Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.



Wie gaat er ook heen?
Alle reacties Link kopieren
wooooow dat bedrag!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 december 2012 @ 13:28:

[...]





Ik heb ze nu aan fotoooo
quote:miloo schreef op 24 december 2012 @ 13:30:

Aan iedereen die naar Enschede gaat vandaag: een TOPDAG gewenst!





Komt weer goed!



Ik ben inmiddels ook wel erg moe, haha, maar dat heb ik er voor over

Dit maak je nooit meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me gaan douchen en nog even naar de appie maar kan me niet wegrukken van de tv....
Ik moet foto appen dus dan heb ik telnrs nodig hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ga ik hier niet neerzetten;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen er zo open over op het forum hoor Leo.

Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).



Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.

Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.

Tot zover offtopic.



Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik, wil even alle mensen, die straks naar Enschede gaan, héél veel plezier wensen.

En de thuisblijvers natuurlijk ook .!



Op naar de finale, van een TOP actie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel had de wehkamp gedoneerd? Ik heb het gemist.
Alle reacties Link kopieren
Dikke 3 ton Wehkamp.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 december 2012 @ 13:40:

Dikke 3 ton Wehkamp.Wat een pràchtig bedrag, !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dronken dropje, lol.

En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.



@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Michiel heeft een wegtrekkertje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:LeChatNoir schreef op 24 december 2012 @ 13:43:

Dronken dropje, lol.

En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.



@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik dichterbij woonde en kon gaan kijken. Het gaat echt geweldig in Enschede.

Ik ben 1 x in Enschede geweest en van tevoren dacht ik dat 't een saaie stad zou zijn maar dat bleek niet te kloppen. Toen een hele leuke dag gehad.

Respect voor Enschede hoe 't Glazen Huis ontvangen wordt.



En zo knap van de D.J's. Ik heb vannacht 2 uur geslapen door zieke dochter en ben kapot, en zij gaan na 6 slechte nachten nog steeds zo enthousiast door!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 24 december 2012 @ 13:45:

[...]





Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?



Fantastisch!



Ik vind niks doen gewoon geen optie maar ja er zijn gewoon een hoop zuurpruimen hier in het land...



Klagen overal over en beseffen niet hoe goed ze/we het hier hebben en het geluk hebben gehad om hier geboren te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Wat voor actie gaan wij (als in forumsters) opstarten voor volgend jaar?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Italie_Meisje schreef op 24 december 2012 @ 13:34:

Ik ben alleen er zo open over op het forum hoor Leo.

Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).



Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.

Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.

Tot zover offtopic.



Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?En dat hoef je ook niet! (ik weet 't makkelijk zegen, maar meen 't wel)
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 24 december 2012 @ 13:27:

Wat heerlijk dat ik hier 'gelijkgestemden' vind die ook gewoon snappen dat hulp elders keihard nodig is. Dat er inderdaad hier armoede is, maar dat dat in geen verhouding staat tot narigheid elders.

Hier is zorg, controle, lage kindersterfte en er zijn zoveel voorzieningen. Ik ben nu zelf zwanger en je moet er toch niet aan denken dat je kilometers moet lopen, al bevallend, omdat er gewoon niks is. NIKS!



Vorig jaar heb ik voor Giro555 gewerkt, voor de Hoorn van Afrika. Het commentaar dat ik kreeg... het Teflon was nog niet goed uitgehard op mijn rug. 'Ontwikkelingshulp? We zijn hier zelf bijna een ontwikkelingsland', kreeg ik te horen. Dan kan ik echt wel huilen....



Ik geloof ik hulp aan anderen. Hier in Nederland, en elders. We zijn met z'n allen op deze wereld. Dat ik hier geboren ben en een ander elders, dat er grenzen zijn bedacht en dat het gewoon oneerlijk verdeeld is in de wereld, daar zijn we toch met z'n allen verantwoordelijk voor?



Ben blij met jullie!

Vinyl! Wat leuk! Gefeliciteerd!



* en sorry dat ik alleen dat stukje er even uitpik *
220.000 van Grolsch!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 december 2012 @ 13:58:

220.000 van Grolsch! Wow!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lunax schreef op 24 december 2012 @ 13:56:

[...]



Vinyl! Wat leuk! Gefeliciteerd!



* en sorry dat ik alleen dat stukje er even uitpik *Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
de eerdere eindstand was nog geen eindstand van de lentemeiden want we zitten op 251!!!



coooooooooool!!!!!!!!!!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
Ook op de veiling: een nachtje logeren in de Ikea. Dat lijkt me tof. En een tikje unheimisch.
Ach, het mekkert zo lekker over zuurpruimen, die het meest te besteden hebben en niets willen doen. En uiteraard is armoede hier anders dan daar, maar net doen alsof het er niet is is vreselijk kortzichtig. De voedselbanken trekken zelf aan de bel. Dat doen ze niet omdat ze zo overbodig zijn.



Ik heb een ziekteuitkering en een aantal vaste doelen waar ik aan geef. En ook aan een particuliere actie via Yasmijn heb ik vorig jaar meegedaan. En aan acties voor andere forumsters. Maar als het jullie gelukkig maakt mensen die hun bedenkingen bij SR hebben als zuurpruimen weg te zetten, ga vooral je gang. Fijne feestdagen en vrede op aarde en zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven