Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Hoi allemaal,

Weer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost! Nog de beste wensen allemaal!

Ik had al verteld dat ik een herkansing had van statistiek voor de kerstvakantie van mijn premaster, nou ik heb mijn cijfer binnen.

Ik heb het gehaald!! 6.2, ben er zo blij mee. Ik zat er zooo doorheen na die toets ik was helemaal vermoeid kwam omdat ik alleen maar daarmee bezig was, mijn andere reguliere tentamens heb ik niet gehaald, 2 had ik niet gemaakt want daar had ik niets voor gedaan en 2 heb ik een onvoldoende voor. 5.1 voor finance en voor wetenschapsfilosofie een 3.2!! :(

Maar goed ik ben al lang blij dat ik de herkansing heb gehaald, de andere tentamens had ik ook niet zo goed geleerd en gedurende collegeweken ook niet echt voorbereid etc.

Even dacht ik ook dat ik de herkansing niet zou halen omdat de onvoldoendes alleen maar binnen stroomden.

Ik heb eind maart weer tentamens, 2 regulier en 4 herkansingen. Ik ben echt van plan om het dit keer anders te doen.

Ga nu een planning maken en ik ga echt vandaag al beginnen en gewoon wekelijks wat aan alle vakken doen..en hopelijk ga ik dan ook wat rustiger de tentamenperiode in.

Voorlopig ben ik dus nog wel student! :D

Dat was eventjes een korte update van mijn situatie.
Jeeh, nog een voldoende (en een hele belangrijke voor je ppp!)

Wel jammer van die andere tentamens, herken het wel dat je zo op bent na een tentamen dat je het even niet meer kunt opbrengen voor de andere tentamens. Kan me herinneren dat ik na een tentamen van vorig jaar trillend de zaal uit kwam lopen, ik had alles gegeven (kreeg uiteindelijk een 8,2) en de rest van mijn tentamens haalde ik ook niet.

Ik heb gisteren nog een 7 teruggekregen, er zit een stijgende lijn in ;)
Goed om te lezen dat er veel voldoendes binnenkomen.

Vandaag en gisteren heb ik eigenlijk veel te weinig gedaan, maar ik heb wel mijn eindgesprek gehad op stage en mij heb mijn stage afgesloten met een 9!!!!!

Ik ben zo blij. :D
Lekkere cijfers komen hier allemaal voorbij!! Ben trots op jullie :-) ik verwacht ook nog wel een paar cijfers maar mijn docenten kennende duurt dat nog wel ff. Voor nu druk genoeg met een werkstuk en morgen een presentatie! Dit weekend weer de bieb in. Heb dinsdag een her wetenschapsfilosofie en moet nog behoorlijk wat doen! Ik heb gewoon zoveel zin in een avondje voor de buis hangen maar dat zit er de komende twee weken niet in als de opdrachten zoveel werk blijven:-(

Succes allemaal en geniet van je avond(als dat kan!)
nice al die mooie cijfers! Hoewel ik deze periode iets minder mooie cijfers vrees..

Van 1 vak stond het tentamen op hte tentamenrooster voor 2 Feb, zegt de docent even 2 weken voor het tentamen leuk dat het dus dinsdag is. En ik had de eerste les waarin hij het zei dus afwezig :( Dus kom ik er leuk 1 week vantevoren achter..

Maar goed dat vak werd zowieso al een herkansing..

Verder dus maar gestart met een tTO-DO lijstje want ik ben enorm chaotisch en ben al het overzicht kwijt.

Heb vandaag het 1e op dat lijstje af. En moet nog 2 dingen voor komende week + tentamen voorbereiden. Tentamen valt erg mee zeggen ze, maar heb me niet al te best voorbereid..Dus ik wil volgende week iedere dag 1 uur eerder en 1 uur langer blijven.

Maar ik ben de motivatie en drive gewoon kwijt..:(
@ delmikra, inderdaad. Ik had het ook wel verwacht dat ik die andere niet zou halen want toen ik thuis kwam van dat tentamen was ik he-le-maal op. De volgende dag had ik tot 14.00 uur geslapen en daarna weer om 16.00 uur tot 18.30 uur en in de avond weer om 22.00 uur naar bed. De volgende 2 dagen was ik eigenlijk nog steeds aan het bijkomen want dat wacht echt een periode van 3 weken lang niets leuks doen, geen tv, in die ub leren tot 20.00 uur, 21.30 uur thuis eten en slapen.

Ben nu wel van plan om het voor deze periode anders te doen hoor. Ik ga nu ook een planning maken voor ieder vak en dan wekelijks bijhouden.

JIj haalt ook wel mooie cijfers de laatste tijd zie ik!

@ Caafje, gefeliciteerd met je stage! Goed cijfer!

@ Niekchic, succes met wetenschapsfilosofie!! Ben je al goed voorbereid?

@ Strawberry, dat is wel goed om die overzichtjes te maken, probeer je er echt aan te houden. Af en toe eventjes rusten is ook goed als je er zo doorheen zit he, al is het maar even een uurtje niets doen of een half uurtje gaan liggen. Daar knap je toch een stuk van op.

Probeer positief te denken, meer dan je best doen kan je sowieso niet doen.

@ topic,

Ik moet vandaag een opzet van een paper inleveren, heb er eigenlijk nog bar weinig voor gedaan. Komt omdat ik dus tot woensdag nog onzeker was of ik uberhaupt door kon met de opleiding. Nu even snel wat in elkaar toveren.
Ik heb eigenlijk nog nooit een opzet voor een paper geschreven (sowieso nog nooit een paper), uiteindelijk moet de paper maximaal 15 pagina's zijn.

Hoeveel pagina's is doorgaans gebruikelijk voor de opzet?
@PPP11

tja, het hangt eigenlijk af van hoe "groot" je paper eigenlijk moet zijn...

Ik moest vorig jaar een paper schrijven voor het eerst. en die moest max. 5 pagina's zijn. Dus heb de structuur(hoofdstukkopjes gewoon over de 5 pagina's verdeeld). Maar goed de kwaliteit van de papers die ingeleverd werden waren ook erg bagger.

Mishcien kan je met je docent een gesprek voeren over hoe het aan te pakken??
quote:ppp11 schreef op 18 januari 2013 @ 11:55:

Ik heb eigenlijk nog nooit een opzet voor een paper geschreven (sowieso nog nooit een paper), uiteindelijk moet de paper maximaal 15 pagina's zijn.

Hoeveel pagina's is doorgaans gebruikelijk voor de opzet?

Hoeveel woorden (ex. referenties)? Want het aantal pagina's kan nogal verschillen als je een anderhalve regelafstand hebt, groot lettertype etc.

Een opzet is meestal 2 a 3 pagina's (indien je nog niet je hele theoretische kader hebt). Het gaat erom dat je toelicht wat de achtergrond is van het door jou gekozen onderwerp (rationale) en waar draag het aan bij (relevantie). Wat is je centrale vraagstuk? En hoe ga je deze proberen uiteen te zetten (literatuurstudie, hypothesen, data verzameling). Uit een opzet wordt duidelijk wat je in je uiteindelijke paper gaat doen: welke vraag en hoe gaat deze benaderd worden (methodologie, methode).
Ah ppp1 Ik herken het zo..'volgend blok ga ik het anders doen'. Dit blok heb ik geen keuze. Alles wordt er doorheen geramd in 4 weken tijd. Elke week een ander thema dat 42 uur vergt van mijn tijd tussen maandagavond en vrijdagmiddag, Vandaag week 2 afgerond. Gelukkig, merk dat ik het echt heel zwaar vind en ben nu ook echt op. Last van mijn rug, hoofdpijn, moe en koud. Maar nu halverwege!!

Vandaag toen ik om 4 uur eindelijk 'vrij' was kwam ik in de NS chaos terecht..hoe zo'n klein storinkje de hele randstad lam kan leggen! Met 2 uur vertraging thuis aangekomen. Net iets te eten in elkaar geflanst. Dit weekend in de ub vol aan wetenschapsfilosofie. Ben niet tevreden in mijn vorderingen maar heb er doordeweeks helemaal geen tijd meer voor. Superbalen! Dit weekend dus nog, maandag 2 tussenuurtjes om te studeren en dinsdag misschien ook nog wel (ten koste van de weekopdracht).

Fijne avond allemaal. Wie studeren er mee morgen?
Jaa ik heb mijn opzet al ingeleverd en de docent vond het er goed uitzien en dat het een goede punt is om vanaf mijn opzet verder te bespreken. Inderdaad gaf hij wel als tip mee dat het verstandig is om alvast een literatuurlijst aan te leggen. Dus daar ga ik morgen mee aan de slag.

Vandaag meld ik mij ook om te studeren, ik zit al klaar! Ben even alles netjes aan het sorteren van alle vakken en dan ga ik wat aan wiskunde doen...bleehh

Niekchic, ik hoop echt dat je het haalt!! Laat je weten hoe het is gegaan? Ik weet hoe *** wetenschapsfilosofie kan zijn, ik had naar mijn gevoel echt héél goed geleerd en ik dacht dat ik het heel goed begreep en dat ik wel een voldoende had, had ik een 3.2 :( (maarja 85% had een onvoldoende en het gemiddelde lag ook rond de 2.7 :()
Ik zit in de ub. Ik kwam dar aan 5 minuten na opening maar er was al bijna geen plek meer. Weet niet wat er aan de hand is maar dit heb ik nog nooit meegemaakt! Zit nu aan een grote tafel met veel anderen. Niet echt ideaal, maar thuis had ik denk ik helemaal niks gedaan. Wetenschapsfilosofie zal echt nooit mijn ding worden maar hoop in ieder geval deze keer wel alles te lezen voor ik het boek uit het raam gooi! Succes ppp en fijn dat je docent je bevestiging heeft gegeven!
Trouwens inderdaad slim om een literatuurlijst aan te leggen ook refereren met paginanummering is handig. Dan hoef je later niet alles terug te zoeken! Good luck!
@PPP11

wat fijn de positieve feedback. Weet je dat je in de juiste richting zitten.

@Niekchic

is het lezen nog gelukt?

@hier

Had gehoopt op een productiever dag, maar ben nu erg met lijstjes die ik afstreep bezig en valt op zich wel mee. Moet nog een presentatie voor dinsdag voorbereiden maar het is max. 10 minuten per groep en 4 personen, dus 2 minuutjes.

En daarna dinsdag een tentamen waarvan ik bijna zeker voor de herkansing ga, een heel lastig vak..maar ik doe wat ik kan en hoop op een net cijfer en anders zie ik het als een oefentoets.

Verder nog 2 vakkken voorbereiden voor vrijdag maar heb na dinsdag vrij weinig les dus kan het die dagen doen. En 1 van die vakken heb ik zowat af, moet nog 1 pagina nalezen en verbeteren
Ik zit alweer klaar! Om 10.45 uur begin ik ...gister uiteindelijk niets meer gedaan. Nou ja, ik heb alles opgeruimd, sowieso het hele huis schoon gemaakt maar ook al mijn studiespullen en alle mappen opnieuw geordend want alles zat door elkaar. Studeerkamertje heb ik helemaal netjes opgeruimd, dus dat is ook wel een beetje in het kader van studie want zonder een opgeruimde omgeving kan ik niet werken ..

(en in de avond had ik visite).

Wie zit er vandaag ook klaar?

Succes allemaal, voor iedereen die aankomende vroeg in de ochtend tentamens hebben...ik zou van te voren even goed kijken naar de dienstregeling want vandaag heeft NS ook al de dienstregeling aangepast vanwege het weer.
Ja ik ben er ook klaar voor. Zit al een uur in de UB en nu tijd voor actie!

@Kalli of ppp1: kan een van jullie me in jip en janneke taal uitleggen wat Kant nou precies bedoelde met transcendentaal subject? Ik denk t steeds even te weten maar dan raak ik telkens weer in de war. Dit tentamen is dinsdagavond dus hopelijk rijden de treinen. En ook terug want de tentamenlocatie is in the middle of nowhere!

Succes vandaag ppp1 en alle anderen! Laten we er een roductief dagje van maken
@ppp11 en niekchic nog gelukt vandaag??

@hier

extreem weinig gedaan..LOL...eigenlijk niks..behalve laptop wat opschonen en applicaties voor tentamen van dinsdag installeren. En 1 zinnetje voor een presentatie die ik dinsdag moet houden getypt..
goedendag..hier al ruim 1 uur aan de zelfstudie op school..het gaat redelijk vlot nu..maar moet nog veel doen. Maar dat lukt wel deze week.

Verder net mijn nieuwe rooster gezien,...en wat vervelend. heb de maandag pas les om 12 uur en dan tot ruim 4uur. De dinsdag gene les, de wonsdag les van 3 tot bijna 6 uur. De donderdag van 10 tot 2 en de vrijdag van 8.30 tot half 4. vind de verdeling echt stom. Konden ze die les van de woensdag niet eerder of op een andere dag plaatsen???? De docent heeft die dag helemaal geen les...
Haai allemaal,

De afgelopen dagen heb ik echt niks gedaan, dus ik moet weer flink aan de slag.

Mijn doel voor vandaag: Een opdrachtenmap af maken en opsturen!
Goedemiddag allemaal,

Zooo wat was het een drama vanochtend voor mij, ik had het al wel verwacht dus ik was eerder opgestaan, normaal doe ik er 1.5 uur om naar school te komen, maar nu was ik 07.00 uur vertrokken en 09.25 uur op school, net op tijd voordat de les zou beginnen, pff!!

Nu lekker thuis, ga zo beginnen met filosofie.

@Niekchic, dat begrip zegt mij niets, ik kan mij ook niet herinneren dat ik dat heb gehad. Maar ik ga zometeen toch verder met het gedeelte van Kant, dus ik kijk even extra goed of het er niet toch instaat en ik er overheen had gekeken.

@strawberry, ik heb vanaf volgende week ook een rotrooster, woensdag van 15.30 tot 19.30 bleehhh, en dinsdag en donderdag zit het rooster vol met gaten. Ach ja...niets aan te doen.

Gister ben ik wel vooruit gekomen, heb een beetje wiskunde gedaan, niet zo heel veel..maar wel flink wat sommen opgeschoten!
Heeeeeeeeeey!

Ik meld me ook even. Ik lees dat jullie allemaal goed bezig zijn, top, ga zo door!

Ik ben momenteel bezig met een paper en ik vroeg me af in hoeverre je oude papers mag kopieren?

Ik moet namelijk een research proposal schrijven en een deel van de methodology is precies hetzelfde als in een ander paper dat ik geschreven heb (dit heb ik wel met een mede studente geschrijven).

Mag ik dit zomaar plakken en kopieren?
quote:lotteee schreef op 21 januari 2013 @ 19:25:

Heeeeeeeeeey!

Ik meld me ook even. Ik lees dat jullie allemaal goed bezig zijn, top, ga zo door!

Ik ben momenteel bezig met een paper en ik vroeg me af in hoeverre je oude papers mag kopieren?

Ik moet namelijk een research proposal schrijven en een deel van de methodology is precies hetzelfde als in een ander paper dat ik geschreven heb (dit heb ik wel met een mede studente geschrijven).

Mag ik dit zomaar plakken en kopieren?Ik zou het zelf niet doen, omdat ik inderdaad bang zou zijn dat het niet mag. Je levert dan twee keer (gedeeltelijk) hetzelfde werk in.
Ik heb mijn doel voor vandaag niet bereikt! Morgen nieuwe dag..
@Lotte

Ik zou inderdaad niet letterlijk kopieeren. Je kan wel aan de docent vragen of het goed is als je dingen kopieert met medeweten van de groepsgenoot van de oude opdracht. En anders kan je alsnog dingen citeren??

@Caafje200

Jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk ben je wel een stuk verder?

@Hier

op zich genoeg gedaan vandaag, morgen wel een tentamen die ik zowieso denk te gaan moeten herkansen.

En morgen eindpresentatie van een project..waarmee ik niet kan wachten. Want ik heb een groepsgenoot, daar is echt niks mee te beginnen, hij is bijna altijd te laat, zijn werk ook..of hij gaat lekker een weekje extra op vakantie. Maar morgen ben ik van hem af....

En dan richten op het tentamen van volgende week maandag..
@strawberry, hoe is je tentamen gegaan? Hopelijk hoef je het niet te herkansen.

Ik heb vandaag niks gedaan en ga ook niks meer doen. Heb echt even totaal geen zin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven