zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Ha Babs, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

En mijn duimen draaien weer voor je hoor....
Babs, succes, ik ga heel hard duimen voor je!!

hier geen nieuws. Ben aan het genieten van de vrije dagen en me op aan het maken voor de volgende IUI.

liefs molentje
hai dames,

toch goed nieuws: moest vanmorgen voor de eerste follikelmeting van de vierde IUI. Omdat ik wat eerder ongesteld was dan normaal heb ik ook wat eerder een afspraak gemaakt, op de 8e dag van mijn nieuwe cyclus. Wat schetst mijn verbazing: zit er al een ei van 20 mm! Meteen naar de verpleegkundige voor pregnylspuit en morgen inseminatie! Tijdens mijn dip vorige week heb ik dus ook heel hard zitten broeden.... Nog nooit eerder heb ik zo'n snelle cyclus gehad.

het is weer een heel verhaal, sorry maar ik moest het even kwijt: hoop doet leven!

veel succes allemaal.

liefs

Molentje
Molentje, wat een goed nieuws! Laten we hopen dat je ei ook echt een prachtei is dit keer en dat je vanaf morgen 9 maanden lang mag broeden....

Ik ben vandaag bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest voor de prikinstructie voor Gonal-F voor IUI nr 4. Prikpen is al in huis en maandag kan ik de gonal F en de pregnyl halen. Als ik ongesteld word (wat ik maandag verwacht) dan moet ik weer bellen voor een uitgangsecho op dag drie en dan gaat het spuiten beginnen.....
Laika, spannend! Heb je er een goed gevoel over?? Ik leef met je mee!

molentje
Hallo,

Kwam even kijken hoe het hier gaat, blijkt het superspannend te zijn. Meiden ik ga duimen!

Laika ben erg benieuwd hoe het prikken gaat omdat ik dat tzt waarschijnlijk ook moet doen. Pregnyl vond ik soms best pijnlijk. Naald er goed diep instoppen ging beter (alvast een tip van mij aan jou)

Groetjes
Hoi meiden,

ik ben er weer,sorry als ik niets van me heb laten oren,maar ben goed bezieg geweest de afgelopen dagen.

De inseminatie was 3 dagen geleden,en ik heb deze keer best wel een goed gevoel over,ik ben wat meer uitgerust en ik voel me echt lekker,ben niet zo bezieg met me zelf afvragen ben ik het of ben ik het niet.

het zijn wel wat vremde diengen gebeurt maar ik durf niet te zeggen wat het betekent.

Ik zal voor iederen ( en voor me zelf natuurlijk ook ) duimen voor succes.

Molentje als het voor ons lukt zijn we samen zwanger,met 'n paar weeken er tussen,maar dat zou wel leuk zijn.!!!

Groetjes allemaal.

Ciao Babs
lijkt mij ook leuk Babs, om samen zwanger te zijn, je bedoelt neem ik aan wel dat er dan een paar dagen tussen zitten...

ik heb dus afgelopen zaterdag de vierde IUI gehad. Vertelde aan de gyneacoloog dat ik het zo vreemd vond dat ik bijna een week eerder dan normaal een groot ei had. Daarom moet ik deze week bloed laten prikken op progesteron, om te checken of ik een echte eisprong heb gehad. De andere pogingen heb ik steeds moeten wachten tot ik ongesteld werd. Hoe is dat bij jullie?

Verder ben ik best rustig, ook door de vrije dagen, en hoop er gewoon het beste van.

liefs molentje
Hei Molentje,

hier alles goed,ik voel me prima en wil het graag zo houden.

Ik heb vandag bloed moeten prikken voor progesteron,en ik weet zeker dat deze goed zal zijn,ik kan mijn eisprog goed voelen.De vraag is naturlijk is het deze keer gelukt of niet,maar voor de eerste keer denk ik daar niet echt over,ondanks het feit dat bijna iedere dag me geconfroteerd wordt.

Wat ik bedoel is dat ik iedere dag 4 ,5 zwangere vrouwen tegen komt,allemaal verschillende,de zelfde kom ik nooit 2 keer tegen,en in alle reklamen bladen die we 'thuis ontvangen is er steed weer 'n nieuwe korting voor iets dat je goed kan gebruiken als je zwanger bent,zolas kleding ,ondergoed,zalfje ect.

Ik vraag me af als ik ze niet ziet vliegen.

heb je hier ook last van?Iemand?

Kom Molentje we gaan er voor,

Gr.

Babs
Nou Molentje en Babs, dat worden weer een paar spannende dagen/weken voor jullie.

Van dat progesteron prikken, dat ken ik niet. Bij mijn drie iui pogingen hoefde dat in ieder geval niet. Ik hoop voor je, Molentje, dat je gewoon een hele mooie eisprong hebt gehad natuurlijk!

Jusa, dank voor de tip maar ik heb bij mijn vorige iui-pogingen ook pregnyl spuiten moeten zetten. Het klopt wel dat je die naald gewoon helemaal in je huid moet prikken, dan doet het het minste pijn. De prikinstructie die ik nu heb gehad is alleen voor de puregon-injecties gewest (ik zei in mijn vorige post geloof ik gonal f maar het is puregon geworden omdat de dosis die ik nodig heb, beter met de puregon-pen kan worden afgemeten). Die puregon injecties moet ik elke dag, vanaf dag drie van de cylcus bij mezelf in mijn buik zetten maar het gaat dus met een soort van diabetes-pen en de naaldjes zijn veel korter dan die bij pregnyl worden gebruikt. Waarschijnlijk begin ik donderdag met spuiten. Ik hou je op de hoogte, jusa!

Verder baal ik ervan dat ik morgen weer moet werken na 6 dagen vrij...en dat met dat mooie weer!
Oh ja Babs, dat van die zwanger vrouwen zien enzo...zou dat niet kunnen komen doordat je er nu zo mee bezig bent? Ik herken dat wel hoor, heel irritant!
Hallo,

ja laika ik denk ook dat wat je zegt zeker is de reden.Ik vind het nog erger dan jeuk,het blijf je achterfolgen ondanks dat je het niet aan wilt denken,over straat in alles wat je ziet,in je dromen ,overaal word je mee geconfronteerd.

Weet jullie wat nog het meest irritant is?

Iedere beestje om je heen heeft al 'n nest! En dan ook nog in je eigen tuin,om je extra te pesten,en die vluiten zo blij ook nog!

Of wat denken jullie van de mensen in de derde wereld?

Die krijgen kinderen als konijnen,maar kunnen er zelf niet voor zorgen,en wij moeten hun steunen zodat we ons zelf beter voelen.

Of van die jongen moeder die hun baby dumpen in een steeg.

Er zijn zo veel mensen op de wereld die geen kinderen waardig zijn,en die krijgen het zonder niet eens te hoeven vragen.En WIJ?

Ik bid iedere dag ,voor ons allen,ik vraag God om te waaken over de mensen in de wereld die het niet zo goed hebben getroffen zoals ik,ik bedank Hem voor weer een dag,en stikem vraag ik hem"WANNEER GOD! wanneer mag ik eindelijk moeder worden?

Ik ben 7 jaar verder en nog steeds niets.

Dames sorry, deze klijne woede aanval heeft niets met jullie te maken,zeker niet op wat je gezegd heb Laika,maar ik heb deze gevoelens als zo lang binnen,en het moest een keer uit.

Van dag heb te oren gekregen dat iemand die ik ken ,en in mijn ogen heel slecht is,mag zich binnen kort moeder noemen.En dat kan ik net niet uitstaan,het is niet aan mij om te hoordelen,maar God v....... waarom?

Ik heb nu al medelijden met dat arme kind.

Ik ga nu sluiten voor dat ze me de toegang verbidden.

gr.en weltrusten

Babs
ha Babs,

Ik snap je wel hoor, ik heb deze week weer van twee dames gehoord dat ze zwanger zijn, één is een hele lieve collega van me die gewoon eerlijk zei dat ze het moeilijk vond om het me te vertellen (ze weet dat ik al een tijdje in het ziekenhuis bezig ben). Het blijft iedere keer weer moeilijk om te horen, maar ik vind het wel superleuk voor haar en dat heb ik ook gezegd. Ik heb mezelf voorgenomen om geen 'zure tante' te worden, en dus aardig/enthousiast te reageren. Maar soms komen thuis wel de tranen dan hoor....

Kop op Babs, jij hebt me vorige week opgevrolijkt, nu is het weer mijn beurt bij jou! We gaan er voor!

liefs molentje
Dankje Molentje,

ik weet al te goed wat we allemaal moeten door maaken,en elkaar steunen is ook zo belangrijk.

Ik ben normaal gesrpoken geen jalourse type,ik ben altijd blij om het goede nieuws te horen,maar van sommige mensen kan ik dat gewoen niet.Ik kan dat niet uitleggen.

Ik zou graag jullie willen vertellen waarom wij ( mijn man en ik ) zo ver zijn gekomen.Hoopelijk blijven jullie wel wakker.

7 jaar terug zijn mijn man en ik begonnen met kinderen,door economische omstandigheden hebben we onze wens op 'n lagere tree moeten plaatsen,met de bedoeling als het dan kom hebben we genoeg gespaard.

Het duurde gewoon zo lang ,ik begon te twijfelen als ik kinderen kon krijgen,maar mijn man zat daar niet echt mee.Hij dacht gewoen als het komt is ok en als het niet komt is ook ok.Daar kon ik niet mee omgaan.

Z'n 3 jaar heb ik geprobeerd mijn man zo ver te krijgen om naar ziekenhuis te gaan om te chacken als alles goed zat,maar hij wou niet"dan maar geen kinderen zij hij".

Vorig jaar zijn wij in een maand tijd allebij onze oma's verloren.

Ik moet voor een begrafenis helemaal naar italie toe rijzen,en dat heb ik ook gedaan voor mijn oma,toen ik daar was besloot ik toch om mijn vader te gaan zien ( bij hem was kanker geconstateerd en kon niets meer aangedaan worden),enheb met hem 'n zeer spraakmakend gesprek gehad.

"Je ophofferen voor 'n kind begint voor de conceptie,je kinderen zijn de gene die jouw onsterfelijk maken,wat jij leert leren ze dat van jou en als je goed voor hen bent dan zullen ze aan jouw sterfbed staan en je hand fasthouden."

Dat zijneen paar van de laatste dingen die hij tegen mij heeft gezegd,11 dagen later kon ik weer naar italie gaan,om zijn hand vast te houden en afschijd nemen van de man die zo wijs was en mij gewoen de juiste worden had gegeven om mijn man te kunnen overtuigen.

Door mijn vader zijn wij nu zo ver,nu weeten we dat alles goed is,maar we weeten niet waarom wilt niet lukken.

Dame's ik weet dat het te personelijk is,maar nu dat ik dat opgeschreven heb,voel ik me opgelucht.

Bedankt!!!
lieve Babs,

ik vind het een mooi persoonlijk verhaal, met wijze woorden van je vader. Mocht het jullie gegeven zijn dat jullie een kindje krijgen dan komt die in ieder geval in een hele fijne familie terecht!

het komt allemaal goed, ik weet het zeker!

molentje
Dankje Molentje,

dat geef een goed gevoel.

Als het ons lukt meid, dan zullen onze kinderen in 'n familie tercht komen waar ze gewenst zijn,en dat maakt ze geliefd.

We zijn al moeders ,we hebben alleen het kindje nog niet.

Veel liefs

Babs
Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik er twee keer puregon spuiten op zitten. Ik heb al eerder pregnylspuiten zelf gezet maar het blijft toch wel weer een gek idee, zo'n naald in je eigen lichaam zetten...En het ergste is nog dat ik het zowel gisteren als vandaag gewoon vergeten was! Ik had met mezelf de afspraak dat ik de spuit elke dag rond 22 uur zou zetten. Nou, gisteren bedacht ik me om 23:30 dat ik dat nog niet gedaan had en vandaag was het 23 uur. Heel raar, dit is toch heel belangrijk en ik vergeet het gewoon...Nou ja, gelukkig heb ik ook nog een man en die herinnerde me er vanavond aan (anders was het nog later geworden dan 23 uur). Het prikken met de puregon-pen is verder trouwens wel een fluitje van een cent. De naald is kort en dun en je voelt er niet veel van. Gelukkig maar.

Hoe gaat het met de meiden die op de wachtbank zitten?
hai Laika,

ik ben eigenlijk blij dat ik alleen maar pregnyl hoef te spuiten, dan doe ik dan niet zelf maar laat ik door mijn zus doen, die is verpleegkundige. Vervelende spuiten zijn het inderdaad, maar met die puregon gaat het dus makkelijker?

ik heb de eerste wachtweek er op zitten, voel niks raars eigenlijk, wel wat steekjes af en toe in de buik, maar dat heb ik eigenlijk altijd voor ik ongesteld moet worden. Nog een paar dagen, zaterdag weet ik misschien meer of onze 4e iui poging nu eindelijk gelukt is. Wachten is wel wat makkelijker met dit lekkere weer!

En Babs, hoe zit jij er bij op het bankje? Nog vol te houden??

liefs molentje
en laika, wanneer heb jij de inseminatie?
Molentje, spannend hoor, gelukkig is het inderdaad zulk lekker weer, lekker wat afleiding! Ik hoop dat die steekjes in je buik een goed voorteken zijn...

