Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.



Wie gaat er ook heen?
De gemeentes willen het zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 18 december 2012 @ 16:22:

[...]





Dat snap ik. Het gaat er wat mij betreft om dat er van een gemeente een behoorlijke investering gevraagd wordt door 3FM zodat zij vervolgens voor kerstman kunnen spelen. Als er een markt verplaatst moet worden is dat nog meer gemeenschapsgeld. Als er geen markt verplaatst hoeft te worden is het nog steeds een hoop geld.Tja, ik snap het probleem niet helemaal. Ik denk dat de investering van een gemeente minder erg is dan wat er uiteindelijk wordt opgehaald voor het goede doel...
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 18 december 2012 @ 16:24:

De gemeentes willen het zelf.

waarschijnlijk wordt de bewoners, die volgend jaar ongetwijfeld weer meer gemeentebelasting moeten betalen, niets gevraagd...



of ze staan daar niet bij stil en denken alleen kortzichtig aan hun feestje op de markt (terwijl in alle plaatsen op dit moment gezellige kerstmarkten zijn en sfeer is dus daar heb je deze poppenkast niet voor nodig)
Als je kritiek hebt ben je direct zuur. Hoe zullen we de fans noemen? Verblind?
quote:yasmijn schreef op 18 december 2012 @ 16:22:

Ik zit nu bij de kapper in de stad en het is al erg druk. Prachtig evenement!



"Op hoes op an veur kesmis"





Het lijkt me heel bijzonder als het in de stad is waar je woont.

Ga je vanavond kijken?
quote:Yraatje schreef op 18 december 2012 @ 16:24:

[...]



Tja, ik snap het probleem niet helemaal. Ik denk dat de investering van een gemeente minder erg is dan wat er uiteindelijk wordt opgehaald voor het goede doel...die goeie doelen zijn vaak bodemloze putten en lossen niks wezenlijks op, want in dit geval willen ze babies behoeden van sterfte, maar als ze idd in leven blijven staat hen 'n enorm zwaar, armoedig, hongerig en soms gewelddadig leven te wachten
Alle reacties Link kopieren
Mensen weten het niet. Dat zo'n glazen huis de gemeente (en dus de inwoners) ontzettend veel geld* kost. Dat gaat ten koste van andere zaken, dringendere zaken. Dat vind ik best een probleem. Ik slaap er geen nacht minder om hoor, maar enige bewustwording kan geen kwaad.

*Oh en dat geld gaat dus niet naar een goed doel, maar naar 3FM.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 december 2012 @ 16:28:

[...]



waarschijnlijk wordt de bewoners, die volgend jaar ongetwijfeld weer meer gemeentebelasting moeten betalen, niets gevraagd...



of ze staan daar niet bij stil en denken alleen kortzichtig aan hun feestje op de markt (terwijl in alle plaatsen op dit moment gezellige kerstmarkten zijn en sfeer is dus daar heb je deze poppenkast niet voor nodig)Ik ben zelf bewoner van de stad en ik heb er geen problemen mee. Sterker nog, ik vind het wel leuk... En dat is maar gelukkig ook, want waar je ook komt hier... je kunt niet onder SR uit...
Alle reacties Link kopieren
En zuur? Ik sponsor genoeg goede doelen, alleen bij dit circus zet ik mijn vraagtekens. En dan ben je gelijk zuur?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er niet heen, woon te ver weg (nou ja....) en heb hernia, nog wel een grotere reden om niet te gaan.

In 2008 zijn we er wel heen geweest, prachtig vond ik het en bijzonder. We gingen op zondagmorgen, ik, mijn zus, mijn dochter van bijna 2 en mijn zoontje van 3 maanden. Was het eerste jaar volgens mij, dat je een deurbel-foto kon laten maken. Super grappig! Handtekening van Giel gevraagd op een slabbertje (walgelijk "baby's eerste kerst ding", maar zo leuk!). Daarna nog wat gedronken dichtbij het Glazen huis en met uitzicht op, mijn zoontje gevoed. Ik vond het bijzonder om er een klein onderdeeltje van te zijn.

Elk jaar kijk ik ernaar op t.v., elk jaar vraag ik een plaat aan en mijn man zijn plaat, elk jaar dezelfde ook



Truf even in white heb je nog iets gedaan met je idee wat je pas bij de diabeten hebt geopperd?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 december 2012 @ 16:30:

[...]



die goeie doelen zijn vaak bodemloze putten en lossen niks wezenlijks op, want in dit geval willen ze babies behoeden van sterfte, maar als ze idd in leven blijven staat hen 'n enorm zwaar, armoedig, hongerig en soms gewelddadig leven te wachtenEn misschien ook niet... Het kan natuurlijk ook dat ouders goed worden voorgelicht, waardoor ze hun kinderen goed kunnen opvoeden en dat hun toekomstbeeld dus verandert. Je moet toch érgens beginnen?
quote:Yraatje schreef op 18 december 2012 @ 16:33:

[...]



En misschien ook niet... Het kan natuurlijk ook dat ouders goed worden voorgelicht, waardoor ze hun kinderen goed kunnen opvoeden en dat hun toekomstbeeld dus verandert. Je moet toch érgens beginnen?

toen ik klein was waren er al inzamelacties voor arm Afrika en het is er nog steeds huilen met de pet op: vele miljarden ontwikkelingsgeld in gepompt en dan denken dat ze met 'n paar ton (waarvan ook nog 'n groot deel aan allerlei strijkstokken blijft hangen) het verschil kan worden gemaakt?



maar goed, vele nederlanders krijgen 'n goed gevoel over zichzelf door deelname, dus dat is misschien wel waar het hier om draait
quote:nessemeisje schreef op 18 december 2012 @ 16:31:

Mensen weten het niet. Dat zo'n glazen huis de gemeente (en dus de inwoners) ontzettend veel geld* kost. Dat gaat ten koste van andere zaken, dringendere zaken. Dat vind ik best een probleem. Ik slaap er geen nacht minder om hoor, maar enige bewustwording kan geen kwaad.

*Oh en dat geld gaat dus niet naar een goed doel, maar naar 3FM.Hoog tijd dus dat de subsidies voor publieke omroepen afgeschaft worden.
@nessemeisje elk evenement kost de stad waar het gehouden wordt geld en in veel gevallen veel geld. Ja dit is voor een goed doel, maar het is en blijft gewoon een evenement als alle anderen. He binnenhalen van sinterklaas kost de gemeente ook veel geld, een etappe van de tour de france in de stad ook duur, organiseren van een groot sportevenement als het EK voetbal of de olympische spelen bijna onbetaalbaar, enz enz. Uiteindelijk blijkt het voor de plaatselijke economie helemaal niet slecht te zijn overigens dus Enschede komt er ook wel overheen.



Op 101tv kun je nu trouwens al naar Coen en Sander in het glazen huis kijken en de laatste voorbereidingen zien. Het is al een beetje begonnen dus, heerlijk!
O leuk Sune, ik ga snel kijken met mijn dochter!



(en even een voor jou. zomaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 18 december 2012 @ 16:24:

De gemeentes willen het zelf.



Tuurlijk, het is een enorme reclame voor de stad.

Net zoals alle landen de Olymische spelen, of het songfestival willen hebben. Het kost veel geld, maar levert naamsbekendheid op, en daar is het om te doen bij de gemeente/het land.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 18 december 2012 @ 16:50:

[...]





Tuurlijk, het is een enorme reclame voor de stad.

Net zoals alle landen de Olymische spelen, of het songfestival willen hebben. Het kost veel geld, maar levert naamsbekendheid op, en daar is het om te doen bij de gemeente/het land.Net of Londen, Barcelona, Sydney nog geen naamsbekendheid hadden... Je gaat toch niet naar zo'n stad omdat er toevallig ooit 'n OS is geweest? Je gaat om de bezienswaardigheden en de sfeer en die kan hooguit slechter worden door meer drukte en meer commercie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 18 december 2012 @ 16:31:

Mensen weten het niet. Dat zo'n glazen huis de gemeente (en dus de inwoners) ontzettend veel geld* kost. Dat gaat ten koste van andere zaken, dringendere zaken. Dat vind ik best een probleem. Ik slaap er geen nacht minder om hoor, maar enige bewustwording kan geen kwaad.

*Oh en dat geld gaat dus niet naar een goed doel, maar naar 3FM.Huh? Ik vind dit een beetje een rare post. Alle evenementen kosten toch geld? Niets is voor niets hoor. Dat heet een investering. Het glazen huis is niets anders qua evenement dan andere evenementen die worden georganiseer. Ja, het kost geld, maar kijk maar eens wat het bijvoorbeeld oprbrengt voor de ondernemers. En jouw argument: dat gaat ten koste van andere zaken. Alle zaken hebben een eigen potje, een begroting. Het kan wel wat je zegt, maar daar wordt het niet leuker van.
't Is er al aardig druk terwijl het nog 4 uur duurt voor ze erin gaan.

Veel plezier Yasmijn en alle anderen uit die regio!

Sjeloers...
Alle reacties Link kopieren
Is het op tv te volgen via de kabel??

Ik heb cogas kabel maar kan het nergens vinden :(

Iemand een idee? Heb al zitten googlen maar vind niks.
Girlrygirl, gewoon even alle zenders afgaan!



Bij ons is het op Eventkanaal 13 te zien, Ziggo.
UPC is ook dertien.
Alle reacties Link kopieren
quote:miloo schreef op dinsdag 18 december 2012 17:01 Girlrygirl, gewoon even alle zenders afgaan!



Bij ons is het op Eventkanaal 13 te zien, Ziggo.
Alle reacties Link kopieren
quote:miloo schreef op dinsdag 18 december 2012 17:01 Girlrygirl, gewoon even alle zenders afgaan!



Bij ons is het op Eventkanaal 13 te zien, Ziggo. Gedaan, zelfs de zenders opnieuw in laten stellen maar geen 101tv ... Heb alleen cogas kabel , geen digitaal
Dan zal je moeten wachten tot het op Ned 3 is. En anders via internet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven