Maxima: ookk een beetje dom ?

27-02-2013 15:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer even geleden en ik heb er eigenlijk niemand over gehoord. Toch is het apart:

Maxima verklaarde dat ze "het een grote eer vond om haar schoonmoeder op te volgen" (journaal, ca. 2 weken geleden).

Pardon ?

Ze mag zich weliswaar straks koningin noemen (omdat emancipatie kennelijk asymetrisch en af en toe ronduit inconsequent werkt) maar zij volgt Bea niet op want ze wordt geen staatshoofd. Die rol is weggelegd voor Wim-Lex.

Opnieuw een faux-pas van Maxima, die eerder al (gesouffleerd, maar toch) kwam vertellen dat de Nederlander niet bestaat ?

Moet iemand haar toch nog maar eens uitleggen hoe het nou precies zit, of zullen we maar gewoon gaan proosten op ons nieuwe staatshoofd ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Merelin schreef op 02 maart 2013 @ 14:34:

[...]

De dochter van.Niet de man zelf.

De dochter van een NSB-er kan er ook niks aan doen dat haar vader fou zat. De dochter van Zorrequita kan er ook niks aan doen dat haar vader fout was. Mag Willem-Alexander er dan maar niet mee trouwen?

Je moet de kinderen de zonde van de vader niet verwijten.

Vind ik ook. Kinderen hebben niets te maken met wat hun ouders zijn.

Maar waarom moet Willem-Alexander dan koning worden? Alleen omdat zijn moeder koningin is, toch? Dat vind ik ook discutabel.
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 15:03:

niets, ik zou zelf ook geen goede koningin zijn.

de vraag is of dat uberhaupt in deze tijd nog kan.Maar wat heb jij dan wel tegen Maxima? Ik zag dat je het eens bent met Jollie. Maar ik snap dan niet wat jij of Jollie tegen Maxima heeft.
quote:Francelle schreef op 01 maart 2013 @ 18:15:

[...]

Trots zijn op Bernhard? Die vind ik wel grappig.

Wat heeft die nou gedaan waar we trots op zouden moeten zijn?

Idd weinig.Dat baantje bij het WNF stelde m.i ook niet veel voor met zijn voorliefde voor de jacht.Toch vond ik hem op bepaalde manier wel intrigerend.Wat die man allemaal flikte en ook nog mee wegkwam,dat was indrukwekkend.Die liet zich door niemand iets voorschrijven

Vermoed dat ze daarboven dan ook nog heel wat met'm te stellen hebben
Hey Lord,don't ask me questions
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 15:03:

[...]

als jij het zegt, zeker het koningshuis heeft het vaak over traditie toch ?En jij dacht dat ze het hadden over hun eventuele voorvaders die struikrovers of weet ik veel wat waren? Tuurlijk.
quote:Melpomene schreef op 02 maart 2013 @ 15:04:

[...]

Je moet de kinderen de zonde van de vader niet verwijten.

Vind ik ook. Kinderen hebben niets te maken met wat hun ouders zijn.

Maar waarom moet Willem-Alexander dan koning worden? Alleen omdat zijn moeder koningin is, toch? Dat vind ik ook discutabel.Bedoel je waarom hij koning moet worden omdat hij met Maxima is getrouwd?
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:28:

[...]

dan nog is het aan de koning zelf of hij dan vertrekt, er is volgens mij geen manier om hem direct af te zetten.

Dat kan dus wel, ik wist het ook niet, heb het even opgezocht.

Als het parlement de koning wil afzetten, dan kan dat. In feite regeert zij of hij bij de gratie van het volk.

http://www.volkskrant.nl/ ... -vier-andere-vragen.dhtml
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:Francelle schreef op 02 maart 2013 @ 15:06:

[...]

Als het parlement de koning wil afzetten, dan kan dat. In feite regeert zij of hij bij de gratie van het volk.

http://www.volkskrant.nl/ ... -vier-andere-vragen.dhtmlik durf te wedden dat de politiek daar heel lang mee zal wachten.
quote:Merelin schreef op 02 maart 2013 @ 15:06:

[...]

Bedoel je waarom hij koning moet worden omdat hij met Maxima is getrouwd?

Huh? Ik bedoel dat er altijd gezegd wordt dat Maxima niets te maken heeft met wat haar vader is, maar dat Willem-Alexander wel koning moet worden om wat zijn moeder is. Dat is toch onlogisch?

Leek me toch vrij duidelijk gesteld.
quote:Merelin schreef op 02 maart 2013 @ 15:04:

[...]

Maar wat heb jij dan wel tegen Maxima? Ik zag dat je het eens bent met Jollie. Maar ik snap dan niet wat jij of Jollie tegen Maxima heeft.niets, ik ben het met haar eens dat maxima bewust voor deze positie gekozen heeft toen ze WA leerde kennen, daarom heb ik ook geen medelijden met haar als ze heel veel niet mag zeggen, wel met de prinsesjes, die geen keuze hebben.
quote:Francelle schreef op 02 maart 2013 @ 15:06:

[...]

http://www.volkskrant.nl/ ... -vier-andere-vragen.dhtml

O heerlijk... Er staat onder andere:

3. Waarom wordt de koning niet gekroond?

Het is uit de tijd omdat het iets sacraals is. Volgens de letter van de Grondwet wordt er geregeerd bij de 'Gratie Gods', maar in feite is het bij de gratie van het volk. Als het parlement de koning wil afzetten, dan kan dat. In de Scandinavische landen wordt er ook niet meer gekroond. De Britse koningin Elizabeth II is wel gekroond.

Het hele koningshuis is toch al uit de tijd?
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 15:19:

[...]

niets, ik ben het met haar eens dat maxima bewust voor deze positie gekozen heeft toen ze WA leerde kennen, daarom heb ik ook geen medelijden met haar als ze heel veel niet mag zeggen, wel met de prinsesjes, die geen keuze hebben.Ook geloof, dat Merelin een beetje selectief leest...
quote:Melpomene schreef op 02 maart 2013 @ 15:18:

[...]

Huh? Ik bedoel dat er altijd gezegd wordt dat Maxima niets te maken heeft met wat haar vader is, maar dat Willem-Alexander wel koning moet worden om wat zijn moeder is. Dat is toch onlogisch?

Leek me toch vrij duidelijk gesteld.het praten over een mogelijke republiek is bijna onmogelijk zonder in het belachelijke getrokken te worden, helaas.
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 15:16:

[...]

ik durf te wedden dat de politiek daar heel lang mee zal wachten.Dat ligt denk ik aan de reden van het niet functioneren van de koning. In de praktijk is het nog nooit voorgekomen, maar ik zou toch heel goed verschillende scenario's kunnen bedenken waarin het parlement echt niet lang zal wachten met het in werking zetten van deze procedure als de koning of koningin zelf niet van plan is om af te treden.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:Francelle schreef op 02 maart 2013 @ 15:23:

[...]

Dat ligt denk ik aan de reden van het niet functioneren van de koning. In de praktijk is het nog nooit voorgekomen, maar ik zou toch heel goed verschillende scenario's kunnen bedenken waarin het parlement echt niet lang zal wachten met het in werking zetten van deze procedure als de koning of koningin zelf niet van plan is om af te treden.ik hoop dat ze dat dan zonder veel dralen doen, zou goed zijn.
quote:Merelin schreef op 02 maart 2013 @ 15:04:

[...]

Maar wat heb jij dan wel tegen Maxima? Ik zag dat je het eens bent met Jollie. Maar ik snap dan niet wat jij of Jollie tegen Maxima heeft.Ik heb niets tegen Maxima. Ze heeft alleen heel bewust voor WA gekozen. Ze wist vooraf dat hij kroonprins was. Eigenlijk net zoiets als een voetbalvrouw......
quote:geheimtaal schreef op 02 maart 2013 @ 14:49:

[...]

Nou ja, zo kun je alles wel goedpraten.Wat mij betreft valt er helemaal niks goed te praten in het geval van Mabel. Ze was 19 en ging weleens op stap met een knappe vent, met een boot en veel geld. Nou en? Het gebeurt op die leeftijd wel meer dat degene met de volste koelkast je beste vriend is.
Duss....
quote:Melpomene schreef op 02 maart 2013 @ 13:46:

[...]

Oké, nog een keertje: ik bedoelde het zeer ironisch, en het een reactie op Pumps_Italiaans, die stelde dat het met een president ook altijd goed ging, 'kijk maar naar Berlusconi'...

Pfff gelukkig maar,kon me al niet voorstellen dat iemand serieus trots op Bernhard is..

Hij was wel gewoon lekker zichzelf dat is dan weer wel een pluspunt..
quote:belaaitafelt schreef op 02 maart 2013 @ 15:54:

[...]

Wat mij betreft valt er helemaal niks goed te praten in het geval van Mabel. Ze was 19 en ging weleens op stap met een knappe vent, met een boot en veel geld. Nou en? Het gebeurt op die leeftijd wel meer dat degene met de volste koelkast je beste vriend is.

Tja wie heeft er géén jeugzondes..

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen..
Bernhard vond ik zeker een fascinerende man dat 'stoute' daar hou ik wel van..
quote:gypsygirl-1 schreef op 02 maart 2013 @ 16:13:

Bernhard vond ik zeker een fascinerende man dat 'stoute' daar hou ik wel van..Haal je stout en fout nu niet door elkaar?
Duss....
quote:Melpomene schreef op 02 maart 2013 @ 15:18:

[...]

Leek me toch vrij duidelijk gesteld.

Waarom meteen zo aanvallend, ik stel je gewoon een vraag oim te controleren of ik je goed begrepen heb.

Waarom dan meteen zo aanvallend en later zeggen dat ik selectief lees?

De traditie is nu eenmaal dat het eerste kind van de koning(in) troonopvolger wordt. Van mij mag dat veranderen hoor, maar zo is het nou eenmaal.
quote:jollie schreef op 02 maart 2013 @ 15:35:

[...]

Ik heb niets tegen Maxima. Ze heeft alleen heel bewust voor WA gekozen. Ze wist vooraf dat hij kroonprins was. Eigenlijk net zoiets als een voetbalvrouw......Natuurlijk heeft ze bewust voor WA gekozen.
dat zou ook niet erg zijn merelin, ze heeft waarschijnlijk erop aangestuurd hem te leren kennen, dat is het probleem.

de reden waarom laat zich raden, hij is immers niet echt Prince Charming....
quote:Melpomene schreef op 02 maart 2013 @ 13:44:

Ze wordt wel koningin.

http://nos.nl/koningshuis ... ngin-beatrix-prinses.html

Grondwettelijk en qua functies niet:

"Bij de inhuldiging van Beatrix kreeg prins Claus niet de titel koning. Grondwettelijk heeft Nederland een koning, ook al is dat een koningin. Qua rechten en bevoegdheden bestaat er geen verschil tussen de positie van prins Claus en die van de toekomstige koningin Máxima."

(gequotet uit het artikel waar bovenstaande link naar verwijst).

Of... Beatrix is (dadelijk was) een koning die een vrouw is (was) en Claus is (dadelijk was) een koningin die een man is . (Alleen tweede deel van deze zin is met sarcasme gezegd)
World of Warcraft: Legion
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 16:21:

dat zou ook niet erg zijn merelin, ze heeft waarschijnlijk erop aangestuurd hem te leren kennen, dat is het probleem.

de reden waarom laat zich raden, hij is immers niet echt Prince Charming....Dat kun je niet voor haar invullen. Ik geloof echt niet dat ze alleen met hem is gaan daten en getrouwd is omdat ze zo graag koningin wilde worden. Jij wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven