Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
zorgtoeslag ook de 21 ste ? Dus tot de 21ste en dan heb je weer wat geld
.
Je ouders hebben wel geld om naar het buitenland te gaan, maar niet om een paar tientjes naar hun dochter over te maken?
Kom op je ouders hebben het niet breed, maar 20 of 30 euro moet te doen zijn toch?
Ik lees het nu ook dat de studie rond de 20ste komt, dat scheelt me ook een week. Mijn vriendinnen wil ik ook niet tot last zijn, omdat zij zelf ook net rondkomen en zitten niet op mij te wachten. Mijn ouders zijn geen optie, want een deel van mijn loon maak ik ook over naar hun zodat zij het beter hebben.

Ik zal gewoon macaroni invriezen en brood halen bij de ah 2 voor 1 euro geloof ik en dat ook gaan invriezen.

Bedankt voor de tips! Moet wel lukken hoop ik.
Als je nou toevallig in de zelfde stad woont maak ik zo een pannetje eten voor je klaar!
Oke, stel je moet nog 4 weken dan heb je dus 2,50 per week. Dat is bijster weinig..

Wat heb je nog in huis? Ik zou mijn kasten opentrekken en kijken wat ik erbij kan kopen om massa-eten te maken.

Macaroni met smac en een 2 blikken tomatenblokjes en tomatenpuree. Beetje smaak toevoegen met kruiden als je die in huis hebt. ( macaroni 500 gram kost 0,67 een blik tomatenblokjes kost 0,35, tomatenpuree 0,07 cent per blikje en Smac van eurshopper 0,89 per blik) Dan zit je op 2,30 ongeveer.

Nasi met ei en smac + nasikruiden

Rijst kost 0,39 van eurshopper voor 400 gr, smac voor 0,89, 10 eieren voor 1,29 ( kan je ook weer een omeletten van maken), nasikruiden voor 0,23. Zit je op 2,41

Omelet met soep

Eieren heb je al gekocht. 1200 gr tomatensoep in blik van euroshopper kost 1,27.

Stel dat je van macaroni 3 dagen kan eten, van nasi 3 dagen kan eten en van de eieren en soep 3 dagen kan eten.. Zit je op 9 dagen voor een bedrag van 6 euro ongeveer.

En dan moet je nog lunch en ontbijt... Wow. Wordt een lastig klusje om dit voor elkaar te krijgen.

(Bovenstaande at ik vaak toen ik mijn geld nog liever uitgaf aan alcohol en kleding en daardoor weinig overhield voor avondeten.. haha)
En in het ergste geval, had ik waarschijnlijk een rekening gestorneerd zodat ik dat even kan gebruiken als ik ECHT niet aan geld of eten kom.
.
Lila mijn ouders wonen daar voor altijd, ik ben hier na toe gekomen om te studeren.
En kijk al je zakken na, vaak vind ik ineens nog een briefje of paar euro
.
Ik drink altijd alleen maar water. Sowieso gezonder, goedkoper en dorstlessend. Je gaat nu toch geen limonade kopen!

Verder denk ik dat dit een bedeltopic is, en dat je het met tien euro niet gaat redden.
Dus ouders in het buitenland en geen enkele vriend of vriendin hier? Al heb je er maar 4 zou je toch 2 a 3 keer per week buiten de deur kunnen eten. Verder als je écht zonder zit. Ga tegen sluiten naar de markt. Fruit met een beurse plek zijn nog prima bruikbaar maar worden weggegooid. Eieren en soms zelfs kaas vind je daar. Wel op tijd zijn. Verder wist je natuurlijk van de meeste van die kosten wel dat het er aan zat te komen. Je had dus iets minder uit kunnen geven voor die tijd. En heb je geen werk? kun je daar een voorschot vragen.
Als je van iemand nog een tientje zou kunnen lenen dan is het te redden. 10 euro is gewoon echt te weinig. Met 20 euro is het nog te doen. Heb een periode van 8 euro per week geleefd.
quote:pareltje93 schreef op 02 december 2013 @ 13:11:

Ik lees het nu ook dat de studie rond de 20ste komt, dat scheelt me ook een week. Mijn vriendinnen wil ik ook niet tot last zijn, omdat zij zelf ook net rondkomen en zitten niet op mij te wachten. Mijn ouders zijn geen optie, want een deel van mijn loon maak ik ook over naar hun zodat zij het beter hebben.

Ik zal gewoon macaroni invriezen en brood halen bij de ah 2 voor 1 euro geloof ik en dat ook gaan invriezen.

Bedankt voor de tips! Moet wel lukken hoop ik.Dus wacht….jij maakt een deel van jouw loon over zodat zij het beter hebben maar zij hebben geen 20 euro te leen voor je?
Als je in de buurt woont van Amsterdam kan je wel een mini voedselpakket van mij krijgen van de voedselbank. Pasta, rijst, groente achter glas en wat je nog meer nodig hebt. Heb zelf ook nog wel wat nodig maar dat kan ik uiteraard wel delen. Als je op vrijdag zou komen dan heb ik ook nog wel vers gebakken brood. Heb nog wat nieuwe potten jam die ik niet eet. Thee end mag je ook van mij hebben, ik heb ook nog limonade.

Zeg het maar als ik je kan helpen.

Luxe en lekkere producten heb ik zelf al niet dus kan je daarmee niet helpen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik denk dat TO hoopt dat iemand ff geld stort... dus wie wil???
.
quote:pareltje93 schreef op 02 december 2013 @ 13:11:

. Mijn ouders zijn geen optie, want een deel van mijn loon maak ik ook over naar hun zodat zij het beter hebben.

.En nu geloof ik het niet meer.
MV, jij bent echt een schat.
Voedselbank?
Afhankelijk van waar je woont, heb ik ook nog wel een voedselpakketje voor je hoor!
TO vraagt toch nergens om geld? En vooralsnog heeft ook nog niemand geld aangeboden .
zomerfreak dit is geen bedeltopic, bedelen doe je niet op een forum. De enige reden dat ik deze topic heb aangemaakt is, omdat andere leden mischien wel gerechten kennen die goedkoop zijn en lang meegaan. ;)
quote:nina1966 schreef op 02 december 2013 @ 13:15:

[...]

En nu geloof ik het niet meer.In het begin geloofde ik het wel maar na dit gelezen te hebben ook niet meer zo...
.
quote:pareltje93 schreef op 02 december 2013 @ 13:16:

zomerfreak dit is geen bedeltopic, bedelen doe je niet op een forum. De enige reden dat ik deze topic heb aangemaakt is, omdat andere leden mischien wel gerechten kennen die goedkoop zijn en lang meegaan. ;)

Als het echt is , dan zou ik dus doen:

Soep (die goedkope blikken, kost bijna niets)

Macaroni (kun je echt een grote pan van maken en vult goed)

Pannenkoeken

Brood

Groente en vlees etc is duurder dat ga je niet redden
.
Ik snap niet waarom mensen zoveel vooroordelen hebben? Ik hoef geld van niemand en vraag daar ook niet om!! Jeetje mina.
Pareltje93 in welk deel van Nederland woon je? Bij welke grotere plaats?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven