Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Het grote nadeel van je hart verliezen vind ik de hoge toppen en diepe dalen. Het is heerlijk om dansend en zingend door je huis te gaan, energie voor 10 te hebben en de constante voeding van je liefdeslachtoffer te krijgen. Maar de prijs is hoog. Want er komt weer een einde aan die verliefdheid en ook aan die nooit aflatende stroom van voeding. Met alle bijbehorende onzekerheden en klote gevoelens. Mannen houden dit in de regel niet vol. Na een paar dates wordt het gewoner en gaat het reguliere leven weer trekken. En dat is vaak juist het moment waarop je als vrouw die bevestiging nodig hebt.

Maar goed...nu klink ik wellicht écht als die "been there done that" trut. Laat ik het zo zeggen dat ik blij ben dat ik die cursus beton storten/hartbewaking heb gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo snel zo verliefd wordt op een nr 2, na zo'n korte tijd, lijkt me dat een signaaltje voor je nr 1 relatie, zoals Justme schrijft.

Is het geen teken aan de wand? Zoeken naar spanning en iets nieuws, vind ik namelijk iets heel anders dan tot ver over je oren stapelverliefd worden.

Seks kan ik ook prima hebben zonder verliefd te zijn. Er moet wel de klik zijn, de lust en de aantrekkingskracht, maar dat kan ik ook hebben zonder diepere gevoelens of hartkriebels. Het zijn twee totaal verschillende soorten van seks, voor mij.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
is niet eens een signaaltje maar een SIGNAAL, dat snap ik ook wel. en natuurlijk is het niet eerlijk naar mn nr 1 toe dat ik achter zijn rug om zo verliefd ben, maar hou het maar eens tegen...
Ik kan het wel begrijpen als 1 van de 2 single is, de situatie heel anders kan zijn. Ook dat je verliefd wordt, houd je niet altijd tegen.

Maar.. je hebt een nr 1 relatie, en als het goed is zijn er redenen waardoor je die nr 1 relatie nog steeds hebt.. (buiten het feit dat er kinderen zijn hoop ik)

Natuurlijk kun je na een date even in de 'wolken' zijn maar daarna is het denk ik wel goed om weer in the real life te komen. Voor zowel je nr 1 als voor jezelf.

Maar.. het is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan
Hou het maar eens tegen...

Het is wel degelijk 'tegen' te houden

Je bent als mens in staat je wel met beide benen op de grond te houden, en ik vind zelf, dat je die verantwoording ook hebt naar je nr2.. elkaar met beide benen op de grond houden..

Ik krijg bij jullie beide het gevoel dat jullie elkaar (dus jullie en jullie nrs2) opdwepen met de gevoelens, en alles alle kanten op laten vliegen..

En daar kan het flink mis gaan (Zie Mercedes maar 3 weken geleden.. ging precies zo, en nu zit ze wederom in het zelfde schuitje maar dan met een nieuwe minnaar... :S )
Ik heb het gelukkig niet dat hals over de kop verliefd worden.

Ik moet zeker een echte klik zijn,lust of aantrekkingskracht om seks te hebben .

Net wat Rooss zegt, bij mannen wordt vaak de contact intensiteit minder na een tijdje, het leventje gaat door en ik kan me voorstellen dat als je dan verliefd geworden bent dat dat vreselijke onrust en onzekerheid met zich mee brengt.

Ik ontwikkel zeker wel gevoelens voor een nr 2 als je al een tijdje met elkaar omgaat maar ik wil het echt als een extra'tje blijven zien .Mischien dat ik er anders over denk als ik ook stapelsmoor verliefd wordt maar gelukkig kan ik daar(nog) niet over mee praten..
quote:Sensual_D schreef op 23 april 2013 @ 15:04:

Je bent als mens in staat je wel met beide benen op de grond te houden, en ik vind zelf, dat je die verantwoording ook hebt naar je nr2.. elkaar met beide benen op de grond houden..

Och..

Eén van de zaken die een minnaar relatie zo geweldig maakt is het juist hoog houden van het libido op allerlei fronten, ik weet niet of je daarin een verantwoording naar elkaar hebt.

Ik denk dat je daar als volwassen persoon met een nr 1 relatie zelf de verantwoording voor mag dragen.

Maar...

als je merkt dat je minnaar of minnares flinke gevoelens gaat ontwikkelen lijkt het me wel prima om daar secuur mee om te gaan. En om de ander evt op de hoogte te brengen van je zorg daarin.
quote:Rooss4 schreef op 23 april 2013 @ 15:15:

[...]

Maar...

als je merkt dat je minnaar of minnares flinke gevoelens gaat ontwikkelen lijkt het me wel prima om daar secuur mee om te gaan. En om de ander evt op de hoogte te brengen van je zorg daarin.

we weten van elkaar dat we die gevoelens hebben, maar hebben er geen zorgen over, genieten ervan

de bubbel zal vast wel een keer barsten als ik jullie zo hoor, maar liever nu gelukkig dan mn gevoelens altijd maar onder controle te willen hebben. je leeft maar 1x
quote:Rooss4 schreef op 23 april 2013 @ 15:15:

[...]

Och..

Eén van de zaken die een minnaar relatie zo geweldig maakt is het juist hoog houden van het libido op allerlei fronten, ik weet niet of je daarin een verantwoording naar elkaar hebt.

Ik denk dat je daar als volwassen persoon met een nr 1 relatie zelf de verantwoording voor mag dragen.

Maar...

Ik vind Libido en verliefdheid wel een heel groot verschil Roos.. natuurlijk ben je binnen het minnaarschap bezig om elkaar op te geilen.. DUHHH maar als je beiden (of 1 van beiden) gebonden bent waak je ook over de gevoelens. Dat is bij ons althans meteen vanaf het begin besproken, en was ook meteen bespreekbaar..

Elkaar aangeven wat acceptabel is, en wat niet, waar kunnen verwachtingen liggen en waar niet.. Elkaar opdwepen en melden dat de ander wel bij je in mag trekken na 1 date lijkt mij daar niet bij horen..
quote:xxverliefdxx schreef op 23 april 2013 @ 14:46:

is niet eens een signaaltje maar een SIGNAAL, dat snap ik ook wel. en natuurlijk is het niet eerlijk naar mn nr 1 toe dat ik achter zijn rug om zo verliefd ben, maar hou het maar eens tegen...

Ehm... Wat dacht je van niet elke dag uren chatten? Volgens mij verwar jij de euforie van een geile date met verliefdheid. En als je elkaar dan ook nog de hele dag, élke dag uitgebreid gaat lopen voeden, vind je het dan gek dat je verliefd wordt? Beetje naïef, niet?

Ik ben ook heus wel eens verliefd geweest. Maar nooit zo erg dat ik mijn eigen partner niet leuk meer vond, of ging dromen over het verlaten van huis en haard. Als je zo in elkaar steekt, ben je volgens mij niet geschikt voor het minnaarschap.

Ik vind ook niet dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je nr.2. Wel naar je nr1. En als je dan de rand over dreigt te kiepen, zou je toch eens heel goed naar jezelf moeten kijken denk ik, en eens proberen met je hoofd te denken ipv je hormonen.

En remember, alles gaat over. Ook verliefdheid gaat wel weer voorbij...
Wellicht staat iedereen er anders in Ien, ik ben het geheel met je eens, de gevoelens voor mijn nr1, en de wijze waarop ik van hem houdt zijn nooit in gevaar gekomen door de wijze waarop ik verliefd op LD was, de wijze waarop ik nu van hem hou.

Echter heeft hij me daarin wel geholpen, door het niet te voedden.. Geen dagdromen, geen fantasieen, geen dingen samen doen die te veel lijken op 'een relatie samen' .. Duidelijke grenzen aangeven, wat kan wel, wat kan niet.. en die verantwoording (vind ik) heb je samen..
Ah, op die manier. Ja, kan ik het wel mee eens zijn. Maar je bent er vooral zelf bij vind ik. Dus ook al roept je minnaar dat je bij hem in mag trekken, dan nog kan je een moment van bezinning inbouwen. Na 1 date al zo stapel verliefd zijn... Dan sta je wel heel wiebelig in je schoenen.

Zo gaan wij inderdaad ook met elkaar om. We hebben heus wel eens benoemd dat we overeenkomsten hebben waarmee we samen best een leuke relatie zouden kunnen hebben. Maar we zijn ook heel duidelijk naar elkaar dat we dat absoluut niet ambiëren of wensen. Hij is dan ook nooit een bedreiging geweest voor mijn relatie. Want feit is dat ik thuis toch gewoon de leukste heb
quote:xxverliefdxx schreef op 23 april 2013 @ 14:02:

voelt voor mij in ieder geval geweldig, geeft me heel veel energie, dus ik ben er blij mee. voel me fantastisch en sexy door hem.

steeds op mn foon kijken hoef ik niet, we hebben iedere dag urenlang chat-contact

maar twijfelen over het 'gewone' leven doe ik wel ja, dat knaagt regelmatigIk herken me heel erg in jou.IK heb dus precies hetzelfde.Ik voel me de hele dag vrolijk en het gevoel of ik op wolkjes loopt.En idd ook sexy.En wij hebben ook doorlopen chat-contact.En op dit moment twijfel ik ook aan mijn gewone leven.Ik moest me gisteren gewoon losrukken van hem.Ik zat te janken in de auto mennnnnnn.Op dit moment ben ik gewoon helemaal verliefd op nr 2 en het is niet tegen te houden,en wat ik al zei,ik geniet er met volle teugen van,En wat de toekomst mag brengen,ik zie het wel allemaal
Janken in de auto, nou wat genieten...

Dat sexy voelen en vol energie na een date lukt ook wel als je jezelf een béétje in acht neemt hoor.
Mercedes, na deze nieuwe minnaar komt er weer 1 en weer 1, telkens met hetzelfde verloop...

Hoe ik dat weet? Simpel: Jij ben niet verliefd op je minnaars, maar verliefd op het verliefd zijn.

Je eigenwaarde haal je uit dates met je minnaar, zo gauw het gevoel minder is ga je door na de volgende.

Klinkt niet echt als respectvol naar jezelf of je partner(s)? Wel?
Denk dat het gevoel van euforie na een geweldige date makkelijk verward wordt met verliefdheid. Vooral als het nog wat gevoed wordt door apjes of chat contact. Rustig even landen zou ik zo zeggen, dan is dat verliefdheids gevoel ook wel minder.

Kleine update van hoe het hier gaat, contact met no2 staat op laag pitje. (en ook dat went...) en hij gaat komende week met kids en aanstaande ex (zo als hij zelf zegt) samen op vakantie... onder het mom "tja dat hadden we al geboekt" Het maakt mij verder niks uit, maar mark my words, hij gaat terug naar zijn vrouw...

Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een vervanger
Wat ik me afvraag bij al die heftige verliefheidsverhalen (waarin ikzelf behoorlijk op de SweetI lijn zit) is of jullie je minnaar/SV een goede relatie met zijn nr 1 gunnen?
tuurlijk is die euforie na een date heerlijk en erover chatten ook maar je moet weer landen en met beide benen op de grond komen.

Ik voel me na een date ook heerlijk als ik in de auto stap maar eenmaal thuis draait mijn leven toch wel weer om hen.

Denk je dat dit het einde is voor jullie retrobabe..?

Waarom staat het contact op zo'n laag pitje (of heb ik dat gemist?)
quote:Sensual_D schreef op 23 april 2013 @ 17:07:

[...]

maar als je beiden (of 1 van beiden) gebonden bent waak je ook over de gevoelens. Dat is bij ons althans meteen vanaf het begin besproken, en was ook meteen bespreekbaar..

.

Als ik me niet vergis Sense, hadden jullie in eerste instantie ook een afspraak van niet verliefd worden, dat is niet geheel gelukt volgens mij.

Bespreken is mooi maar als er vervolgens niks mee gedaan wordt heeft dat bespreken niet zoveel zin.

Ik blijf erbij, je bent niet verantwoordelijk voor elkaars gevoelens, alleen voor die van jezelf en je nummer 1.

Ted, ik gun mijn minnaars een perfecte relatie met hun nummers 1, hoe beter hoe liever.

Dan blijven wij namelijk lekker steady!
Ik gunde mijn minnaar het aller- allerbeste in zijn nr1relatie, ik hoopte ontzettend dat hij daar ontzettend gelukkig mee zou zijn, en vooral dat hij genoeg zou kunnen hebben aan een leven met haar en af en toe een moment met mij.

Dat zijn nr1 relatie misliep, daar heb ik voor mijn gevoel geen schuld aan, natuurlijk, het is meer geworden tussen ons dan dat wij beiden gedacht hebben en misschien heb ik hem laten zien hoe het ook kan zijn.

Maar als het aan mij gelegen had, dan had ik nog jaren kunnen leven met mijn nr2 status als zijn huwelijk hem thuis had kunnen houden...
Ben blij dat ik nog nooit verliefd ben geworden op een nr. 2. Kan ook vrij makkelijk schakelen na een date naar thuis. Tuurlijk vind ik hem dan super leuk op de date zelf en er moet zeker een klik zijn en ik vind hem een lekker ding maar verliefd? Nee dat is me nog nooit overkomen.

Nu hebben we ook niet zo heel veel contact. Weekenden zo ie zo niet. Doordeweeks denk zo'n 3-4 dagen onder werktijd en eigenlijk vind ik de stilte in de avonden en weekenden gewoon prettig. Schiet niet in de stress na 1-2 dagen geen contact. Voelt vrij relaxt. Als ik contact maak reageert ie vrij snel en leuk dus ik ben blij.

Sterkte voor iedereen die wel verliefd is, want ik denk dat je er zo nooit ingestapt bent?
Wat ik me afvraag:

Je hebt als ik het zo lees hier dus "twee"soorten minnaars

(ff kijken hoe ik dit ga formuleren)

- minnaars voor de sex en verder niks

- minnaars met gevoel vanaf "onze" kant.

Nu vraag ik me af hoe maken de minnaars van alleen de sex dan een afspraak.

Bedoel hoe gaat zoiets in zn werk.

Ik kan mn nr 2 nou niet echt een minnaar noemen het is een vriend waar ik sex mee heb om het zo maar te zeggen. We spreken af wanneer een van twee daar zin in heeft. Hier kan soms jaren tussen zitten dat we elkaar niet om die reden spreken.

Maar hoe hebben de mensen het dan die regelmatig per maand sex hebben en een gezin hebben.

Hoe verkoop je dat thuis wat zeg je tegen je gezin/nr 1
Nier verkeerd opvatten maar weet even niet goed hoe te formuleren.

Maar jullie snappen het vast anders hoor ik het graag
quote:jointheclub schreef op 23 april 2013 @ 21:42:

Je hebt als ik het zo lees hier dus "twee"soorten minnaars

(ff kijken hoe ik dit ga formuleren)

- minnaars voor de sex en verder niks

- minnaars met gevoel vanaf "onze" kant.

Nu vraag ik me af hoe maken de minnaars van alleen de sex dan een afspraak.

Zo zwart wit is het niet. Je kan met jezelf afspreken niet verliefd te worden maar meestal luistert je hart daar niet zo goed naar. Alleen.. wat doe je met die verliefdheid of met die gevoelens? Eén van mijn vriendjes zit ook beslist diep bij me, ik zou verliefd op hem kunnen worden maar dat wil ik niet dus dat laat ik niet toe. Ik ben me bewust van het voeden van mijn gevoel en zet soms heel bewust een pas op de plaats. Gevoelens zijn best te kanaliseren als je dat dan ook maar doet. En niet de godganse dag in elkaars kop zit te wroeten dmv allerlei contactmomenten.

De rest van je vraag snap ik niet.

Als we zin en tijd (dat vooral) hebben plannen we een date, daar staan gevoelens los van.
JTC:

Je hebt seksvriendjes: die zijn voor af en toe seks en verder niets.

Oftewel: Die bel/sms je, je plant een moment en een plek en voila.

Je hebt minnaars: daar deel je wat meer mee,

Bijvoorbeeld: tussentijds contact, een keer een bak koffie en een goed gesprek, enz.

Er zit hier volgens mij geen enkele minnares die helemaal niets voelt voor haar minnaar, maar er zijn wel gradaties in wat je voelt.

Vooral bij de wat nieuwere schrijfsters hier lees ik allesoverheersende toestanden, en dat moet je niet willen naast je nr1 relatie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven