Entertainment alle pijlers

The Hobbit

11-12-2012 09:31 108 berichten
Morgen is het eindelijk zover, The Hobbit gaat draaien in de bioscopen. Ik verheug me erop en ga er donderdag meteen heen.

Heerlijk om weer terug te zijn in de wereld van Middle Earth.

Nog meer mensen die uitkijken naar deze film?
Alle reacties Link kopieren
Nou wat mij fascineert over de uruks en de orks is dat ze elfen waren vroeger, ik vraag me af hoe dat proces gegaan is.

De hobbits vind ik ook wel erg leuk in LOTR, de ontwikkeling die merry en pippin doormaken vind ik erg boeiend.

Ook Sam is mijn eeuwige favoriet. De hobbits die in de shire wonen vind ik ook niet boeiend, maar dat komt omdat ze nooit wat spannends doen. Bilbo vond ik in LOTR ook niet interessant maar is in the hobbit een van mijn favoriete personages.

En ik heb eindelijk een kili plaatje! jeey

*voelt zich net een verliefde puper *
quote:Tia.Dalma schreef op 12 december 2012 @ 10:26:

[...]

Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.

De Silmarillion was zeker geen oefening voor Tolkien. Hij heeft er aan doorgeschreven tot ver na de publicatie van LOTR en bevat een complete filologische, historische, religieuze en geografische achtergrond voor het verhaal van LOTR.

Het is helaas vrijwel onleesbaar door de stortvloed aan namen en personen die erin voorkomen. Zet door en lees het een keer of 4,5... en ontdek dat het het mooiste boek is dat ooit geschreven is.

De film die ze nu van The Hobbit gemaakt hebben is trouwens een totaal opgeblazen wanproduct. Naar mijn nogal onbescheiden mening.
Ik las trouwens ergens in een recensie dat Thorin in de film niet de dwerg is die Tolkien bedoeld heeft, maar meer een soort 'verticaal uitgedaagde Aragorn'. Geniaal!
Ik heb deeze film gisteravond gezien. Ik ben een groot LOTR fan, maar ik vond deze film erg langdradig. Leuk, maar niet geweldig!
quote:ninika schreef op 08 januari 2013 @ 07:18:

[...]

Ja bij mij hetzelfde :P Gelukkig komt Legolas weer terug in het volgende deel!

Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.Legolasss! Oh, ik kan niet wachten! En ik mis Aragorn ook!
Ohh en trouwens! Bilbo Baggings lijkt op Marco Borsato :P

http://i2.cdnds.net/12/42/300x225/movie ... bbit_1.jpg
De silmarillion ben ik ooit eens in begonnen ja. Maar ik kon er echt niet door heen komen. Heb het meerdere keren geprobeerd maar haakte na 2 hoofdstukken af.

Misschien ga ik het toch nog maar eens proberen.

Thorin leek inderdaad wel wat op Aragorn, dat viel mij ook al op.

Meerdere dwergen waren knapper in de film dan in het boek, zoals Fili en Kili denk ik. Maar ik denk dat Peter Jackson beseft dat hij zijn vrouwelijk publiek ook wat moet geven.

Al vind ik Fili en Kili in het boek gewoon de leukste personages. Niet omdat ze knap zijn maar omdat ze grappig zijn en leuke dingen doen.
quote:Mince schreef op 19 januari 2013 @ 10:27:

Ohh en trouwens! Bilbo Baggings lijkt op Marco Borsato :P

http://i2.cdnds.net/12/42/300x225/movie ... _1.jpgHaha inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven