Serious Request 2012 Enschede
dinsdag 18 december 2012 om 17:12
Tja, álle evenementen kosten een stad geld, en de meeste nog behoorlijk veel ook (denk ook aan alle subsidies die vanuit de gemeente gegeven worden). Met het ene evenement kun je meer voeling hebben dan met het andere, maar uiteindelijk denk ik het zonder deze "dure" evenementen een saaie boel zou worden. En ja, natuurlijk betalen we hier indirect allemaal aan mee, maar dat is geen publiek geheim of zo.
dinsdag 18 december 2012 om 17:21
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 18 december 2012 @ 15:47:
Dan over het goede doel: babysterfte vind ik, uiteraard, vreselijk. Maar ik heb minder gevoel bij dit doel dan bijvoorbeeld bij landmijnen of waterputten. Waarom? Omdat Malawi een land is dat leeft in armoede. Kinderen die het overleven groeien op in diezelfde arme omstandigheden als waar hun ouders in leven. En dan hoor ik Eric Corton op de radio vertellen dat een vrouw tien kinderen heeft gehad, maar waarvan er maar een paar het hebben overleefd... Ik vind eigenlijk dat er meer voorlichting zou moeten komen en betere gezondheidszorg. Die tien kinderen... Dat is teveel, zeker als je in zo'n land als Malawi leeft.
Daarom vind ik het doel dit jaar minder 'pakkend' in vergelijking met andere jaren.Helemaal eens.
Dan over het goede doel: babysterfte vind ik, uiteraard, vreselijk. Maar ik heb minder gevoel bij dit doel dan bijvoorbeeld bij landmijnen of waterputten. Waarom? Omdat Malawi een land is dat leeft in armoede. Kinderen die het overleven groeien op in diezelfde arme omstandigheden als waar hun ouders in leven. En dan hoor ik Eric Corton op de radio vertellen dat een vrouw tien kinderen heeft gehad, maar waarvan er maar een paar het hebben overleefd... Ik vind eigenlijk dat er meer voorlichting zou moeten komen en betere gezondheidszorg. Die tien kinderen... Dat is teveel, zeker als je in zo'n land als Malawi leeft.
Daarom vind ik het doel dit jaar minder 'pakkend' in vergelijking met andere jaren.Helemaal eens.
dinsdag 18 december 2012 om 17:35
dinsdag 18 december 2012 om 18:17
Quote: ... Ik vind eigenlijk dat er meer voorlichting zou moeten komen en betere gezondheidszorg. Die tien kinderen... Dat is teveel, zeker als je in zo'n land als Malawi leeft.
Als er meer babys overleven, zullen er minder geboren worden. (klinkt raar misschien, maar in landen als Malawi zijn de ouderen afhankelijk van hun kinderen als ze niet meer kunnen werken. Ze "moeten" wel veel kinderen krijgen omdat dan de kans hoger is dat ze er een overhouden.
Als er meer babys overleven, zullen er minder geboren worden. (klinkt raar misschien, maar in landen als Malawi zijn de ouderen afhankelijk van hun kinderen als ze niet meer kunnen werken. Ze "moeten" wel veel kinderen krijgen omdat dan de kans hoger is dat ze er een overhouden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 18 december 2012 om 18:22
quote:elninjoo schreef op 18 december 2012 @ 16:53:
[...]
Net of Londen, Barcelona, Sydney nog geen naamsbekendheid hadden... Je gaat toch niet naar zo'n stad omdat er toevallig ooit 'n OS is geweest? Je gaat om de bezienswaardigheden en de sfeer en die kan hooguit slechter worden door meer drukte en meer commercie.
Kijk dat jij niet van sport houdt, maar er gaan heel wat mensen naar de spelen, of komen later naar de stadions kijken.
Dus voor veel mensen heeft het aantrekkingskracht.
En natuurlijk wil iederen een graantje meepikken van alle acties, ook van het glazen huis. Als bedrijven niet bekend kunnen maken dat ze daar geld aan geven zullen ze of minder of helemaal niet geven, ook reclame.
En als bakker verkoop je speciale glazenhuiskoeken, en de lunchroom heeft ook wel n broodje zo genoemd.
[...]
Net of Londen, Barcelona, Sydney nog geen naamsbekendheid hadden... Je gaat toch niet naar zo'n stad omdat er toevallig ooit 'n OS is geweest? Je gaat om de bezienswaardigheden en de sfeer en die kan hooguit slechter worden door meer drukte en meer commercie.
Kijk dat jij niet van sport houdt, maar er gaan heel wat mensen naar de spelen, of komen later naar de stadions kijken.
Dus voor veel mensen heeft het aantrekkingskracht.
En natuurlijk wil iederen een graantje meepikken van alle acties, ook van het glazen huis. Als bedrijven niet bekend kunnen maken dat ze daar geld aan geven zullen ze of minder of helemaal niet geven, ook reclame.
En als bakker verkoop je speciale glazenhuiskoeken, en de lunchroom heeft ook wel n broodje zo genoemd.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 18 december 2012 om 18:40
Ik werd geroepen door Thee las ik Hierbij de tussenstand van de Lentemeiden actie, mogelijk gemaakt door alle Lentekriebelmeiden van de lentekriebeltopics (hoeveel lente wil je hebben)
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
en we zitten op 171!!
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
en we zitten op 171!!
life ain't a perfect story, write it while you live it
dinsdag 18 december 2012 om 18:43
quote:Max.Daffie schreef op 18 december 2012 @ 18:34:
Dat wordt weer weinig slapen! Ga even nadenken over welk plaatje ik aan ga vragen. Het wordt waarschijnlijk Tom Odell - Another Love. Ga ook nog even kijken voor een shirt.
En Eleonora, bedoel je Kabouter Dopvleugel...?
Ja die ja!
Over die kapvergunning van iepen ergens in Friesland. Ik stuurde bijna een weiland in van het lachen....
Dat wordt weer weinig slapen! Ga even nadenken over welk plaatje ik aan ga vragen. Het wordt waarschijnlijk Tom Odell - Another Love. Ga ook nog even kijken voor een shirt.
En Eleonora, bedoel je Kabouter Dopvleugel...?
Ja die ja!
Over die kapvergunning van iepen ergens in Friesland. Ik stuurde bijna een weiland in van het lachen....
dinsdag 18 december 2012 om 18:45
quote:Designed schreef op 18 december 2012 @ 18:40:
Ik werd geroepen door Thee las ik Hierbij de tussenstand van de Lentemeiden actie, mogelijk gemaakt door alle Lentekriebelmeiden van de lentekriebeltopics (hoeveel lente wil je hebben)
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
Yeahhhhhhhh!!! Wat een goed begin!
De tussenstand van de glittertopicdames: 20 euro!!!
Van mijn dochter!
Ik werd geroepen door Thee las ik Hierbij de tussenstand van de Lentemeiden actie, mogelijk gemaakt door alle Lentekriebelmeiden van de lentekriebeltopics (hoeveel lente wil je hebben)
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
Yeahhhhhhhh!!! Wat een goed begin!
De tussenstand van de glittertopicdames: 20 euro!!!
Van mijn dochter!
dinsdag 18 december 2012 om 18:46
quote:Designed schreef op 18 december 2012 @ 18:40:
Ik werd geroepen door Thee las ik Hierbij de tussenstand van de Lentemeiden actie, mogelijk gemaakt door alle Lentekriebelmeiden van de lentekriebeltopics (hoeveel lente wil je hebben)
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
Ik werd geroepen door Thee las ik Hierbij de tussenstand van de Lentemeiden actie, mogelijk gemaakt door alle Lentekriebelmeiden van de lentekriebeltopics (hoeveel lente wil je hebben)
tromgeroffel......................
146 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*bestaat er ook een trotse smiley?*
dinsdag 18 december 2012 om 18:47
quote:nlies schreef op 18 december 2012 @ 18:22:
[...]
Kijk dat jij niet van sport houdt, maar er gaan heel wat mensen naar de spelen, of komen later naar de stadions kijken.
Dus voor veel mensen heeft het aantrekkingskracht.
En natuurlijk wil iederen een graantje meepikken van alle acties, ook van het glazen huis. Als bedrijven niet bekend kunnen maken dat ze daar geld aan geven zullen ze of minder of helemaal niet geven, ook reclame.
En als bakker verkoop je speciale glazenhuiskoeken, en de lunchroom heeft ook wel n broodje zo genoemd.Oh, ik hou zéker van de OS en ik heb toevallig de stadions in zowel Barcelona als Sydney bezocht, maar meer omdat ik na de échte highlights nog tijd over had. De andere bezienswaardigheden die niets met de OS te maken hadden zijn namelijk de dingen waarvoor ik die steden bezocht in the first place. Ik zou nooit ergens naartoe gaan speciaal omdat er 'n OS stadion is. Als ik erg veel geld zou hebben zou ik overigens wél 'n echte OS mee willen maken, dat dan weer wel
[...]
Kijk dat jij niet van sport houdt, maar er gaan heel wat mensen naar de spelen, of komen later naar de stadions kijken.
Dus voor veel mensen heeft het aantrekkingskracht.
En natuurlijk wil iederen een graantje meepikken van alle acties, ook van het glazen huis. Als bedrijven niet bekend kunnen maken dat ze daar geld aan geven zullen ze of minder of helemaal niet geven, ook reclame.
En als bakker verkoop je speciale glazenhuiskoeken, en de lunchroom heeft ook wel n broodje zo genoemd.Oh, ik hou zéker van de OS en ik heb toevallig de stadions in zowel Barcelona als Sydney bezocht, maar meer omdat ik na de échte highlights nog tijd over had. De andere bezienswaardigheden die niets met de OS te maken hadden zijn namelijk de dingen waarvoor ik die steden bezocht in the first place. Ik zou nooit ergens naartoe gaan speciaal omdat er 'n OS stadion is. Als ik erg veel geld zou hebben zou ik overigens wél 'n echte OS mee willen maken, dat dan weer wel
dinsdag 18 december 2012 om 18:49
quote:girlygirl08 schreef op 18 december 2012 @ 18:44:
Nog Steeds geen 101tv gevonden .. Man wat baal ik hiervan!! Ik kijk er elk jaar zo enorm naar uit
Zal ik helpen zoeken?
Bij welke kabelaar zit je?
Misschien even de klantenservice bellen? Die zijn bij veel van die bedrijven wel tot 21.00 bereikbaar.
Nog Steeds geen 101tv gevonden .. Man wat baal ik hiervan!! Ik kijk er elk jaar zo enorm naar uit
Zal ik helpen zoeken?
Bij welke kabelaar zit je?
Misschien even de klantenservice bellen? Die zijn bij veel van die bedrijven wel tot 21.00 bereikbaar.
dinsdag 18 december 2012 om 18:56
*
* yasmijn, 2 uur geledenVoor de mensen met kritiek:
Er is werkelijk niet één Enschedeer die zo denkt zoals jullie. Iedereen vindt het prachtig en leeft mee en doet mee en organiseert acties.
Forza Tukkerland!
*
Helemaal eens! Vind het juist hartstikke leuk.
Maar ach zeikerds zijn er altijd. En natuurlijk.kost het de gemeente geld, dat kosten evenementen altijd. En wat betreft die deejeetjes met die grote salarissen: zij moeten verplicht een maand salaris doneren ( werd vorig jaar gezegd).
Ik ga iig lekker genieten, zaterdag erheen en tussendoor bekenden spotten op tv haha.
Yraatje, veel plezier vanavond!
* yasmijn, 2 uur geledenVoor de mensen met kritiek:
Er is werkelijk niet één Enschedeer die zo denkt zoals jullie. Iedereen vindt het prachtig en leeft mee en doet mee en organiseert acties.
Forza Tukkerland!
*
Helemaal eens! Vind het juist hartstikke leuk.
Maar ach zeikerds zijn er altijd. En natuurlijk.kost het de gemeente geld, dat kosten evenementen altijd. En wat betreft die deejeetjes met die grote salarissen: zij moeten verplicht een maand salaris doneren ( werd vorig jaar gezegd).
Ik ga iig lekker genieten, zaterdag erheen en tussendoor bekenden spotten op tv haha.
Yraatje, veel plezier vanavond!
dinsdag 18 december 2012 om 19:00