Ik heb aanstaande vrijdag de echo om te kijken hoe mijn follikels gegroeid zijn en dan schat ik zo dat ik maandag de inseminatie heb. Nog een weekje dus!
Goedemorgen dames,

sorry als ik niets van mij heb laten horen,maar der laatste daagen ben druk bezig geweest.

Ik heb extra aflijding gezocht!

Giesteren ben weer begonnen met werken en het was niet makkelijk.

het gaat niet echt goed. De zenuwen zijn moordend,vandaag om 09:00 uur moet ik ong.woorden.

De heele nacht heb geen oog dicht gedaan,loop de heele tijd op en neer en gaat telkens naar de wc om te kijken als er bloed in mijn ondergoed zit.

Molentje het aftellen is voor jou ook begonnen, ik hoop het zo voor je meid.

En Laika jij succes.

De eerste symp.van de menstruatie zijn al bezig,ik voel het gewoon.

Dames ik duim voor jullie,ik kan echt goed nieuws gebruiken.

gr.

Babs
heee Babs,

Shit zeg! het is dus ws niet gelukt... heel jammer.

ik heb zelf helaas ook geen goed nieuws, heb vandaag gebeld voor uitslag bloed test progesteron, de waarde was 2,1 terwijl die 25 of hoger moet zijn.... betekent dat ik zeer ws geen eisprong heb gehad, en dus ook niet zwanger kan zijn. Ik moet zeggen: het is een enorme teleurstelling weer. Ben ook helemaal in de war, want dit is de eerste keer dat ik geen eisprong heb (denk ik). Dus ben ik al de hele dag aan het piekeren of ik er nu niet weer een probleem bij heb.... tja afwachten tot ik ongesteld wordt en dan maar weer een nieuwe afspraak maken met het ziekenhuis.

Laika, ik hoop zo dat het jou beter vergaat dan bij mij..

liefs molentje
He meiden,

Ik heb een tijdje vrij gehad, ook na het verwijderen van mijn 'boompie'.. En ik voel me echt stukken beter. Mijn menstruatie is gelijk weer helemaal op orde, stukken minder heftig en veeeel minder lang. Dus ergens in de komende dagen ga ik weer voor een poging.

Ik vind het heel vervelend voor jullie dat het allemaal wat minder gaat. kop op he. Molentje een eisprong missen gebeurt gewoon heel af en toe, ik denk niet dat je er gelijk een heel probleem bij hebt. Gewoon goed praten met wie wil luisteren, dat helpt echt heel erg en dan tja toch weer op naar de volgende poging.

Babs, ik hoop dat de tekenen misleidend zijn....

Jusa hoe is t met jou?

Laika, fijn dat dat spuiten zo mee valt, ik heb nu nog een poging zonder puregon, maar volgens mij moet ik er daarna wel aan geloven...

Hee heb ik het verkeerd gelezen dat er zich iemand heeft gemeld die net als ik alleen bezig is? Erg leuk!!

Doeg

Nickiee
Hoi allemaal,

Molentje en Babs hopelijk brengen jullie binnenkort weer goed nieuws.

Hier kort nieuws: spotting weer ontdekt, dus ik denk dat het deze maand niet gelukt is. Mijn temp is ook aan het dalen.

Ik vind het heel jammer en net als Babs en anderen maak ik me zorgen en vraag ik me af of het ooit gaat lukken. Vanaf 2005 wil ik zwanger zijn en vnaf 2007 in de MMM en nog steeds niets. Ik voel me nu heel verdrietig en ik ben ver weg (in de VS voor mijn werk).

We pakken vanaf juni de IUI weer op. Ik heb nog 2 pogingen en daarna IVF.

Sorry meiden voor dit bericht.

Groet,

Gorgi
Mamadeb: ik hoop dat de uitslag weer binnenkort positief is. Misschien iets met de hormonen? En buikpijn: kan dat niet iets zijn met innestelen??

Hier een kort berichtje: ik heb gisteravond bruine afscheiding ontdekt en mijn temp is aan het dalen. Dus weer niet gelukt.

Ik ben heel verdrietig en bang. Bang dat het niet meer gaat lukken. Ik zit nu ver weg en moet doorgaan met werken, maar ja. Het ergste is dat ik nog ongeveer 1 week moet wachten op mijn duiveltjes. En dat is nu echt een rotperiode. Je hebt dan toch wel hoop, maar dat moet ik niet hebben.

Ik verlies altijd een week van tevoren wat bloed. De gyn zegt dat het niets is.

Groet,

Gorgi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven