Wanneer verwarming aan?
donderdag 20 september 2012 om 10:10
quote:spijk-er schreef op 20 september 2012 @ 09:33:
[...]
Ah nee, da's juist zo lekker! Ook een veel fijnere warmte dan van een cv vind ik!
Maar het is wel heel ongezond:
http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... -veroorzaakt-kanker.dhtml
[...]
Ah nee, da's juist zo lekker! Ook een veel fijnere warmte dan van een cv vind ik!
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 20 september 2012 om 10:35
quote:Solomio schreef op 20 september 2012 @ 10:10:
[...]
Tja, ik woon naast een hartstikke drukke weg. Denk eerder dat ik kanker zou krijgen van die constante uitlaatgassen dan van een enkele houtkachel die ergens brand.
En dan lijkt de vuurkorf van de buren in de zomer me minstens net zo ongezond.
[...]
Tja, ik woon naast een hartstikke drukke weg. Denk eerder dat ik kanker zou krijgen van die constante uitlaatgassen dan van een enkele houtkachel die ergens brand.
En dan lijkt de vuurkorf van de buren in de zomer me minstens net zo ongezond.
Zeg maar Spijker.
donderdag 20 september 2012 om 10:42
quote:gelukkigleven schreef op 20 september 2012 @ 09:53:
De verwarming gaat hier aan, zodra ik het echt koud heb, maakt niet uit vabaf welke datum.
En zo is het!!
Hier in het Zuid-Oosten is het de laatste dagen vrij zonnig geweest en kreeg ik dus een hoop 'gratis warmte' binnen; nog steeds 21,5 graad binnen.
Sprak gisteravond iemand uit het hoge Noorden die al drie dagen in druilerig weer zat en het in huis ook echt niet meer aangenaam vond.
De verwarming gaat hier aan, zodra ik het echt koud heb, maakt niet uit vabaf welke datum.
En zo is het!!
Hier in het Zuid-Oosten is het de laatste dagen vrij zonnig geweest en kreeg ik dus een hoop 'gratis warmte' binnen; nog steeds 21,5 graad binnen.
Sprak gisteravond iemand uit het hoge Noorden die al drie dagen in druilerig weer zat en het in huis ook echt niet meer aangenaam vond.
donderdag 20 september 2012 om 11:42
Wat een bikkels hier. Als het 17, 18 of 19 graden is heb ik het echt enorm koud.
Ik heb ook geen datum dat de verwarming aan mag (kan ik me ook niets bij voorstellen), hij gaat aan als ik het koud heb. Als ik druk bezig ben kan het dus graad of 19, 20 zijn (kouder echt niet), en als ik zit of gewoon koulijk ben, gaat ie eerder op 22.
Gelukkig is man even grote koukleum als ik.
Ik heb ook geen datum dat de verwarming aan mag (kan ik me ook niets bij voorstellen), hij gaat aan als ik het koud heb. Als ik druk bezig ben kan het dus graad of 19, 20 zijn (kouder echt niet), en als ik zit of gewoon koulijk ben, gaat ie eerder op 22.
Gelukkig is man even grote koukleum als ik.
donderdag 20 september 2012 om 11:47
Temperatuur hierbinnen is nu 15,5
Heb het raam nog lekker open, beetje frisse lucht. Ik denk dat we de verwarming van het weekend aan gaan zetten. Ik vind het vaak zonde van de energie. Even in beweging (opruimen, wasje draaien) en ik heb het zo weer warm. Wel met een lekkere warme trui aan natuurlijk.
Heb het raam nog lekker open, beetje frisse lucht. Ik denk dat we de verwarming van het weekend aan gaan zetten. Ik vind het vaak zonde van de energie. Even in beweging (opruimen, wasje draaien) en ik heb het zo weer warm. Wel met een lekkere warme trui aan natuurlijk.
donderdag 20 september 2012 om 16:14
donderdag 20 september 2012 om 16:29
Ik heb al een paar dagen de verwarming aan, tussen de 20-21 graden. Grote enkelglas ramen waar de wind op staat dus het is ook snel koud. En ik wil het ook gewoon niet koud hebben thuis. Daarbij woonde ik vorig jaar in de winter in een huis met 1 gaskachel dus ik vind een huis waar het overal gelijkmatig warm is zó fijn.
Heb trouwens in de slaapkamer de verwarming uit en de balkondeuren open. Haat slapen in een warme kamer!
Heb trouwens in de slaapkamer de verwarming uit en de balkondeuren open. Haat slapen in een warme kamer!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 20 september 2012 om 16:31
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2012 @ 15:58:
[...]
Kaarsen bij de kringloop? Echt?Yep! VAak nog nieuwe dozen vol (Die dan blijkbaar jaren bij iemand in de kast hebben gelegen wegens foute kleur ofzo), maar ook losse. Kosten weinig, en geven warmte en knus licht.
[...]
Kaarsen bij de kringloop? Echt?Yep! VAak nog nieuwe dozen vol (Die dan blijkbaar jaren bij iemand in de kast hebben gelegen wegens foute kleur ofzo), maar ook losse. Kosten weinig, en geven warmte en knus licht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 20 september 2012 om 16:38
Heb de verwarming vandaag en gisteren ook aangehad.
De temperatuur in huis was net 17 graden vanochtend en aangezien ik gewoon rustig ging zitten enzo vond ik wel dat de verwarming aan mocht.
We hebben een oud huis en het is niet super goed geiisoleerd volgens mij (wonen hier nog maar net) dus het koelt hier nu vrij snel af.
De temperatuur in huis was net 17 graden vanochtend en aangezien ik gewoon rustig ging zitten enzo vond ik wel dat de verwarming aan mocht.
We hebben een oud huis en het is niet super goed geiisoleerd volgens mij (wonen hier nog maar net) dus het koelt hier nu vrij snel af.
donderdag 20 september 2012 om 16:40
Alleen functioneerd de thermostaat niet naar mijn wensen en doet één radiator(waar van ik dat weet) het niet, dus dat moet ik wel nog gaan oplossen voor als het dalijk echt veel te koud gaat worden.
's avond hebben wij hier altijd kaarsjes aan, heel gezellig en word het ook direct een stuk warmer van.
's avond hebben wij hier altijd kaarsjes aan, heel gezellig en word het ook direct een stuk warmer van.
donderdag 20 september 2012 om 22:32
Ik heb hem gister voor het eerst even een uurtje aangehad. Op zich was het hier in huis nog niet verschrikkelijk koud, 19 graden, maar zelfs met dikke trui aan bibberde ik nog. En dan ga ik toch niet lopen verkleumen in mijn eigen huis hoor, zo armoedig ben ik niet.
Maar hij staat nog niet standaard op het programma dat ik ingesteld heb voor de winter, ik laat het nog een beetje afhangen van of ik het zelf koud heb en dan gaat hij even aan.
Maar hij staat nog niet standaard op het programma dat ik ingesteld heb voor de winter, ik laat het nog een beetje afhangen van of ik het zelf koud heb en dan gaat hij even aan.
vrijdag 21 september 2012 om 09:56
Ik vind het heerlijk om de ramen in mijn slaapkamer de hele dag open te hebben, wat nu wel betekent dat ik onder mijn dekbed op de bank lig te twijfelen of ik de kachel aan zal gaan zetten . Gezien het feit dat ik over vorig jaar geld bij moest betalen en dat mijn maandelijks bedrag omhoog is gegaan, denk ik dat ik een gulden tussenweg moet zien te vinden.
vrijdag 21 september 2012 om 10:02
vrijdag 21 september 2012 om 10:04
quote:apatura schreef op 21 september 2012 @ 10:02:
Waarom zet je niet je raam een kwartiertje open in de ochtend al je je bed opengeslagen heb en als je graag op een frisse kamer slaapt een kwartiertje voor je gaat slapen? Als je ze de hele dag open heb stook je voor de vogeltjes. Niet echt milieubewust ofzo.Je hebt helemaal gelijk . Ik weet het. En ik ga het nu ook anders doen.
Waarom zet je niet je raam een kwartiertje open in de ochtend al je je bed opengeslagen heb en als je graag op een frisse kamer slaapt een kwartiertje voor je gaat slapen? Als je ze de hele dag open heb stook je voor de vogeltjes. Niet echt milieubewust ofzo.Je hebt helemaal gelijk . Ik weet het. En ik ga het nu ook anders doen.