Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik werk sinds anderhalf jaar als IT-consultant. Daar verdien ik ¤2600 euro per maand. Daarnaast een auto, laptop, telefoon en circa ¤75 onkostenvergoeding. Hiervoor heb ik 2 jaar een logistieke functie gehad bij een retailbedrijf.

Ik ben 30 en heb een WO-diploma en diverse vakinhoudelijke certificaten.
Werk als gedetacheerde in de zorg. Verdien bruto ¤ 3600,-+leaseauto = ongeveer ¤ 4150,-

Netto wordt dit ongeveer ¤ 2450,-. Alles exclusief ORT en diensten.

Ben er erg blij mee .
Morgen heb ik een 2e soll.gesprek bij wellicht een nieuwe werkgever.

NU: adm.comm.medew.binnendienst met accent op administratieve aspect. 34 uur p/w, voor 1950 bruto.7 jr werkervaring, (niet relevante) mbo-opleiding

Voor deze functie als comm.medew. vroegen ze iemand voor 40 uur. Ik heb aangegeven dat ik 1 dag in de week wil gaan studeren (hbo halen) en 4 dagen wil werken.(werkgever moedigd studeren zeker aan) Functie ligt qua nivo flink boven wat ik nu doe. Heb aangegeven dat ik in eerste instantie 4x8=32 uur wil werken met een salaris van 2100,-

Wat zou ik eventueel in een onderhandeling kunnen vragen voor 4x9 uur? Wat dus echt lange dagen zijn en waarbij ik daarnaast ook nog moet studeren elke avond? Is sowieso mijn salaris wel passend bij de functie?
Ben HBO-verpleegkundige, 30 jaar met 4 jaar fulltime werkervaring en daarvoor een aantal jaar in deeltijd met studie.

Werk fulltime en onregelmatigheidsdiensten in de Welzijn en Zorg sector. Verdien 2266 bruto (zo'n 1680 netto).
Ik ben 34, negen jaar werkervaring, opleiding WO.

Werk fulltime in het middelbaar onderwijs.

Bruto: 2850

Netto: 1940

En voordat iedereen nu roept dat leraren dus zo slecht nog niet verdienen: ik zit in een hogere schaal dan de meeste van m'n collega's, omdat ik een tekortvak geef. De meesten verdienen minder.

En daarbij is voor veel mensen een fulltime baan in het onderwijs te zwaar, de meesten werken om die reden maximaal 80%. Ben ik ook weer aan het overwegen, want ik ervaar het ook als erg zwaar en wil graag m'n leven terug. Dan maar ietsje minder geld, ik heb niet zoveel nodig, en m'n leven is belangrijker.
Ik krijg het gevoel dat ik best heel goed verdien... Ik studeer nog (3e jaars WO, 22 jr) en werk als bijbaan bij een bank als receptioniste/gastvrouw. Ik werk niet full-time, maar als ik uit zou gaan van 36u p/w zou ik 2028 euro bruto per maand verdienen...
Ik verdien 2640,00 in de maand als P&O Coordinator, voor 38 uur. Heb 2.5 jaar werkervaring in dit vakgebied (daarvoor had ik een managementfunctie in de retail).
annbritt79 wijzigde dit bericht op 28-05-2008 18:17
Reden: Voor 28 uur? Mocht ik willen! :D
% gewijzigd
quote:ika35 schreef op 25 februari 2008 @ 23:37:

Maar het verschil tussen bruto en nettoloon vind ik ronduit schokkend.

Als ik er even een paar op een rijtje zet (bruto / netto)

1270 / 1160

1500 / 1250

1700 / 1300

2350 / 1700

3400 / 1900

Dit vind ik behoorlijk verschillend. Maar toen zag ik deze posting:

quote:Emmeke schreef op 07 mei 2008 @ 21:18:

Ik ben 34, negen jaar werkervaring, opleiding WO.

Werk fulltime in het middelbaar onderwijs.

Bruto: 2850

Netto: 1940

Hoe kan dat nou?
Ik heb een nog leukere; vorige week één dagje een klus via het uzb gehad; bruto kreeg ik 75 euries, netto 74,45.

Tja, het verschil bruto netto is van zoveel dingen afhankelijk; de hoeveelheid dagen per week, hoogte van het salaris (je weet wel, hoe hoger hoe meer belasting), inhoudingen als pensioenpremie enzo. Ook zijn er soms weer netto vergoedingen afgesproken die erbij geteld worden.

Echt overzichtelijk wordt het nooit.

Zo werk ik nu voor een uzb (goddank, nu fulltime ) en ben ik zo benieuwd wat ik volgende week netto gestort ga krijgen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Heey!

Een vraagje..

Ik (vrouw, 26 jaar) heb sinds kort een nieuwe administratieve baan via uitzendbureau.

Ik verdien nu 1750 euro bruto per maand.. ik heb 2,5 jaar werkervaring in de administraieve branch..

Is dit salaris gemiddeld?? Ik zag laatst op loonwijzer dat ik dan rond de 13 euro bruto zou moeten verdienen.. dat is een stuk hoger :-o
lijkt me errug afhankelijk van wat je bedoelt met een administratieve baan. Data entry betaalt minder dan financiele analyse, maar het kan allebei een administratieve baan heten
Inderdaad, wat voor een baan, wat is je opleidingsniveau, dat doet er allemaal nogal toe...

Over bruto/netto, dat verschilt inderdaad nogal. In mijn vorige baan verdiende ik 2850 bruto, 1850 netto zo ongeveer. Nu verdien ik (voorlopig) alles wat ik bruto verdien ook zo goed als netto. Eigenlijk zelfs nog meer. Ik werk nu namelijk als freelancer, en ik mag de BTW ook nog voor een groot deel zelf houden. Ja, ik verdien dus niet zoveel, dat klopt. Maar alles wát ik verdien, mag ik in eigen zak steken! Ik houd het overigens wel goed in de gaten hoor, dat als ik over bepaalde drempels heen ga, ik dus wel het eea opzij moet gaan zetten. Maar dan heb ik ook nog eerst een mooie post studiekosten die ik af mag trekken.

Emmeke, jouw salaris vind ik dus helemaal niet zoveel met 9 jaar werkervaring en WO-niveau. Is dat een fulltime salaris of 80%?
-
Fulltime. Voor mij voelt het wel als veel, omdat het gros van mijn collega's in een lagere schaal zit.
Baan: Secretaresse op detacheringsbasis

Opleiding: Schoevers directiesecretaresse

Leeftijd: 21

Ervaring: 3 jaar

Bruto loon per maand: 2100,-- + auto van de zaak voor (¤15,00 p.w)

Netto per 4 weken (kosten auto al ingehouden): 1330,--

Besef me dat dit een mooi salaris is. Maar blijf natuurlijk altijd meer willen!
quote:Helmy schreef op 14 december 2007 @ 19:52:

Haha, ik ben inderdaad een soort veredelde secretaresse met een werkgever die ik goed heb kunnen bespelen toen er een groot tekort was op de arbeidsmarkt. Bij deze werkgever, die volgens mij geen benul van marktconform belonen heeft, heb ik getracht me onmisbaar te maken...althans, ik heb het idee gewekt. En het heeft gewerkt! Maar het is niets bijzonders qua werk, hoor. Gewoon een combi van officemanager en Personal Assistant. Je moet een beetje geluk en heel veel bluf hebben.Boeiend bericht dit.
quote:Helmy schreef op 13 december 2007 @ 23:17:

Ik ben offficemanager (HBO-niveau) en verdien 4350,- Euro bruto voor 32 uur per week, ongeveer 25 vakantiedagen, geen bonussen etc, geen CAO verhogingen in het verschiet (vrije sector).Je zou toch niet willen dat dit ineens in een rij puntjes verandert.
Ik ben opzoek naar een administratieve baan voor 32 uur.

Ik heb een MBO diploma (toerisme) en HBO (Pabo). Dit zijn dus geen administratieve opleidingen. Heeft iemand enig idee wat ik voor 32 uur zou kunnen vragen voor een administratieve baan voor 32 uur?

(Ik ben 33)
[quote]rider schreef op 26 mei 2008 @ 15:38:

[...]

Je zou toch niet willen dat dit ineens in een rij puntjes verandert.[/

Niks beters te doen ofzo?
quote:Helmy schreef op 27 mei 2008 @ 21:16:

[quote]rider schreef op 26 mei 2008 @ 15:38:

[...]

Je zou toch niet willen dat dit ineens in een rij puntjes verandert.[/

Niks beters te doen ofzo?En de grote waffel blijft he. Jammer.
Hoi hoi,

Iemand een idee wat je als secretaresse op een notariskantoor verdient??? Heb komende vrijdag een sollicitatiegesprek voor een nieuwe baan. Werk nu als management assistente in de financiele dienstverlening en vang nu ¤ 2350,-- obv 40 uur, werk maar 36 uur dus krijg ietsje minder natuurlijk, maar vraag me af of iemand wat kan vertellen over salarissen binnen een notariskantoor, zoek me suf op internet maar kan niets vinden!

Alvast bedankt!

Groetjes
Beroep: telefoniste/receptioniste en bijkomende taken

Leeftijd: 51

Uren: 24 uur per week

Salaris: 1212 euro netto
quote:rider schreef op 26 mei 2008 @ 15:38:

[...]

Boeiend bericht dit.Wat eigenlijk echt boeiend is...waarom kom jij in vredesnaam terug op een posting van 14 December met deze loze opmerking?!
quote:minny schreef op 02 juni 2008 @ 00:25:

[...]

Wat eigenlijk echt boeiend is...waarom kom jij in vredesnaam terug op een posting van 14 December met deze loze opmerking?!Ja, zo gebeuren er nog eens boeiende dingen he.
quote:minny schreef op 02 juni 2008 @ 00:25:

[...]

Wat eigenlijk echt boeiend is...waarom kom jij in vredesnaam terug op een posting van 14 December met deze loze opmerking?!Ik denk dat Rider dat salaris van mij zo boeiend vond, of hij is simpelweg jaloers....
quote:Helmy schreef op 02 juni 2008 @ 15:15:

[...]

Ik denk dat Rider dat salaris van mij zo boeiend vond, of hij is simpelweg jaloers....Dat moet het zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven