Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Daar ben ik weer. Vorige week ben ik naar de dokter geweest, hij vertelde mij dat ik mijn enkel moest intapen dat heb ik vandaag gedaan.

@Max, pijn is inmiddels al een paar dagen weg, enkel is nog wel dik.

Wat goed zeg dat je zondag 51,5 km. heb gelopen. Respect.

Ik ga later even je foto's bekijken en verslag lezen.

Vandaag heb ik voor het eerst 8 km. gelopen, ging lekker,

blijf last van een bloedbaar houden. Zo nu lekker douchen, even werken en daarna naar huis.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Wow 51,5 km gaaf hoor

Ik ben er weer

Jan geeindigd met 43 km

Veel drukke dagen gehad verjaardag dochter

En net beter van keelontsteking

Net terug van een rustig loopje 10 km

Feb 10 km
Ben ik weer! Het gaat gelukkig goed met mijn enkel. Vanmiddag 14 km. gelopen, in 1.32, ging redelijk, stond veel wind, goede training. Ik had last van een loopneus.
Mother fijn dat het goed ging met je enkel

Vaavond 5 km gelopen met mijn nieuwe horloge (polar)

Heb ik gekregen van mijn werkgever omdat ik 15 jaar in dienst ben.

Even uitvogelen maar ben er erg blij mee :-)

Feb 15 km
@ Mother2009, ben je gaan lopen met een dik enkel? En geen pijn? Ik heb mijn enkel in de zomer verstuikt, daar heb ik met gewoon wandelen al best een tijdje last van gehad, dus laat staat dat ik kon hardlopen.

@ Dita: Gefeliciteerd! Dat is een mooi cadeau! Mijn werkgever doet niet aan dat soort dingen.

@ Max: 52km, poeh zeg! Ik loop dat niet eens in een week! Loop je dat aan een stuk door?

Ik probeer rustig aan door te lopen, soms 2x per week, soms 3x. In maart heb ik weer een wedstrijdje. Ik kon niet wachten tot juni

februari: 32 km, totaal: 87 km
Ik had vandaag mijn personal coach :-)

Zoon was mee op de fiets rugzak mee met water en dan fietste hij voor me uit stopte hij kon ik het flesje pakken en later leverde ik hem weer bij hem in. Was leuk om het zo samen te doen

15km in 1:45 ik ben dik tevreden.

Groetjes dita

feb 30km
@ Dita, ja ik ben ook erg blij. 15 km. wat goed en wat leuk om zo samen met je zoon te hardlopen.

@Fabienne, nou ja dik een beetje opgezwollen. Gelukkig is de pijn helemaal weg. Ik heb in het begin erg veel pijn gehad.

Vanmiddag weer lekker 10 km. gelopen in 1.3, ging lekker, ik kan zo genieten van alle geuren hebben jullie dat ook?

Febr. 32 km. Totaal: 112 km.
Ha meiden

Ben ik weer. Heb alweer een stukje van de route verkend eergisteren en straks het allerlaatste stukje bekijken. De rivier staat heel hoog, het is wel tamelijk hopeloos moet ik bekennen en ik weet ook niet of ik dit nou echt leuk vind. Ik wil gewoon lekker lopen en niet alleen maar op hoeven letten of ik onderuit ga in de modder en die stomme rivier is ook vreemd, na 6 km sta je daar dus voor (nou ja, als je eerst door de modder hebt gewaad) en moet je er doorheen. Verslagje en foto's staan op http://bit.ly/1oNNgZN voor wie het leuk vindt om mee te kijken. Ben benieuwd naar het laatste stukje straks.

Jullie gaan dus ook goed!

Bloeien er bij jullie ook al zoveel bloemies? De eerste narcissen zijn bijna helemaal al uit. Zal wel vrolijk staan straks.

Loop ze!
@Max, leuk verslag hoor! Ik zie het helemaal voor mij hoe jij je door het water en modder heen weet door te worstelen.

Heb je er nog blaren aan overgehouden?

Ja bij ons bloeit dit in de tuin:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-47OES7RZ.jpg
Zo tegen de avond zoon met vrienden naar de film, en dochter naar discofeestje, dus lekker naar buiten hardlopen: 10 km. In 1.2, lekker nieuwe route!
@ mother: hahaha ja lach maar :-) Maar het is tamelijk droog weer, gisteren volop zon dus ook kansen om de modder her en der te laten indrogen. Komt vast goed :-) De foto is niet zichtbaar ben benieuwd wat jij al in de tuin hebt. Ik heb erg veel bollen geplant, dus ik hoop ook op leuke bloeiers straks thuis! Ook dus weer lekker gelopen!

Ik heb gisteren weer een mooi avontuur gedaan in de hills hier. Weer helemaal nieuwe route erg mooi wel even zoeken en wat ben ik blij met mijn goede kaart want het is echt rimboe daar. Nu even rustiger aan, want klimmen en rare ondergrond is toch wel weer andere koek maar wel leuk zo lekker dwalen met woef. Zal zo foto's nog even plaatsen van gisteren.

Overigens heb ik de hele route ook achter elkaar gezet in beeld, ook via http://www.runpower.nl te vinden natuurlijk. Nu alleen nog even een keer achter elkaar lopen. Kind kan de was doen :-)
Leuk is dat hè een nieuwe route,

Ik merk ook dat ik dan weer wat enthousiaster wordt tijdens het lopen.

Vandaag super mooi weer en 5 km gelopen. in 31 minuten ik was een beetje kapot maar we hebben het weer gefixt :-)

Groetjes en weer een fijne runweek toegewenst
Kind kan de was doen, Max? Nou, petje af voor jou! Wat een prachtige omgeving, zeg! Ik snap dat je niet elk moment kan genieten van je runs, maar ik hoop dat je je (misschien achteraf?) wel realiseert dat je op een prachtige plek bent.

Hier staan de krokussen en de akonieten volop in bloei. Ik hou er wel van

Vandaag heb ik een rondje op wedstrijdtempo gelopen, een kort rondje van 3 km. Mijn haas was mijn man en dochter (op de fiets). Gezellig dat ze mee waren, maar ik kon dus echt niet gewoon nog gezellig praten. Volgende week is het de bedoeling dat we dan een rondje van 4km maken op wedstrijdtempo en dan kan ik een week later de 5km doen (wedstrijd).

Mooi plan, hè? Nu dus nog de uitvoering...

februari: 40 km, totaal 95 km
Heerlijk gelopen meteen gegaan vanuit het weg brengen van de kinderen naar hun school

Terug van 8 km

Jij gaat ook goed hè Fabienne

Feb 43 KM
@ fabienne: was maar grapje van 'kind kan de was doen'. Huh? Hahaha ik geniet alleen maar, niet achteraf. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoveel foto's maken tijdens een run :-) Ik ren, kijk om me heen, kiek wat en ren weer verder. Zo hobbelen woef en ik hier rond en genieten alleen maar. Hahahaha je hoeft mij niet te vertellen dat ik op een prachtige plek ben :-) Kijk maar eens in mijn laatste verslag. Daar schrijf ik dit:

Als ik het watertje ben overgestoken (gelukkig is er een bruggetje) zie ik twee dames met stokken ploeteren op het smalle pad. Die ga ik straks dus ook tegen komen en al snel gebeurt dat ook. Ze gaan aan de kant om me er langs te laten en we raken (natuurlijk) aan de praat. Het zijn twee oudere dames die hier aan het wandelen zijn. In de regen want het is behoorlijk nat nu. We kletsen wat, over de natuur, over genieten, natuurlijk over de hond die ze geweldig vinden (en die gewoon lekker op de laarzen van een van de dames gaat zitten) en ondertussen klaart het weer ineens op en zien we een regenboog vlak naast ons. Hee merkwaardig het is nauwelijks te zien op de foto maar ineens is de boog daar. Zo dichtbij heb ik nog nooit meegemaakt. Heel fel ook. We kijken ademloos toe en de regenboog verdwijnt weer. Dat zijn van die mooie momenten onderweg (waar je wel oog voor moet hebben). Ik neem afscheid en woef en ik gaan weer verder.

Vooral dat laatste.... dat je er ook voor moet hebben is belangrijk. Ik loop nooit met muziek op, wil de vogels horen en de wind en de zee en alles wat er nog meer is. Eergisteren hoorde ik de grouses (vogels) klokken in de heide. Die localiseer ik dan een beetje in de hoop er eentje te zien.... Zag er eentje naast het pad die opvloog.... het zonnetje in zijn oog en de rode lellen... geweldig. Nope... hier geen ogen alleen gericht op de weg hoor :-) Zonde! Maar zaterdag zal ik minder oog hebben voor de omgeving, en vooral op moeten letten waar ik loop denk ik. Maar ik ken de route nu goed en voor één keer mag dat dus ook wel :-)

Hier ook veel akonietjes zag ik gisteren tijdens het wandelen. Waar ga je de 5 km wedstrijd lopen? leuk!

@ dita: heeee jij ook alweer een heel stuk gelopen! Wat goed meteen in de ochtend op pad. Lekker is dat he -) Dat heb je maar vast gedaan :-) Fris de hele dag tegemoet

Ik ga straks ook een stukje lopen. Jammer genoeg regende het vannacht behoorlijk na enkele droge dagen. Daar was ik juist zo blij mee, want dan kan de modder opdrogen. Maar ja we moeten het ermee doen Stiekum hoop ik dat de BBC forecast gelijk krijg en dat we droge dagen krijgen. Accuweather geeft een heel ander beeld van veel regen. We zullen zien.

Fijne dag meiden
Weer heerlijk gelopen 15 km in 1:41 toch bijna 3 minuten sneller dan met de bruggenloop en lichamelijk kon ik nog verder.

Echt leuk om te merken dat het steeds makkelijker gaat

Max ik vind het altijd leuk om je verhalen te lezen Top hoor

Groetjes

dita
Zo, zaterdagmiddag jl. heb ik lekker gelopen: 16.9 km. In 1.52, zo jammer, batterij van mijn iphone was leeg, natuurlijk doorgelopen, dus ik heb zeker mijn 1e /20 km. gelopen. Best pittig, maar HM zondag as. gaat mij lukken. Kom later terug om even op jullie berichten te reageren.

Maart: 20 km. Totaal: 142 km
Goed hoor mother

Balen van je telefoon frustrerend :cry

Die HM komt echt wel goed :-)

Zondag heb ik 3km geleden samen met mijn dochter die op haar nieuwe fiets was beetje sprintjes getrokken was weer eens wat anders :-)

Feb : 58km Maart 3km
Ha meiden

@ mother lekker gelopen dus maar wel een lange afstand zo vlak voor de HM van komend weekend?

@ dita: leuk samen!

Ik had afgelopen zaterdag de ultra trail run. Op http://bit.ly/1oj9kbH natuurlijk weer mijn verslag van de run. Uiteindelijk 57 km en het ging prima. Doel voor deze eerste ultra én eerste trail was rustig aan, en finishen met het idee dat het sneller en verder had gekund. Hahaha nou dat is wel gelukt. Ik was niet eens laatste tot mijn verrassing. Woef heeft de laatste 32 a 33 km met me meegelopen dus zij is nu ultrawoef
@Dita, dank je ja zo balen van mijn telefoon, voor de hm van zondag mag ik een horloge van een collega lenen. Ben benieuwd.

@Max, ja ik heb bewust een lange afstand gelopen, ik was benieuwd hoe mijn lichaam daar op zou reageren.

Gaaf zeg de ultra run ga straks ff weer op je site kijken. Hahahaha. ultrawoef, gekkie!
Vanochtend voor het eerst of sinds lange tijd onder het half uur gelopen yeahhhhh 5km 29.30

Ik heb heel je verslag gelezen Max super gaaf zeg, alleen balen van de 'mindere' organisatie

Mag ik vragen hoeveel uur je er overgedaan hebt? misschien heb ik er overheen gelezen hoor

Groetjes

dita
@Max, zo ik heb je verslag gelezen, en ik heb genoten, echt ik zie het helemaal voor mij!

Ja, ik weet uit ervaring hoe het voelt om langs het water te lopen en te dansen met de water. Oh, wat balen zeg dat er geen medailles meer waren, maar misschien krijg je die alsnog.
@ mother: succes morgen!!!
@ mother: succes vanmiddag, gaat vast goed komen het is heerlijk weer maar op de HM niet meer zo warm denk ik. Zet m op
Mother hoe is het gegaan?

Wat een temperatuur wissel hè

Vandaag ruim 16 km gefietst :-) Ben ik eens sneller thuis en toch bewogen yeahhh

Even de route gefietst die ik volgende week zondag ga lopen met mijn loopmaatje van de HM

Groetjes en een fijne week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven