Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Dreamer: Is er een Postcrossing instagram of allerlei mensen die foto's plaatsen met de #postcrossing? Dan ga ik morgen ook even kijken

Ik heb vandaag een kaartje ontvangen uit Rusland. Een hele mooie vind ik zelf. Met uitzicht op Moskou vanuit een ander plaatstje in 1963. Er zaten ook mooie postzegels op en een leuk verhaaltje, dus heb ik een hele blije hurray geschreven.

Ik heb nu 6 kaarten onderweg. Eentje die ik naar China heb gestuurd (Bejing) is al 35 dagen onderweg. De andere kaarten nog maar 16 of 9 dagen.
Op instagram kun je zoeken met hashtag postcrossing.

Leuk een kaartje van Moskou in 1963. Ik zie gelijk een hoop sneeuw, klopt dat? (grappig dat dat zo'n m'n vooroordeel is)

Wat fijn trouwens Nepese dat je geen expireds meer hebt! Ik heb er 2. Geen mail achteraan gestuurd
Later is nu
Dankje, dan zal ik morgen ook eens kijken. Ik vind het wel leuk om kaartjes te kijken.

Er was inderdaad een hoop sneeuw te zien. En veel lichtjes, het was in de avond (denk ik dan, kan net zo goed vroeg in de ochtend zijn natuurlijk).
Misschien wel in de winter overdag

(nouja, met sneeuw is 'misschien in de winter' niet zo'n hele snuggere opmerking )
Later is nu
Nee in Moskou zal er dan sowieso sneeuw zijn haha!

Leuke tip die instagram (dankje), ik heb de cupcakes nog niet gevonden. Maar wel andere erg leuke kaarten.
Hoi, ben ik ook weer eens! Nog steeds druk met kaartjes versturen, maar voor Postcrossing tel ik nog niet echt mee begrijp ik, heb nog maar 87 kaartjes verstuurd

Dreamer, ik heb je cupcake-kaartje gevonden op Instagram. Het is ook wel een erg leuk kaartje!

Wow Neferisis, 2000 hurrays!

Indie, als je geen kaartje stuurt naar een leeg profiel, moet je ook weer 60 dagen wachten, voordat je een nieuw kaartje mag sturen. Of mag je al heel veel kaarten onderweg hebben? En misschien kan diegene bijna geen Engels en is het onmacht in plaats van onwil. Dan is het wel sneu dat hij of zij geen kaartje krijgt.

Dat van het moeilijk afscheid nemen van leuke kaarten herken ik dan wel weer heel goed. Al vind ik het soms ook moeilijk inschatten. Deze week vonden opeens veel mensen een kaartje leuk, die ik eigenlijk niet zo mooi vond (gekregen van mijn moeder).

Dit weekend gaan er boeken naar Polen en strand naar Duitsland.
Heb je 'm geliked Deerne en kan ik jou nou ook vinden?

Is ook zo.. ik ga even weer op instagram zoeken. Ik vind leuke plaatjes/kaarten zó leuk! Dat vond ik in het begin ook het leukste van postcrossing, kon ik zo een uur de gallery doorbladeren.

Ik kreeg laatst een kaartje, waarop de persoon eerlijk toegaf Engels van de translatesite te hebben. Ik snapte best wat er stond. Het is toch het idee, denk ik dan. Als je over de hele wereld wilt corresponderen, is het wel handig dat je meer talen kent dan alleen Fins of Russisch ofzo.
Later is nu
Dreamer, nu wel! Ik doe verder niets met Instagram, meer met Pinterest.

Ik kreeg net mijn eerste lege hurray :(. Van iemand die onder andere in zijn profiel heeft staan dat hij graag kaarten uit zijn favorieten wil ontvangen. En hoeveel kaarten staan er in zijn favorieten... 0!
Nu wel.. je maakt me nieuwsgierig

Manmanman, wat is het rotweer.. bah.

Moest vanmorgen iemand van het station halen en kon bij de bruna, die gewoon open was, gelijk wat kaartjes van Stad halen. Handig! Gewoon een aantal uit het rek getrokken, eigenlijk waren ze allemaal mooi
Later is nu
@Deerne: Postcrossing is geen eerste levensbehoefte. Je hoeft niet mee te doen. Als je niet het allerkleinste beetje basis Engels beheerst lijkt het mij niet zo handig om lid te worden van een community waar de voertaal Engels is (hoe lezen deze mensen de gebruiksaanwijzing en de voorwaarden?) En waar geschreven tekst (profiel, hurray, het kaartje zelf) een onderdeel is. Dan kun je beter iets zoeken in je eigen taal waar je wel iets mee kunt denk ik dan. Of doe een beetje je best met een woordenboek of hulp van iemand die de taal wel beheerst. Beginnende PC-ers stuur ik wel een kaartje en dan met het verzoek iets aan het profiel te doen, maar als iemand al een tijd lid is dan is het voor mij echt onwil.

Kaartjes krijgen de mensen sowieso wel. Is het niet van mij dan wel van een ander. Het duurt hooguit wat langer. En dat ik 60 dagen moet wachten is pech voor mij.

@Dreamer: Ik zie geen kaartje van jou bij die postzegelverzamelaar.

@Marly: Leuk kaartje inderdaad.

De kaartjes waar ik geen afscheid van kan nemen zijn diegene die ik zelf heel leuk vind. Misschien vindt een ander ze wel heel erg stom en kunnen ze alleen maar blij zijn dat ik ze niet verstuurd heb.
quote:Dreamer schreef op 08 september 2013 @ 12:02:

Manmanman, wat is het rotweer.. bah. Ik heb zo een picknick, maar gelukkig is het hier al een beetje aan het opklaren.
Een picknick?

Wow.. hoop dat je een waterdicht kleedje hebt Veel plezier in elk geval.

Dan zijn er dus nog meer mensen, die lege kaartjes vragen in een enveloppe, puur voor de postzegel. Ik begrijp het wel, maar vind het toch jammer.

(ik begrijp wel dat je postzegels wilt, maar het schiet het doel van leuk kaartjes uitwisselen een beetje voorbij)
Later is nu
Ik ga nu slippen, vanmiddag weer kaartjes schrijven en adressen aanvragen!! :-D.

Ik vind het zelf heel moeilijk om in het Engels te schrijven. Maar met woordenboek enzo lukt het vaak wel :-).
ik gebruik www.vertalen.nu Ideale site.
Later is nu
quote:Peacy schreef op 08 september 2013 @ 12:41:

Ik ga nu slippen, vanmiddag weer kaartjes schrijven en adressen aanvragen!! :-D.

Ik vind het zelf heel moeilijk om in het Engels te schrijven. Maar met woordenboek enzo lukt het vaak wel :-).Slippen in de zin van onbestuurbare auto's? Leuk.

Het Engels hoeft toch ook niet perfect te zijn? Zolang het maar leuk, lief, attent of weet ik veel wat is wat je schrijft.
quote:Dreamer schreef op 08 september 2013 @ 12:38:

Een picknick?

Wow.. hoop dat je een waterdicht kleedje hebt Veel plezier in elk geval.

Dan zijn er dus nog meer mensen, die lege kaartjes vragen in een enveloppe, puur voor de postzegel. Ik begrijp het wel, maar vind het toch jammer.

(ik begrijp wel dat je postzegels wilt, maar het schiet het doel van leuk kaartjes uitwisselen een beetje voorbij)Dank je wel. Ik heb een slaapmatje wat als het goed is vocht en kou isoleert.

Lege kaartjes doe ik niet aan. Die kopen ze zelf maar. En als het alleen maar om de postzegels gaat zijn er toch ook wel postzegelverzamelaarsactiviteiten te vinden? Lijkt mij veel eenvoudiger.
Ik schreef dan ook wel wat op het kaartje, maar heb wel een mooie postzegel geplakt Ik heb géén idee of er nog andere postzegelverzamelactiviteiten zijn, maar ik kan me voorstellen dat mensen op deze manier bijzondere postzegels proberen te krijgen. Het zou alleen leuk zijn als ze ook echt werk maken van waar de site om draait: kaartjes.
Later is nu
Ik had laatst een postzegelverzamelaar die ook alle postzegels in zijn galerij zet. Ik heb hem extra postzegels toegestuurd, maar wel met het verzoek deze niet te uploaden aangezien ik dat doel absoluut niet wil promoten op mijn eigen verzonden-galerij. Ook uitgebreid uitgelegd waarom niet. Geen enkel respect hoor. Hij heeft mijn upload er vanaf geknikkerd en toch die postzegels erop gezet. Dat vind ik dan wel erg jammer.
Dreamer met nu wel bedoel ik dat ik je kaartje geliked heb

Indie misschien vind ik mensen wel te snel zielig en zijn het gewoon horken ;) Maar voor mij gaat Postcrossing om het kaarten sturen over de hele wereld, leuke post krijgen en een klein kijkje krijgen in iemands leven door middel van de kaarten die ik krijg. Die verbinde factor vind ik het leuke aan Postcrossing. En dat je op je profiel je voorkeuren en meer kan invullen is leuk, maar geen vereiste voor mij.

Veel plezier met je picknick! Hier schijnt nu het zonnetje.

Ik kreeg laatst ook een verzoek om een ongeschreven kaart in een envelop. Heb nog gevraagd waarom (op een apart briefje) maar daar geen antwoord op gekregen.
quote:Deerne schreef op 08 september 2013 @ 13:20:

Indie misschien vind ik mensen wel te snel zielig en zijn het gewoon horken ;) Maar voor mij gaat Postcrossing om het kaarten sturen over de hele wereld, leuke post krijgen en een klein kijkje krijgen in iemands leven door middel van de kaarten die ik krijg. Die verbinde factor vind ik het leuke aan Postcrossing. En dat je op je profiel je voorkeuren en meer kan invullen is leuk, maar geen vereiste voor mij..Grappig om te lezen dat jij het zo ziet. Ik vind juist de profielen een inkijkje in iemands leven. Dan weet ik een beetje wie ik een kaartje stuur. (En ik ben gewoon ook een nieuwsgierig mens ).

Daarbij blijf ik het een beetje respectloos vinden dat mensen verwachten dat je tijd, geld en energie in hen steekt terwijl ze zelf niet eens de moeite willen nemen zich voor te stellen.
Ik baal ook van een leeg profiel hoor, maar verzin dan denk ik te snel zielige verhalen. En ben te ongeduldig om 60 dagen te wachten op een nieuw adres ;) En zo kom ik van mijn minder mooie kaartjes af!
Jaa.. Deerne, dat je 'nu wel' geliked had, geloofde ik al, maar nu weet ik dus nog niet wie je bent, aangezien er nog een paar 'late' likers waren, allemaal vrouwen.. en ik ben nu benieuwd wie jij bent

Ik wil nog een kaartje sturen, ben ongeduldig.. eerst moet ik een hurray krijgen. Belarus had toch alleen kunnen registreren, is al 24 dagen onderweg!

Gelukkig heb ik nu wat te doen

En hier schijnt de zon ook. Hoop dat Indie ook dat geluk heeft?

toedels
Later is nu
Volgens mij heb je me gevonden, bloempies is mijn naam op Instagram. Maar ik heb er verder niets op staan...

Wij lopen zo even naar de brievenbus met 3 kaartjes en een brief!
Leuk om zo te zien al die kaarten. Ik heb het cupcakes kaartje ook gevonden, maar dat had je al gezien

Ik krijg ook meteen kaart-koop-kriebels van die instagram. Maar ik heb er nog genoeg op voorraad. Een kaartje naar China is nu wel al een tijdje onderweg. Stiekem hoop ik dat ik daar deze week een hurray van krijg. Al hoorde ik laatst van iemand dat je bij China best veel kans loopt op een expired kaart.
Oké.. dus heb ik nu Marly (denk ik.. ) en Deerne op instagram. Leuk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven