij hadden er hard-waxolie opzitten. Ideaal, plaatselijk bij te werken en ik dweilde hem om de week.
Ik heb dus massief maar de volgende keer ga ik voor lamelparket. Net zo mooi, nul werking.

@Saartje: als jij onzin post mag ik dat ontkrachten.
quote:martjeb schreef op 24 augustus 2012 @ 18:21:

Foto tickel! Vast mooi!Ik kan je er wel eentje(of twee) mailen, hier neerzetten doe ik niet. Komt trouwens bij JM vandaan.
@tickel waar staat jm voor?
Wij denken aan eikenhout rustiek 1x gerookt met knoesten en 29cm. Maar dan nog zoveel prijsverschillen..!
Bedoel 20 cm
quote:martjeb schreef op 24 augustus 2012 @ 19:46:

@tickel waar staat jm voor?

JM Leiderdorp (google)

http://www.terraanticaflooring.com/web/nl/indexnl.html
@tickel echt!!! Daar heb ik vandaag gekeken ! Ben je tevreden over hen? En heb je afgedongen ?
quote:martjeb schreef op 24 augustus 2012 @ 20:53:

@tickel echt!!! Daar heb ik vandaag gekeken ! Ben je tevreden over hen? En heb je afgedongen ?IK ben tevreden, was in 2 dagen gelegd. Ondervloer en parket. Vloer was voor het leggen al in de olie gezet, na het leggen hebben ze het in de onderhoudsolie gezet.
Ik heb een massieve vloer, geen werking, ook nog vloerverwarming(geen probleem) en de vloer is super! Vloer ligt ook in de keuken en ook daar geeb probleem.
Oh ik kom hier ook even kijken. Wellicht kennen jullie mij van het vloerhoeren topic

Ik heb dus een tweede lekkage in drie jaar tijd. Mijn massief eiken houten vloer moet eruit, hij ligt er pas drie jaar....

Ik ben nu dus bezig met een nieuwe vloer en mijn vloerboer adviseerde mij een toplaag toestand. En ik vond dat wel een mooi verhaal, maar belangrijk is dus dat ik wel kijk naar hoeveel mm de toplaag is.

Mijn huis is vreselijk, koud, warm, mijn vloer kiert aan alle kanten, verschil in zomer en winter, daarom gaf vloerboer aan dat die toplaag vloer voor mij ideaal is.

Ik heb hier nu drie stukken vloer liggen, allemaal ca. een m2 en ik moet mijn keuze nog maken......

denk dat die toplaag dus voor mij echt beter is.. maar eens kijken of ik zie hoe die toplagen zijn, hoe vaak ik ze kan schuren.

Bedankt voor dit topic!
DTEEZ!
Doen die toplaag! En je realiseren dat je dat schuren echt maar 1x inde 10 jaar gaat doen. Eiken in hard, daar butsen in krijgen moet je best je best voor doen toch?
quote:Djoels schreef op 25 augustus 2012 @ 22:38:

Oh ik kom hier ook even kijken. Wellicht kennen jullie mij van het vloerhoeren topic

Ik heb dus een tweede lekkage in drie jaar tijd. Mijn massief eiken houten vloer moet eruit, hij ligt er pas drie jaar....

Ik ben nu dus bezig met een nieuwe vloer en mijn vloerboer adviseerde mij een toplaag toestand. En ik vond dat wel een mooi verhaal, maar belangrijk is dus dat ik wel kijk naar hoeveel mm de toplaag is.

Mijn huis is vreselijk, koud, warm, mijn vloer kiert aan alle kanten, verschil in zomer en winter, daarom gaf vloerboer aan dat die toplaag vloer voor mij ideaal is.

Hebben ze bij de aanschaf van de vorige vloer niet aangegeven dat je de luchtvochtigheid in je huis op peil moet houden?

Ik heb hier nu drie stukken vloer liggen, allemaal ca. een m2 en ik moet mijn keuze nog maken......

denk dat die toplaag dus voor mij echt beter is.. maar eens kijken of ik zie hoe die toplagen zijn, hoe vaak ik ze kan schuren.

Bedankt voor dit topic!
Tickel, nee. Maar laten we het erop houden dat het prutsers waren. Ik heb ook een gedeelte van de rekening niet betaald. Heb ze

Uitgedaagd voor het gerecht, maar dat durfden ze toch niet aan.

Mijn vloer was echt slecht gelegd en er was echt niet goed gekeken hoe of wat..

Nu hopelijk dus goed!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven