Gezondheid alle pijlers

Pas op! Vies verhaal!

21-01-2013 18:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een poosje flink aan het hoesten. Soms gewoon hoest zonder dat er iets uit komt, maar nu ook sinds een paar dagen dikke, stevige geelgroene brokken! Echt heel vies En heel storend ook nog eens!

Iemand hier ervaring mee? Maar vooral ook tips om de hoest te stoppen? ben er inmiddels wel klaar mee.. En het doet gewoon zóveel pijn! Tot laag in mijn torso schudt alles pijnlijk mee als ik ook maar een klein beetje moet hoesten! (Of denk aan hoesten, auw!)
Heb je al een middeltje van de apotheek voor het makkelijker ophoesten geprobeerd? En wat is "een poosje"?
Vroeger ervaring mee gehad, weet zo niet meer hoe ik het toen het opgelost.

Hier een recept voor Thijm hoestsiroop:

Hoest siroop op basis van Thijm

Benodigheden

100gr thijm

200gr rietsuiker, kandijsuiker

1 eetlepel Esdoornsiroop

6dl water

Bereidingswijze

Spoel de vers geplukte thijm,met veel water.

Neem 6dl water, doe de goed gespoelde thijm er in, en laat deze dan een goede10 minuten inkoken.

Zeef het ingekookte thijmsap, giet het over in een andere pan, en doe er de suiker en een goede eetlepel Esdoornsiroop bij.

Opnieuw een kwartier laten inkoken tot een siroopachtige emulsie overblijft.

Giet de siroop in steriele flessen.

De flessen eventueel voorverwarmen om barsten te voorkomen!

De flessen sluiten voordat deze bijna volledig afgekoeld is (dan zuigen ze zichzelf vacuum door het afkoelen).

Bewaar de flessen op een koele donkere plaats,zoals in een kelder of een

koelkast.

De siroop kan het hele jaar bereidt worden,maar in september is ze het meest aromatisch.

Thijm hoestsiroop
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Een goede hoestdrank?

Of andere verzachtende dingen voor je keel (thee met honing, keelsnoepjes) of naar de huisarts natuurlijk. Die kan het beste raad geven.
Probeer fluimicil lost taai slijm op. Succes
Of je neemt gewoon thijmsiroop bij de apotheek.

Is ook nog eens gruwelijk lekker.
gewoon een paar dagen de mega slijmoplosser acetylcisteïne bruistabletten gebruiken. Werkt als een tierelier!
Je hebt volgens mij een productieve hoest. Die moet je niet willen dempen, die heeft een functie.

Namelijk slijm verwijderen. (groengeel is meestal een ontstekingskleur)

Maar ja, aan de andere kant, als je er zo'n last van hebt. Dan lijkt mij dat je misschien naar de huisarts moet?
Ik denk een paar weekjes. Met tussenpozen dat het wel even oké gaat. Thijmsiroop is inderdaad verdomde lekker, maar ik moet een beetje gaan oppassen met die fles (die al zo goed als leeg is)

Heb ook nog een ander soort hoestdrankje geprobeerd, wat ook niet echt hielp.

Fluimicil zal ik eens proberen, bedankt voor de tip (en andere tips ook!) Is dat trouwens ook zo'n drankje?

Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken
Idd niet iets hoestremmends gebruiken. je kunt wel nagaan dat het niet gezond is als die gele brokken blijven zitten in je luchtwegen

Slijmoplosser kan wel. (dat is dus ander soort hoestdrank)

Wat ook kan helpen is stomen. Dan zul je daarna even iets meer ophoesten maar de rest van de dag heb je iets minder last.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Fluimicil bruistabletten heb je bijvoorbeeld. Aanlengen met water en opdrinken
Volgens mij duidt groen/gele brokken slijm op een ontsteking. En als je nu al een paar weken hoest dan zou ik niet meer voor de tijmsiroop gaan maar een bezoekje brengen aan je huisarts voor iets sterkers. Beterschap!
Kruidvat heeft ook gewoon 'eigen merk' hoesttabletten voor vastzittende hoest. Hoest je het lekker mee op
Als je al een paar weken hoest moet je niet nog wat anders gaan proberen, dan moet je gewoon even naar de huisarts.
tijmsiroop verzacht alleen, doet niks voor het slijm.
Stomen is ook wel een goede inderdaad! Heb het ook behoorlijk koud, dus een beetje hitte kan vast geen kwaad!
quote:ellemiekje schreef op 21 januari 2013 @ 18:51:

Ik denk een paar weekjes. Met tussenpozen dat het wel even oké gaat. Thijmsiroop is inderdaad verdomde lekker, maar ik moet een beetje gaan oppassen met die fles (die al zo goed als leeg is)

Heb ook nog een ander soort hoestdrankje geprobeerd, wat ook niet echt hielp.

Fluimicil zal ik eens proberen, bedankt voor de tip (en andere tips ook!) Is dat trouwens ook zo'n drankje?

Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken Ik had laatst zuigtabletten, waren niet vies hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben eens per jaar een paar dagen heel verkouden met hoestbuien zoals jij ze omschrijft.

Heel vies inderdaad die 'brokken'. Voor mij hét teken dat het er weer bijna opzit.

Mijn theorie is dat het alle vieze snot is die ik de voorgaande dagen heb versnottert en weg wil

Je bent bijna genezen!
Het is juist 'n goed teken dat 't los komt, dan ben je er 't snelst vanaf. Voor de rauwe keel 'n lekkere rumgrog maken (strohrum, honing, citroen en water verhitten) dat brandt de bacterien weg en verzacht de keel.
Alles met rum erin sounds good to me

Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben, en is dit het begin van het einde! (Van de hoest dan ;))
Ik heb ook nog strepsils liggen zie ik, maar ik weet niet of die heel nuttig zijn in mijn geval. Toch?
Herkenbaar... heb ik ook 8 weken gehad.. alles geprobeerd en uiteindelijk met heel veel pijn in mijn ribben naar de huisarts.. die stuurde me door voor foto's.... had ik toch gewoon longontsteking. Dat kan dus zonder koorts.

Niet mee blijven rondlopen, gewoon even laten checken!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Strepsils zijn tegen keelpijn..

Je hebt een goede slijm oplosser nodig! Bv broomhexine of dus nog beter acetylcisteine! Beterschap!
En ik had ook brokken, smaakte smerig! Maar loskomen betekent niet dat het genezen is!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Strepsils zijn voor keelpijn, ze zijn niet slijmoplossend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven