Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Choco, weet je al wat?
Nope

Ik hoop dat ik morgen iets hoor als ik ga trainen. Vind het maar stom al dit afwachten..

Ik ga naar bed. Gaat alles goed/redelijk met iedereen hier? Ik hoop het en zo niet een of

Trusten!
Hmm.. Hij heeft nog geen contact met de huisarts gehad ivm drukte. Ik vroeg of het handig is als ikzelf naar de huisarts ga maar hij wil eerst overleggen. Het is niet alarmerend maar als ik bepaalde symptomen krijg moet ik naar de eerste hulp. Heel slim van me om niet te vragen wat die symptomen dan zouden kunnen zijn..

Dus ja.. Ik kan er niks mee. Nog maar weer afwachten dus

Hoe is het met jullie? Met de opdrachten die groter waren dan gedacht en de hernia? Weet de nicknames nog niet hoor, sorry..
Sri is van de opdrachten en Ris is van de hernia. Anagrammen van elkaars nickname, altijd handig voor de nieuwkomers

Sterkte maar weer meis, met afwachten. Tjonge....
Dankje setter

Hoe is het met jou?
Hè Chooc, wat een nare onzekere situatie! Ik wens je heel veel sterkte, iets zinnigers weet ik er in dit stadium ook niet over te zeggen. Wel een hele dikke

De opdracht valt wegens talloze redenen erg tegen, maar daar zal ik hier verder niet over uitwijden. Omdat de kans bestaat dat de boel voortijdig wordt afgebroken, heb ik ook een andere grote opdracht aangenomen die ik thuis kan doen, om te voorkomen dat ik straks mogelijk helemaal zonder zit. Het is dus vanuit mijn werk gauw thuis aan het werk en echtgenoot over zijn bol strijken die nu geheel vrijwillig voor de schoonmaak, de was en de boodschappen zorgt. Weekends zijn helaas non-existent.

Het is hier een rare toestand op het ogenblik, want hij is nog steeds niet in orde en er komen gelukkig binnenkort weer wat onderzoeken aan. Gelukkig omdat je dan (waarschijnlijk) meer te weten komt over wat er aan de hand is.

Ik hou het even bij deze telegramstijlmededelingen, sorry, ik ben even asociaal. Natuurlijk wil ik wel erg graag lezen hoe het met jullie allemaal gaat, want mijn belangstelling is natuurlijk niet weg. Mocht iemand een goede manier weten om je te laten klonen, dan hoor ik dat graag!

Dag lieverds, tot gauw weer!
Jeetje Sri, dat klinkt wel heel erg opslorpend allemaal, pfff....

Wens je je wederhelft sterkte? En jij natuurlijk ook

Choco, lief dat je vraagt

Het gaat op zich wel goed met me, afgezien van wat vervelende en pijnlijke kwaaltjes. Ik ben bijvoorbeeld te pas en te onpas 'ongesteld'

We zullen het maar 'de overgang' noemen Niet Leuk, Niet Gezellig, en NIET voorspelbaar wanneer ik wel zal bloeden en wanneer niet. Van mij mag het kreng er vandaag nog uit, serieus. Ik word stapelgek van dat wel-niet-wel-niet-wel...ohnee toch niet-wel??-ehhneeniet..ochverrek dus toch wel!! ... pfffff....

Verder heb ik al maanden last van mijn rug. En van mijn schouder. En de bijbehorende arm tot aan mijn vingers toe. Vijf keer per week 's nachts wakker worden van de pijn. Heel erg leuk

Maar verder gaat het wel goed. Ik heb het naar mijn zin op mijn werk, ik heb vrij veel gewerkt de afgelopen weken, ik heb lol en gezelligheid met mijn collega's, en thuis gaat het ook prima. Met man en honden alles goed, met vader ook prima, dus ik ben een tevreden mens. Ik moest alleen wel wat minder pijn hebben

Maar ja, dan moet ik eerst maar een keer richting huisarts. En daar heb ik nou net even geen zin in. Eigenwijs als ik ben.
Ik wou het net zeggen, naar de dokter Setter!!!!! Mss zit er wel ergens een zenuw bekneld of heb je een ergens een hernia

Choc, slim van je om niet te vragen op welke symptomen je moet letten wel balen van die tests bij het sporten. Ik snap het niet helemaal, maar balen is het wel. Weet je wel hoelang je nu nog moet wachten tot je iets meer weet?

Oh en ik was eerder dan Sri hier op het forum. IRL niet

Maar Ris is van de henia, Sri is van het te veel aan opdrachten. Ik heb in mijn werk s'eau-y-s'eau weinig last van deadlines en opdrachtgevers.

Ik heb hele goede dagen ertussen zitten. Vandaag een topdag, ik zou zo een rondje kunnen joggen. Doe ik niet hoor! Maar ik heb meegeholpen met de was, heb tasjes uitgepakt, rommel opgeruimd, aan tafel gegeten, gedoucht. En dat met stuiterende waardes. Moet weer ongesteld worden en dat merk ik wel.

Hopelijk kan ik morgen even naar de stad, moet even noodsupplies inslaan,doe ik liever zelf dan dat ik t manlief laat doen.

Gisteren heb ik geen fuck kunnen doen, constant pijn, heb aardig wat ... Maar ja, dat is weer vergeten!
Ris, ik heb je ge-EAUSM-ed met je s'eau-y-s'eau. Geeft niet hè? Ik vond hem te mooi om te laten gaan.
Ik had m speciaal bedacht! ga nu kijken, love to be EAUSM-ed,
Balen Ris, dat je zoveel slechte dagen hebt. En dan ook nog die rottige PMS, waar je altijd zoveel last van hebt. GRRRR
Ris meissie, je hebt me aangestoken hoor

Ik ben nl. vandaag -voor het eerst sinds februari- onvervalst ongesteld geworden

Ik weet dat ik lichtelijk debiel overkom met mijn blijdschap omtrent mijn menstruatie, maar dat geeft niets. Settertje is blij dat de hele rimram nu eindelijk eens fatsoenlijk schoonbloedt

Alles beter dan die theelepeltjes stinkprut die eindeloos doorjeremiëren, waardoor het woord 'intimiteit' niet veel waarde meer heeft. Dus Settertje is blij blij BLIJJJJJJJJ
Nou ik stuiter met je mee hoor! Niet te lang he, of gebruik je iets met vleugeltjes
Yep Is het collectieve bloedverliesdag ofzo?
Ooooh, en mijn suikers zijn me toch praaaaaaachtiggggg

Ik ben helemaal happy. En nee, ik heb geen aandelen
En dan nog even doordraven (ik weet het, ik ben een taartedoos ): ik heb afgelopen zaterdag twee roze dekbedhoezen gekocht

Eentje is aan beide kanten hetzelfde. Vijf banen in verschillende tinten roze en de andere is effen zuurstokroze aan de ene kant en effen donkerder roze aan de andere kant. Ik kan niet wachten tot ik het bed moet verschonen.....
Gefeliciteerd Setterzus! Ik kan me godzijdank de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest niet meer herinneren, maar ik kan me wel voorstellen dat je dolblij bent dat dat gejengel met elke keer iets meer dan niks over is, dat komt je ook je neus uit (sorry van de wat ongelukkige beeldspraak, maar ik word even niet gehinderd door al te veel schrijfinspiratie).

Weet echtgenoot het al, van die roze dekbedden? Gaat hij niet flippen?

Dat is toch echt een gebied waarop we geen zussen zijn . Als mijn wederhelft mij met roze dekbedhoezen zou verrassen, pakte ik acuut mijn kussen en mijn beertje en ging ik op de bank slapen, ben ik bang.

Maar ik ben wel erg blij dat jij er zo blij mee bent. Lekker om je weer eens zo vrolijk te zien!!

Ris, hoe gaat het met de pijn?
En wat vindt setterman ervan? (Beddengoed, niet je menstruatie!)

Hier alleen nog PMS, laat de bloedgolf maar komen, wordt mijn humeur beter van.... Jeezus wat heb ik net de kinderen afgebekt. Dat enge wijf uit "mama is boos" was er niks bij..... Ik heb ook sorry gezegd hoor, maar oh mijn god, wat kan die kleine Gijs het bloed onder mijn nagels halen zeg..... Grrrrr......
"Mama ging over de rooie" dus

Arme kindertjes..... laat inderdaad die sluizen maar opengaan. Kan ik me voor jou (en je gezin) heel goed voorstellen

Lief dat je blij voor me bent Srizus

Setterman vindt het helemaal prima. Hij heeft 's nachts zijn ogen dicht, zegt hij. Daarbij hebben we elk ons eigen dekbed, aangezien we verschillende lichaamstemperaturen hebben. Ik heb het nooit koud, maar zodra het rond het vriespunt is, heeft híj het juist steenkoud. Hij ligt inmiddels al een maand onder zijn dikke dubbele winterdekbed, ik lig nog steeds driekwart nacht zónder dekbed.

Afijn, hij krijgt onze 'oude' hoezen om zijn eigen dikke dekbed, ik doe mijn zuurstokjes op mijn eigen dunne dekbed. Damn, ik heb er zin in!
Sri, je 'beertje' whoehahahahahahahaaaaa
quote:setter schreef op 22 oktober 2012 @ 20:23:

Sri, je 'beertje' whoehahahahahahahaaaaa

Ach lieve Ris toch... mother from hell, ik denk dat jij het veel erger vindt dan de kinderen. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen . En mijn favoriete dooddoener: this too shall pass. Je mag slaan!
Sri; ik ga je niet slaan hoor! Je hebt me opgevrolijkt met je verhaal over je beertje in combinatie met roze beddengoed.

Ik lig momenteel op een bed in de kamer (ligt beter dan de bank) en omdat ons oude bed toch weg moest, staat er nu 1 lattenbodem met matras beneden. Daar lig ik dan heerlijk op onder een dekbedovertrek van Gijs (blauw-geruit). Eigenlijk... wil ik er eentje van Ella. Want zij heeft een roze met witte stippen, met bijpassende matrashoes; roze wit geruit (te schattig!!!)

En ik stuiter af en toe nóg omdat ik ge EAUSM-ed ben

Mijn boosheid is wel weg hoor, vandaag ook geen last van gehad, mijn moeder was thuis met ze en heeft ze meegenomen naar de speeltuin toen ze uit school waren. En ik hoefde niet te koken, gisteren wel, met hypo en pijn en een irritante Gijs was dat gewoon vragen om problemen!

En ik ben nog niet eens ongesteld..... blegh... zit je er op te wachten, komt het niet!

Nou ja... ik ben er weer weg van, heb de hele dag al gigantische koppijn. Ook naar!
Gister het verlossende telefoontje van de internist dat de resultaten binnen waren van het bloedonderzoek...wat me een vette blauwe plek op leverde maar dat ter zijde. Alles was goed! cholesterol eindelijk onder controle, schildklier eindelijk goed...Opluchting al om...toch leuk om te weten dat al die pillen niet voor niets zijn Hoe gaat het met jullie?
Fijn Wokmok! En ga zo door zou ik zeggen! Wanneer moet je nu weer terug, "gewoon" over 3 of 6 maanden?

Ik moet in november weer, dan ook cholesterol en urine check. Mijn zus gaat rijden, gelukkig, ik hou er niet van als ik afspraken moet verzetten...
Ik moet elke 3 maanden terug ze checken niet elke drie maanden al die waarden. Ik geloof 2x per jaar cholesterol en schildklier en 1x per jaar urine, leverwaarden, nieren ed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven