Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Is van t forum he . Niet via een official.
Oké, dat snap ik niet

IK kreeg een kaartje uit Rusland, dat ik altijd al mooi vond, maar nooit gefavoriet heb. Leuk!

(brug die open gaat voor ondergaande zon)
Later is nu
Het loopt weer eens voor geen meter hier met PC. Alweer een week geen hurray's terwijl er toch 11 kaarten al een tijd onderweg zijn. Canada gaat deze week expiren, maar ik weet niet zeker of deze niet is aangekomen. Het was een leeg profiel (wel al bijna 2 jaar lid), waar ik ook iets over heb geschreven en misschien vond hij dat niet leuk.

Gisteren wel 5 kaarten in de bus. Eén bedankkaartje en 4 officials. Alle vier met weinig woorden helaas. Ieder kwam niet verder dan groeten uit Slovenië (nieuw land), do you know Taiwan and merry x-mas, groeten uit Japan and happy postcrossing en nogmaals groeten uit Japan.

Het bedankkaartje was wel grappig. Ik heb Gandhi in mijn favorieten staan en die kreeg ik ook, maar dan wel de verkeerde.

@ Dreamer: Hahaha, je hebt een kaartje gekregen from Hel(l). Dat klinkt best apart.
HaHa, Indie.. dat had ik nog niet eens gezien! Ik snapte je opmerking al niet.

Ga zo de 3 kaartjes uitzoeken en posten.

Hoop ook op post, natuurlijk, had deze week vrij veel hurrays.. (en ik ben nog steeds niet ongeduldig )
Later is nu
Goed, Belarus en USA krijgen allebei een Beatrix Potter kaart. Duitsland een andere kinderpostzegelkaart, een getekend veld met zonnebloemen met achterin 2 bootjes met kinderen
Later is nu
Hoera 3 kaarten uit China, Japan en Polen in 1 weekend! Ik zit al op 5 ontvangen kaarten. Ik begin het leuk te vinden!
NOu, oké, en nog een Goudkantoor naar een Chinese jongen in Canada, die al vele NL'se kaarten heeft ontvangen, maar geen één van mijn stad! (tenminste, in z'n gallery, maar daar is nog niet eens de helft van z'n ontvangen kaarten te zien)
Later is nu
De post bracht deze week vrachten kaarten, soms kreeg ik ze niet eens allemaal op dezelfde dag geregistreerd (er moet ook nog gewerkt worden en een gezin draaiende gehouden).

Afgelopen weekend had ik twee adressen aangevraagd, maar tot aan deze ochtend had ik eigenlijk geen tijd om er serieus tijd aan te besteden. Uiteindelijk gaat er nu een baby naar Estland en een hond naar Gelderland.

Sinds gisteren staat mijn eetkamer vol enorme dozen met keukenapparatuur, heel ongezellig. Komende week worden alle apparaten (koelkast, vriezer, gaskooktoestel, etc.) vervangen. Zoon vindt de buitenlandse teksten op de dozen reuze interessant. Nooit geweten dat een afzuigkap in het Duits een Dunstabzugshaube heet...
Gister 2 kaarten. 1 uit minnesota. Wilde er graag 1 uit Amerika want daat heb ik er al een aantal naar gestuurd en nog niet gekregen, nu dus wel. En 1 uit Oekranie met een recept op de achterkant. Lijkt me lekker, ga dat eens maken. Erg leuk.
Dunstabzugshaube ... nee, daar zou ik ook zo niet opgekomen zijn

Zojuist 3 kaartjes! 1x Belarus, 1x Tsjechie en .. tadatataaa.. 1x Frankrijk! Dat is een nieuwe voor me. Alleen.. ik heb op m'n profiel staan dat ik wel Frans begrijp, dat is ook zo, maar dan moet het wel léésbaar Frans zijn

afijn.. blij blij
Later is nu
Vandaag ontving ik een private swap en drie officials, waarvan twee met uitsluitend een ID-code en verder totaal geen tekst, afzender of wat dan ook. De ene bleek van een 11 jarige Russin te zijn, ze had de kaart zelf gemaakt. De andere kaart kwam van een Algerijn die, volgens zijn profiel, alleen 'Frensh' spreekt, maar kennelijk niet schrijft.

@Italie Meisje > wat voor soort gerecht ga je uitproberen?

@Dreamer > heb je de Franse kaart al kunnen ontcijferen?
Ik dacht ik kom ook maar meeschrijven. Sins augustus ben ik ook verslaafd aan postcrossen. Maar nu ik sinds een paar weken mijn baan kwijt ben, heb ik wat meer tijd voor deze hobby. Tussen het solliciteren door natuurlijk

Vandaag nog geen kaartjes ontvangen en ook nog geen hurrays, maar ik ga zo wel twee kaartjes versturen. 1 naar Finland en 1 naar Ukraine.
Hai Dolorousedd

Ja Neferisis. Wat meer licht bracht letterlijk licht in de zaak. Het is een kaart van een plaatsje waar ze leuke vakanties heeft gehad. Letterlijke tekst vertalen is niet nodig toch? Het gaat om de strekking. Ik zat er al over te denken de gescande tekst naar m'n nichtje te sturen ter vertaling
Later is nu
Welkom nieuwe mensen

Hier vandaag een superleuk kaartje in de bus uit Belarus (zal hem later laten zien als ie geregistreerd is) van 2 katten.

En eindelijk posterbuddies gekocht om kaarten op te hangen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Goh das ook niet leuk Neferisis dat er alleen een id code op gezet word.

Ik vind de verhalen juist leuk om te lezen.

Het is een gerecht met kip en rijst. Komt uit Korea. Het is zijn favoriete gerecht.

Als ik het gemaakt heb laat ik het hem in het Nederlands weten. Op zijn profiel staat dat hij graag wil dat je in je eigen taal schrijft, hij vind het leuk om met taal te spelen en te vertalen.
pff.,. ik zie net een kaartje van NL > Spanje die er 92 dagen over gedaan heeft! Dan mag ik toch hopen dat ontvanger een computerprobleem had, want zo lang doet de post er volgens mij nooit over.

Ik kreeg een blije hurray uit Spanje trouwens.
Later is nu
Die enthousiaste verhalen van jullie hebben me ertoe gedreven om toch maar weer vier kaartjes te versturen... Naar Rusland, Finland, Wit-Rusland en Duitsland maar weer! Ik merk dat ik steeds makkelijker verhaaltjes schrijf. En nog steeds vooral kaartjes stuur die ik zelf ook leuk vind

Italië-meisje: ho-oi, jij ook hier Leuk dat je een recept gekregen hebt!

Heb ook maar een paar berichtjes gestuurd naar ontvangers waar de kaartjes al meer dan een maand naar onderweg zijn. Hopen dat ze nog wel aankomen of geregistreerd worden.
Haaai jurk!

Je broek zit btw heerlijk, heb m omgedoopt tot lievelingsbroek.

Pff eindelijk een hurray van mijn kaart naar Duitsland 39 dagen. Ze was een lange tijd niet thuis geweest dus daarom nog niet geregistreerd. De laaste week was ze idd niet online geweest. Maar eigenlijk heeft de kaart er dan nog lan over gedaan ( ga ik er vanuit dat hij nog niet over was voordat ze een week niet online was)
@ Dreamer > Ik ontving laatst een kaartje uit India die er 63 dagen over heeft gedaan. Maar ik zag aan de datum op de kaart dat hij de kaart pas had verstuurd een maand nadat hij mijn adres had aangevraagd. Sommige mensen doen vreemde dingen met hun kaarten blijkt maar weer.
Het is hier ook al zo rustig. Doordat ik een beetje last heb van Postcrossingconstipatie heb ik ook niet zoveel te melden. Een gemiddelde van één hurray per week (en dat met 11 kaarten onderweg) schiet niet erg op.

Wel mijn eerste niet ontvangen kaart niet ontvangen. Een Australische had in augustus een kaart gestuurd en die heb ik tot nu toe nog niet gezien. Bij mij zit de volgende expired er ook al weer aan te komen. Een Russische die ook al bijna twee maanden niet heeft ingelogd. En een Nederlandse kaart is ook al drie weken onderweg, dus die is waarschijnlijk ook verdwenen in het zwarte gat.

Heeft iemand anders nog wel iets leuks te melden?
Nah.. stilletjes op Postcrossingsgebied. Jammer.

Jammer ook Dolorousedd dat mensen zo met een adres omgaan. Maarja, wie weet wat de reden is?

Ik heb me in elk geval weer voorbereid: heb postzegels gekocht. Ook gelijk de decemberzegels, die nét binnen waren.
Later is nu
Ook deze week kwam het postcrossen flink in het gedrang door allerlei andere verplichtingen. Inmiddels is de PMK voorraad aangevuld en het achterstallige werk weggewerkt. Vanavond ga ik weer eens het een en ander in gang zetten.

Mijn grote vriend met de postzak bracht mij drie uitvoerig beschreven officials en een envelop van mijn Spaanse pc vriend met antieke Egyptische kaarten, echte juweeltjes. Dit weekend ontving ik ook al zo'n cadeautje uit Sint Petersburg: dertig ansichten met afbeeldingen van mijn favoriete illustrator van Russische sprookjesboeken. Nu ben ik weer aan zet.

@Dolorousedd > welkom hier. Fijn, dat je nu veel tijd voor postcrossen hebt, maar natuurlijk wens ik je snel een succesvolle sollicitatie toe.

@Droomz > 'cats in love' is inderdaad een mooi en kleurrijk kaartje.

@Italie meisje > soms doen kaarten naar Duitsland er akelig lang over, maar ook in NL kan het de laatste tijd weer flink oplopen. Kaartjes naar vriendinnen zijn nu al acht dagen onderweg.

@OJNJ > op een leuk kaartje schrijft het lekkerder weg.

@Indie > wisten we maar waar dat zwarte gat was...

@Dreamer > daar ben ik weer!
quote:Italie_Meisje schreef op 18 november 2012 @ 13:49:

Haaai jurk!

Je broek zit btw heerlijk, heb m omgedoopt tot lievelingsbroek.

Haaai!
Of ik word gek, of mijn favourites wall is veranderd. Volgens mij staan nu alle kaarten op volgorde van wanneer ik ze gefavoriet heb. Als ik nu een kaartje ontfavoriet en dan weer herfavoriet staat ie als eerste. Handig als je een kaartje heel erg graag wilt hebben, dan kun je 'm een prominent plekje geven.

Gisteren had ik een geweldig kaartje uit de USA in de bus. De foto van een Gargouille (waterspuwer) was gemaakt in Den Bosch.
Oh ik ben zo stom. Ik heb gewoon het verkeerde id en verhaal naar de verkeerde persoon gestuurd! Ze zal wel denken wat is dit nu weer voor een verhaal. Heb haar dus maar even een berichtje gestuurd dat ze de kaart niet moet registreren als hij aan komt. Ik ben zo een domme muts haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven